/spanien/barcelona/forum/1045.aspx/spanien/barcelona/forum/1045.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2016-03-11 09:38
Illusionista Det finns väl inte en jäkel som på fullaste allvar kan anse att en 100M€ prislapp på Aub är berättigad, ja förutom Dortmunds egna ledning då kanske förstås. För inte fan tackar man nej till en sådan paycheck om den möjligheten ges. Nog för att han är en bra spelare, någon som jag dessutom tror skulle kunna höja Real Madrid. Men 100 miljoner euro är på tok för mycket flos för köttet. Knappast vad denna redan psykiskt sjuka marknaden behöver, om något.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Illusionista
2016-03-11 08:37
Sägs att R. Madrid har en överenskommelse med Auba från Dortmund. Det sägs även att prislappen ligger på €100m. Om det nu skulle stämma, vilket jag är skeptisk till, men om det nu gör det är det någon som tycker att han är värd den summan? Skulle detta betyda tack och hej för Ronaldo?
El Pistolero #9
2016-03-11 01:40
Spurs ställde däremot upp med en b betonad elva. Vilade bland annat Kane, Alli, Dembele, Walker, Dier och Lamela. Nog för att jag ändå anser Dortmund vara det bättre laget.
Barcelona enkos
2016-03-11 00:15
Bundesligatvåan krossade PL-tvåan
Dortmund är tvåa i Bundesliga. Totten- ham är tvåa i Premier League. När lagen möttes i Europa Leagues åttondelsfinal vann tyskarna med solklara 3-0 efter bland annat två mål av Marco Reus. "Det kunde mycket väl blivit 5-0. Dort- mund gjorde ingen besviken, en del av deras fotboll var fantastisk att se. Tredje målet var ett av de snyggaste vi kommer se denna säsong", säger BBC:s expertkommentator Clive Allen. Det var klasskillnad. Pierre-Emerick Aubameyang nickade in 1-0 på ett inlägg i första. 3-0 var ett mönsteranfall som efter drömspel avslutades av Reus.
svttext
Vlom
2016-03-11 00:07
Under gårdagen var det exakt 9 år sedan som en 19-årig Messi gjorde hattrick mot självaste Real Madrid, matchen slutade 3-3.
Vlom
2016-03-11 00:05
Under gårdagen fyllde Samuel Eto'o 35 gammal samt att Ivan Rakitic fyllde 28 år gammal.

Grattis i efterskott till bägge herrarna.
Barcelona the cameroonians
2016-03-10 21:56
Angående Neymar-fallet och uppgifterna som kom ikväll;

Efter att ha läst på är läget nu som följer;

Fallet öppnades först i den nationella domstolen i Madrid där domaren yrkade på att klubben, Bartomeu och Rosell skulle dömas för skattebrott i samband med att Neymar köptes.

Barcelona krävde då att fallet skulle prövas i/flyttas till Barcelonas regiondomstol eftersom det var där "brottet" begåtts.

Domaren i regiondomstolen ogillade idag den nationella domstolens yrkande eftersom fallet aldrig skulle ha prövats där från början då de inte hade juridisk rätt att göra så.

Däremot kan nu domaren i regiondomstolen välja att åter öppna fallet och som jag förstår det måste parterna omformulera sina anklagelser än en gång.

Så, en delseger för klubben, men risken är att det ännu inte är helt över.
Barcelona Vampíro
2016-03-10 21:27
Sturridge är för mig en av få engelska spelare som håller riktig klass, synd bara att han ska gå skadad så ofta. Är annars en komplett striker som har det mesta.
Barcelona Rambla~
2016-03-10 21:05
En åttondelsfinal i EL haussas upp som om det vore en semifinal i CL. Only in good ol' England och svensk media är inte sena att haka på. Oh, en spansk domare, Velasco Carballo. Det här kan bli roligt. :)
Barcelona Rambla~
2016-03-10 20:59
Vlom Spelarna gjorde ett prank, ett skämt, då de klädde ut sig inför Halloween och olyckligtvis steg några av dem in mitt under den pågående presskonferens. Detta har de bett om ursäkt för och så även klubben. De bedyrade bestämt att de inte hade kladdat ner på toaletterna med den färg de lämnat kvar för att måla ut sig med. Liksom, det skulle vara en rolig grej som gick lite snett. Jag menar, vad mer än att be om ursäkt kan de göra? Måste man älta det nästan 5 månader senare? Jag antar att man måste det, speciellt när man är medlem i Real Madrid och har som största dröm att bli president i den klubben en dag då jobbet som president i Getafe snarare mer är en hobby. Förstår också att AS verkligen inte kan släppa händelsen riktigt ännu.
2016-03-10 20:59
Never mind. Skriver ett bättre formulerat inlägg om detta senare.
Barcelona Vampíro
2016-03-10 20:58
Alright vill se en toppmatch på Anfield nu. Stämningen är i alla fall helt magnifik.
Vlom
2016-03-10 20:43
@Rambla~:
Följde inte händelserna kring den såpan särskilt noga fö. Mitt inlägg handlade egentligen att jag kunde faktiskt förstå hans reaktion när jag läste artikeln från idag, vem hade inte gjort det om det skedde mot oss eller något annat lag? Annars är det förstås beklagligt att Ángel Torres ljuger när spelarna hävdar motsatsen.
Barcelona Rambla~
2016-03-10 20:36
Vlom Du är lustig du, försvarar honom dessutom. Alla spelare har bestämt förnekat att de har grisat ner i omklädningsrummet. Ändå väljer du att ta hans parti och tro på det han säger. Hur kommer det sig? Var Torres inne i o-rummet när det skedde, var han ett vittne?
Vlom
2016-03-10 20:35
Jag har sett från vissa håll att Tottenham förlorade p.g.a. man ställde över sina nyckelspelare och det stämmer att London-laget gjorde det. Men å andra sidan så ställs man mot Premier Leagues absolut sämsta lag i Aston Villa, deras A-lag fick stryk med 3-0 mot deras U21-lag i samband med en internmatch.

Dortmund däremot hade nästan samtliga (för att inte säga alla) av sina ordinarie spelare och då har man ändå den kommande ligamatchen mot Mainz (som besegrade självaste Bayern Munchen på Allianz Arena för inte alltför länge sedan).
Barcelona Rambla~
2016-03-10 20:32
Tottenham har skickat ut offerlam mot Dortmund. De har inget och hämta i den här matchen. På ett sätt kan jag förstå Pochettino nu när läget är som det är för dem i PL. Fast jag stör mig på de argument anglofiler kommer skylla på och som de alltid gör. Åh det tuffa spelschemat i PL, det tuffa matchandet osv. Det lustiga är att lagen i PL knappast spelar fler matcher under en säsong än lag från andra ligor i Europa, snarare tvärtom. Det finns fler lag, bl.a. Barca, som spelar fler matcher än de bästa lagen i PL. Det är inte Europas andra ligors fel att de har ett så tätt spelschema i PL under juletiden, istället för att planera schemat bättre. Att gömma sig bakom helt felaktiga argument, de spelar inte fler matcher, blir direkt fånigt.
Barcelona Barca4life98
2016-03-10 20:32
Svag match utav Tottenham, man vilar 3-4 spelare men det är ingen ursäkt. Dortmund hade säkert ändå men inte med lika stora siffror. Förväntar mig mer av dom...
Vlom
2016-03-10 20:26
@Rambla~:
Jag tror inte att någon härinne hade varit särskilt glad ifall om Real Madrids spelare fick för sig att grisa ner Camp Nous omklädningsrummet för bortalaget. Tror nog att vi alla hade varit långsinta, förståeligt varför Ángel Torres reagerar som han gör nu.
Vlom
2016-03-10 20:21
@LennyRomario:

Chiellini spelade mot Messi under 2005 i samband med Johan Gamper matchen mellan oss och Juventus.
Barcelona Rambla~
2016-03-10 20:14
Angel Torres, presidenten i Getafe är verkligen långsint. Måste han ta upp Halloween-firandet nu inför matchen i helgen? Det skedde i oktober liksom. Är det inte dags och gå vidare? Visst, en och annan bitter journalist från Madrid har nog inte varit sena att påminna honom gissar jag på och tjatat om händelsen. Surgubbe! A Segunda, a Segunda...
Vlom
Trots att resultatet står 1-0 mellan Dortmund och Tottenham, speglar det inte riktigt matchbilden i.o.m. BVB har haft ett rejält övertag gentemot engelsmännen.

Ska bli intressant att läsa diverse ursäkterna från anglofilerna efter matchen.
Vlom
@Dûssel:

Men nu har jag inte bedömt Zlatans insats enbart via sajter som Livescore och dylikt, ditt inlägg saknar således relevans.

Att Zlatan var mindre godkänt trots hans mål/assist är något som jag fortfarande står för. Enligt vissas uppfattning, så kan spelaren ifråga alltså göra en strålande/gudomlig match och vara hjälte. trots att han har blivit bortplockad av försvaret under den större delen av matchen. En spelare som Thiago Motta hade en grym match exempelvis, men hur många rubriker fick han under gårdagens kväll?

Hela den s.k. "rivalitet" mellan Messi vs. Ronaldo är något som har blåsts upp av media och klickjournalistik leder till att man förblindas av statistik, något som gynnar målskyttar får oförtjänta hyllningar. Zlatan gjorde det han förväntades göra som anfallare, men det behöver ju inte innebära att man blåser upp det till oanade proportioner. Detta är något som stämmer hos många målskyttar, Cristianos insats mot Roma är ett ytterligare exempel på det.
2016-03-10 20:11
Gillar de korta videos som släpps över lagets träningspass, särskilt kul att se alla "rondos".

Tydligen så finns det två spelare som är mer tävlingsinriktade under dessa övningar och föga förvånande är Luisito en av dem. Men att den andre är Piqué hade jag personligen inte gissat på förhand, även om han är en vinnare personifierad i andra sammanhang. Det är en journalist som följt lagets träningar hela säsongen och som uppmärksammat detta faktum.

Extra kul idag att Samper fick träna med A-laget, Sport skriver att han fortsatt är helt inställd på att ta en plats i truppen nästa säsong och har avböjt alla förslag från framför allt Arsenal. Klubben ska också ha "noterat" Sergis utveckling och vill att han stannar. Samtal om en kontraktsförlängning har inletts.

Måste säga att Sport höjt sig ett par snäpp efter att de fått en ny ansvarig utgivare. Slutade helt läsa dem efter sommaren, men nu verkar de bli mer seriösa i sin rapportering även om de alltid haft bra insikt i la Masia och B-laget.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-10 18:28
SPORT's 5 reasons for D. Suárez's return: • Lucho requested it • His rise at Villlarreal • Small fee • Will adapt easily • Sets an example
Barcelona Vampíro
2016-03-10 14:59
Chiellini var skadad och missade finalen.
Barcelona neymar JR
2016-03-10 14:07
Lennyromario I finalen? Till något helt annat men ändå liknande, rio hade frågestund på sin Twitter. Han fick frågan vem som är världens bäste mittback, hans svar; Pique. Jag är beredd att hålla med, han har varit fantastisk senaste året.
Barcelona LennyRomario
2016-03-10 13:55
"How do you mark Ronaldo? You try not to leave him alone and don't let him shoot on his right foot. As for Messi... you just make the sign of the cross!" Chiellini. Han har ju 100% rätt. Men kom att tänka på, har Chiellini någonsin spelat mot Messi? Det är ju fan rätt sjukt ändå, båda har spelat på högsta nivå i över 10 år men aldrig mött varandra. Eller har jag fel?
Barcelona Amo.38
2016-03-10 11:46
Shalit Har varit samma visa senaste 8 åren typ .. Enkla pengar att säkra om det gick att spela.
Barcelona Messi 4-ever
2016-03-10 06:32
Hoppas vi får Real, men troligtvis får dem Wolfsburg/Benfica
Barcelona shalit
2016-03-10 02:16
[QUOTE=Amo.38]Vart kan man spela på att Real får den enklaste lottningen?? [/QUOTE] Sluta jinxa
Annons: