/spanien/barcelona/forum/10461.aspx/spanien/barcelona/forum/10461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Roja y Azul - FCB
2011-11-05 17:23
Längesen man skrev här haha.. hoppas livet är bra..
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-05 17:11
Nej, det blir nog inte Keita som striker, även om det i ärlighetens namn hade varit intressant att se ;)
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-05 16:53
Bara jag som tror att vi får se följande lag mot Bilbao

VV
Alves Pique Masken Abidal
Xavi Busi Iniesta
Messi Cesc Villa

Ifall det blir någon utav Alexis eller Cuenca, så tror jag det blir den sistnämnde då han är i form och har spelat bra, men med Pep vet man aldrig. Kanske blir Keita som striker
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-05 16:44
Haha! Jag ber om ursäkt, skrev fel! I detta fallet visste jag om att vi spelar imorgon ;) Missar nämligen första halvlek pga träning..

Eluc

Nej, jag tror inte heller Alexis är redo för 90min än. Men frågan är vad som är bäst - att starta med honom och byta ut honom eller låta han hoppa in i andra?
Kanske är det bättre att starta med Cuenca. Han blir oftast bättre av att få växa in i matcherna medans Sanchez kan göra stor skillnad på kort tid om det vill sig väl.

Tycker som sagt i alla fall inte vi ska behöva slösa med resurser genom att låta Iniesta ta plats i anfallet!
Barcelona Gio Style
2011-11-05 16:39
Elbraco - Bojan y Thiago
Haha skrattade högt åt din post!

ElMaestro
Onödigt, man behöver inte vara en snorunge för att gilla en spelare för den delen heller. Vi har alla våra favoriter.

Tror att Alexis spelar mot Bilbao, men jag tror inte att han är redo för 90 minuter.
Är Pedro skadad? Villa är väl rätt så ovan i den högra anfallsrollen? Känns inte optimalt i varje fall, så det kanske strular till lite att spela Iniesta-Messi-Villa.
Känns inte helt otippat om Cuenca får chansen från start igen till höger tillsammans med Villa och Messi.
Mittfältet kan formeras på många sätt men precis som Éluc säger så ska man inte ha Cesc och Xavi tillbammans. Ser gärna Cesc från start om han är redo, gärna tillsammans med Iniesta. Vi ska inte glömma bort hur pass svår den här matchen är. Så Pep får gärna låta bli att rotera allt för friskt.
Barcelona Éluc
2011-11-05 16:39
1.70-ligan

Äh, nu får du ta och kolla tiderna! Igår trodde du att Barca B:s match skulle spelas idag och nu har du fått för dig att matchen mot Athletic spelas ikväll. =)

Håller för övrigt med om försvaret helt och hållet, men jag tror inte Alexis är redo för 90 minuter ännu, eller ens 70. Dessutom vet jag att Xavi är ovärderlig i sådana här matcher så han startar förhoppningsvis.
Barcelonistas
2011-11-05 16:38
1.70-ligan

Tyvärr så spelas matchen imon trodde ochså det var idag vi skulle spela.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-05 16:34
Imorgon hoppas jag att Mascherno/Pique bildar mittlås. Alves och Abidal på flankerna.
På mitten kanske Thiago ska vilas? Han har spelat så mycket och det känns som det är Iniestas tur nu.. i anfallet ska givetvis Messi, Villa och Alexis spela - om den sistnämde är redo. Är han inte det bör Cuenca få chansen igen. Finns ingen anledning att spela Adriano eller Iniesta på "fel" position när Isaac presterar så som han gör. Även om de också gör det bra...

Men om Alexis är 100% hoppas jag vi startar såhär:

-------------Valdes------------------
Alves-Mascherano-Pique-Abidal
------------Busquets---------------
------Iniesta--------Fabregas-----
--Messi------Villa------Alexis-----

Då har vi också en bra bänk med många jokrar att slänga in. Thiago/Cuenca/Adriano om vi jagar mer mål - Puyol/Keita om vi behöver balansera det hela lite mer och har en ledning att bevaka.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-05 16:27
Synd att Thiago, Cuenca, bartra, muniesa och planas har U21 landskamper under tiden som vi möter hospitalet i cupen. Då går bartra, muniesa och planas miste om värdefull erfarenhet. Hade varit kul om de fick känna på lite a lagsspel då, även Montoya är uttagen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2011-11-05 16:24
Barcelona is the greatest team in history, says Marcello Lippi

Manchester United, AC Milan and Ajax have all been world beaters, but the Italian feels the Camp Nou outfit is better than all of them.

"For me Barcelona are the greatest team of all time. In the history of football you have great sides like Ajax, AC Milan and Manchester United who all had great cycles, but Barcelona have won everything, and their players allowed Spain to win Euro 2008 and World Cup 2010,"
Barcelona Éluc
2011-11-05 16:22
Fabregas och Xavi ska absolut inte spela tillsammans på mittfältet. Xavi/Fabregas och Iniesta/Thiago får göra det. Blir alldeles för tempofattigt med två så lika playmakers som dem två förstnämnda, vilket vi inte minst såg mot Granada. Jag tror att Pep väljer att spela med Xavi och Iniesta på innermittfältet samt Messi, Cesc och Villa i anfallet. Dessutom lär han nog inte låta Piqué och Puyol bilda mittlås i en sådan pass svår match med tanke på att båda är matchotränade. Dessutom fick Mascherano vila mot Viktoria Plzen, vilket kan tyda på att han startar på söndag.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-05 15:55
nehjee, han är zäämzt!!

Hur pass frisk är Fabregas då? 100%?

"radio la liga: är barca en sekt?" kan ju bli jävligt underhållande eller så är det bara en aftonbladetrubrik. ska lyssna på detta sen!
Barcelona el Maestro!
2011-11-05 15:49
"Annars så tycker jag att man ska starta med Sanchez, han är bäääzt."

Hehehe, försök inte att provocera nu ynglingarna; -).

Nej, jag håller med där. Det är väl lika bra att han får chansen så att han får börja producera nu. Så att vi får se åtminstone vad han går för.

Jag är lika mycket skeptiskt mot spelare som jag inte har sett så mycket av men som har kostat en del pengar.
Lika bra att han får spela annars kommer ju lille Isaak att peta ner honom i rangordningen.
Barcelona The Ball Tu mi
2011-11-05 15:48
Tror nog inte Sanchez är redo för 90 än, men ja tycker att man kan låta honom hoppa in och spela sista 30 för att få in lite mer explosivitet i laget om det är något som inte funkar.
Barcelona Hetfield
2011-11-05 15:44
Man kan ju spela med Adriano som ytter, han har varit väldigt bra. Annars så tycker jag att man ska starta med Sanchez, han är bäääzt.
Barcelona The Ball Tu mi
2011-11-05 15:42
elbraco

Pedro är skadad, jag tror att det blir Villa - Messi - Iniesta på topp, medan Fabregas - Busquets - Xavi dirigerar i mitten
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-05 15:32
sanchez är z3mst era fuckin n00bs!

skoja.

Vilka tror ni startar imorron? Alves lär få jobba på som fan för att stoppa Muniain. Själv hoppas jag att det blir Pedro - Messi - Sanchez på topp. Villa fick vila förra matchen och bör ju spela men förhoppningsvis startar Pedro då jag vill se han prestera. Tycker han har varit i en rätt lång svacka faktiskt. Inte lika 100 som han har varit tidigare säsonger. Sanchez kommer vilja prestera eftersom han har varit borta så länge och Messi behövs alltid.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-05 15:14
Efter detta ställningskrig så kan man ju börja blicka framåt mot en fin spansk fotbollskväll! Först andalusiskt derby mellan Malaga och Real Betis. Men sen en enligt mig ännu intressantare match i Levante-Valencia, överraskningen Levante får möta storebror Valencia i ett derby. Får se om Levantes förlust senast bara var tillfällighet eller om Valencia plockar ner dem på jorden än mer.
Barcelona Gio Style
2011-11-05 14:57
STOP!
Hej du som läser!
Känner du dig tvungen att fylla i något om flipp eller flopp Sanchez? Eller hur andra definerar om han är flopp eller inte?
Tänk efter lite! Den här diskussionen har pågått för länge utan att man riktigt kommit något vart. Det mesta har redan sagts kring detta och du kommer inte att lyckas få folk att tycka likadant. Alla har sin fria vilja och sina egna tankebanor. Prata taktik, kommande match eller hur Alexis ska spela i vårt system eller något relevant(Om du nu känner dig tvungen att skriva om honom). Men vi släpper personpåhoppen och låter alla tycka olika.

Med vänliga hälsningar Gio_Style...

Mujje

Barcelona B slutade 1-1.
Barcelona Unicef
2011-11-05 14:53
De man hittills kan säga om Alexis är att han visar upp en klockren attityd på och utanför planen, han verkar motiverad och mentalt redo/införstådd på vad som krävs för att han ska slå sig in i truppen och laget. Sen att han redan har den kvalité som krävs är det ju inget snack om. Tänk på att Alexis är 1 år yngre än Pedro, vi sitter på en guld klimp...
Barcelona Hetfield
2011-11-05 14:40
Suck...det är en sak att inte hålla med, men när folk inte ens läser det man skriver och väljer att hoppa på så är man...ja, fyll i vad ni vill.

Skit samma nu.
Barcelona >The Reporter<
2011-11-05 14:36
Hur kan man ens bedömma redan nu att han är flopp? haha !
Barcelona Barca4eva
2011-11-05 14:16
Mujje, 1-1 tror jag.
Barcelona Mujje
2011-11-05 14:12
En orelaterad fråga mitt i detta krig.... Hur gick det för Barcelona B igår? Hann inte se matchen.
Dani Alves.
2011-11-05 14:05
Fuck er alla som snackar skit om Sanchez!!

Han är fan hundra gånger bättre än fis Zlatan, detta är den bästa värvningen !
Killen kommer göra succé och bara han får vara frisk så kommer han vända upp och ner på allt motstånd! Den potential och vilja denna kille har är bara få spelare som har. Kommer bli skönt att se honom som världens bästa spelare en vacker dag.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-05 13:34
LOL hur kan man kalla Sanchez knappt spelat?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-05 13:33
Sen måste vi tänka på att Sánchez faktiskt varit rätt duktig de få matcher han har spelat. Mot Real Madrid på bortaplan gjorde han det riktigt bra, mot Sociedad gjorde han en assist den halvtimmen han spelade. Mot Villarreal gjorde han mål. Jag säger inte att han varit succé, men att kalla honom flopp är för mig väldigt konstigt sagt.

Sen så längtar jag otroligt mycket tills han är tillbaka på allvar igen. Med Villa som oftast underpresterar och en Pedro som varit usel det mesta av säsongen, och nu dessutom är skadad. Cuenca är ju egentligen den anfallare förutom Messi som presterat bäst hittils.
Barcelona comprende
2011-11-05 13:28
Varför inte en succé tills vidare?

Killen har redan bevisat vad han kan i Italien. Killen har redan visat vad han kan internationellt med Chile. Ge killen en chans att bevisa vad han kan i Barcelona.

Han är nog den ände spelare som vart skadad, och ändå sett på varenda hemmamatch. Men kunde se hur spelsugen han var. Låt han nu spelas in sakta men säkert, då jävlar kommer vi ha nytta av honom både offensivt och defensivt.

Sanchez och Alves på en kant. Dom kommer springa sönder varenda lag vi möter.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-05 13:22
Och Zlatan alltså, vilken liten skit. Han kan bara inte släppa att han misslyckades totalt i Barca, som ett litet barn ska han älta samma sak om och om igen. Pep har släppt allting och blickar framåt med Barca, Zlatan verkar fortfarande vilja hämnas på Pep. Kan han inte för en gångs skull vara en man och släppa allt detta, precis som Pep gjort. Han är i Milan nu som käpmar om ligatiteln och CL, tänk på det nu och acceptera att du inte var bra i Barcelona och kommer inte komma tillbaka dit.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-05 13:04

Jag förstår Hetfield när han säger att han har skyhöga förväntingar på Sánchez, det har jag också. Jag förväntar mig en anpassningsperiod men när den är klar så ska han prestera riktigt bra fotboll, och tar förhoppningsvis en plats i startelvan senare. Jag tror han kan göra en riktigt bra säsong om folk har tålamod med honom när han kommer tillbaka, för det är en jobbig skada han har haft. En bra form kommer han antagligen inte nå förens början av december.

Jag håller däremot inte med om att man kan kalla honom flopp. Killen har spelat 4-5 matcher, man kan varken vara succé eller flopp då. Det finns likheter med Fontás nuvarande situation, skillnaden är dock att Sánchez inte kunnat spela fler än några matcher medan Fontás inte tycks ha Peps fulla förtroende för att starta fler matcher än han hittils gjort. När Sánchez kommit tillbaka, tränat upp sig ordentligt, spelat flera matcher från start och kommit tillbaka till normal fysiskt status, då kan man nog utvärdera honom. Det betyder troligen att vi inte kan göra en helt rättvis bedömning förens jul, och kanske till och med vid den tiden måste vi tänka på att han var tvungen att träna upp sig efter sin skada.
Annons: