/spanien/barcelona/forum/10466.aspx/spanien/barcelona/forum/10466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Masia de Can Planes
2011-11-06 22:44
Fyfan vad tråkigt det är att vi så tidigt på säsongen ligger bakom Real med 3p. Även om vi inte förlorar idag så är det jävligt surt! Tycker inte vi kan skylla på vädret. Vi ska skylla på spelarna och delvis Pep. Pep borde köra det säkra före det osäkra. Anledningen till att vi är 3p efter och spelar faktist dåligt på borta plan är lagets fel.

Förra året var vi det bästa borta laget i serien.

Det som stör mig mest är att Real hade dödat Bilbao utan problem också. Det är inget lag i serien som ger dom en riktig match. Utan dom öppnar sig och ger dom ytor som är sjukt stort. Men mot oss så spelar alla lagen i serien förutom Real med hela laget på egen plan. Varför är det inte så mot Real? Real kommer döda "stor" lagen på borta plan så vi måste se till att inte tappa skit poäng. 1-2 matcher till så är ligen slut. 7 vinster och 4 oavgjort på 11 matcher är fett dåligt!

Aja fuck it. Vi kan inte vinna hela tiden och vara bäst varje år. Tyvärr är det så. Hoppas bara på en bra placering i ligan. För i CL kommer vi inte komma någonstans. Spelar 2-2 hemma mot Milan. Spelar 2-2 borta mot skit lag i serien. Jävla sport alltså!

Barcelona Smogen
2011-11-06 22:44
1.70-ligan

håller med, fast å andra sidan var planen inte så dålig när matchen började. Däremot, undrar man ju nästan om Bilbao vattnade sin planhalva i paus, var ju katastrofalt mycket sämre efter pausvilan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-06 22:41
Ibland blir jag bara så trött. Känns inte som att det är vårt år i år. Bättre att släppa fotbollen ett tag (någon dag eller så), få ned förväntningarna och bara njuta av att se Barca igen efter det. Inte vattenpolo
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-06 22:38
Så jävla trött på det här. Varför inte bara gör som i Italien och ställa in matcher när planen inte är spelbar? Uselt är ordet. Och surt för oss Barcafans då det kan ha kostat oss mycket det här poängtappet
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-11-06 22:35
Madrid måste tappa poäng innan el classico, för att om de inte gör det och sen vinner mot barca så är det 6 poängs skillnad inte omöjligt men svårt som fan. Men tappar dom poäng innan el clasico så har vi råd med en förlust !
Barcelona Xavi#6
2011-11-06 22:35
Cules, Behöver hjälp med förberedelse till en resa till el clasico hemma i april. vart kan man boka biljetterna? Går det nu eller är allt slut?

tacksam för svar.
Culé - Messi y Alexis
2011-11-06 22:31
,Sami

Jag är inte helt säker om din dator har blivit infekterad av spyware eller virus men det kanske är något sånt. Notera kanske. Ring Comhem imorgon även fast de inte vet ett piss..
Barcelona Smogen
2011-11-06 22:26
Så jäääävla arg. Skiter i om Barcelona räddar poäng i slutet. De två tidigare åren så hade Barcelona inte gjort sådana där försvarsmissar. Man hade tagit sig samman, spelat lite bättre, haft lite mer flyt o vunnit denna matchen. Säger samma som jag sagt hela denna säsongen, det är exakt sådana här matcher som tyvärr gör att Barcelona inte kommer vinna någonting i år. Den där sista absoluta skärpan, viljan o flytet saknas i år. Det räcker ibland inte att gå på 99% av sin förmåga, man måste köra för fullt.

och det är en jävla hatkärlek jag har till Bilbaos fans, gillar passionen dom har, men måste också vara Iberiskahalvöns mest enögda fans. Tror hälften av dom buat o varit förbannade på domaren även om Messi blivit sänkt av en rak höger o sen fått frispark.
Barcelona S91
2011-11-06 22:26
Alvés - Por Que?
Nu hänger jag inte alls med? Madrid mötte inte alls Bilbao i cupen, men du syftar nog på Barca, isf fattar jag :)
,Sami
2011-11-06 22:25
Culé - Messi y Alexis
Vad är spyware? Jag laddade hem nu spyboy och Malwarebytes anti malware. Ska kolla om det funkar.
2011-11-06 22:20
Känns intressant att vi har ett vapen när vi ligger under, THIAGO ALCANTARA. När han kommer in så spelar vi genast bättre. Kommer ihåg Valencia matchen och nu den här !
Barcelona Bernie
2011-11-06 22:15
Jag tror Aftonbladet skriver fel med mening för det finns en jävla massa no lifers som bara läser tidningen för att hitta fel o påpeka felet. :)
Barcelona Éluc
2011-11-06 22:14
Alvés - Por Que?

4 matcher för oss, 3 för Real.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-06 22:13
José Mourinho och hans spelare leder ligan med fyra poäng saxat från Aftonbladet

Helt seriöst, förstår ni hur mycket aftonbladet skriver fel.. det är fan helt sjukt kan dom inte ens copy sen paste ordentligt eller:P... Lite matte skulle inte skada
Culé - Messi y Alexis
2011-11-06 22:12
Cataloniaboy

Uppskjuten.
Barcelona jonas_
2011-11-06 22:12
Ska bli intressant med Copa del rey nu i veckan.
Vore roligt om Delofeu fick spela!
2011-11-06 22:11
aftonbladet skämmer ut sig igen !
Barcelona Bernie
2011-11-06 22:11
På nåt sätt så känns det lite intressant nu att vi inte ligger etta i tabellen, utan att det är vi som jagar. Ska bli intressant nu efter krysset mot Bilbao hur spelarnas inställning kommer vara i de kommande matcherna!
2011-11-06 22:10
3 Liga matcher efter uppehållet sen smäller det, Real Madrid - Barcelona, kanske Mourinho vattnar planen rejält efter ha sett matchen idag skämt åsido.
Culé - Messi y Alexis
2011-11-06 22:10
,Sami
Kanske fått något virus ev. spyware något?
Barcelona comprende
2011-11-06 22:07
Om fotboll hade varit så enkelt att det bättre laget ska vinna, så hade det inte vart någon ide att spela matchen. Det är ju detta som charmen med fotboll, kvittar vad du heter, i vilket lag du spelar eller hur fan mycket man tjänar. Folk frågar hur fan jag kan hålla på Barcelona dom vinner ju bara och avgör det inom 30 min. I vissa avseende har jag hållt med, alltid skönt när man verkligen får se spelarna anstränga sig och visa hjärta istället för finess hela tiden.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zamboza
2011-11-06 22:06
Jag är mer än nöjd med 1 poäng idag. Vid förlust hade vi varit 4 poäng bakom real och det hade varit tungt. Matchen i sig var riktigt bra trots det usla vädret. I andra halvlek tyckte jag inte vi kunde etablera något anfallsspel på motståndarnas halva. Det var ju typiskt att det bara var vattenpöl på Bilbaos planhalva i andra halvlek. Båda deras mål känns turliga, samt vårt andra. Det tråkiga är att barca bara spelade upp sig vid båda tillfällena då Bilbao gjorde mål.
,Sami
Någon som kan hjälpa mig? Det är så att jag har comhem bredband och min bärbar är helt ny. Internet funkar sjukt snabbt och det hackar inget när ja ska se match. Men nu den här veckan så har mitt internet blivit sjukt segt tar typ 20 sekunder för mig att komma in på en sida. Och nu när ja skulle se Barca så hackade det mycket. Någon som vet varför?

Skicka gärna Pm till mig.
Barcelona socccerfan1
Inställd.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2011-11-06 22:05
Jaa, nu får vi hoppas på att spelarna är nere på jorden med båda fötterna. Det här behövdes, ni kommer se en rejääl uppryckning i cupen.
Barcelona Cataloniaboy
2011-11-06 22:05
Någon som vet varför inte Napoli-Juventus visas i TV4Sport?
Barcelona Larsson1333
2011-11-06 22:04
Sanchez inhopp idag var riktigt bedrövligt enligt mig! Är väl inte lätt med den planen, men ändå, slog bort massa enkla pass osv.

Ska dock vara positiv nu, en poäng är bättre än inget när det såg ut som vi skulle kamma noll ! Real kommer tappa poäng snart !
Barcelona Bernie
2011-11-06 22:03
Gonzales_Barca

Jo, jag vet..håller med, fast jag känner bara att när man hamnar i underläge, eller när det var 1-1, så måste man ändra sitt sätt o spela, ändra sitt sätt o värdera, allt, man måste tänka som ett 'mindre lag' om du förstår vad jag menar. Iniesta som försöker lobba, Cecs som spelar inne i straffområdet, flera andra som spelar istället för o skjuta inne i straffområdet är inte OK. Speciellt då inte ikväll då det var en svår plan att rulla boll på.
Barcelona socccerfan1
2011-11-06 22:03
Måste säga det att. Pep kan inte spela med en sämre elva varje match. Det straffar sig. Masken måste bort. Silva in. Allt jag önskat mig. Onödigt att köpa Alexis tycker jag. Vi hade behövt stabilare backar. Puyol börjar bli gammal. Och pique kan inte spela sin livs match varje match han spelar. Men vi spelade helt okej med tanken på underlaget och Atletic kämpade och gjorde ett bra jobb. Grattis på poängen åt dem och pep får lära sig att experimentera mot botten lag på hemmaplan. Håller fast vid att ifall det inte hade varit små sjöar lite här och där på planen så hade hi tagit 3poäng. Kämpigt men vi hade.
2011-11-06 22:02
Jag menar Copa Del Rey förra året
Annons: