/spanien/barcelona/forum/10474.aspx/spanien/barcelona/forum/10474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-30 02:58
Fan jag missa matchen pga jobb :( mitt hjärta gör ont när jag hör och läser hur bra de va idag :(
Barcelona Blaugrana83
2011-10-30 00:39
XAVI6

tack så mkt
Barcelona XAVI6
2011-10-30 00:17
Gå in på veetle.com jag vet att de visar repris på matchen nu. Hoppas du kan hitta det bara.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana83
2011-10-30 00:15
missade matchen idag, någon som vet vart man kan ladda ner matchen?
AndreD - Ànims Afellay
2011-10-29 23:39
Roflcakes. Neymar har gjort 4 mål mot Atletico-PR
,Sami
2011-10-29 23:24
Snart gör Sociedad mål.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-10-29 22:46
Denne Cuenca alltså - vilken debut.
Han är som en ny version av Pedro, ännu inte lika bra - men smart både i offensiven och försvarsspelet. Och mycket bra inlägg. Man ser också skillnaden i mognad han besitter gentemot Deulofeu som verkligen framstår som valpig i dessa sammanhang. Men kul med debut, oavsett.

Även Adriano bidrog i högsta grad till segern, han gör det riktigt bra som ytter.

Pep vet hur viktigt det kan vara att vinna CL-gruppen, säkert en anledning till rotationerna i kväll. Skulle inte förvåna om det blir en 3-4-3 mot Plzen också.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-29 22:45
Grande Bojan!!!! Gött av Ibra med.
Barcelonistas
2011-10-29 22:22
Villa gör ingen vidare match idag men som jag sa förut så levererar han alltid mot dom större lagen. Är inte alls orolig över att Villa inte gjorde mål idag, även han kommer så småningom hitta formen från föra säsongen.
Barcelonistas
2011-10-29 22:16
Blev jävligt imponerade på sättet vi genomförde matchen idag. Kändes som vi fick se den perfekta balansen inom laget, där både det defensiva och det offensiva spelet funkade fläckfritt hela matchen. Allt klickade rätt idag effektiviteten var ruskigt bra, Messi briljerar och gör ett hattrik, men det som känns mest skönt var att vi kunde vila både Iniesta och Xavi utan att spelet hackade speciellt mycket.

Många är säkert imponerade av våran offensiv, men jag vill lyfta fram våran defensiv som har sett riktigt stabil ut den senaste tiden. Vi har inte släppt in ett enda mål på 7-8 matcher vilket måste vara rekord för Valdes tror jag. Med tanke på att vi haft det lite tungt med skador inlednings vis så är detta jävligt imponerande att vara så stabil i defensiven när både Pique och Puyol varit borta ett bra tag. Samma sak gäller offensiven, herregud att göra 5 mål utan att ha Iniesta-Xavi-Cesc på planen är skrämmande faktiskt.

Jag vet att jag var negativ till för mycket rotation men även jag börjar se resultatet av det. Vi kan nu vila Iniesta och Xavi i vissa matcher så dom inte blir allt för slitna. Så dom känner sig 100 i dom större matcherna.
AndreD - Ànims Afellay
2011-10-29 22:11
Messi: "The 1-2-3 celebration after my first goal was for a friend, 123 is a special number for him." #fcblive

Tvåa på bollen..
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-29 22:10
Messi: "The 1-2-3 celebration after my first goal was for a friend, 123 is a special number for him." #fcblive
Barcelona Canaletes
2011-10-29 22:09
hat-trick av Messi men han är ju ingenting utan Xavi och Iniesta...
Barcelona FC Barcelona #10
2011-10-29 22:04
Den här matchen gjorde precis min lördagkväll perfekt!
Först skulle man vinna 4700 kr men nej Birmingham kunde inte göra mål mot Brighton och matchen slutade 0-0 så detta gör allt bättre.

Nu får han hålla tummarna att Real tappar poäng :p
Barcelona J.Guardiola- King
2011-10-29 22:03
Skönt med vinst ikväll !!! Bra match av Barca.

Tänkte bara passa på att fraga om en sak. Till höger här på svenskafans sidan så är det reklam för Zlatans självbiografi, min fråga är om nån vet ifall det finns någon Barca spelare som har skrivit nån självbiografi? Någon som vet?

Tacksam för svar
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-29 21:58
Kul att 5-0 är vårt absolut vanligaste resultat på Camp Nou. Nu har vi 26-0 i målskillnad på 6 matcher hemmamatcher i ligan, och tänk då på att vi har en mållös också. Det är ett snitt på mer än fyra mål per match, räknar man bort Sevillamatchen så är det mer än fem mål per match. Hoppas vi bygger vidare på den här matchen nu och får en sådan där fin form som alltid brukar komma runt den här perioden.

Otroligt kul för Cuenca att göra mål. Han gör en bra match i övrigt. Starta med honom några matcher till, gör han det bra där kan det kanske vara dags för uppflyttning i sommar? Deulofeu får också debutera i ligan, roligt för honom. Piqué är tillbaka, får en halvlek i dag och får förhoppningsvis vara skadefri ett tag nu och spela många matcher.

Nu håller vi tummarna för Real Sociedad.
Barcelonistas
2011-10-29 21:56
Haha varje gång det blir 5-0 tänker jag på när vi massakrerade Real Madrid på Camp Nou :).

På tal om en annan match så leder Juventus borta mot Inter. För er som vill kolla så visas matchen på tv4 sport.
Barcelona Blaugrana91
S91

Haha sant, det närmaste jag var innan den här matchen var i matchen mot Osasuna då tippade jag lite skämtsamt 6-0 och så blev det 8-0. ;)
Barcelona Barca-nist
skönt med vinst med framtids spelare. fantastiskt mål av Alves och straff av Messi.
Barcelona Hyder
2011-10-29 21:55
Ett perfekt avslut på matchen, vilket jävla skott av Alves!

- Messí gör återigen ett hattrick och är allmänt galet bra idag. Som vanligt med andra ord.

- Cuenca imponerar väldigt stort. Äntligen någon anfallare som kan slå de där läskigt bra inläggen/inspelen. Varken Pedro eller Villa har det som en toppegenskap.

- Det var viktigt att visa en uppåtgående form och med Thiago som regissör på mitten funkade det väldigt bra. Vi vinner alltså med 5-0 samtidigt som varken Iniesta, Cesc eller Xavi nuddat gräsmattan, det är ett otroligt gott tecken. Xavi var väll annars den som verkligen behövde lite vila.

Min lördagkväll blev i alla fall väldigt mycket skönare nu.
Barcelona Canaletes
2011-10-29 21:54
test
Barcelona S91
2011-10-29 21:53
En grattis is in order Blaugrana91. Barcas matcher är inte så värst enkla att tippa, man vet aldrig hur många de stänker in :P
Barcelona FC Barcelona #10
Manitaaaaaaaaa :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Hmm, undrar vart trollet "syrianska" håller hus nu???

Messi som inte kan göra mål utan Xavi och Iniesta.
Idag ersätter Messi båda fullt ut på mittfältet OCH levererar 3 mål.
Världsklass - oavsett om han nätar i landslaget eller inte.

Kryp in hit och underkasta dig fotbollsguden säger jag bara...!
Barcelona XAVI6
Äntligen såg vi barca som vi känner de som bäst. ALVEZ:D
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
Någon här inne skrev att det inte blir målfest. Underbart att han/hon hade feeeel! =D =P
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
The reporter

Såg nyss vad du beskrev, det skedde alltså innan matchstart?
Sicken legend!
Barcelona Barcadinho.
2011-10-29 21:52
Hehe, Messi fortsätter ta hem bollen efter varje hattrick.
Lite fin samling hemma med massa med bollar.

Kul för Alves, vilket mål.
Barcelonistas
Jävlar vilken träff han fick där Alves.
Barcelona Dani Alves=The King
Goooolazzzzzooooo

Dani Alves har en bra bössa han måste bara vågra tro på den !!
Annons: