/spanien/barcelona/forum/10446.aspx/spanien/barcelona/forum/10446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-10 22:31
Ja vi släpper Zlatan. Här kommer jag med en annan dålig sak: Sanchez gick av träningen med Chile med en befarad skada...
Barcelona MVP - 2011
2011-11-10 22:22
Sanning eller ej men det är ju det enda man kan utgå efter hans tid i Barca. Resten av spelarna håller ju käften angående det. Jag hade inte trott på det ifall det bara var Zlatan som berätta att Pep inte snackade med honom på månader men när spelare som Henry, Touré och BOJAN kommer med samma förklaring så börjar man ju undra.
Barcelona Hetfield
2011-11-10 22:21
Om jag fick 1 kr för varje gång jag läste namnet "Zlatan" här, så hade jag haft ett hus i Hollywood och haft sex med Rihanna nu.

Give it a break. Prata om annat, snälla rara.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-10 22:18
Jösses, vem köper Zlatans story rakt av? Han vill verka som att han berättar allt, men skulle aldrig släppa några detaljer som skulle skada hans image
Barcelona Rambla~
2011-11-10 22:16
Håller med Zlatan? Ja, för vi kan ju vara säkra på att han talar sanning om precis allt? Det tror jag inte en sekund på att han gör.
Barcelona MVP - 2011
2011-11-10 22:13
Håller faktiskt med Zlatan lite grann. Att vara tyst och inte prata med spelare för att man anser att han inte platsar är inte rätt sätt att hantera situationen på. Man föredrar ju att höra det av tränaren istället för att lista ut det själv.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-10 21:56
Thiago och Isaac briljerar :)Underbart att se den sistnämde ta efter Thiago på den punkten.
Skriker publiken "Cueeenca Cueeenca"?
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-10 21:50
Stort att hela backlingen i u21-matchen spelar i Barca B. Det är sjukt vilken bredd vi har där. Och vad många som Pep kan välja bland! Ändå känns det tveksamt om någon är bra nog att ta platsen brevid Pique på sikt. -i alla fall om man ska tro tidningarna där Thiago Silva och Hummels nämns gång på gång.

Jag hoppas och tror att åtminstone någon av alla talanger kan blomma ut till en världsback. Spelare som Bartra och Grimaldo borde kunna gå hela vägen om allt går väl. Men jag önskar att Pep vågade spela dem lite mer, som han gör med de unga mittfältarna och anfallarna...
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-11-10 21:37
Rodrigo 3 mål
Atlético addeh
2011-11-10 21:14
Duglig stream till Spanien-Estland i U21-EM-kvalet.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-10 20:48
0-1 Spanien, Assist utav Cuenca, fin aktion på kanten.
0-2 Spanien, Montoya assist nu, Rodrigo 2 målsskytt han är giftig där framme benfica spelaren.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-10 20:43
Thiago kapten, och 7 spelare som startar från Barca B, räknar med Romeu då han är utlånad.
Barcelona Rioja
2011-11-10 20:36
Intressant statistik från la liga

Barcelona har nu en 90 matcher lång svit i ligan där man inte släppt in mer än 2 mål, det är den i särklass längsta i ligans historia, senast Barcelona släppte in fler än 2 mål var i 3-3 matcher mot Villareal 10 maj 2009.

Alla 50+ matchsviter

90 matcher = Barcelona (Pågående)
73 matcher = Barcelona (avslutad 1985/86)
63 matcher = At.Madrid (avslutad1973/74)
60 matcher = Real Madrid (avslutad 1971/72)
59 matcher = CD Málaga (avslutad 1973/74)
59 matcher = Barcelona (avslutad 1972/73)
58 matcher = Valencia (avslutad 2004/05)
58 matcher = Sporting (avslutad 1986/87)
58 matcher = Real Madrid (avslutad 1967/68)
54 matcher = Osasuna (avslutad 1986/87)
53 matcher = Valencia (avslutad 2002/03)
53 matcher = Real Madrid (avslutad 1996/97)
53 matcher = At.Madrid (avslutad 1970/71)
52 matcher = Real Sociedad (avslutad 1988/89)
51 matcher = Real Madrid (avslutad 2010/11)
50 matcher = Real Sociedad (avslutad 1984/85)
Atlético addeh
2011-11-10 20:15
Oh, grymt att samtliga fyra försvarare utgör backlinjen. Riktigt grymt måste jag säga, det tyder på rejäl styrka och klass.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-11-10 20:12
Är det någon som har sett U21-landslagets startelva ikväll?

Samtliga Barca-spelare med och det är ett hyffsat backlinje hehe:

Montoya - Bartra - Muniesa - Planas.. Cuenca på topp och Thiago som vanligt i mittfältsrollen.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-11-10 20:12
Det ska alltid finnas några här inne som ska klaga på vad folk skriver här :P sluta tro att ni är så coola jao
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-11-10 20:09
Zlatan dit, Zlatan hit. Räcker det inte med att aftonbladet och andra svenska tidningar skriver om honom, måste man läsa hans namn här också?

Sluta skriv om honom. Ingen bryr sig längre.
Barcelona Barca4eva
2011-11-10 20:05
barcarobin, A-fu**ing-men.
barcarobin
2011-11-10 19:51
TRodde detta forum skulle vara bättre än aftonbladet. Om man nu är så trött påZlatan är det väl förfan bara att ignorer honom bästa sättat o visa sig oberörd.-
Barcelonistas
2011-11-10 19:25
Remember this Chelsea, Godnight.

Hahaha:)
Barcelona el Maestro!
2011-11-10 19:14
"Att tiga ut spelare oavsett skäl är mobbning och det är lätt att ta avstånd ifrån."

Det är inte mobbning i Zlatans fall.
Det är ett sätt att visa honom att han inte hör här. Du bara ställer till bråk, stick, byt klubb. Det är vad tystnaden betyder.

Zlatan har kommit i kollision med alla som inte diggar honom som gud. Han trivs i Miljöer där han ses som bäst, vackrast och störst. Begreppet kollektiv gemenskap existerar inte i hans värld. Jag påstår att Zlatan är en osmart kille även om jag kan förstå att han ibland reagerar i vissa situationer just på grund av att han känner sig lite annorlunda.
Han hade väl åtminstone kunnat skärpa sig lite, svälja sin arrogans/stolthet och kämpa en säsong till så han vinner Champions league och innan han sticker. Men Zlatans logik är , är jag inte bäst då får världen rasa ihop om den vill.

Edit: Jag har ingen lust att läsa boken. Jag kommer aldrig att göra det. Jag läser hellre Patrik Sjöbergs bok. Det innehåller nog fler sanningar än vad Zlatans bok gör.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-11-10 18:58
Boken finns att ladda ner på piratebay för er som inte vill att pengar ska hamna i giraffens ficka
Barcelona Kribba291
2011-11-10 18:36
Egentligen är det väl ingen ide att kommentera Zlatan då debattens är så polariserad.
Fast jag tror en del härinne borde läsa boken istället för att bara läsa små utdrag i skvallerblaskorna.Att vi får gå på hans version är ju för att Pep inte alls vill uttala sig .Ibras ego är stort och han passade inte in i Barcelona PUNKT.
Det behöver ju dock inte innebära att Pep skött situationen på ett proffsigt sätt.
Att tiga ut spelare oavsett skäl är mobbning och det är lätt att ta avstånd ifrån.
Jag ser faktiskt inget motsattsförhållande i att både gilla Ibrahimovic och Barcelona samtidigt.
Angående debatten om Zlatan vs Messi kan jag som läst boken direkt avfärda svamlet om att han på något sätt försöker påstå att han är bättre än Leo.
Barcelona Siempre Barça
2011-11-10 18:24
Asså fan vad jag hatar Ibra ljust nu, jag är så jävla les på all hans uttalande om denna jävla boken:(
Barcelona Abbe.
2011-11-10 18:16
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Håller med dig där. Det Zlatan säger via sin bok är helt plötsligt sanningen. Alla sväljer det med hull och hår. Vart är källkritiken? Den är helt obefintlig i Sverige när det gäller Zlatan - uppenbarligen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-10 18:14
Hur kan man tycka Zlatan var större eller ens bättre än Messi? Messi började lite trögt men var fortfarande spelmässigt mycket bättre än statyn. Zlatan gjorde några mål men kom aldrig in i spelet. Han gjorde några viktiga mål för oss mot Real Madrid och Arsenal men just nu beter han sig så fånigt. Verkar vilja att världen ska tycka han är bättre än Messi, eller jag vet faktiskt inte vad han håller på med. Enda jag vet ät att Zlatan inte förtjänar att kyssa Messis tånåglar.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-10 18:08
Jag är så trött på Zlatan att jag blir förbannad. Han försöker att skydda sitt ego och jag blir förvånad hur ingen är kritisk mot de som står i hans bok utan bara sväljer och uppfattar det som sanning.

Jag fick aldrig känslan av att Zlatan höll på att bli större än Messi. Herregud, Messi har ju bara utvecklats och nått högre nivåer.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-10 18:05
Zlatan kan bara dra åt helvete nu alltså. Jag orkar fan inte ägna min tid åt honom längre. Han kan stanna i sin italienska ligan där han kan dominera men han kommer aldrig vara en av de största.
Barcelona Romario "Erat hat gör oss starkare"
2011-11-10 18:00
Zlatan och media
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-10 17:58
Herregud, är det bara jag eller känns Zlatan bara jobbig nu?

"Jag blev tvingad till att kyssa klubbmärket". Jag antar att Villa också blev tvingad, men valde att inte kyssa för att visa respekt mot Valencia-supportrarna. Zlatan är en spelare som är ute efter personlig vinning och struntar fullständigt i lagkamrater, klubben eller deras supportrar.

Jag undrar vilken klubb som kommer att hedra honom när han slutar. Malmö FF? - Ja, troligtvis. Ajax? - Nja, finns en möjlighet. Juventus? - Knappast va? - Inter? - Kanske genom att tacka för Champions League-titeln. Barcelona? - Knappast. Milan - Kanske.
Annons: