/spanien/barcelona/forum/10480.aspx/spanien/barcelona/forum/10480.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2011-11-03 19:11
ponta p:
Pep har inte gjort något fel. Han har bara sett till att Zlatan tar sin pick och pack då han inte passar in. Det skulle jag göra om jag vore Pep, för laget kommer först.
Barcelona Barca Barca
2011-11-03 19:10
Äh, låt Zlatan o Mourinho o hela gänget hänga sig.

"Att tala är silver o att tiga är guld"

Zlatan, Mou talar....
Barcelona el Maestro!
2011-11-03 19:06
Att ha pungkulor är inget merit i det verkliga livet. Pungkulor och kaxighet är en merit bara i gangstervälden där Zlatan verkar ha sina preferenser. Jag kanske inte ska kräva av att Zlatan ska veta bättre.
Iniesta, Xavi och Messi är små pojkar, och sen då?
Ser inga fel i att försöka att passa in i laget. Det är vad dess välanpassde killar gör. Det har gett dem framgångar som Zlatan aldrig någonsin kommer att uppnå.

Hela historien luktar frustration, tycker jag...
ponta p
2011-11-03 19:06
Skäms ni inte över att sitta och spy galla över Zlatan? För att Zlatan tydligen har yttrat som om sanningen.
Zlatan som har åstakommit allt han velat med sin fotbollskarriär utom att vinna den svåraste turneringen som finns att vinna för ett klubblag. Han har vunnit ligan nästan 10 år i rad och har även en hel jävla del individuella utmärkelser hemma i sin 30miljoners kåk i Malmö.
Han är som en Gud i Italien och stora delar av Sverige också. Så sitter ni som några fega penisryttare bakom en datorskärm och tror att ni vet något för att ni satt på bänken i en div5 match för några år sen och nån gång var 4e månad sätter ett tips och vinner 500 kr och sen tror att ni kan något om fotboll.

All heder åt Pep som hade en fantastiskt karriär som spelare och även har börjat sin tränarkarriär på ett helt omöjligt sätt, men det betyder inte att han aldrig kan ha fel, och han verkar ha betett sig omoget i hela Zlatan-situationen.

Summan av kardemumman är; Sitt inte och hata på någon som har allt ni inte har och allt ni aldrig kommer få, bara för att han inte kom överrens med tränaren för det lag ni har sympatier för, sjukt fel bara.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-03 19:03
Himillación? Ja, det var en jävla förnedring.
2011-11-03 19:00
Fast hyckleriet som existerar mot Barcelona har tagit höga nivåer.

Det går alltid att förklara allt. Barcelona är ingenting utan Messi, Messi är ingenting utan Xavi och Iniesta, Xavi och Iniesta är inte lika bra om de hade spelat i andra lag... Ja, jag kan fortsätta hela dagen.

Men det lustiga är nu. Hade Mourinho, Sir Alex, Fabio Capello varit i Peps skor och behandlat Zlatan på det sättet hade de istället hyllats för demontränare. Det finns en avundsjuka bland supportrar i Sverige. Den är vidrig, men den existerar. Avundsjuka är den bästa komplimangen.

Sir Alex som sparkar en sko och som slänger iväg varenda spelare efter att de börjar få ett stort ego, Mourinho som petar andra i ögat och försöker få med sig alla fördelar som går och Fabio Capello som bara är allmänt sur.
Barcelona Xavi#6
2011-11-03 18:50
Namn: Randig/RM
Sänt: 2011-11-03 18:40
intressant läsning men det klart mest underhållande är att läsa Barcas forum här på SF.. Försvarar Barca till varje pris och en efter en klagar de på Zlatan. Humor på hög nivå, snacka om desperata supportar som måste försvara sin smutsiga klubb till varje pris.

Sitter på jobbet och har dö tid så jag tänkte läsa nu vad marängerna har hittat på efter att bomben med Zatan släpptes idag. När jag kika in var detta det första jag hittade.
Var det inte de som försvarade sin klubb efter allt med Mou förra säsongen? Då de stirrade sig blinda och att allt som hände var barcas fel? Att de skulle göra allt för Mou? Dubbelmoral på högsta nivå...
Mou som inte då hade varit där i en hel säsong, Ne när titlarna uteblir går man över till annat.
Visca Barca
Ryo Miyaichi !
2011-11-03 18:48
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Lust att länka till den intervjun med Henry om du har kvar den? =)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-03 18:42
Pep har skapat den mest harmoniska truppen vi har haft sen jag vet inte när. Rijkaards omklädningsrum var splittrat, Van Gaals ännu värre, alla tränarna där emellan var tillfälliga och lyckades aldrig ha den gemenskapen vi har nu i truppen.

Snubben har på 3 år tappat svart hår, de få hårstrån som kommer tillbaka är gråa, problem med ryggen, gått ner i vikt och lagt hela sin själ i Barca. Alla spelare trivs med honom, förutom dom som faktiskt gör livet surt för honom.

Förväntar sig Zlatan speltid efter saker han sagt?
Förväntar sig Bojan verkligen mer speltid efter så många chanser han fick sen han var 17 år och inte levererade?

Zlatan nämner Henry i sin bok, att de skämtade bakom ryggen på honom. Henry har i intervju sagt att Pep är den bästa tränaren han haft. Att Pep övertygade honom att stanna när han funderade på lämna. Pep bjöd han på middag när Henry hade problem med skilsmässan och vårdnaden om sin dotter och gav honom support. Zlatan borde skämmas!

Jag älskar tanken av att klubben inte är som Milan, där Zlatan kan slå folk på träningar utan att straffas. Klubben är störst, inte ens Messi leker storstjärna, inte ens Iniesta och Villa tar sig friheten att bete sig illa mot kollegorna för att de är större stjärnor. Det här är ingen kalle anka klubb, följ reglerna eller dra åt helvete.
2011-11-03 18:35
Guardiola ska inte göra någonting, han ska undvika och fortsätta jobba med sitt. Han gjorde det med Zlatan och Mourinho och de båda är besatta av Barcelona och avundsjuka när de sitter och funderar över hur fan de ska lyckas att vinna.

Undvika är inte samma sak som att vara feg. En feg person hade spelat med Zlatan trots att han kostade en miljard, en feg person hade knäböjt inför Mourinho efter uttåget från Champions League. Vi blev starkare och bättre, tack vare Pep Guardiola. Följer med honom in till graven om det ska vara så.
Andreas-
2011-11-03 18:04
Zlatan skämmer ut sig igen, allt är som vanligt med andra ord.

Det svider nog för Ibra att han med Pep aldrig varit så nära att vinna CL samtidigt som Pep aldrig varit så långt ifrån att vinna CL med Ibra i laget :)
2011-11-03 17:49
Förväntar mig inget svar av Pep. Om han inte får en ryck som han fick mot Mourinho på presskonferensen innan mötet i CL så låter han det nog vara så som alltid när det gäller Zlatan.

Finns ingen anledning från hans sida att älta på saken som som Zlatan fortfarande gör bittert. Vinnaren i det hela har alltid varit Pep och Barca. Titlarna med och utan Zlatan talar för sig själva och Pep vet Zlatans svaga punkt, nämligen ignorera skiten ur honom :)
Barcelona Blaugrana91
2011-11-03 17:39
Seriöst vad är detta egentligen? Snacka om att Zlatan skämmer ut sig själv, samt hela Sverige. Jag skäms ärligt talat över att vara Svensk...

Zlatan beter sig som en missnöjd liten skitunge som inte fått som han vill. Patetiskt!

"– Nu är det Zlatan mot Pep. Några i Barcelona är nog chockade, säger Cordula Reinhardt på Barcelona- baserade tidningen El Mundo Deportivo."

Zlatan har skämt ut Sverige inför världens bästa lag.

Barcelona 1.70-ligan
2011-11-03 17:32
Tja, vart i svensk media kan man inte läsa om den? För att läsa hela boken måste du dock köpa den.
Barcelona B-Guden
2011-11-03 17:26
vart kan man läsa boken om zlatan ?
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-03 17:24
Läcker design på den nya hemsidan. Plus i kanten också för att de har gjort och och gjort rätt vissa små missar från den förra.

...Som t.ex att ge Cesc samma längd på den engelska och spanska verisionen. Förut stod det 179cm på den spanska och 175cm på den engelska - nu står det 179cm på båda och det är således Fabregas korrekta längd.
Om någon nu brydde sig haha.. men ska jag vara ärligt blev jag lite smånyfiken på riktigt, bara för att jag råkade se att de stod olika. Nu slipper jag gå och undra mer :P

Om man nu ska analysera det hela var det rätt bra att det var det längsta alternativet som var det riktigt. Vi får gärna ha lite mer tyngt på mitten! Särskilt när spelaren i fråga fortfarande passar perfekt in i vårt system och har en passningsfot likt Xavis.
2011-11-03 17:19
Zlatans bästa citat är ändå: "Det är han som snackar som är problemet"

Han som avgudar Mourinho och som hade kunnat döda för honom valde trots allt att lämna honom. Patetiska Zlatan. Han har ingen chans att vinna Champions League, men vill smutskasta någon för att hitta en syndabock.
Barcelona Frodo
2011-11-03 17:13
Grace/Wastelands inlägg från 11:51 är klockren.

Zlatan får fortsätta vara bitter. Förhoppningsvis fortsätter Pep agera med klass och låter bli att svara på frågor om nollan.
Barcelona B-Guden
2011-11-03 17:12
vart kan man läsa boken om zlatan ?
2011-11-03 16:51
Rambla

Förstår inte heller hur Pep inte har ballar haha. Han kör den mest offensiva fotbollen någonsin, strävar efter vinst och mer offensiv fotboll hela tiden, vill spela med 3 försvarare istället för 4 för att dominera mer... Och han har tydligen inga ballar. Kanske ville Zlatan köra Mourinho-fotboll med 11 spelare i straffområdet mot Barca och visa ballarna på det sättet. Vem vet?

Sen erkänner han väl i sin bok att han har ljugit hela tiden när han anklagade Pep för att ignorera han utan anledning. Anledningen säger ju Zlatan själv nu, han förolämpade Pep. Pinsam han är.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-11-03 16:24
Andresito

Det är ju bara deras sponsorbilar som spelarna får av Audi..
Barcelona Andresito
2011-11-03 16:11
Kan vara lite småkul att se vilka bilar spelarna i A-truppen har, kolla länktips!
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-03 16:08
eluc

haha du skojar? Det slår fan aldrig fel
Barcelona Éluc
2011-11-03 15:55
Osasuna har 8 spelare borta inför matchen mot Real. 10-0 måntro?
Barcelona Rambla~
2011-11-03 15:46
Är det inte spelare som alltid säger, det gäller även Zlatan, att det som sker på planen och i omklädningsrummet också stannar där? Nej, men Zlatan kan så klart inte hålla sig till denna "hederskodex", han måste verkligen få ut allting han har inom sig och det i en bok. Allt för att få uppmärksamhet. När man inte klarar av att bli bäst i världen tar man till sådant här istället. Vilken ynkrygg.

Pep har inga ballar, är rädd för Mourinho? Hehe, jaså? Var det inte under den hösten, efter det att Zlatan lämnat för Milan under sommaren, som en viss Pep och Barcelona körde över Mourinhos Madrid på Camp Nou med 5-0? Vi såg nog alla vem som var rädd för vem i CL när råttan Mourinho inte vågade gå över halva plan med sitt lag på hemmaplan.

Jävla nolla Zlatan, du är inte vatten värd längre. :P
Barcelona Katalano
2011-11-03 15:36
Tänk att Zlatan upprör så mycket här inne idag. Allt han skriver var ju väntat. Låt er inte påverkas.

Mest komiskt med alla anti-Barcas kommentarer tycker jag.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-03 15:34
Ingen som är intresserad av att fylla en bil ner till Milano?

Det är la cirka 200 mil räknat från Stockholm.
Det ser inte ut att bli några svårigheter att få biljetter, ringde precis och kollade.

Dagen innan, den 22 November spelar Bayern Munchen hemma mot Villarreal, som en liten uppvärmning till Onsdagsmatchen.
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-11-03 15:29
Zlatan vilken nolla, kommer till oss för att vinna cl guld får en räkmacka av alves å avgör el claisico tror att han e kung, vi loosar cl han sticker vi köper villa å messi slår målrekord å vi vinner cl, (ostressat också)... Hoppas vi vinner mot milan å gör det ala madrid 2-6... Visca barca
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2011-11-03 14:42
Zlatan Ibrahimovic sökte under sitt år i Barcelona upp Bojan Krkic och frågade:
- Tror du på Gud?
Bojan visste inte vad han skulle svara, men tittade ner i marken och pep fram ett:
- Ja.
- Alltså tror du på mig, svarade Zlatan.
Grace/Wastelands
2011-11-03 14:38
"Och vad är domarens uppgift? Blåsa av matchen efter knallskott? Varför inte blåsa av matchen om hemmafansen gör apljud om och om igen? 3-0 och nästa gång får vi se om de gör om det! "

Ska klubben och spelarna behöva lida för att det finns vissa kvastskaft på läktarna som hyser rasistiska åsikter?

Det är väl dessa individer och inga andra som skall straffas med böter, portning från arenan och eventuell anmälna om hets mot folkgrupp. Men att straffa klubbarna låter ju inte direkt konstruktivt. Då kan man ju som Andreas skriver nedanför sätta detta i system och åka på bortaresor och ställa sig i hemmaklacken för att få detta att ske.
Annons: