/spanien/barcelona/forum/10482.aspx/spanien/barcelona/forum/10482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2011-12-04 14:32
En ny stjärnskott i varje säsong. Bara det är värd mycket.

Jag är imponerad av de yngre spelarna men många av dem kommer inte att få chans ändå. Alla kan inte få plats.

Hade inte Cesc återvänt i denna säsong hade det varit försent för honom. Han värderade situationen bra, antagligen med hjälp av vännerna inifrån. Han kom hem i rätt tid.
Atlético addeh
2011-12-04 14:29
Man ska väl inte tro på allt som skrivs, men det känns onekligen inte som en omöjlighet att det redan nu är mer eller mindre klart att Bartra flyttas upp inför nästa säsong. Hur stor kärlek för klubben han än har så måste kärleken för sporten någonstans vara större, och han vill nog inte vara fast i B-laget för evigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 14:29
el Maestro

Ja men Villa har ju mestadels spelat som ytter under sin tid i Barcelona. När han lämnar består anfallet troligen av Alexis, Messi och Pedro, med talanger som Cuenca och Rafa på bänken.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-04 14:28
Vilka fantastiska nyheter gällande Bartra! Hoppas nu bar han får speltid och inte hamnar i samma sits som Fontas. Men Bartra har de egenskaper som en barcaback ska ha. Snabbheten, passningsfoten, viljan och brytningarna...samt ett jävligt stort Barcahjärta :)
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-04 14:27
Inga awards efter gårdagens match? Uppskattas!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 14:27
Bara det inte blir samma sak med Bartra som med Fontás, att han sitter för mycket på bänken. Jag tror dock Bartra är en större talang och förhoppningsvis får han Peps förtroende. Fontás bör lånas ut.
Barcelona el Maestro!
2011-12-04 14:25
L.A.M Nr 10

Alexis är i första hand en ytter.
2011-12-04 14:24
Barça-MeTi

yes, det blev alltså 3-2 med handikapp.
2011-12-04 14:23
Barcelona B centre back Marc Bartra (20), whose renewal will be finalized tomorrow, will be promoted to the first team next season. [sport]
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-04 14:20
Ibrahimovic (Milan): "For the Ballon d'Or, I'll vote for Messi. He has shown he's the strongest, I hope he continues like this" [tf1 via ff

Härligt att Bartra (som jag tycker är lik Dani Alves till utseendet) blir a-lagsspelare nästa säsong. Skeppa iväg Fontas på lån nu bara, så kan han bli nästa Botia.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-04 14:19
el Maestro

Läste också den artikeln.
Jag hade helt klart valt Cavani före Neymar. Tänker inte sticka under stol med att uruguayanen är en av mina favoriter och det vore en dröm att se "Napolis" Cavani i Barca... dvs en lika glödhet Cavani på Camp Nou

Huruvida det vore möjligt att få vet jag inte men om Cavani tänker lämna Italien någon dag, hade jag inte direkt protesterat ifall barca är där och hugger. Även om jag gillar Villa har jag inget emot om klubben gör sig av med honom medans man fortfarande kan få stora pengar för honom, just för att kunna finansiera en ersättare. Därför kanske det är bättre att han lämnar inom 1-2 år än 3-4.. men vi får se!

Med Cavani skulle vårt anfall bli ännu mer farligt oberäkneligt. Med världens kanske bästa huvudspelare på planen skulle våra yttrar på allvar kunna hota med sina inlägg. Vi skulle även kunna bli farligare de gånger vi ställer om snabbt.
Det pirrar lite i magen av tanken att se denna fantastiska spelare tillsammans med Messi, Alexis, Cesc och de andra offensiva pjäserna. I några år framöver hade det kunnat bli perfekt - sen kan ett problem uppstå när Deulofeu/Rafinha är redo att slå sig in. Jag vill absolut se dessa herrar lyckas i Barca, samtidigt som jag hoppas Pedro/Cuenca kan vara kvar...Men det kanske löser sig med tiden. Att åtminstone tre av dessa fyra herrar har en framtid i Barca tror jag inte är alls omöjligt.

Culé - Messi y Alexis
2011-12-04 14:14
Här, för er som vill se highlights och allt från matchen igår.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 14:12
el Maestro

Alexis Sánchez?
Barcelona Xavi#6
2011-12-04 14:08
Barça-MeTi

ja, De vann med 2 bollar så 3-2 blir det på ditt tipp då du har fått in den isf.
Barcelona Myrran
2011-12-04 14:03
Barcelona B centre back Marc Bartra (20), whose renewal will be finalized tomorrow, will be promoted to the first team next season. [sport]

Fontas påväg ut på lån/köpoption nästa år ?
Barcelona Barça-MeTi
2011-12-04 13:57
grabbar om man har satsat handikap -1 på atletico vinner man då om den slutade 3-1 ?
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-04 13:53
Såg de tre sista minuterna på Atleticos match. Värt!
Barcelona Abbe.
2011-12-04 13:48
... Och där kom ett tröstmål genom Piti. 3-1.
Barcelona el Maestro!
2011-12-04 13:47
Edinson Cavani säger följande om sin framtid:

“I really like English football as well as Italian, but I am also a fan of Spanish football”. There are more spaces there and it’s great for a striker who likes to move around on the pitch. Spain is ideal for me and I’d be very happy to play there.”

Frågan är vem av Cavani eller Neymar ska Barca satsa på när Villa lämnar.
Jag röstar för Neymar som är yngre och som enligt mig har större potential än Cavani .
Jag hoppas att Rosell redan har lagt upp planer om vem som ska ersättta Villa.
Barcelona Abbe.
2011-12-04 13:47
3-0, Salvio.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 13:42
Vilken magisk match igår. Levante är inget dåligt lag men vi spelade otroligt bra och fin fotboll. 3-4-3 är inte det bästa alternativet mot tuffa bortamatcher men på Camp Nou är det perfekt, vi blir kreativare, skapar mer målchanser och gör fler mål. Vi har spelat 8-9 hemmamatcher och har runt 40-0 i målskillnad, fantastiskt facit.
Barcelona Katalano
2011-12-04 13:30
Fantastiska mål igår, och vilka läckra framspelningar. Att Messi inte gjorde 3-4 mål är sjukt med tanke på hans målchanser.
Barcelona Abbe.
2011-12-04 13:30
Falcao sätter dit 2-0 för Atlético. Läckert framspelad av Diego.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-04 13:04
jeon Vi hat spelat en match mer
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2011-12-04 13:02
B-Guden

Varken Mascherano eller Adriano finns tillgängliga mot Bate. Bara Pinto, Piqué, Fontás, Maxwell, Thiago & Pedro är de A-lagspelare som Guardiola har till sitt förfogande mot vitryssarna.
Barcelona jeon
2011-12-04 13:01
har vi kört lika många matcher som madrid i ligan? är det då 3p skillnad ? :)
Barcelona el Raval
2011-12-04 13:00
Hetfield

Vad är grejen med dina bäzt-kommentarer?
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-04 12:59
B-Guden

Won't train until Tue and won't play v BATE: Valdes Alves Puyol Mascherano Abidal Busquets Keita Xavi Iniesta Cesc Alexis Messi Villa

Masken, Keita och VIlla är ju således inte tillgängliga.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-04 12:41
Soriano är för gammal för att växla mellan A och B-lag
Barcelona B-Guden
2011-12-04 12:32
jag hoppas på denna elva mot bate

Montonya Fontas Masken Adriano (om han är frisk) annars Maxwell
Thiago Santos Keita
Pedro Rafina Villa

ut ihalvtid Masken in Puyol
dom gör upp om vem som ska spela brevid pique

Thiago och keita ska inte starta el clasico, Pedro och Villa gör upp om platsen Med messi och alexis.
Just nu tycker jag pedro ska starta då villa är sämre i press spelet och bränner 99% av sina chanser
Annons: