/spanien/barcelona/forum/10468.aspx/spanien/barcelona/forum/10468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-27 23:48
Barcelona are keeping an eye on GER coach Joachim Low (51) to replace Guardiola one day although the first option is a homegrown coach. [md]

Har många gånger sagt att jag hoppas man ser honom som ett alternativ den dagen Pep lämnar.
Barcelona Riiio!!
2011-12-27 23:15
Helt sjukt att Neymar i så fall ska tjäna lika mycket som Xavi, Iniesta och Villa... det e säkert bajs det där ryktet..

Visst, han kan vara på väg hit men fan inte med den lönen (även om han är bra betald i Santos också)
Barcelona jonas_
2011-12-27 22:47
Är det någon som vet hur mycket Barca-träningar som är offentliga, eller är de mesta stängda för besökare?
Barcelona jonas_
2011-12-27 22:44
Glöm inte Neuer heller, killen höll 12 nollor i rad i höstas och var grym i CL, fram för allt mot United.
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-12-27 22:36
Decinho, jag kollar fotboll 24/7,, säg inte att han e outstanding i en gåliga som inte ens e rankad 3 i europa,
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Decinho
2011-12-27 22:32
R.E.M. god bless them

Jag vet inte om du har följt Juventus matcher den här hösten, det har i alla fall jag gjort, och min uppfattning är att Buffon har varit helt outstanding på målvaktsposten under de här 6 månaderna. Jag är medveten om att han inte varit bra de senaste åren, främst på grund av skador, men det hindrar honom inte från att vara årets målvakt 2011.

s.eto

Du måste ha missat att min lista bara gäller spelare som inte spelar för Barcelona. Hade jag fått inkludera Barca-spelare hade listan sett ut så här:

Anfallare: Messi.
Mittfältare: Iniesta.
Back: Piqué.
Målvakt: Valdés.
Tränare: Pep.

Okej, kanske inte riktigt så, men nästan. ;)
Barcelona Barca4eva
2011-12-27 22:23
s.eto Spelare utanför Barca handlar detta om.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-27 21:59
Barcelona have a 4(+1)-year deal worth 7M/year with Santos attacker Neymar (19). Transfer planned for 2014, but could happen sooner. [sport]

Det verkar som att Sport har hittat en ny värvningscirkus att älta...;)
s.eto
2011-12-27 21:49
Decinho

Att du inte ens nämner Messi som årets anfallare tycker jag är jävligt konstigt. Han har presterat i stora matcher och gjort mest avgörande mål i år. Vilket däremot C.R inte gjort
Barcelona Barcadinho.
2011-12-27 20:37
Jag skulle lägga till Joe hart bland de allra bästa målvakter under 2011. Jag kan beskriva honom med ett ord - Grym. Bara 24 år men har vuxit flera steg det senaste året, båda i City och landslaget. Han har längden, han är smidig, lugn men också bra på att redigera backlinjen utan att skämmas. Backlinjen letar på honom. Gör många räddningar och har haft rekordet förra säsongen för mest antal matcher med noll insläppta mål.
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-12-27 20:12
Kul idé med årets spelare på positioner. Det finns ju som sagt några bra alternativ på varje position men alla har i stort sett redan nämnts där. Däremot på "årets tränare". Jag gillar namnen som nämnts i Allegri och Klopp men jag tänkte också på André Villas Boas. Trippeln med Porto plus att man gick obesegrade i ligan. Bara för att avsluta säsongen med att handplockas till Chelsea. Och visst går det att ifrågasätta Chelseas prestationer i år men till hans försvar ska sägas att Chelsea var inte ett lag på uppgång när han tog över och jag tror att om bara Chelseas ledning har lite tålamod så kan det bli riktigt bra
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-12-27 19:54
Haha buffon, driver folk? Han har gjort många tabbar de senaste säsongerna, ser han inte ens som topp 5 längre, håller lloris neuer casillas valdes långt före just nu
Barcelona gerrez
2011-12-27 19:52
Spot on eller vad säger ni?

Inte ens de där meningslösa överstegsfinterna kunde han göra mot oss.
Barcelona Barca4eva
2011-12-27 19:24
addeh Från en mardrömsmålvakt till en annan :p
Atlético addeh
2011-12-27 19:10
Någon annan som förtjänar att bli omnämnd bland årets målvakter så är det Javi Varas. Från att vara andrakeeper bakom Palop förra vintern till att sedan peta honom och vuxit ut till en av världens allra bästa målvakter är mäkta imponerande.

Håller med er andra att det är många ganska självklara val. Neuer, Thiago Silva, David Silva & van Persie känns som bra val. Gómez & Ronaldo aspirerar också på titeln som årets anfallare.
Atlético addeh
2011-12-27 19:04
Hetfield

Tycker det är lite konstigt att du håller Nani högre än Silva, då portugisen blivit petad i flertalet större och viktiga matcher för Uniteds del under året. Champions League-finalen inledde han exempelvis på bänken. Är man årets mittfältare är man tokgiven och en nyckelspelare i ett lag.
Barcelona Decinho
2011-12-27 17:42
Hetfield

Jag är medveten om att van Persie bär i stort sett hela Arsenal på ett sätt som Cristiano aldrig har burit Real Madrid. Men jag anser helt enkelt att Cristiano har stått för större prestationer mot svårare motstånd. Hade det handlat om vem som varit mest betydelsefull för sitt lag hade van Persie vunnit med marginal, men nu var inte fallet så.

Angående Buffon så kan jag köpa att man anser att 6 månaders spel inte räcker för att bli utnämnd till "årets målvakt". Men som jag försökte klargöra redan i förra inlägget så tycker jag att Buffon har varit såpass överlägsen under hösten att ingen annan på allvar kan hävda sig som årets målvakt.
Barcelona Hetfield
2011-12-27 17:27
Decinho

Intressant. Jag måste bara påpeka lite saker.

C.Ronaldo: Fantastisk säsong, men Van Persie spelar faktiskt i Arsenal och bär det laget. Det är en större bedrift att göra så många mål i Arsenal än i Real Madrid. Delvis pga. att Real Madrid är ett bättre lag, men dessutom för att C.Ronaldo får många lägen serverade och han får slå en massa straffar och frisparkar.

David Silva: Den köper jag, även om jag håller Nanis år lite högre.

Thiago Silva: Vi håller med varandra.

Buffon: Det måste påpekas att förra säsongen så var Buffon skadad under stora perioder och spelade inte, dessutom var Juventus rätt så mediokra. Den här säsongen så har han glänst, men man måste vara bra i mer än ett halvår, det har inte Buffon varit. Det har däremot Neuer varit.

Klopp: Det är ett väldigt bra val, men jag håller fortfarande Allegri före. Jag är otroligt imponerad av hur han har byggt Milan, både på planen och socialt.
Barcelona Decinho
2011-12-27 17:20
Bra iniativ Hetfield! Mitt bidrag:

Årets anfallare: Cristiano Ronaldo.
Det här valet var nog det tuffaste med konkurrenter som van Persie, Soldado, Agüero, di Natale, Rooney, Benzema och Ibrahimovic. Cristiano behöver inte presentaras närmare. Trots att han ofta kritiseras här inne för att bara göra "tap-in-mål" så går det inte att förneka hans fotbollskunnande, han gjorde ju 40(!) mål i La Liga 10/11.

Årets mittfältare: David Silva.
Det här valet var helt självklart för mig, Silva har egentligen presterat på en helt egen nivå i år. Några andra mittfältare, så som Özil, Banega, Borja Valero, Nani, Bale, Mata, Götze, Ribery och Pastore, har också presterat på en hög nivå 2011, men ingen annan har gjort det över hela året.

Årets back: Thiago Silva.
Precis som Hetfield antyder så är Milan oerhört beroende av Thiago Silva och han är den största anledningen till Milans framgångar 2011. Men jag har inte blivit lika förälskad i brassen som många andra här inne på Les Rambles och jag anser att han hade god konkurrens av Kompany, Hummels, Rami och Pepe.

Årets målvakt: Gianluigi Buffon.
Buffon verkar ha återuppstått från de döda och trots att han egentligen bara spelat under hösten så hans prestationer övertygat såpass mycket att han enligt mig tagit tillbaka målvaktstronen från Casillas. Andra konkurrenter var; Neuer, Handanovic och Hart.

Årets tränare: Jürgen Klopp.
Att ta ekonomiskt svaga Dortmund till Bundesliga-seger är en bedrift som verkligen förtjänar att uppmärksammas. Att Klopp gjorde det med ett lag som nästan uteslutande bestod av egna produkter och unga talanger gör ju inte saken sämre. Rene Girard, Allegri, Mourinho och Bielsa är andra tränare som gjort det bra under 2011.
Barcelona gerrez
2011-12-27 16:53
Fantastisk bild :). Världens största flagga i en arena.
Barcelona gerrez
2011-12-27 16:51
Härligt, QPR är ute efter Hleb.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-12-27 16:41
Finns redan en länk längre ner. men visst var den intressant, mkt välgjord och alltid kul att se spelarna i privatlivet
Barcelona g23s
2011-12-27 16:39
Intressant intervju med/om Cesc, på engelska :)

Såg att 1.70-ligan redan hade postat den, men låter den ligga kvar för er som missat den :)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-12-27 16:38
Vill bara tacka för alla bra videolänkar ni lagt upp på sistone. Mycket gåshud och ännu mer längtan efter nya häftiga ögonblick med vårt kära lag!!
Barcelona Hetfield
2011-12-27 16:31
Årets presenter (spelare utanför Barcelona):

Anfallare: Van Persie.
Jag gillar inte honom, han är lite av en douchebag, men han har gjort runt 34 mål den här säsongen, han har redan tangerat Henrys rekord på antal gjorde mål under ett år, och han behöver bara två mål för att slå rekordet (Shearers rekord). Jag tänkte välja C.Ronaldo eller Gomez, men jag måste erkänna att Van Persie bär Arsenal. Det hänger mellan Van Persie och Di Natale, men jag måste nog gå med Van Persie.

Mittfältare: Det här var väldigt tufft, det är svårt att välja en mittfältare som har varit på toppen hela året, men på rak arm så kommer väl Nani till hands. Han är otroligt viktig för Man U, han är deras fart och den som gör det lilla extra för laget. Det finns säkert bättre alternativ, men jag väljer nog Nani.

Back: Inget snack om saken, det är Thiago Silva. Om Thiago Silva skulle gå sönder så minskar Milans effektivitet och chanser till titlar med en fjärdedel, han är den som får laget att spela så bra. I dagsläget så tillhör han toppen, och det är en helt fantastisk mittback.

Målvakt: Det får nog bli Neuer, Casillas kommer strax efter honom. Han har varit helt fantastisk och har utvecklats till en målvakt med pondus. Trots att han är rätt så "oerfaren" när det gäller elitfotboll så spelar han som en rutinerad målvakt med enormt självförtroende.

Årets tränare: Allegri. Jag vet, detta är kanske konstigt, men jag tycker att han är extremt underskattad. Milan har inte världens bästa lag, de flesta är antingen vattenbärare eller spelare som har gått förbi deras "bäst före datum". Milan spelar som ett lag och är inte längre beroende av enstaka spelare (offensivt), det är en styrka att gå från att träna Cagliari till att skapa ett lag som spelar så effektivt och så bra.

Årets underskattade: Di Natale. Han vann skytteligan förra året, och fortsätter att bomba in mål. Man undrar vad han måste göra för att få lite kred, han bär ju Udinese nu. Det sköna är att Prandelli kommer att ta ut Di Natale nu.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-27 15:04
Puyol är den enda försvararen som slänger sig med ansiktet före när Roberto Carlos skjuter i över 150km/h... Och han ställer sig upp efter och manar på laget.. Now thats a captain my friends. Pensionera nr 5 tack.
Barcelona Barca4eva
2011-12-27 14:13
Gör de Tarzan-statyn så lär jag kyssa fötterna varje gång jag besöker Barcelona. Puyol "den vilda beskyddaren". Epic.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-27 13:58
Det som symboliserar Puyol mest är alla hans avgörande tacklingar vid sista delen framför mål. Helt galna tacklingar och vilda kroppsräddningar alltså... det finns ingen med så mycket hjärta som Puyol.

Tror att det är många som är culés idag tack vare capitano och har man bara en liten liten fotbollsromantiker inom sig så älskar man karln. Trots att klubben har legender som Cruyff och Guardiola så finns det ingen som har gjort sig mer förtjänt av en staty än Puyol!
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-12-27 13:16
Kan ju inte ens räkna hur många gånger han räddat oss i sista sekund mot madrid. Världens bästa mittback no competition. Om han inte får en staty ska jag göra en!
Atlético addeh
2011-12-27 13:00
el Flaco

Måste instämma där faktiskt. Både vid den sekvensen, och när Puyol nickade in 2-1 på Bernabéu och kysser kaptensbindeln, rös jag.
Annons: