/spanien/barcelona/forum/10455.aspx/spanien/barcelona/forum/10455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-11-26 19:10
elbraco

1. Nja, han verkar inte precis vara så säker. Han får ju en hel del skit.
2. Zlatan/Eto'o? Det sker inte så ofta, men Romeu kan ju ingå som en delbetalning.
3. Blir ju en bra deal. Luiz är lätt värd 15 miljoner.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-26 19:04
Hetfield

håller med 1.70-ligan, too much FM.

1.Är du säker på att Chelsea vill bli av med Luiz?
2. Hur ofta sker bytesaffärer i fotbollen? Ganska sällan.
3. Som den närkingska älgen skrev, Chelsea har redan betalat för Romeu så att vi skulle köpa tillbaka honom för 15 och sedan byta tillbaka honom mot Luiz, som i min åsikt är värd mer (knappast så att Chelsea bryr sig om pengarna speciellt mycket tror jag men ändå) känns rätt ologiskt.

men jag håller med dig om att det hade varit lockande. Luiz verkar ju vara en favorit hos majoriteten här inne på Les Rambles.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-26 18:54
Barcelona10Messi

Romeu är såld till Chelsa men i kontraktet finns en återköpsklausul som gör att vi kan köpa tillbaka honom för en tidigare fastslagen summa (tror det var 7,5 miljoner euro) fram till transferfönstret sommaren 2013 stänger. Samma sak gäller ju Botia och det finns även en sådan klausul för Bojan när vi sålde honom till Roma.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-26 18:49
Luiz rätta position i Chelsea är som defensiv mittfältare, itne som mittback.
Barcelona Unicef
2011-11-26 18:44
Luiz är en publikfavorit, en jätte talang, vad e de som säger att dom vill bli av med honom? Han spelar ju nästan alltid oxå?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-11-26 18:40
Nej, det är ju mer av en "tänk om" grej. Luiz har ju fått mycket skit och Romeu spelar stabilt, vore ett logiskt byte.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-26 18:39
Hetfield

Vill dem det? Det förändrar ju saken lite. Frågan är bara om barca vill ha Luiz mer än de vill ha tillbaka Romeu?
Barcelona Canaletes
2011-11-26 18:35
Juvenil A vann 5-1 mot Celtic. Dongou gjorde hat-trick!
Barcelona Barcelona10Messi
2011-11-26 18:34
Nån som är mer insatt kanske kan svara är Romeou på lån i Chelsea eller vad? För har läst en hel del om hur folk vill att Barca ska köpa tillbaks/ta tillbaks honom nästa säsong eller nått..

Kollat lite på eventuella förvärv till backlinjen och vad sägs om följande:

IN: Alba, Ruiz, Botia, Bartra (uppflyttas)
UT: Maxwell, Fontas (lån)
Barcelona Hetfield
2011-11-26 18:34
Varför är det FM över det (ett för övrigt uttjatat begrepp som används för mycket). Chelsea vill bli av med Luiz, Chelsea vill ha Romeu. Barcelona behöver en mittback, och har redan två defensiva mittfältare.

Simple stuff.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-26 18:33
Stream till Barca B
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-26 18:30
Byta Luiz mot Romeu? Lite väl mycket FM över det va? Kanske möjligt att man, rent teoritetiskt, skulle kunna ha en viss nytta vid förhandligsbordet med Chelsea pga Romeus återköpsklausul... men är det någon jag vill ha från dagens Chelsea så är det just Romeu, och Villas Boas (om Pep lämnar såklart)

På backsidan väljer jag hellre Hummels eller Thiago Silva. Luiz är lite för oslipad, men å andra sidan kan han bli galet bra. Håller väl honom som delad trea tillsammans med Sakho och Botia, av möjliga backar utifrån.
Sen får vi inte glömna våra canteranos" Jag hoppas inte det snackas för mycket om värvningar i media just nu, när Bartra förväntas skriva på nytt kontrakt. Nog för att det kanske finns plats för både och på sikt, men det skulle kunna påverka honom åt fel håll just nu, när han funderar på sin framtid.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-11-26 18:28
Soriano!! 1 - 0!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-26 18:22
Manchester - Newcastle var löjligt bra. Chanser åt alla håll, vilt försvarande, tveksam straff för Newcastle, rött kort på Gutierrez och ett offsidemål för Utd vid tiden 93:54 och ställningen 1-1.

Newcastles försvarsinsats var extraordinär och backlinjens general Coloccini påminner mycket om Puyol, inte bara utseendemässigt. Bästa PL matchen jag har sett på länge.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-11-26 18:20
Stream till Barca B - Celta Vigo ?
2011-11-26 18:16
Hetfield

Det är en intressant tanke. Men Luiz måste slipa bort vissa delar av sitt spel. Nu är han stundtals ovårdad och risktagande i sitt spel. Det kan i och för sig komma med åren, men idag har han en bit dit. Det känns även som att Pep snarare numera ser Mascherano som en mittback än som en defensiv mittfältare. Han får ju göra många matcher i försvaret och Pep väljer ju dessutom att spela Keita som pivote till och från. Därför känns det som att Romeu nog skulle kunna fylla en mittfältsplats i truppen .
Barcelona Hetfield
2011-11-26 18:02
Vad skulle sägas om att man byter Romeu mot David Luiz? Vi har redan Busquets och Mascherano, det blir för mycket med en till defensiv mittfältare.
2011-11-26 17:58
Många fina matcher i Spanien och Italien ikväll. Klockren stream till Rayo-Valencia finns i länktips!
Atlético addeh
2011-11-26 17:14
Oriol Romeu startar för Chelsea alltså. Kul för honom.
Davvidsilva
2011-11-26 17:01
Grace/Wastelands// Vad tyycker du om Oriols prestation?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-11-26 16:29
Vilken spelare, det är helt fantastiskt! Synd bara att han inte är med idag.

Don Andrés Iniesta!
Grace/Wastelands
2011-11-26 16:28
Mata är helt briljant. 2-0 Chelsea. Sturridge efter fin assist av Mata.
Atlético addeh
2011-11-26 16:20
1.70

Ja, Peps experiment har nog rört till det för flera. Busquets roll blir vidrigt svårspelad när Pep använder sig av en trebackslinje.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-26 15:32
Ja, jag kanske överdrev lite ang Busquets. Men jag skrev också att han inte varit lika nere under isen som Pedro/Villa har varit. Tycker bara han inte varit bra som ifjol. Inte samma jämna höga nivå, kombinerat med någon briljant match mellan varven... men det är väl till viss del Peps "fel" också, med sina experiment. Busquets har inte fått någon direkt kontinuitet i sin roll som pivote.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-11-26 15:16
Denna elva gillade jag skarpt möjligen att Pedro istället för Cuenca vore att föredra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-26 15:15
BB-Barceloneta

Ja, håller med om allting. Bästa laget för dagen ska spela.

1.70-ligan

Angående Pedro håller jag med men tycker du överdriver om Busquets. Han har inte varit lika dominerande som förra säsongen men är fortfarande riktigt bra. Sen ska han ju inte synas så mycket heller men jag tycker han gör sitt jobb bra. Vinner bollar, fördelar vidare och spelar enkelt.
Atlético addeh
2011-11-26 15:15
1.70

Vet inte riktigt vad du syftar på angående Busquets. De få gånger han har vikarierat som mittback gör han få människor glada, men som pivoté har han varit lika klockren som vanligt.

Vi får hoppas Pedro kommer tillbaka snabbt i form och når upp till sin normala standard.
dr0mmis10000
2011-11-26 14:50
Cuule * Thiago Alcantara [Leder tipsligan]

Kan du länka sidan på fb där ni tippar olika matcher. Hade varit schysst. Försökte hitta sidan . Men kunde inte hitta.

Tacksam för svar

ciao
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-26 14:47
L.A.M Nr 10

Attt det finns många olika varianter av elvor att starta med kan ingen säga emot, men nu med relativt kort tid kvar till el Clasico så tycker jag att man ska spela ihop det bästa laget. Nu får Pep sluta experimentera med laget för mycket för nu behöver vi stabilitet i laget och hitta spelet till el Clasico. Därför ska man spela med det bästa laget för dagen, nu är det fyra matcher kvar till el Clasico varav en betydelselös champions league match där jag tycker man ska vila några inför mötet med Real. Visserligen är det en bit kvar och mycket kan hända med truppen, men man ska spela med de som för dagen har bäst chans att starta mot real, om man tar anfallet så tycker jag man idag ska ställa upp med Messi, Alexis och Cesc/Pedro för det är de jag tror har störst chans till startplats mot Real. Villa kommer alltid vara med i det snacket, men så länge han fortsätter att inte prestera så är han inte värd en plats i elvan
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-26 14:46
Det har inte nämnts så mycket, utan det är mest Villa och Pedro som fått utstå kritik. Och visst, det har synts ännu tydligare för dem - men jag tycker inte heller Busi har nått sin normala standard den här säsongen.

Och i Pedro/Busquets fall är det faktiskt ganska oroväckande. De kom från ingenstans och gjorde braksuccé direkt. Folk började väldigt fort (och med all rätt) nämna den bland de spelare som tillhör den absoluta världseliten... men hade de spelat som de gör just nu när de slog igenom hade de inte fått det erkännandet. Jag vill inte ta ifrån dem något, jag vet vet vad de kan - jag säger bara att det är viktigt för dem att hitta formen igen. Annars är inte deras framtid lika självklar som den så länge har sett ut att vara. Då finns risken att någon snart springer förbi dem - i Pedros fall börjar det redan komma folk som flåsar honom i nacken. Närmast just nu är Cuenca.
Annons: