/spanien/barcelona/forum/10449.aspx/spanien/barcelona/forum/10449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-11-10 00:11
Man1

Nu är det väl knappast något nytt att hög press och snabba omställningar är en hyffsat bra taktik mot oss, dock är det knappast något större problem för laget då man är i form.

Tycker inte man ska fokusera så mycket på Bilbaomatchen, det blöta planen gjorde att vårt passningsspel sluta funka totalt, jag tror vi hade vunnit om planen varit normal.
Barcelona Rambla~
2011-11-10 00:09
Barca-nist

Varenda gång Villa fick bollen, fick han den i "fel" läge. Det var alltid 2-3 spelare som försvarade mot honom. Lite jobbigt att lyckas då, speciellt på konstgräs. Precis som många varit inne på så slet han hela matchen och försökte verkligen.
Barcelona Gio Style
2011-11-10 00:09
Man1

Men det är ju det, det är inte många lag i världen som orkar med hög press i 90 minuter. När Barcelona spelar som de gör så mattas motståndarna ut när klockan tickar iväg.
Athletic är ett extremfall, mycket hjärta i klubben, bra publik och Bielsa i tränarbänken. Bielsa är en mästare på att få sina spelare att ge 110%. Det var en av nycklarna till att han lyckades så bra med Chile.
Barcelonistas
2011-11-10 00:08
A. Svensson #8

Tack för ett bra inlägg!

Finns vissa i forumet som kommer med idiotiska inlägg som " Villa är avdankad" och massa annat nonsens.

Tack Rambla för det kloka inlägget. Håller med om precis allt!

Tragiskt att det finns idioter som tycker Villa är avdankad...
Barcelona Rambla~
2011-11-10 00:08
Abbe.

Jag menar det. Det är inte hela världen att misslyckas med några pass i sådana här matcher. Se på Cesc, han slår en boll på djupet även om den i många fall är dömd att misslyckas. Villa gör också det. Jag önskar Xavi kunde göra det lite oftare.
Barcelona Barca-nist
2011-11-10 00:07
Rambla~

jag tror det är mycket som är styrt av Pep på gott och ont. Om flera hade haft rörelse i boxen samt när villa hade bollen så hade villa fått mer yta. stackarn fick kämpa sig varje gång till skott.
Barcelona Canaletes
2011-11-10 00:07
Fan man tror det är fin de ciclo när man läser kommentarerna här. Chilla...
Barcelona Rambla~
2011-11-10 00:06
Folk har lite för stora förväntningar på Villa. Han tvingas att spela på en annan position än vad han gjorde i Valencia. Det är fan inte lätt för honom. Han får ta mycket mer ansvar i defensiven och agera mer lagspelare än vad han är van vid. Det är lite synd att slösa bort en sådan giftig forward på det sättet fast så länge han inte klagar får vi vara nöjda. Vi ska bara inte förvänta oss att han ska ösa in mål som i Valencia. Hans målskytte går mer i perioder nu än under tiden i Valencia. Det är bara att acceptera.
Barcelonistas
2011-11-10 00:05
Grabbar vi möter ett brögäng det är klart att motivationen inte är på topp i en sån här match. Vi ska knappast förvänta oss att Barcelona ska spela ut sitt register i en sån här skitmatch.

Villa gör ändå en hyfsad bra match och jag tror det lossnar snart för han.
Barcelona Man1
2011-11-10 00:05
Det känns som många lag vet hur man ska möta Barcelona just nu. Den här matchen betydde ingenting men jag syftar på athletic matchen. Hög press och snabba omställningar är ett bra sätt. Nu får Pep hitta på nått nytt att överraska med :) skulle vara kul att se en 4-3-1-2 med Messi bakom Villa och Alexis!
Barcelona Siempre Barça
2011-11-10 00:03
Spelar vi retur nästa vecka eller???
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2011-11-10 00:03
Deulofeu

Chansen och chansen. Barça B lirar på lördag, det är väl klart att Eusebio helst ser att hans spelare är friska och fräscha när det vankas Segunda-derby mot Girona. Han har redan flertalet viktiga spelare borta i och med landslagsuppehållet. Pep och Eusebio har säkert fört en diskussion om vilka från B-laget som bör matchas mer eller mindre.

Rambla

Håller med dig angående Xavi. Minns att han uttalade sig för ett par år sedan om att det nästan är en besatthet för honom att inte passa fel - en besatthet som också kan vara negativt. Just idag så saknade jag också en del "chansbollar" från hans sida.
Barcelona A. Svensson #8
2011-11-10 00:02
Förstår inte riktigt all den kritik som riktas mot Villa. Tycker han gör en klart godkänd insats ikväll, han jobbar, utmanar, gör sig spelbar hela tiden, och söker avslut nästan varje gång han får bollen. Det enda som saknas är ju ett mål, vad mer kräver ni? Visst missade han några passningar och hade några mindre bra dribblingar under matchen, men det har ju även Messi, Iniesta, Xavi och övriga också.
Visst har han inte sin bästa period just nu, men det har ju inte t.ex. Pedro heller som jag tycker varit sämre än Villa på slutet innan han blev skadad. Hela laget är lite ur form för tillfället och när man läser här inne så känns det som om stor skuld läggs på Villa, vilket är ganska orättvist då han endast är en person i hela laget.
Om man dessutom kollar spelarstatistiken här på SF så ligger han faktiskt trea i den interna poängligan med 8 poäng, men det verkar inte spela någon roll för många i det här forumet.
Barcelona Deulofeu
2011-11-10 00:02
Jag är nästan mer besviken än Defu ; )
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-10 00:01
Helt klart Dos Santos som var bäst idag, och som högerback dessutom. Aja sa det tidigare säger det igen, skiter i om spelet ser ut som skit då det är en match som inte ska vara finlir på. Hellre 1-0 och 3p än massa slitna spelare som krigar och försöker få 5-0 och kan riskera massa skador + att dom ska iväg på landslagssamling(fifa virus)
Barcelona Rambla~
Barca-nist

Jag menar bara att det är tillåtet att slå en chansboll ibland. Det är inte hela världen om det misslyckas. Xavi verkar ibland mest intresserad av att hålla sin höga passningsprocent. Spela lite annorlunda typ. Fast det får de väl inte för Pep. :P
Barcelona Blaugrana91
Brolinho é undici

Men seriöst lägg ner!

Jag håller med om att det var en dålig match från Barcas sida, men kom igen, det var en cupmatch. Många av spelarna ska dessutom iväg på landslagsuppdrag i helgen, är väl självklart att man inte går för fullt då.

Sen håller jag inte med gällande Villa, tycker han kämpade på riktigt bra, bara oflyt som gör att han inte får göra något mål ikväll, dessutom har han enligt Sport varit småskadad en längre period, det är delvis därför Pep inte spelat honom, så som sagt tycker han gör en helt ok match.

Cesc däremot var dålig idag, men är väl en av få matcher som han varit dålig i sen han kom till klubben.

Visst var ingen rolig match, men tycker man ska ta det lugnt med kritiken mot laget, som sagt det var en Cupmatch.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-10 00:00
Deulofeu lär ju få spela hemma på Camp Nou och han har redan fått debutera vid 17 års ålder. Jag tror han känner att klubben tror på han ändå, trots allt.
Barcelona Smogen
2011-11-09 23:58
Barcanist, det var cupen mot ert division 3 gäng. Då får man inga poäng
Barcelona Barca-nist
Rambla~

jag tycker inte Xavi gjorde nåt fel där för att de va många spelarna som rörde sig katastrofalt dåligt (utom Villa) och risken att tappa boll va hög ikväll.

Jag blev impad av L´Hospitalrts vågade och passningsskickliga spel.
Barcelona Deulofeu
Undra vad Deulofeu och S.Roberto tänker...Många klubbar som rycker i dem. Får de inte ens chansen i en sådan match förstår jag att de sneglar MIT England suck.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-09 23:57
". Villa är sopslut och Fabregas stjärnstatus är för mig ifrågasatt."!

Hahaha, sånt här får mig att skratta. Är du seriös eller trollar du?
Villa är sopslut? Killen som gjorde 18-19 mål förra säsongen? Som la mål i CL-finalen för ett halvår sen?

Fabregas som har kommit in i Barcelona med dunder oc.....jag tänker fan sluta skriva för antingen är du helt slut i hjärnan eller så överreagerar du något så in i h*lvete.
Barcelona Smogen
2011-11-09 23:56
Barcelona fortsätter på den nyligen inslagna vägen av stillastående, långsamhet och ointresse. Man kan begära mer av spelare som ska vara bland de bästa i världen o som tjänar någon miljon i veckan.
Barcelona Barca-nist
2011-11-09 23:55
Fabregas, maxwell och en del passningsfel va minus på hela matchen, dålig rörelse och en tråkig arbetsdag/kväll för Barca spelarna. samt kul med debut för ynglingarna. 3 poäng är alltid 3 poäng, gött!
Barcelona Rambla~
2011-11-09 23:55
Seriöst fete-Brolin. Lär dig skillnaden på "sett" och "sätt" innan du uttalar dig.
Barcelona Rambla~
2011-11-09 23:53
Jävla sur-Pep. Ibland kan man bli så jävla irriterad på honom. Egentligen har man väl inte något att gnälla på men nog fan kunde Serig Roberto ha fått 20 min i en sådan här match?

Xavi sen, släpp bollen någon djävla gång vid omställningar. Det är tillåtet att slå en svår passning som inte går hem alla gånger. Det är inte hela världen. :P
Barcelona Deulofeu
2011-11-09 23:52
Smart av Pep en knapp seger och det är fortfarande match som avgörs med storpublik på Camp Nou.Tycker Villa förtjänar beröm han ville verkligen. Jonathan växer i andra annars är Maxwell matchens flopp samt Pep för sena byten dålig motivation till laget och ett uteblivet sista tredjebyte.Nu blir det Pes
Barcelona Brolinho é undici
Absolut det sämsta jag sätt Barcelona spela på 22 år, hand i hand med tråkigaste.

Mot ett lag som uppenbarligen inte besitter varken teknik eller tänk för ett högre tempo, vad gör man? Jo man sänker ner tempot till deras nivå. Villa är sopslut och Fabregas stjärnstatus är för mig ifrågasatt.

Det ända positiva i matchen var Dos Santos.

Kanske var det plastplanen som spökade men jävlar va dåligt detta var.
Andreas-
Vi gör ingen Real Madrid iaf. 1-0 vinst är alltid bättre än en 4-0 förnedrning.

Villa försöker, men det vill sig inte. Han är iaf mil bättre än Pedro, som denna säsong sett rädd ut för att ens ta emot bollen o försöka göra något. Får inte Villa in formen så är det INTE Pedro som ska in o lira, det är Cuenca eller Alexis.
Barcelona 1.70-ligan
Ingen rolig match. Rätt tråkig om man ska vara ärlig. Bäst på plan var enligt Dos Santos!
Tycker inte Villa ska klandras för mycket, idag slet han i alla fall som ett djur och försökte. Vilket långt ifrån alla A-lagsspelare gjorde. Men nu måste snart målen komma..

Fontas gör en helt OK match! Tycker han är värd lite mer speltid, han kan bli något bra och det vore synd att sumpa det helt. Synd att han är lite seg bara, i övrigt har han allt som krävs egentligen. Även om mycket ska slipas
Annons: