/spanien/barcelona/forum/10478.aspx/spanien/barcelona/forum/10478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-11-04 15:32
Asså det känns som om att Zlatan vill bara förstöra för barca eftersom barca slängde ut honom. Visst Pep har haft problem med några spelare men att han har skitit på sig när han har mött Mou är ju bara skitsnack. Kolla bara på statistiken, Pep vann slutstriden iallafall, Zlatan vann ingen jävla champions league. Så jävla glad, låt honom säga vad fan vill, Han är och förblir en nolla för mig !
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-04 15:28
el Flaco

Yaya snackar skit alltså. Anledningen till att han fick lämna var Dimitri Seluk.

“We understand that in a team, rotations of players are necessary, but why is it the same player that gets rotated every time? Why has Keita got to play ten matches and Yaya only four?” he queried.

“Unfortunately, this season, Toure has not played as much as he would have liked. I think that this is due to a clause in his contract renewal. There is a major bonus if he plays over 60% of official matches in the season.

osv..
Barcelona el Flaco
2011-11-04 15:07
barcetia - Asexis7/

Syftade på Tourés senaste uttalande om att anledningen till att han lämnade var för att Pep inte hade pratat med honom tillräckligt mycket.

När det gäller Bojan håller jag med om att när han väl fick chanserna tog han sällan vara på de. Och han kan inte direkt säga att Pep inte litade på honom eller gav honom chansen med tanke på att Guardiola bänkade Zlatan, klubbens dyraste värvning någonsin, till förmån för Bojan när säsongen 09/10 skulle avgöras på vårkanten.
Barcelona Andresito
2011-11-04 14:51
Valdes: "Did the team see the photo shoot together with my partner? Yes. They asked 'Where you in there too? We didn't notice you'."

Haha, låter som något Piqué skulle säga
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-04 14:49
el Flaco

"På senaste tiden har vi sett Bojan, Touré och Zlatan gå ut och kritisera Guardiola för att han inte kommunicerat med tillräckligt mycket, "
Det finns dock även förklaringar till det, t.ex i Zlatans fall läser vi hur han svär och beter sig som en idiot framför sin tränare.

I Yayas fall har vi Yayas agent som attackerar flera spelare av truppen samt en Yaya som börjar bli väldigt lat.

I Bojans fall har vi helt enkelt en spelare som är för dålig/inte har någon plats i dagens roller.
Barcelona el Flaco
2011-11-04 14:28
Jag håller Alex Ferguson som den bästa tränaren under min livstid och även han har sålt iväg spelare som han ansåg hade för store egon eller öppet kritiserade honom. Han har aldrig tvekat att göra det för klubbens bästa och fortsatt att vinna titlar och vara framgångsrik.

Samma sak gäller med Pep. Att han har begått misstag när det gäller vissa spelare är oundvikligt, men det är kollektivet som går före. På senaste tiden har vi sett Bojan, Touré och Zlatan gå ut och kritisera Guardiola för att han inte kommunicerat med tillräckligt mycket, men jag minns att vissa spelare, som t.ex. Xavi och Abidal, har tidigare sagt att Pep sällan brukar ha privata samtal med de, men att hans dörr alltid är öppen.

Av de spelarna som har "offrats" under Guardiolas era är det endast Eto'o som det gjorde ont att se försvinna. Men till slut blev det ganska uppenbart att Messi skulle få rollen som falsk 9:a och Samu var inte den bästa anfallaren att ha ute på en kant under en hel säsong.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-11-04 14:17
100 Anti

Serie A har väl varit på nedgång det går inte att förneka, går inte att blunda för utvecklingen som skett dock. Storlagen satsar, och de övriga top 5 har hållit kvar sin lojala spelare för att visa sig ute i cl med sina lag. Detta år visar styrkebesked som inte riktigt funnits på bra länge, det är inte bara 1 lag som representerar landet utan flera. Det ser bra ut för de Ital ligan, värvar smart(alla utom Inter) och det blir bättre och bättre. Precis som de övriga Spanska lagan tagit tag i detta ser det minsann bra ut på bredden.

Ponta p

Saken är den att mycket av det han berättat stämmer inte riktigt ihop, jag tror att han breder ut sanningen för att göra boken mer läsbar. Vems fel det var måste jag ändå ge kritik åt scout teamet samt Pep, vad för slags spelartyp ville de ha när de gick efter Zlatan?

Kändes inte riktigt som hans egenskaper matchades in med deras krav. Svårt att kritisera en tränare som bidragit med att vinna en massa titlar, men en viss kritik är befogat och det tror jag nästan alla håller med dig om.

Oerfaren tränare helt enkelt, hoppas han lär sig utav sina misstag för det finns mycket som kan förbättras.
Barcelona Hetfield
2011-11-04 14:12
Barnslig nivå, även om man inte håller med varandra så behöver man inte trycker ner varandra. Det verkar som att det är snudd på olagligt att kritisera Pep här inne. Vet ni vad, Pep gör också misstag. Han kastade bort en av Barcelonas bästa anfallare genom tiderna, och köpte två spelare för 75 miljoner euro sammanlagt som försvann året därefter. Ingen har kritiserat honom för det för att han är så framgångsrik, men det gör inte att han ska vara immun mot kritik.

I fallet mellan Pep och Zlatan så tror jag att det är bådas fel att det gick som det gick. Zlatans stora käft och ego, och Peps oförmåga att hantera stora egon är vad som gjorde så att hela grejen inte funkade. Försök att respektera varandras åsikter istället för att dra upp en k*kmätning om vem som älskar Barcelona mest.

Det bästa man kan göra är att ignorera Zlatan. Han är bara en mobbare får tänder på att få uppmärksamhet och trycka ner andra, ignorera honom och han försvinner. Pep kommer att göra det, gör också så.

Nej, man måste kunna kritisera spelare eller personer inom klubben. Man får ju inte säga något illa om Sanchez, då dyker hans vapendragare upp direkt.
Barca4ever1
2011-11-04 14:10
Jag kan inte sluta titta på Messis 3-2 målet i supercupen mot M0drid!

Hur han läxade upp dom var helt sjukt!

Visca el baarca!
ponta p
2011-11-04 13:35
100% AntiMadridista

Aj aj aj.. den sved. Ska gå och skämmas nu, för man kan ju fan inte ha rätt mot någon som har Barcelonamärket som visningsbild på facebook och i bästa fall även som bakgrundsbild på datorn, det går ju liksom inte för ni har sån jävla inblick i vad som händer runt klubben så det är helt sjukt, ni måste ha SMS-kontakt med Pep och hela faderullan, kul för er!

Att sen kalla Seria A för en "Kalle anka liga" bevisar bara hur klok du är.

Tack för mig, allt som har med Barcelona att göra är rätt och resten av världen kan inte träna ett lag eller vara bra fotbollsspelare, eller ens tycka till om fotboll, eftersom Barcelona är grunden till allt gott och de som inte "hejar" på Barcelona är ju fan födda i farstun, så enkelt är det ju bara.

Ska byta min visningsbild på facebook, Barcelona märket och ett hjärta för då kan man ju aldrig förlora ett argument, fett! Hejdå.
Barcelona Capitan Puyi
2011-11-04 13:30
Bartras agent (säkert farsan) kan ju göra ett försök att se till att pojken får garanterad speltid. Det vill ju alla agenter till sina klienter. Behöver inte direkt vara Bartras initiativ. Om Bartra får sista ordet så tror jag han skriver på till slut. Under Peps era så får talanger bevisligen chansen så allt annat vore ju bara dumt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-04 13:18
förvånande att bartra, med sitt stora barcahjärta, resonerar som han gör
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-04 12:28
Bartra måste visa tålamod. Det finns definitivt en stor chans att han i framtiden spelar i A-laget, speciellt om han fortsätter vara såhär dominant i Liga Adelante. Men om han tvekar att förnya så är det lika bra att låta honom gå, det finns många andra som också kan bli något stort, och som kanske är beredda att kämpa ännu mer för det. Hade jag varit Bartra hade jag stannat och fortsatt kämpa, det är det smartaste han kan göra. Annars kan han gärna gå till en annan klubb.
Barcelona el Flaco
2011-11-04 11:45
Miguel Rico skriver idag i sin kolumn på MD att klubben håller på att förhandla med Montoya och Bartra i hopp om att kunna förnya deras respektive kontrakt. Bägge canteranos sägs ha erbjudande från italienska och engelska klubbar som erbjuder summor till spelarna som Barcelona inte kan matcha.

Av dessa två verkar det som att Montoya är närmast att acceptera Barças erbjudande, medan Bartra inte har det lika klart för sig. Enligt Rico vill den unge mittbacken ha en garanti att han kommer få chansen i A-laget och det kan inte klubben garantera honom. Såväl Montoyas som Bartras kontrakt går ut nästa år.

Detta är väl nackdelen med att ha så pass många talanger under en och samma årskull. Det mest troliga är väl att inte alla kommer kunna flyttas upp, vilket naturligtvis är synd. Dessutom har vi redan Fontás i A-laget som inte får mycket speltid så Bartra kan väl knappast förvänta sig något mer.
banklev
2011-11-04 11:29
Man1

han hoppade upp på pinto
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-11-04 10:29
Haha kollade igenom lite gamla meddelanden snacka om att faila två ggr om, men det var ju en madridista så. humor!.

"Hah Suarez håller inte så jäkla mycket högre nivå än Bojan, bara så du vet. Men ni får gärna göra det för min skull. Bara en liten åsikt"

Den här tar priset.

"Heh men kom igen mannen, varför har såna som du så svårt att erkän att spelare som Gago är bättre än busquets just nu, jag säger inget om at busquets kan bli bättre så småningom, men just nu har Gago breddare repertoar, allt jag ville säga"
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-11-04 10:21
Någon som vet var man kan köpa självbiografier (eller liknande) av tex Piqué. Antar att dem inte har översatts till svenska men engelska går bra.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-04 03:19
MVP - 2011

Sir Alex deltar inte ens i alla lagets träningar. Han sparkar skor på Beckham och slänger ut Nistelrooy från klubben av personliga problem. Skulle förvåna mig mycket om han hade så jättebra kontakt med alla lagets spelare. Det där är en ledarstil. Pep har alltid sagt att hans dörr till kontoret är alltid öppen, om någon vill prata är de välkomna. Bojan vågade inte prata själv, det erkände han. Han sa att han inte fick fram ord.

Sir Alex är världens bästa tränare, för mig är han överlägsen. Pep är en lärling och framtiden. Han är inte perfekt, han erkänner sina misstag och är ödmjuk. Men jag tror inte han har problem med att prata med enstaka spelare.

Zlatan gav honom en anledning att frysa ut honom. Efter att Raiola pratat ÅT Zlatan flera gånger så sa Zlatan något själv och Peps svar var det mest intressanta i det hela, nämligen: "Åtminstone säger han någonting själv och inte genom sin agent." Det lär funka i Italien, men absolut inte i Barcelona!
Barcelona Man1
2011-11-04 02:10
Kommer ni ihåg när Barca mötte Arsenal på emirates 09/10? Zlatan gjorde två mål och hoppade på Pep av lycka. Det var under den tiden Zlatan var utfryst av Pep enligt han själv. Varför hoppade han på Pep och var överlycklig när han hatade honom då? Lite konstigt faktiskt.
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-11-04 01:12
Det som svider mig mest är att vi har 7 lah varav 6 återstår i europaspel å england har 8, poängsystemet e enkelt å england rycker ganska rejält som bäsa liga enligt uefa ranking, spanien har tur som har real å barca, annars hade ligan varit 3-4 liga
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-04 00:25
Good vibes with Villa

The double Ballon d’Or winner categorically denied the claim, made by a Valencia newspaper, that there was a rift between him and David Villa. “It really surprised both of us. I have no idea why this story was published. The fact of the matter is that I don’t have a problem with El Guaje, not at all. We get along great, just like we do with the rest of the squad. Neither of us have anything to say about this, we’re not worried about it because we know it’s not true,” added Messi.

Bra försök Marca och AS, smutstidningar. De hade även Audi sponsor möte idag där både Guaje och Messi skrattar på bilder.
Barcelona Blaugrana80
2011-11-03 23:26
Seriöst vad sysslar förbundet med?? Rayo Vallecanos tränare Jose Ramon Sandoval klagade på domaren vid flera tillfällen när laget mötte Villarreal i helgen. Han stängs av i två matcher.
Det är samma straff som Mourinho fick efter att ha petat Barcelonas assisterande tränare Tito Vilanova i ögat.
Jag tycker att det är överdrivet att straffa mig så här. Det är helt fel att jag och en person som petar någon i ögat får samma straff, säger Sandoval till Reuters. Jag får betala ett pris för att jag är en rookie-tränare i en liten klubb. Detta är med fan stor Skandal! Men å andra sidan ingeting som förvånar mig

Barcelona MVP - 2011
2011-11-03 23:19
Pep har en märklig oförmåga att kommunicera med enskilda spelare.. något han måste bli mycket bättre på..
Barcelona påfågeln
2011-11-03 22:50
Barcas har kört över citys u19 lag i NextGen-serien, dock så verkar många av Barcas spelare varit mycket yngre än 19. :)
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-11-03 22:18
Jag fattar inte varför det här snacket ska börja igen nu 2 år senare bara för att Zlatan har släppt en bok... Zlatan har inget med dagens Barca att göra, så låt de snacka om hans bok i Milan forumet eller något.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-11-03 22:17
Zlatan kunde väl aldrig tänka sig att Pep skulle bänka en 650-miljonersvärvning.

Verkligheten kom ikapp honom som en pungspark. En ovan situation för en spelare som alltid varit fixstjärnan och som presidenterna framhållit som till och med större än klubben han spelat för. Så hanterar man Zlatan, och det funkar om man vill vinna ligan och spela kvartsfinal i CL. Det funkar inte i Barca.

Visst tillåter Pep och klubben individualism, men aldrig på bekostnad av klubben eller spelidén, än mindre resultaten. Messi är absolut en egoist, men är ff ödmjuk inför det chefen vill. Grejen med honom är också att han, till skillnad från Zlatan, har kompetensen att på egen hand rätta till saker.

Det är lätt att vara efterklok. Det är inte lika lätt att gå vidare. Zlatan måste känna ett oerhört stort behov av att "skriva av sig" - det känns som att han ännu inte riktigt gjort sig kvitt spöket - eller filosofen.

För Pep är det dock lättare - han är sann mot sig själv och är stenhård i sin relation med spelarna. Sviker man honom, vänder han ryggen. Kalla det vad ni vill, för mig är det viktigt att en tränare fokuserar på laget, och inte på enskilda spelare. Som chef tar 20% av dion personal 80% av din tid, för att nå de resultat Pep åstadkommit behövs 100% på rätt saker.

Faktum är att både spelare och laget blivit bättre och utvecklats kontinuerligt under Pep, något som inte varit fallit om han valt att lägga krutet på divor.

Nu är det fokus på den där jävla champions, Zlatan tittar bakåt, Pep framåt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-03 22:13
Instämmer med Hetfield och tycker det är ett värdigt avslut på Zlatansnacket för idag. Gärna för all framtid också
Barcelona NoGo™
2011-11-03 22:09
Hetfield

+1

Haha Cesc :P, se länk
Barcelona Hetfield
2011-11-03 22:02
Desto mer ni pratar om Zlatan, desto mer låter ni Zlatan och hans fans få "trolla" er. Barcelona har gått vidare, det verkar som att Zlatan inte kan göra det.

Skit i honom. Han är betydelselös.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-03 21:58
Frodo

Men vad faan..! Vilka ska få spela egentligen? Hade velat se alla de där på planen mer eller mindre
Annons: