/spanien/barcelona/forum/1046.aspx/spanien/barcelona/forum/1046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2016-03-12 11:23
Busquets, nybliven pappa som han är, är inte uttagen i dagens matchtrupp utan ersätts med Samper som tränat med A-laget de två senaste dagarna.

Möjligt att det kan bli säsongsdebut i ligasammanhang för 21-åringen, men det lär väl bli S. Roberto från start i rollen som pivote. Masche är ju som bekant avstängd.

Barcelona Liunil Masse
2016-03-12 01:15
Mascherano: "Busquets is world's best central midfielder. Criticism when I replace him is normal. It's like replacing Leo. People notice it" Mascherano: "Sergio is very complete, he defends and builds. I've never built anything in my life, only a dollhouse for my daughters." [tv3] Haha!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-03-11 22:57
Arbeloa kanske ska tänka på varför Madrid inte haft en era sen de köpte sig en era, och förklara mer hur det känns att vara i Madrid under den här eran.
Barcelona Reymar
2016-03-11 22:53
Andresito

Fast jag tror att för eller senare kommer han vilja ha en ny utmaning likt Kroos och Schweinsteiger. Alaba hade varit en drömvärvning, är så oerhört flexibel och intelligent. Han kan spela som mittback, ytterback och i mittfältet. Lyxvärvning!
Barcelona Blaugrana91
2016-03-11 21:45
vlom Inte konstigt deras fans är som dem är när spelarna häver ur sig sånt trams...
Barcelona DM1982
2016-03-11 21:30
Vet inte om den är fejk men den var rolig.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2016-03-11 18:28
Jag vet naturligtvis inte om skvallret om att Ronaldo inte är populär i Madrid i Aftonblaskan stämmer men samtidigt skulle jag inte vara förvånad om det är så. Han ger ju divavibbar på en sällsynt nivå.
Barcelona Smogen
2016-03-11 18:10
Vlom haha...Är det pä riktigt? tack för garvet! :)
Vlom
2016-03-11 17:36
Under gårdagen, hade Álvaro Arbeloa en intervju med sajten La Galerna och kommenterade om Gerard Piqué. Jag har hittat en engelskspråkig version med frågorna och svaren just kring den biten..

-------------------

Interviewer: I'd like to ask you about Piqué.

Arbeloa: (Laughing). Normal.

Interviewer: What could be inside his head? Do you have any idea, what could be inside of it?

Arbeloa: I haven't thought about it. Many people told me ‘You have to respond’. I 've digested it enough. You usually heat up and respond straight away, but later you realise it's better to let the situation cool over and not say certain things. I could explain to the world why I am not Piqué’s friend, but maybe he would not be in a good way if I did that. It’s also true that I know his family, and the respect I have for them he does not have for mine.

Interviewer: What you said is very harsh. That he doesn't respect your family, that you might count awkward things

Arbeloa: Our families are important. We hear a lot of claptrap and more or less you don’t care, but those close to you suffer. Thinking about that, I preferred not to respond. If he attacked Real Madrid once again, I would've jumped, because I will defend them always. To attack me is different. This is my form of acting. To not respond is better than to say things that could have been said.

Interviewer: Are Barca obsessed with Madrid? When they celebrate (take Piqué for example), thet're capable of forgetting about us. And their newspapers always celebrate their lead over Madrid when Atleti are in second.

Arbeloa: Yes, we're the best club in the world. And because of this, they'll never forget about us. They've won many more titles than us in the last 8 or 9 years- They're currently in the best cycle of their history, but we're the greatest in the global competition by far.
Barcelona Vampíro
2016-03-11 16:53
Official: Barcelona forward Sandro has a thigh muscle injury and will be out for 6 to 7 weeks. Där tog hans säsong slut, inte för att han lirade särskilt mycket ändå. Hoppas verkligen att både Sandro och Munir lånas ut nästa säsong och då menar jag inte till Crystal Palace och WBA som alla unga spanjorer verkar drömma om. Nej låna ut de till mitten/bottenklubbar i La liga där de blir garanterade speltid.
Barcelona Junta Dimision
2016-03-11 16:15
Benitez är ny manager för Newcastle, med tanke på hur mycket han har bidragit för oss i år så hoppas jag att han gör ypperligt jobb med The Toons.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-11 14:46
Xavi Hernández - Balling In Qatar - Al Sadd 2015/16 Compilation
Barcelona Barca4life98
2016-03-11 13:45
Liunil Masse Luis Enrique har så rätt! Att folk ens kan påstå att Nadal fuskar är för mig ofattbart. Lite off-topic men är ett stort Nadal fan.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-11 13:43
Luis Enrique: "There's more chances that I take banned substances than Nadal. His only flaw is the team he supports..."
Barcelona Liunil Masse
2016-03-11 13:39
Alaba. The new Thiago Silva in Barça transfer rumor land. Såg detta på Twitter. Jag kan faktiskt hålla med, till o med så att Alaba är svårare att värva än vad Thiago Silva var. Bättre o inte bry sig om dessa rykten så slipper man bli besviken sen. Tror det kommer bli Laporte som värvas hit. Han är den enklaste att värva av alla som ryktats hit. Han har ju flörtat med Barca rätt rejält den senaste tiden.
Barcelona Andresito
2016-03-11 13:12
The main motivation for players like Alaba, Dybala, Pogba or Sane to be willing to join Barcelona is the chance to play with Messi.

Nu är det visserligen bara skriverier, men Alaba bredvid Piqué hade varit en dröm. Chansen är dock minimal att Bayern vill sälja honom. Marquinhos är mitt andrahandsval, annars tar jag gärna en utvecklingsbar spelare såsom Eric Bailly.

Angående Aubameyang så ser jag inte hur han hade förbättrat dagens Real Madrid. Med honom istället för Benzema hade Madrids anfallstrio bestått av tre atletiska träben och det hade sett värre ut än det gör idag.
Barcelona LennyRomario
2016-03-11 12:36
Ont vs gott. Resultat vs vacker fotboll. Intressant läsning som tar sin början i Menotti och Billardo och till idag.
Barcelona neymar JR
2016-03-11 10:29
I dagens fotboll är det mer pengar än vad det är talang*.
Barcelona neymar JR
2016-03-11 10:28
Tror det var valdano som kommenterade en cl match i veckan som sa följande; i dagens fotboll är mer pengar än talang. Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Barcelona Junta Dimision
2016-03-11 10:22
@Gabriel:

Vågar dock säga att 100m för Aubameyang är mycket mer berättigad än James Rodriguez för 90 då den förstnämnde faktiskt är bland Europas topp 10 strikers det senaste året. Att det skulle göra marknaden värre, ja det är en annan femma men jag tycker dock att den är mer berättigad än andra spelares transfersummor.
Barcelona Z_Z
2016-03-11 10:07
Gabriel:

Har svårt att se Auba höja Real så länge man har kvar Ronaldo/Bale för kan inte se hur han skulle kunna vara ett bättre komplement till de två än Benzema exempelvis. Krävs fler förändringar för att han skulle höja dem då. Men ja, några €100 miljoner är han knappast värd. Skulle Real däremot säljar Ronaldo och gå över till något som mer liknar 4-4-2 med Bale som yttermittfältare och Benzema/Auba på topp, ja då tror jag man skulle bli ett farligare lag.
Barcelona Gabriel
2016-03-11 09:38
Illusionista Det finns väl inte en jäkel som på fullaste allvar kan anse att en 100M€ prislapp på Aub är berättigad, ja förutom Dortmunds egna ledning då kanske förstås. För inte fan tackar man nej till en sådan paycheck om den möjligheten ges. Nog för att han är en bra spelare, någon som jag dessutom tror skulle kunna höja Real Madrid. Men 100 miljoner euro är på tok för mycket flos för köttet. Knappast vad denna redan psykiskt sjuka marknaden behöver, om något.
Barcelona Illusionista
2016-03-11 08:37
Sägs att R. Madrid har en överenskommelse med Auba från Dortmund. Det sägs även att prislappen ligger på €100m. Om det nu skulle stämma, vilket jag är skeptisk till, men om det nu gör det är det någon som tycker att han är värd den summan? Skulle detta betyda tack och hej för Ronaldo?
El Pistolero #9
2016-03-11 01:40
Spurs ställde däremot upp med en b betonad elva. Vilade bland annat Kane, Alli, Dembele, Walker, Dier och Lamela. Nog för att jag ändå anser Dortmund vara det bättre laget.
Barcelona enkos
2016-03-11 00:15
Bundesligatvåan krossade PL-tvåan
Dortmund är tvåa i Bundesliga. Totten- ham är tvåa i Premier League. När lagen möttes i Europa Leagues åttondelsfinal vann tyskarna med solklara 3-0 efter bland annat två mål av Marco Reus. "Det kunde mycket väl blivit 5-0. Dort- mund gjorde ingen besviken, en del av deras fotboll var fantastisk att se. Tredje målet var ett av de snyggaste vi kommer se denna säsong", säger BBC:s expertkommentator Clive Allen. Det var klasskillnad. Pierre-Emerick Aubameyang nickade in 1-0 på ett inlägg i första. 3-0 var ett mönsteranfall som efter drömspel avslutades av Reus.
svttext
Vlom
2016-03-11 00:07
Under gårdagen var det exakt 9 år sedan som en 19-årig Messi gjorde hattrick mot självaste Real Madrid, matchen slutade 3-3.
Vlom
2016-03-11 00:05
Under gårdagen fyllde Samuel Eto'o 35 gammal samt att Ivan Rakitic fyllde 28 år gammal.

Grattis i efterskott till bägge herrarna.
Barcelona the cameroonians
2016-03-10 21:56
Angående Neymar-fallet och uppgifterna som kom ikväll;

Efter att ha läst på är läget nu som följer;

Fallet öppnades först i den nationella domstolen i Madrid där domaren yrkade på att klubben, Bartomeu och Rosell skulle dömas för skattebrott i samband med att Neymar köptes.

Barcelona krävde då att fallet skulle prövas i/flyttas till Barcelonas regiondomstol eftersom det var där "brottet" begåtts.

Domaren i regiondomstolen ogillade idag den nationella domstolens yrkande eftersom fallet aldrig skulle ha prövats där från början då de inte hade juridisk rätt att göra så.

Däremot kan nu domaren i regiondomstolen välja att åter öppna fallet och som jag förstår det måste parterna omformulera sina anklagelser än en gång.

Så, en delseger för klubben, men risken är att det ännu inte är helt över.
Barcelona Vampíro
2016-03-10 21:27
Sturridge är för mig en av få engelska spelare som håller riktig klass, synd bara att han ska gå skadad så ofta. Är annars en komplett striker som har det mesta.
Barcelona Rambla~
2016-03-10 21:05
En åttondelsfinal i EL haussas upp som om det vore en semifinal i CL. Only in good ol' England och svensk media är inte sena att haka på. Oh, en spansk domare, Velasco Carballo. Det här kan bli roligt. :)
Annons: