/spanien/barcelona/forum/10458.aspx/spanien/barcelona/forum/10458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-09 00:59
Synd att det är vi som har fått "fusk" stämpeln...länktips

Mot tre pinnar!
Barcelona denandra
2011-12-09 00:59
Jag ser nu när jag faktiskt tar fram tröjan att det inte står något på tvättlappen som jag antar att du menade. Men som du sagt. Om den vore fejk skulle du märkt det. Jag älskar att det står tots units fem forsa på insidan av klubbmärket. Nice touch.
Coach pep-
2011-12-09 00:38
Barca4eva / Éluc / Abbe.

Jag beställde hemmatröjan och den ser också väldigt äkta ut men jag blev misstänksam då det inte stod "official Fc Barcelona product" på lappen. Varje gång jag handlat från Barcelona eller Barcas officiella hemsida har det alltid stått att det är en officiell produkt.

Äsch, den ser ju äkta ut och känns äkta så jag överdriver nog. Om inte så bedriver den där fotbollsaffären olaglig verksamhet som säljer falska matchtröjor till originalpris.
Culé - Messi y Alexis
2011-12-09 00:35
Lite av det du säger kan jag hålla med om. Men vi vet alla att Puyol krigar som fan. Alexis skulle också hjälpa Puyol om han nu skulle starta som vänsterytter.
Jag säger inte att Abidal inte gör det men jag vill bara att Puyol spelar. Finns ingen i laget som krigar lika mycket som honom.

Spelar Puyol blir hela laget bättre, Piqué blir bättre till exempel.

Godnatt. :)
Barcelona Éluc
2011-12-09 00:31
Å andra sidan skulle nog Puyol ha ännu större problem mot Di María än vad Abidal hade haft. Detta just med tanke på att den sistnämnde är klart snabbare än Puyol, vilket är en fullständigt vital egenskap att inneha som ytterback.
Barcelona Abbe.
2011-12-09 00:29
Coach pep-

Självklart är tröjorna som skickas ut från butiken äkta.
Culé - Messi y Alexis
2011-12-09 00:28
Bara jag här inne som vill att Puyol spelar som vänsterback och att Abidal alltså bänkas?

Alves----Pique-------Mascherano-----Puyol

Jävlar vilken stark backlinje... Puyol måste spela, anser jag. Jag får en konstig känsla, att Abidal(om han startar) kommer ha problem med di Maria (aka Gräsklipparen).
Men samtidigt vill jag också att Mascherano startar, vi vet alla här inne att han är en av världens bästa mittbackar, det har han redan bevisat, tycker jag. Tjänstefel att bänka honom.
Shit va' svårt...

(Sorry för stavfel ev. grammatikfel. Är trött.)
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-12-09 00:27
Finns det nått sätt att göra helskärm på Csport bättre?
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-09 00:25
barcetia - Asexis7

Din gissning petar ju Abidal. Tror det är större chans att Puyol eller Pique hamnar utanför elvan än Abirey.
Barcelona Barca4eva
2011-12-09 00:21
Jag fick hem hemmatröjan och den ser hur äkta som helst ut så..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2011-12-09 00:17
OT

Men kolla va lehmann sågar City.
Barcelona Éluc
2011-12-09 00:16
Coach pep-

Jag fick min bortatröja idag och visst är den äkta.
Barcelona Barca4eva
2011-12-09 00:11
Coach pep-
2011-12-08 23:56
Fler än jag som fått hem sin Barcatröja efter "julklappen" från expekt, för att märka att tröjan inte ens är någon officiell produkt? Den ser äkta ut men kan den klassas som det om det inte är en officiell FC Barcelona produkt? Det var den julkappen.. Visste väl att det var något lurt med skiten.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-12-08 23:41
Siempre Barca

kolla länken !
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-12-08 23:30
My five cents om matchen på El Clasico, vill bara varna er alla att jag är en väldigt pessimistisk människa.

Pep har ett par dilemman att välja bland, den största är väl förmodligen vilken taktik han ska spela med. Ska han spela med 3-4-3 eller 4-3-3? Spelarnas hints ger mest upphov till 3-4-3, vi har t.ex Messi som igår sa att "4 midfield players give us an extra man in attack" vilket i princip kan tolkas som att 3-4-3 är det system vi ska spela med.

Ett 3-4-3 system som misslyckades grovt mot Milan i CL-finalen för Cruyff där vi fick pisk med 4-0. Kan samma hända igen? Ett annat intressant omen som inte har med saken och göra är att förra gången Man Utd åkte ut ur gruppen den 7e december vann Barcelona CL. Just sayin'.

Nästa dilemma är om han ska spela med Puyol. Mitt intake på hela situationen är följande:

* Ska Piqué spela, måste Puyol spela. Det handlar om Piqués koncentration som brister grovt när Puyol inte spelar. Ett känt citat från Piqué är "om inte Puyol kallar på mig varannan sekund vänder jag mig om för att kolla om han fortfarande lever". När Piqué spelar tillsammans med Puyol är han rock-solid, men utan el Capitá är han inte lika övertygande. Sen har vi givetvis Javier the Ripper, som jag brukar kalla honom, som har storspelat och varit underbar ända sen han började spela mittback förra året.

Men mitt tips till Pep(like he'll need it anyway haha) är att spela md Puyol då det är ett plus i längd i straffområdet.

* Busquets måste spelas. Hur mycket Keita jobbar, springer och sliter, finns det ändå bara en Busquets och han är livsviktig för vårt spel. Ingen är som Busquets. Hade hellre tagit bort Xavi och satt in Thiago än tagit bort Busquets. Så viktig tycker jag att han är. Sättet han stänger ytor, backtrackar Cristiano i El Clasico, vinner viktiga frisparkar, bryter upp spelet är helt förträffligt.

* Om Fabregas ska spela, måste det var som anfallare. Vi har redan sett hur dåligt kortpassningsspel Fabregas har och om han skulle deployats som mittfältare kommer det ge upphov till den farliga kontringen Real behöver. A big fat no-no. Med det sagt, tycker jag Fabregas gjort sig välförtjänt av en start i El Clasico.

* Maxwell, Pinto eller Keita får inte starta. Tror knappt jag behöver förklara varför..

* Det sista dilemmat jag tror Pep kommer ställas inför är ju såklart vem som ska starta på kanterna. Ska han starta den snabbe, mångsidige ASEXY SANCHEZ? Eller blir det det gamla klassiska, Real-dödaren David Villa? Kanske blir det den kliniske Pedro som nyss kommit tillbaks från skada? Det sista och minst förväntade är om ynglingen Cuenca får starta. Visserligen har Cuenca skött sig utmärkt och varit en av de som uttryckt sig starkast på plan(inte minst mot Bate borisov), men tror helt enkelt inte att hans kvalitéer behövs mot ett lag som Real och att en spelare som t.ex Sanchez som utmanar sin gubbe på ett mycket farligare sätt är viktigare.

Min startelva:

Valdés
Alvés Piqué Puyol Abidal
Busquets
Xavi Iniesta
Sanchez Messi Villa
gammalt och tråkigt, jag vet. Men man ska inte ändra ett vinnande koncept!

Det konstigaste valet:

Valdés
Alves Piqué Mascherano
Xavi Iniesta Keita Fabregas
Cuenca Messi Pedro

Min gissning till imorgon:

Alvés Puyol Piqué
Busquets
Xavi Iniesta Fabregas
Sanchez Messi Villa
Barcelona Siempre Barça
2011-12-08 23:20
btw,jag skulle vilja ha skal till min iphone 4s och jag undrar om ni vet bra sidor och beställa, det ska stå barcelona eller nått ???
2011-12-08 23:10
barcetia - Asexis7

Tack för att du sa det ! ska fixa det tills nästa gång !
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-08 23:08
Bolognas andremålvakt storspelar och räddar Bologna gång på gång mot ett övermäktigt och utspelande Juventus som dock har väldigt svårt i sista fasen. Där gjorde Marchisio mål bara för det.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-12-08 23:07
CULEEE

snälla, använd styckesindelning! Mina ögon blöder!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-08 22:52
Hehehehe 1-1 i sista minuten för Bologna, hoppas på skräll
2011-12-08 22:46
Glädjer mig att några gillar iallafall :)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-08 22:46
Giaccherini, vilken lirare! Har varit svårt bra för den gamla damen ikväll !
Barcelona mariwani
2011-12-08 22:42
Helvete, nu börjar jag bli sådär jobbigt nervös
2011-12-08 22:15
Det spelar ingen roll hur det än slutar på lördag och det spelar ingen roll hur än det slutar om 2 mån, Vi måste vara j*vligt nöjda över vilket lag vi har fått se de 3 senaste åren, Vi har något att skryta om till våra barn senare i framtiden för att jag är 100 % säker på att många kommer minnas det här laget väl senare i framtiden !

Det bästa laget genom tiderna, Hah jag skrattar bara åt tanken,- liksom va har jag fått uppleva det, och ändå så klagar vi. Vad ska real skryta om senare i framtiden att de har vunnit trippeln med mourinho(om de vinner men jag tror inte det !) kommer alla minnas Real eller mou? Haha alla kommer att minnas att mourinho har vunnit trippeln med real madrid, ingen kommer att minnas Real som ett lag för att det Barcelona har gjort kan ingen någonsin göra !

Som grädden på moset och för att få de som tvekar på att Barca är bäst genom tiderna så gäller det vinna CL detta året, så har Barca vunnit 2 cl i rad som ingen någonsin har gjort !

Tack Barca för den här fantastiska tiden vi har fått uppleva, jag skriver inte detta bara för att jag tror att den här tiden är över utan att alla här inne vet att förr eller senare kommer den här fantastiska tiden att ta slut ! Tack ännu en gång , Visca barca y Visca catalunya! I med och motgång! BARCAAA
Barcelona Occi
2011-12-08 22:15
Någon här som vet för vilken kanal denne fantastiske kommentator kommenterar? Finns det någon möjlighet att se clasicon med honom? Har dreambox också btw.
Culé - Messi y Alexis
2011-12-08 22:09
Kan någon länka mig skrivbordsunderlägg med Barcelonas emblem exempelvis? Har för mig att det fanns på Barcelonas officiella hemsida men hittar dock inte..

Sorry för off topic.
Coach pep-
2011-12-08 21:52
Exakt. Barcelona måste antingen hitta en lösning på sina problem eller fortsätta spela oavgjort. På det sättet har jag verkligen förståelse för 3-4-3 systemet och varför Pep envisas med det.

Mourinho är väggen som håller oss tillbaka från att växa ännu mer och det är dags att ta ner honom igen, nu eller aldrig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-08 21:40
Coach pep-

Kan inte annat än hålla med dig om Peps utveckling av laget. Varje säsong har han gjort något nytt, inför 09-10 ville han ha en stor striker men det slutade med att Messi flyttade in i mitten och öste in mål. 10-11 spelade vi utan striker med Messi som falsk nia och två "falska yttrar" som tog löpningar innåt i planen. I år är det såklart 3-4-3 samt att Pep även testat två falska nior med Cesc och Messi, med en annan anfallare på planen.

Trots allt det här vill jag inte se 3-4-3 mot Real Madrid. De har för mycket nackdelar och vi har stor chanser att slå Real med det vanliga 4-3-3.
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 21:40
Capitan Puyi Tur att det snart är lov då ;p
Annons: