/spanien/barcelona/forum/10443.aspx/spanien/barcelona/forum/10443.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-07 16:14
angående thumbs up-grejen:
jag tycker det är en positiv förändring. Det kan visserligen bli lite för mycket Facebook-stil över det hela men kan man bygga vidare på det så kan det bli riktigt bra. Till exempel; kunna sortera efter inlägg med flest tummen-upp, skapa något slags rankingsystem eller liknande så att det faktiskt får en användning. Annars blir det bara att man ser "jaha, det här inlägget har tre personer gillat". Det är ju rätt krasst om man ska behöva sitta och söka igenom sidor efter sidor efter de mest populära inläggen.

En tummen ner knapp borde också finnas och får ett inlägg för många minusröster så försvinner det eller så måste man klicka fram det för att få se det, som på Youtube.

Några negativa saker kan ju bli att det blir lite penismätning över det hela (vilket å andra sidan kan bidra med bättre inlägg), eller att folk bara söker confirmation ("tummen upp om ni gillar det här inlägget").

Summa summarum; lägg till thumbs-down och lite fler användningsområden så att det blir ett system av det.

så ja...tummen upp om ni gillar det här inlägget.

;D
Barcelona Barca4eva
2011-11-07 16:12
comprende, vad fan tror du på då? Att använda sig av priser som media och man själv hittar på är ju bara...dumt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona comprende
2011-11-07 16:08
Gonzales_Barca

Tror inte på det. Tror han var lite dyrare än så.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-07 15:59
comprende

Hur får du Zlatan till 800 miljoner?

45 miljoner + Eto'o som då var värd 20 miljoner pga hans utgående kontrakt.
Barcelona comprende
2011-11-07 15:55
En sjuk grej är att vi köpt Zlatan för runt 800 miljoner kronor, Sanchez 400 pratas det om, Fabregas runt 400 och Villa 400 på 2 år.
Barcelona melvin
2011-11-07 15:43
Orka...
Barcelona mer än en klub
2011-11-07 15:41
real mutar domarna
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-07 15:34
Barcelonistas

Argumentet att Real Madrid inte ställts mot bra motstånd håller inte riktigt. Utöver matcherna man tappade poäng i har man spelat ut nästan alla lag. Vi har gjort två plattmatcher mot Sporting och Granada, även om vi lyckades vinna, och vi spelade lika med Real Sociedad. Vi har också utklassat några lag, som Osasuna, Villarreal och Atlético hemma, men Real Madrid gör det med alla lag. Mot Osasuna vann man med 7-1, Rayo 6-2, Málaga 0-4, Espanyol 0-4, Lyon 4-0, Real Betis 4-1 och säkert någon till jag har glömt. Tyvärr, jag tycker inte man kan förneka att Real Madrid är ruskigt bra just nu, förmodligen det bästa laget i världen.
Barcelonistas
2011-11-07 15:30
Comprende

Att vi tappat poäng mot dom bra lagen ser jag bara som tillfälligheter. Om vi hade haft ett liknande spelschema som detta föra säsongen så hade vi med största sannolikhet ochså tappat poäng.

Du säger att Barcelona inte har börjat bra och det stämmer till viss del. Men Barcelona började inte säsongerna 08/09 09/10 10/11 på bästa sätt heller.

"Vi ska slå Milan med 5-0 på Camp Nou."

Du får det att låta som om Milan vore något brögäng. Självklart är vi ett mycket bättre lag än Milan. Men du överdriver något enormt när du säger att Lyon är ett bättre lag än Milan.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-07 15:28
"Ett annat problem vi haft den här säsongen är effektiviteten som verkligen måste förbättras. Iniesta hade två klara chanser igår som det bara måste bli mål på vi har inte råd att missa så här många målschanser."

Håller med, effektiviteten har varit tok för dålig de senaste 5-6 matcherna. Solklara målchanser har slutat i nonchalanta avslut. Spelarna känner sig för självsäkra och tänker nog att "de får en till chans" senare under matchen.

Dock gillade jag hur speler såg ut igår, trots vattenplanens påverkan. Inget duttande och passande där de ska avsluta framför Iraozoz knän. Det har kanske med att göra att Bielsa inte är en feg tränare (se Mourinho) som backar hem med hela hans lag utan vill spela fotboll, därav ytorna och de mindre bolllduttandet.
Atlético addeh
2011-11-07 15:26
Jonathan dos Santos, Sergi Roberto, Gerard Deulofeu, Rafinha, Cristian Tello & Rúben Miño tränade samtliga med A-laget idag. Efter omständigheterna med landslagsuppehållet som gör att 12 spelare (utöver Pedro & Afellay som är skadade) inte finns tillgängliga inför onsdagens match mot L'Hospitalet lär vi få se många canteranos få chansen. Förhoppningsvis flera från start. Vore dumt av Pep att riskera slitage på ordinarie spelare.

Utöver givna Keita kan jag däremot tänka mig att se Cesc & Villa från start. Den sistnämnde har inte fått spela mycket på sistone och detta är ett perfekt tillfälle för honom att trycka dit några bollar.

En anfallstrio med Deulofeu, Rafinha & Villa hade smakat bra, i alla fall på förhand. Kul också att Sergi Roberto är tillbaka i träning efter alla hans skadebekymmer på sistone.
Barcelonistas
2011-11-07 15:19
Känner inte alls någon oro även om det självklart är jobbigt att vi tappat ganska mycket poäng den senaste tiden. Men som jag tidigare har påpekat, så tar det alltid tid för Barcelona tills man hittar det där riktiga flytet i spelet som gör oss i stort sett oslagbara. Sen är det verkligen ingen katastrof att spela kryss mot Bilbao som enligt mig är en utav dom svåraste borta matcherna i ligan. Jag ser det som en stor styrka i sig att kunna spela kryss och komma tillbaka i matchen trots att formen inte är den bästa.

Spelet har verkligen hackat den senaste tiden och det beror på flera faktorer enligt mig. Skador på nyckelspelare har verkligen ställt till det för oss den senaste tiden. Puyol går sönder konstant, Pique har drabbats av skador den senaste tiden. Sanchez, har varit borta ett bra tag. Inte nog med alla dessa skador så har dom spelarna som varit skadefria varit totalt iskalla. Syftar självklart på Villa och Pedro som har varit långt ifrån sitt forna jag.

Ett annat problem vi haft den här säsongen är effektiviteten som verkligen måste förbättras. Iniesta hade två klara chanser igår som det bara måste bli mål på vi har inte råd att missa så här många målschanser.

Vill inte göra som en hycklare gjorde föra säsongen, men jag känner att det är en av orsakerna till poängtappen. Vi har den här säsongen verkligen haft ett brutalt spelschema inledningsvis av säsongen. Det gynnar oss knappast då det tar sin tid innan vi är i fullt slag. Tidigare säsonger så har vi börjat mot dom mindre lagen där vi spelat ganska hakigt men vunnit ändå. Så detta spelschema har verkligen skadad oss den här säsongen.

Vi alla har stora förväntningar på Barcelona våra krav är sky höga. Och det med all rätt då vi är Barcelona. Alla oavgjorda resultat är dåliga resultat för Barcelona(med lite undantag, i den här klubben så är det titlar som gäller varje säsong och bara vinster. Alla förväntar sig att vi ska försvara Cl titeln och även ta hem inhemska ligan. Barcelona den här upplagan är ett av tidernas bästa lag och kanske även det bästa laget i historien.

Real Madrid har startat säsongen väldigt bra hittills både i Cl och ligan. Man har kört över allt i stort sett som kommit i deras väg. Men jag gillar inte när folk ska överdriva deras prestationer då dom knappast ställts mot ett bra lag än.
Barcelona comprende
2011-11-07 15:10
Vi har spelat fyra svåra matcher och tappat poäng i samtliga, det är fakta. Vad är det ni försöker förneka?

Är jag madridista? Jag har en tatuering med "mes que un club". Jag är i alla fall inte dum, jag kan erkänna att ett annat lag är bättre för tillfället.

Vem är det ni försöker lura? Barcelona har inte börjat bra så enkelt är det, man har börjat dåligt. Att man ännu inte förlorat är inte alltid ett bevis på hur bra man är, mot Valencia hade vi tur. Mot Bilbao i slutet också.

Vi är helt enkelt inte bra just nu och inte ens i närheten av förra säsongen. Många spelare har gjort mig besviken, Alves, Pedro, Villa, Iniesta, Xavi, Abidal. Alla kan mycket mer, jag lever inte i en bubbla och tror att Barcelona alltid kommer vinna allt. Vi kan inte säga ett SKIT just nu, dom har varit bättre i CL och i Ligan så enkelt är det.

Milan är ett skämt, dom kommer åka ut ur åttondelen det tror jag inte Lyon gör.

Vi ska slå Milan med 5-0 på Camp Nou.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-11-07 15:08
Vi slår Bate borta med 0-5 och Viktoria med 0-4. Tro mig, det finns inte många lag som kan vinna med tennissiffror på borta plan i CL oavsett vad motståndet heter.
Jag är inte ett dugg orolig om jag ska vara ärlig. Jag hoppas bara att Villa går ur sin formsvacka som har hållit på konstigt länge nu och att Alexis börjar leverera.
I år har vi inte släppt in mål på 11 officiella matcher. Vi är fortfarande obesegrade och har relativt enkla matcher framtills El Classicon(förutom matchen i san siro som jag för övrigt tror att vi vinner enkelt)

Vi har vunnit Laliga tre år i rad. Vi kan inte vinna den varje år, men CL måste vi ta hem även i år, vi bara måste måste måste!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-07 15:06
Mch

Det är väl knappast ett bra tecken att detta är Reals största ledning på så många matcher? Det är bra betyg för våra senaste säsonger men lugnar ju knappast ner folk som är oroliga inför framtiden. De tre senaste säsongerna har vi alltså aldrig varit tre poäng efter Real och alltså aldrig behövt vara lika oroliga som vi är nu.

Aja, det är ju egentligen inte jättefarligt läge vi är i men ville bara säga att det inte är ett bra tecken.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-07 14:59
Deulofeu

Ja, trots att vi börjat med fyra kryss på elva matcher så är det bra för lagmoralen att vi fortfarande har noll förluster, och det i alla turneringar. Totalt 18 matcher där vi vunnit 12 och spelat 6 oavgjorda. Egentligen är det ett bra resultat, men oavgjort kan ibland lura supportrar. Det är ju bättre att förlora en än att kryssa två, om ni fattar vad jag menar. Alla dessa oavgjorda kanske ser bra ut i ligan men vi har redan tappat 8 poäng av 33, och det krävs bättring. Men psykologiskt sett är det bra att vi ännu inte förlorat.
Barcelona Deulofeu
2011-11-07 14:46
Jag måste säga att jag är oerhört glad över att vår förlustnolla är intakt vilken moral i laget att hämta upp resultatet igår.

Det var sannerligen förhållanden som inte gynnar ett bollrullande Barca och att vi fick målet på tilläggstid känns det som en seger än som om vi fick ett oavgjort resultat.

Madrid får nu sin första skada egentligen får se om det märks något Di Maria spelade fram tre mål igår innan han klev av och hur många straffar han ligger bakom ska vi inte tala om.Nu ska de dessutom gå in i en svårare period och hur de klarar sig innan el classico kan till viss del avgöra utfallet där.

Den som ligger bäst till har lite fördel och kan spela mer avslapnat och utan för stora risker.

Nu gäller det landskamper heja Bosnien ; ) och Spanien mot England dessutom gjorde det inget om Argentinas kapten får två bra matcher i benen.

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-07 14:46
Alltså, det här med att Real inte mött tuffare motstånd än. Vem säger att de inte vinner alla de matcherna? Det kanske bara är jag men jag kan mycket väl se Madrid vinna med 2-3 mål på tex Mestalla, tyvärr. Jag kan också se Valencia göra en jättematch och vinna, men faktum är att Real Madrid ofta är riktigt bra mot lag som Valencia, Sevilla, Villarreal och Atlético Madrid. Nu tror jag det finns stor chans att man tappar poäng på de tre nästkommande matcherna men bli inte förvånade om man går därifrån med full pott.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-07 14:44
Kan man? Gott! Dags tt bli seriös då.
Atlético addeh
2011-11-07 14:33
Kanske bara är jag som är väldigt efter men hur som helst är det en trevlig idé av SvenskaFans att pröva ett system där man kan ge en tumme upp för ett inlägg.
Barcelona Mch
2011-11-07 13:41
Jag tycker det är lite överdrifter ang. Spelet hittills. Igår var det tuff match med dålig och blöt plan som gör det svårspelat. Spelarna visar dock härlig inställning och jag tror inte vi behöver oroa oss än.

Detta är tydligen första gången på 125 matcher som Madrid har en sådan här "stor" ledning över oss. De har några tuffare matcher nu på schemat så vi får se hur det ser ut innan uppehållet. Jag tror på fördel Barca iaf.
Barcelona Unicef
2011-11-07 12:56
Ett kryss mot Atletic med dom förhållanden som va igår lär vi ju köpa alla dagar i veckan. Tycker spelarna visar upp rätt attityd o de är jag nöjd med. Vi är på G ordentligt nu...
Barcelona Gio Style
2011-11-07 11:37
Grace/Wastelands

Jo, men inte tillräckliga sådanna i mina ögon.
Hur pass mycket av ett wakeup call är 2-2 mot milan, första i gruppspelet som man dessutom lär leka hem?
Säsongen är ung, den ordentliga wakeup callen är när spelarna inser "Shit, vi har inte råd att hålla på att slarva så här". Hittills har det inte känts panikartat, 3 poäng efter är inte mycket men det är på gränsen till mycket.
Spelarna vet nog själva om att man inte kan förlora allt för många poäng nu.
Matcherna du nämnde har inte varit tillräckliga wakeup calls för mig, och antagligen inte för spelarna heller. OCH det ska tilläggas att situationen som den är nu är inte en kris, men vi närmar oss det.
Atlético addeh
2011-11-07 11:27
Frodo

Jag kan till viss del hålla med dig, men faktumet att vi haft ett betydligt svårare schema spelar stor roll. Nu har visserligen Madrid fått enrejäl fördel med lottningen då de redan är klara för avancemang i CL (varför är jag inte förvånad över att de får snorlätt spelschema inledningsvis i ligan och enkelt kan avancera i CL?) just på grund av den lätta ligalottningen och kan således helt inrikta sig på ligaspelet fram till jul.

Vi brukar alltid vara som bäst under den kommande perioden. Därför hade vi rejält med oflyt att vi fick så många tuffa matcher under inledningen på säsongen.

Tre poäng är ingenting. Vinst i el Clásico och vi är uppe på lika många. Dessförinnan skall Madrid ställas mot flera topplag. Vi kan väl bara hoppas att Valencia gör en lika bra match som mot oss och att Atlético (jag vet, mycket begärt) inte viker ned sig.
Barcelona El Nino Maravilla
2011-11-07 11:24
Real Madrid leder ligan med endast 3 poäng trots att de inte mött någon utav Bilbao, Valencia, Sevilla & At.Madrid. Dessutom har El Clasico ännu inte spelats. Det finns faktist riktigt stor chans att Real lär tappa poäng i åtminstone 1 av dessa matcher. Glöm inte att det är fram till den här tiden som Real brukar vara som bäst och vi gör onödiga poängtapp för att sedan höja oss till skillnad från Real som oftast brukar ha en form dipp. Men men ligan lär bli riktigt spännande iår, får hoppas Valencia hänger med lika bra och tar poäng mot Madrid i nästa omgång.
Barcelona Hetfield
2011-11-07 11:08
Jag tänker inte direkt ursäkta för matchen igår, men att åka till San Mames och spela fotboll i regnet där det är svårt att köra "tiki-taka" och komma hem med poäng är bra.

Jag ser Athletic Bilbao som näst tuffaste bortamatch, efter Real Madrid. Jag är nöjd, särskilt med tanke på hur spelet såg ut.
Barcelona malique
2011-11-07 10:33
villa borde behandlas bättre, då han trots urform är en av världens bästa avslutare, han måste spela alltid,, varför messi får spela hela tiden,,, han behöver vila oxå, men messi tar ut laget och inte pep ser ut som,,,, gårdagens poängtapp får guardiola ta på sig... men sin 3-4-3 som aldrig funkat
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-07 10:27
Allt hänger väl egentligen på El Clasico nu. En vinst där och vi är om Real Madrid och har ett enromt psykologiskt övertag. Men det är på Bernabéu och med marängernas form måste vi antagligen göra vårt livs match för att ta en vinst. En förlust skulle vara förödande. 6 poäng bakom Real och nästa halva ligan spelad, då skulle det vara oerhört tufft att komma tillbaka.
Grace/Wastelands
2011-11-07 10:25
Gio Style

Har inte Milan matchen, Valencia matchen, Sociedad matchen och Sevilla matchen också kallats för wake up calls?

5 kryss på de inledande vad är det 15 matcherna?

Inte bra.
Barcelona Gio Style
2011-11-07 10:16
Frodo

Fin analys. Jag har också reagerat på att våra ytteranfallare hamnar väldigt långt ut på kanten i vår 3-4-3 uppställning. Det gör att mycket mer kretsar kring Messi men även Cesc som brukar ta den offensiva centrala rollen.

Nej tillbaka till 4-3-3, det är det vi är bäst på. Låt oss leka med uppställningen mot sämre motstånd, Bilbao borta är absolut inte en sådan.
Kan folk också bara tagga ner? En El Clasico vinst så är det fixat, inte svårare än så. Jag tror att våra spelare är lite belåtna med allt de har åstadkommit tidigare och är i behov av en wakeup call. Förhoppningsvis är denna match vår wakeup call för att vi har inte råd att förlora så mycket mer poäng.
Ligan lever i allra högsta grad och även min magkänsla säger att vi vinner CL. Vi har många spelare som inte har nått upp till 100% av sin kvalité, vi hittar formtoppen snart, jag är inte orolig än.
Annons: