/spanien/barcelona/forum/10453.aspx/spanien/barcelona/forum/10453.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2012-02-13 14:10
Barcadinho.

Håller med helt. Såg direkt i matchen mot Osasuna att Pep mer eller mindre har lagt ner ligan. Mittfältet var alldeles för svagt för att överhuvudtaget kunna vara slagkraftigt mot ett lag som Osasuna på bortaplan. Pep hade väl hoppats på ett kryss men det gick inte så bra.

Det är omöjligt att få ett lag att säsong efter säsong prestera på topp som Barcelona har gjort. Tre otroliga säsonger med en enorm press på motståndare kommer förr eller senare sätta sina spår.

Real är hungriga på en ligaseger, varje match ser ut som en cupfinal för dem. För oss är det lite mer lojt, speciellt på bortaplan. Alla kryss visar att vi inte är på bettet hela matchen men även skärpan vid avsluten visar att vi inte är hundra procent alerta.

Men om man tänker efter så är en plats i cupfinalen och ett bra gruppspel i CL inte dåligt. Vi slussar in yngre förmågor och det är omöjligt att göra det utan att det påverkar spelet. Fabregas har spelat bra men han har en del att lära fortfarande, det påverkar spelet. Sjukt många skador påverkar självklart spelet. (och nej maränger, det är inte ursäkt, det är en förklaring).

Nu går Pep all in på cupen och CL och det är lika bra, ligan är mer eller mindre omöjlig att ta. Det går inte att kriga på alla fronter hela tiden, man måste vara smart. Kill your darlings, Pep släpper ligan.

Däremot är jag helt säker på att vi kommer se ett supertaggat Barcelona i cupfinalen men även i CL. Pep kommer kunna motivera sina spelare för dessa matcher, utan tvekan. I ett dubbelmöte är Barcelona mer eller mindre omöjliga att ta och Barcelona är även det bästa finallaget på senare tid.

Atlético addeh
2012-02-13 14:09
Det spelar väl ingen roll? Forlán spelade en Europa League-kvalmatch med Atlético, och är cup-tied med Inter i Champions League.
Barcelona Abbe.
2012-02-13 13:47
addeh

AZ lirade bara i Europa League, då får man väl spela Champions League? Eller är jag ute och cyklar?

Frågan är om Wernbloom kommer tackla sönder en av Real Madrids viktigaste spelare med tanke på att han är madridista ;-).
Barcelona Siempre Barça
2012-02-13 13:47
adde
Wernbloom kommer att spela mot real madrid, han har inte spelat CL fotboll i år.
Atlético addeh
2012-02-13 13:39
Tyvärr är Wernbloom cup-tied och kommer inte kunna spela mot Madrid i CL. Jäkligt synd.

Barcadinho

Resonerar precis likadant. Ligaspelet får fortsättningsvis ses som en utbildningsfas där flera ynglingar får mycket speltid för att förbereda sig inför nästa säsong. Det kan i längden bli väldigt viktigt.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-13 13:28
Wernbloom kommer tackla skiten ur Cristiano.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Yaya24
2012-02-13 13:25
klantig utanför planen med
Barcelona Siempre Barça
2012-02-13 13:24
Jag tror att real kommer få det jobbigt i Moskva nästa vecka, tänk er att spela i minus 15 ute, det är i te normalt för spanska spelare och det kommer spela på konstgräs:) tänk tänk real förlorar matchen och får hem två tre spelare skada sig i den kalla vädret.

Tack Gud att vi inte fick zenit eller Moskva.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-13 13:19
Så har jag alltid sagt. Alla lagen i Spanien öppnar sin röv för Real och när dem möter Barca dem stänger den. Och som du skriver speciellt Sevilla, Getafe, Espanyol och sist men inte minst Atletico de Madrid.

Barcelona Hetfield
2012-02-13 12:57
Är det bara jag som hade glömt bort att det är CL den här veckan? Wow....nu blev man väl lite glad, lite som att få en present.

Rätt så roligt hur lagen spelar mot Barcelona och Real Madrid. När t.ex: Sevilla och Getafe spelade mot Barcelona så blir de plötsligt rena allstar laget med Baresi och Maldini i försvaret, men mot Real Madrid är det typ "oj, jag tappade markeringen här...ops." Go f*ck yourself la liga och domarna.
2012-02-13 12:32
Fy känner mig så nervös. Vet inte hur vi ska klara av Leverkusen som är så starka. Jag hoppas att våra spelare vaknar och inser att det är nu vi ska vinna.
Barcelona Barcadinho.
2012-02-13 12:29
Ärligt talat så kände jag INNAN matchen att Pep har gett upp ligan, eller rättare sagt, tänker satsa allt på CL. Jag fick den här känslan när jag såg startelvan. Barcelona viktigaste lagdel är mittfältet. Att ställa upp med Masch, Thiago och S. Roberto på en svår borta match är som att chansa eller ge upp.

Det var inget som Pep skulle säga officiellt men det finns en viss tanke bakom.

Guardiola är medveten om att laget har svårt att nå toppen. Han är också medveten om att marängerna är mer hungriga. Det skulle kräva enorm insats av spelarna och mycket energi för att försöka jaga. Han kommer nog försöka spara Iniesta, Busqi, Xavi så gott det går för CL. Den här tanken hade han förmodligen innan mötet mot Osasuna.

En annan tanke är att försöka se framåt mot nästa säsong. Jag tror att Pep försöker bygga något lite nytt till nästa säsong och han tar våren som en utbildnings fas.
Jag tror att Thiago kommer få jätte mycket spel i ligan. Han måste spelas in för att vara en riktigt viktig bit till nästa säsong. Samma sak med Cuenca och Tello och i viss mån S. Roberto och JDS. Pep förbereder dem till nästa säsong nu då de ska ta ett extra steg i karriären.
Återstår nu bara att se framåt också i backlinjen. Jag skulle gärna se mer av Bartra redan nu, och kanske Montoya.
Jag tror att klubben kommer satsa mest pengar på backlinjen till sommaren. Thiago Silva är en dröm men det kommer bli jäkla svårt. Han trivs mycket i Milano. Kanske Hummels från Dortmund, jag vet inte.

Den här ligasäsongen ser ut att vara en mellan säsong. Laget kommer tillbaka med mer krafter igen.

Så är mina tankar.
Barcelona Rambla~
2012-02-13 12:08
Piqué parkerade bilen på gatan utanför sitt hus. Han går in för att häma en kvarglömd väska. Problemet är att han låter bildörren stå öppen under tiden han är och hämtar väskan. Ganska så klantigt. :P
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-13 12:06
Bild på Piques bil. Dörren ser riktigt paj ut.
Barcelona Abbe.
2012-02-13 12:01
Zmaj od Bosne

Piqué är oskadd, däremot kan man se spår av krocken i hans bil. Men det ska inte vara något allvarligt.
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-02-13 11:58
Pique var med i en bilolycka idag? Någon som vet nåt?
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-13 11:16
Tänkte på en sak angående matchen i helgen. Man såg verkligen hur mycket Iniesta och Xavi betyder för laget. Fanns ingen som kunde lugna ner spelet, vårda bollen. Under hela matchen såg spelet väldigt stressigt ut. Så fort de fick bollen slängde man iväg den. Thiago i all ära, men att styra hela laget är han inte redo för än.
Barcelona Siempre Barça
2012-02-13 11:04
ni som är intresserat av Euro Talk live.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-13 07:49
Go´morron culés.

Idag avgörs det var cupfinalen kommer spelas, tydligen är det inga problem för Mourinho om det blir Bernabeu enligt en intervju igår.

Själv hoppas jag att finalen spelas 20/5 för då är jag själv i Barcelona och vill gärna fira en finalvinst på plaza Catalunya :-)
Lär vill trots allt bli Mestalla.

Xavi säger förresten såhär om Thiago;
"The thing is not if Thiago is already great - he is. The thing is that he'll be even better" Klockrent!

I morgon är det äntligen CL! Skönt att slippa La Liga och allt det negativa det fört med sig på senare tid. Nystart och det känns riktigt bra!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-13 06:55
Jävligt torr var den
2012-02-13 02:16
Hahahaha så sköna.

Det finns en med Evra vs Suarez också.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-02-13 02:01
Såg Pedro-videon som någon hade postat. Fan vad man saknar den killen i form, hans avslut är top 5 i världen och hans djupledslöpningar top 3. Han kom från ingenstans och gjorde sån braksucce men folk glömmer hur ung han är och att så lång tid borta från laget med skador och diverse andra saker kan förstöra självförtroendet på en spelare. Ge han matcher, låt killen få spela och sluta med saker som 'Tello, Cuenca och bla bla bla alla är före i rangordningen' NEJ det är de absolut inte. Han behöver bara få några 90 minutrare och nått enstaka mål så kommer ni få se tusenfotingen (mitt smeknamn) bomba in mål till höger och vänster.
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-02-12 23:48
Ja, jag menar högst odds. tack :)
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-12 23:42
Den Könskvoterade kvinnan i fotbollsprogrammet på 4an nu sa nyss att man startade med Masch ist för Xavi som om dom spelar på samma position. Alltså herregud, jag kan räkna upp hur många som helst från forumet som kan mer fotboll än det gänget alltså.
Barcelona Larsson1333
2012-02-12 23:40
Den där bruden i FK europa är lika bra som Arne Hegerfors, blandar ihop spelare, kan inte uttala namnen, säger allmänt självklara saker. Plus två idioter som inte kan ett skit eller bryr sig om spansk fotboll

Få lite ordning på svensk journalistik och media för fan
Barcelona Keite
2012-02-12 23:39
Du menar högst odds.
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-02-12 23:38
Hejar alltid på underdogsen, de som har lägst odds! Zambia stort grattis! Mali tredje plats, väldigt bra jobbat av de också!
Barcelona Keite
2012-02-12 23:33
Snacka om att Zambias tränare kommer få immunitet resten av livet och allt möjligt.
Får The Last King Of Scotland vibbar när jag ser honom som ende vite bland alla mörkhyade.

Kul att Zambia vann efter det som hände med deras landslag för många år sen.
Peshmerge - AS9
2012-02-12 23:31
El pasillo <3 Tack så jätte mycket Pep Guardiola och Barcelona för en ny El pasillo ära. Inte kul & sitta i skiten. Ha en trevlig kväll/natt.
2012-02-12 23:30
Jag skäms med detta spel så ligger Real före oss med 10 poäng, men jag skäms också hur vi har spelat i år. Bara om vi hade spelat bra och vunnit matcherna så hade vi varit etta.

Annons: