/spanien/barcelona/forum/10471.aspx/spanien/barcelona/forum/10471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
cruyyy
2011-11-03 10:29
Zlatan är som tidigare sagt Zlatan. Tycker att det faller mer skugga på pep än på Z. Det är tränarens jobb att hantera en miljardvärvning !
Postat via SvenskaFans-appen
,Sami
2011-11-03 10:25
Zlatans ord till Guardiola.
Bråket med Pep Guardiola fängslade fotbollsvärlden. I sin bok berättar Zlatan Ibrahimovic allt.
”Jag skrek: Du har inga pungkulor. Du bajsar på dig inför Mourinho”, skriver han enligt Sportbladet.

Zlatan är en jävla mupp. Han låtsades spela skadad när Barca skulle möta Milan på Camp Nou. Zlatan är en feg pussy. Hoppas att Barca kör över Milan på San siro.

Barcelona Éluc
2011-11-03 04:44
Barcelonas officiella hemsida har genomgått en stor makeover, till det bättre. Mycket enklare att navigera sig nu. Härligt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-03 04:20
Jag har ju själv skrivit att det förekommer överallt i Spanien och på alla arenor!?

Det är inte MIN uppgift att stoppa det och JO klubben tillsammans med förbundet ansvarar för att det inte ska ske. Problemet med rasism sträcker sig mycket längre än endast på fotbollsplaner, det finns överallt. Förbundet kan faktiskt låta lagen spela utan publik, visst på Camp Nou offras säkert 90 000 för att 10 000 betett sig som idioter men i längden vinner fotbollen på det.

Och Nej! Spelarna spelar för fansen, de ska inte behöva låtsas att de inte hör apljud när de faktiskt gör det. Tycker du tolerans någonsin har löst ett rasistiskt problem? Eto'o protesterade och det ska han ha eloge för. Mer spelare bör göra likadant. Hade jag varit Yaya, Kompany, Balotelli, Richards, De Jong hade jag faktiskt försökt ta med mig alla mörkhyade spelare ut. Sen skulle du få se en riktig jävla reaktion av spanska förbundet och UEFA.

Och vad är domarens uppgift? Blåsa av matchen efter knallskott? Varför inte blåsa av matchen om hemmafansen gör apljud om och om igen? 3-0 och nästa gång får vi se om de gör om det!

Det här med nolltolerans mot rasism och Football against racism är bara skitsnack så länge UEFA inte ens skyddar spelarna. Jag vet inte om du tror att fotbollsspelare är robotar utan känslor och åsikter som bara kan stänga av tankarna helt, men det funkar nog inte riktigt så.

Gillar dock ditt sätt att nonchalera problemet genom att säga: "Äsch, man får väl inte vara så känslig."
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-03 04:01
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Marcelo fick stå ut med apljud från Barcelona-fansen på Camp Nou i Supercupen (vill jag minnas).

Finns förmodligen på alla arenor, överallt.
Hur hade du tänkt stoppa det? Det går inte.
Bestraffa klubben? Klubben kan inte styra vad 10.000 personer skriker på läktaren.

Som spelare får man lov till att koppla bort sån skit och fokusera på spelet.

edit: Såg att Gonzalez precis skrivit angående detta längre ner.

Äsch, man får väl inte vara så känslig.
Jag tycker det är bedrövligt att vuxna män på läktaren skämmer ut sig genom att bete sig på detta vis men samtidigt tycker jag på något vänster att spelarna bör försöka tänka på matchen än vad som skriks av pajasar på läktaren.
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-11-03 02:45
Barcelonito / Lucho Enrique 21, Gonzalez_Barca

Cristiano får ju också stå ut med en del apljud i ligan. Hur mycket jag än ogillar den spelaren så ska ingen få stå ut med rasitiska anklagelser. Spelar ingen roll vart man kommer ifrån. Rasism har ingenting på en fotbollsplan att göra.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Canaletes
2011-11-03 02:40
hahahahahaha dagens humorvinjett från sport hahaha xD

För dem som sa att Messi var i kris. Tack så mycket.
Det som gör allt är Marcas och As logotyp
2011-11-03 02:06
Gonzalez_Barca

Även Roberto Carlos i sina dagar fick utstå apljud på Camp Nou, som sagt det är ett problem i hela Spanien. Det händer på varenda arena!

En sak Laporta gjorde bra var faktiskt att se till att rasismen minskade och de fansen som höll på mest med sådan idioti faktiskt inte kom in. Det var trots allt mest Boxois Nois anhängare som höll på mest med detta vidriga beteende.

Vi är överens, UEFA bör göra något, spanska förbundet kan lika gärna ställa sig själva i publiken och göra apljud med deras patetiska "bestraffningar". Trött på att spansk fotboll jämt ska skämma ut sig på det sättet.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-03 01:37
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det var några idioter i publiken som gjorde det mot Marcelo i senaste clasicon. Visst han beter sig som ett svin mot oss men trots det så ska ingen behöva höra rasistiska ljud.. Enda negativa med den resan.

Hoppas UEFA gör något åt detta.
2011-11-03 00:40
Villareal-fansen gjorde alltså apljud mot Balotelli, smutsiga jävlar. De har Senna, EM och VM mästare med Spaniens landslag i sitt lag och skäms inte för en sekund att göra apljud mot italienaren.

Förresten, Abidal och Adriano fick också stå ut med det i inledningen av matchen igår men det slutade ganska snabbt.

Dags att UEFA sätter dit Villareal ordentligt, för spanska förbundets bestraffningar känns mer uppmuntring snarare än bestraffning. Ca. 600 euro och allt är glömt. Pajasförbund.

Spanien som land överhuvudtaget behöver mer utbildning om rasism, det är inte bara på fotbollsplanerna!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-11-03 00:23
Gonzalez_Barca

Okej, skönt, om vi sitter på någons plats så kör jag nog med lite förvirrat engelsk struntprat så fixar det sig(spanjorer/katalaner är ändå inte så stora fan av Engelska) hehe.! Tack för all info grabbar och tjejer appreciate it! :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-03 00:17
Gud är störst! - Pep el rei!

Jodå det går bra. Dock är det omöjligt att flytta sektion "sidleds", alltså från långidan till kortsidan t.ex. men neråt funkar det. De brukar inte fråga om biljett när man väl är inne, sitter du på någons plats är det bara köra på "perdon" och flytta en plats åt sidan. :)
Barcelona Riiio!!
2011-11-03 00:15
Satt längst upp för något år sen när vi krossade Malaga med 6-0 och det va la inte de bästa platserna men spelet kan man alltid njuta av på ett helt annat sätt än i soffan hemma. Såg även Valencia förra året då vi låg under 1-0 och vände sen till 2-1. Då satt vi på andra "ringen" av läktarensom inte har tak dvs mitt emot "presidentläktaren" i höjd med hörnflaggan och det va riktigt nice. 118 Euro minns jag att biljetten kostade då och det va den värd =)

Träffade även på Bojan och gamle Barca räven Albert Luque efter matchen mot Malaga. Tog en fika o så med dem... nää men snackade lite och tog kort =)

Är Bosnier så snackade lite jugge med Bojan. Han fattade lite i alla fall o skrattade =)
2011-11-03 00:07
Pep For President, Gonzalez_Barca och
Tackar! Jag sitter längst upp ungefär, kan man gå ner till andra sektioner ifall det är tomt på de, vilket det säkerligen kommer vara (ska på matchen mot Rayo).
Barcelona Barca4eva
2011-11-02 23:49
Sitt vid bokstäverna så ska du få en jävligt bra plats. Definitivt värda de 1.3lax jag lade.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-02 23:46
Andreas V.V - "Pagar"

OT men härligt att se dig tillbaka här på forumet, såg att du la upp en del klipp på youtube från er resa, sköna bilder. :)
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-02 23:40
Har aldrig sett en match från toppen av Camp Nou men var uppe och kikade under en uppvärmning och det kan nog vara bland det sämsta jag sett.
Platserna där uppe borde kosta max 20€, inte 40-60€ som vissa matcher.
Som någon nämnde här nere får man ju gissa sig fram till vilken spelare som är vem i princip.
Bästa platserna utan tvekan är raderna 1-5 på "C" i Mes Que un Club.

Avstå!
Barcelona >The Reporter<
2011-11-02 23:29

Jag har suttit ända längst upp, visst det kanske inte är de bästa platserna om man vill se spelarnas ansikte noga, men absoul den plats om man vill se hur laget lirar. Och jag kan säga dig att det är helt sjukt när du kommer in på arenan och ser allting uppifrån. Jag har två filmade mål från Messi ifrån förra årets 5-0 mot sevilla. Adda mig på fb, om du inte har mig redan, Azad eliassi
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-02 23:19

Har inte sett match där uppifrån men gick upp dit och kollade läget innan match när spelarna värmde upp. Visst det var coolt och så men det är inget man rekommenderar då jag i princip inte såg någonting av vem som var vem. Fick gå på magkänslan över vilka två som stod och sköt långbollar till varandra.
Barcelona Pep For President
2011-11-02 23:18

Jag satt längst upp och ska jag vara ärlig så var det inte så dåligt. Du ser nästan allt men det jag tyckte gjorde det värt det var att du såg hur dem spela på ett helt annat sätt än om du sitter hemma på soffan eller på långsidan.
2011-11-02 23:15
Har någon suttit riktigt långt upp på camp nou och kan berätta hur det är, hur mycket man ser osv. :)
Barcelona Barca Barca
2011-11-02 22:49
>The Reporter<

Tog handikapp på Man u, hade dom vunnit med 3-0 hade ja vunnit 1200 kr på en 30 kr lapp. Som tur e vann jag på en annan :P

Man ser redan nu vilka lag som hotar på allvar. Två hittils farligast lagen är Real Madrid tillsammans med Bayern. Men så såg det ut förra året innan Jul, vid den här tiden, Chelsea var omänskligt bra och Real Madrid var obesegrad och i toppform och spelade så bra...tills dom stötte på oss.
Barcelona >The Reporter<
2011-11-02 22:49
Jag tog handicap på Bayern, sedan att ManU endast skulle göra 2 mål, och sen kryss på Tranz-Cska, så det känns jävligt surt att inte Gomez skott i slutet inte var hårdare, eller varför kunde inte målvakten vara liiiiite segare ? :D
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-02 22:47
>The Reporter<

Surt, la en enkel etta på Bayern, blev lite stressigt mot slutet.

Hade också Real på hcp 1-0, så vart lite glad över Reals billiga straff. 500 kr in i banken, skönt.
Barcelona >The Reporter<
2011-11-02 22:43
Tog handicap på Bayern, såg ni slutet, Gomez långskott? Jag förlorade tippet pga det, suuurt !
Barcelonistas
2011-11-02 22:21
Ännu en billig straff som Real Madrid får med sig. Jag finner det otroligt hur många billiga straffar Real fått den här säsongen.

Bayern - Napoli 3-2 snacka om galen match. Ett Napoli som varit så utspelade har plötsligt chans att ta poäng i matchen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-02 22:21
Ja, det är väl just Reals kontringar man är rädd för. Särskilt mot vår höga backlinje... det och deras fysiska spel då
Barcelona Frodo
2011-11-02 22:19
Ronaldo springer in i en Lyonback, väljer att ramla och får straffspark. Di Maria kommer alltid att vara lärjungen. Ronaldo alltid mästaren.

Ris och ros hittills för Real:

* Deras kontringsspel är kanske det vassaste jag någonsin sett. Få tillslag och 4-5 spelare som springer direkt på mål. Vi kan lära oss av de då det är något vi är dåliga på.

* Casillas spel med fötterna är pinsamt. Vid minsta lilla press tjongar han iväg bollen. Det faktum att han är förstemålvakt trots att Spanien spelar possessionfotboll är ingenting annat än ett politiskt val med tanke på hur duktiga Valdes och Reina är med fötterna.
Barcelona >The Reporter<
2011-11-02 22:09
Claes Andersson ; "Ronaldo försöker filma till sig en frispark"

Haha !
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-11-02 22:07
Vaf
Annons: