/spanien/barcelona/forum/10440.aspx/spanien/barcelona/forum/10440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-08 22:53
Keita är en bättre mittfältare än Cesc, men Cesc är en mycket bättre anfallare än Keita. Börjar snetända på antalet enkla passningar Cesc slår bort..
,Sami
2011-11-08 22:37
Chile's Alexis Sanchez FC Barcelona will not play against Uruguay if it is unable. Claudio Borghi This was promised by coach Claudio Borghi
Barcelona Frodo
2011-11-08 22:36
Keita är en bra spelare. Han skulle gå in i många toppklubbars mittfält och definitivt i Liverpools.
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-11-08 22:21
Haha om pool vill gö en carrol med keita dvs betala grymmt mkt för honom so are they more then welcome
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-11-08 22:17
Om Keita försvinner så ser jag ingen vidare poäng med att kolla på fotboll. Det är som Katy Perry utan brösten, rätt så useless.
Ryo Miyaichi !
2011-11-08 22:15
Oh nej, Hetfield nu får du hålla taget om Keita! =P

"Seydou Keita! Något gammal men ändå en grymt bra fotbollsspelare. Ja, tack." Från pools forum... Mja, jämför man eran syn på honom mot deras haha..

Hej
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-08 22:12
addeh

Nej då! Nämde inte Messi heller, men han är givetvis också kvar. De tillsammans med Rafinha och Deulofeu skulle slåss om tre startplatser, om allt blir som jag hoppas ;)
Atlético addeh
2011-11-08 22:08
1.70

Nu glömmer du bort Alexis helt och hållet. Chilenaren är född -88 och är absolut en värvning även för framtiden. Det känns inte som någon högoddsare att han tar en startplats på sikt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-08 22:06
addeh

Absolut!
Min förhoppning är att både Deulofeu, Rafinha och Cuenca ska tillhöra A-laget på sikt. Och känslan är att Pedro och Cuenca tillslut kommer att tampas med varandra, medan Deulofeu/Rafinha går om..

Det är vilda spekulationer, men jag tror att Pedro och Cuenca är ungefär lika bra spelare i grunden - och båda har en jävla inställning. Därför tror jag att de tillslut kommer hamna på samma nivå... och Rafinha/Deulofeu hamnar ett steg över och gör upp om startplatserna.

Snacka om att vi skulle få en sjukt bra anfallstrupp om detta faller väl ut ;) En unik sådan dessutom, med tanke på hur många som skulle komma från La Masia
Atlético addeh
2011-11-08 21:52
1.70

Jag håller med dig helt och hållet i vad du säger. Nu när Villa blivit till åren, inte alltid presterar och lär inte bli kvar alltför länge i klubben, känns vägen spikrak för Deulofeu. Allt är som upplagt. Visserligen finns Alexis, Pedro & Cuenca att konkurrera med i framtiden, men hans potential är som du säger otroligt stor och får han bara ut den kommer han bli en världsspelare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-08 21:50
addeh

Ja, självklart. Det finns inga garantier för någon men chansen att vissa spelare ska nå A-laget känns såklart större än för andra - pga att de besitter en större potential.

Ibland kanske jag pratar som att det redan är klart att Deulofeu och Rafinha redan är klara för A-laget, och att det det intressanta är vilka mer som kan göra dem sällskap- men så menar jag givetvis inte... fast det är vad jag hoppas och tror :) De fortsätter ju ta för sig hela tiden, oavsett om de möter vuxna män eller pojkar. Och det finns nog ingenstans i värden där de kan utvecklas bättre än just här, så länge klubben fortsätter tro stenhårt på dem. Vägen för dem känns på något sätt mer självklar än för många andra talanger vi har. Även om de precis som alla andra måste fortsätta prestera.

Som sagt, mycket kan fortfarande hända, men just nu känns nästan en allvarlig skada som det största hotet mot dem.
Atlético addeh
2011-11-08 21:41
På tal om att Deulofeu gjorde mål i B-lagets senaste match. I länktips finns flera riktigt luriga frisparksvarianter som los canteranos prövade mot Hércules. Hade allt stämt hade det nog blivit mål på åtminstone två av dem.

Notera Jonathans Thiago-chipp över muren.
Atlético addeh
2011-11-08 21:36
1.70

Fast det är ju ingen spelare underifrån som är helt garanterat att så småningom lyftas upp. Även om en spelare som Deulofeu har oändligt med potential, måste han fortfarande prestera. Ingen spelare har garanti, det ser däremot väldigt ljust ut för en handfull.

Den stora skillnaden mellan Rafinha & Deulofeu kontra Tello är att de två förstnämnda får betydligt mer speltid i Barça B. Gerard borde väl dock fått betydligt mer, men har tagit för sig ordentligt på sistone och känns mer och mer ordinarie. Gjorde dessutom mål senast.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-08 21:28
addeh

Glömde JDS. Han känns väl nästan mest given av dem alla. Han är väldigt stabil och Pep vet var han har honom. Trots det ser jag det inte som alls säkert att han tillslut når A-laget. Vilket är rätt sjukt egentligen, men så tuff är konkurrensen.

"Det är i sådana här matcher, och på träningar med A-laget, han visar direkt för Pep vad han går för"

Sant! Men det är gäller ju även för Rafinha och Deulofeu, så att säga. Och jag tror att de två utvecklas än er av det - eftersom de helt enkelt har större potential.
Men visst, även om inte chansen är stor för Tello att lyckas ska han åtminstone ges ett försök att gripa det sista halmstrået. Jag tror dock att det blir svårt för honom att jobba sig uppåt i hierakin efter Cuencas genombrott. Som jag såg det var det de två som tampades om den sista platsen. Det är mycket tillfälligheter som avgör ibland, men jag tror nog Pep vet vad han gjorde. Cuenca är nog det bättre valet helt enkelt.
Hittills har han ju onekligen visat sig vara värd förtroendet.
Atlético addeh
2011-11-08 21:16
1.70

Eftersom ingen högerback finns tillgänglig känns Jonathan dos Santos som det mest tänkbara alternativet på den positionen. Han har ju trots allt spelat där förr, om än inte särskilt mycket. På försäsongen tyckte jag mexikanen gjorde det bra.

Chansen att Tello skall lyckas och slå sig in i A-laget är väl inte så stor, men för den sakens skull inte omöjlig. Det är i sådana här matcher, och på träningar med A-laget, han visar direkt för Pep vad han går för. Faktum kvarstår dock att han har många framför sig i hierarkin.

Vore nog ändå extremt stort för Tello att få A-lagsdebutera.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-08 21:11
addeh

Tycker Rafinha, Deulofeu och Sergi Roberto gör starta. Som sagt, det är alla tre i allra högsta grad tänkbara A-lagsspelare på sikt och det är just såna här matcher de växer av just nu. Låt dem ha någon stöttepelare från A-laget brevid sig så kommer det säkert gå hur bra som helst. Har en känsla av att både Rafinha och Deolufeu kan få nätkänning!
Tello kan ju få ett inhopp, om inte annat för att Pep ska kunna lägga en till på listan med antal La Masia-produkter han har gett chansen. Vill dock tillägga att jag gillar Tello så vill inte verka hård. Men att han ska nå A-laget känns knappast troligt med tanke på vilka han konkurrerar med. Isaac Cuenca hoppade nog på sista tåget och Tello blev kvar på perrongen...

Jävlar vad det ska bli kul att se på Barca imorgon. Personligen tycker jag det är få matcher som kan mätas med den här typen av matcher, där många unga ges chansen.
Atlético addeh
2011-11-08 21:01
1.70

Väldigt väntat då just de fem tränat med laget under veckan. Känns som samtliga utom Tello har goda chanser till att få starta matchen.

Får Rafinha & Tello speltid kan Pep för övrigt lägga på ytterligare två spelare på listan över La Masía-fostrade spelare han givit chansen.

Samtliga i B-laget spelar en division över L'Hospitalet. Det borde rinna iväg imorgon. Hade varit mäktigt ifall någon yngling satte dit en boll.
Barcelona Artos
2011-11-08 20:58
Matchen sänds på tv4sport och canal+hd.FORCA BARCA!
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-08 20:54
Pep har valt att plocka upp följande spelare från Barca B tills morgondagens match: Deulofeu, Rafinha, Dos Santos, Tello och Sergi Roberto.

Grymt! Hoppas i första hand att Deulofeu, Rafinha och Sergi Roberto får mycket speltid.
Lite tråkigt att inte Sergi Gomez är med, tycker han känns som en av de mer lovande spelarna som finns kvar, när så många är iväg med U21. Kanske mer än Tello faktiskt! Men vi har ju rätt många försvarare kvar i A-laget så det kanske är därför.

Värt att notera att Kiko inte är med - med all rätt. Men det var nog många, inklusive jag, som trodde att han skulle ligga rätt nära A-laget när han köptes hit. Han tog ju med sig vissa förväntningar...men det är helt rätt att han inte är med! Deulofeu, Rafinha och Cuenca är framtiden! Och det är just sådana här matcher de två förstnämnda växer utav just nu

Barcelona 1.70-ligan
2011-11-08 20:28
Alexis säger sig vara helt redo för 90 min inför Chiles landslagssamling.. men vi vet ju alla hur ivrig han är och jag är lite orolig för att han kommer skada sig igen
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-08 20:19
silly bollock Det är din åsikt, jag har min och de skiljer sig åt. För att förtydliga menar jag ju inte läggmatcher, men motståndare går in med inställningen "det är inte hela världen om vi torskar idag". Det gäller också båda lagen, men min uppfattning är att det gynnar Real oftare. Detta av en politisk anledning då de är centralmaktens lag, Barca separatistregionernas. Angående dubbelmoral blir det ju lätt så när man verkligen älskar sitt lag. Vet inte riktigt vart det här tog vägen, men dubbelmoral finns att hitta överallt. Både här och på puertan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-08 16:17
hetfield

Det, däremot, låter som en rätt bra ide. Tyvärr kommer det dock aldrig gå igenom då klubbarna skulle förlora massa intäkter på det. Men visst hade det varit skönt!
Barcelona Hetfield
2011-11-08 16:03
1.70-ligan

Jag menar att man kan ha landskamperna under sommaren, istället för en massa jipporesor osv. Då slipper man uppehåll under säsongen.
Barcelona tarrak
2011-11-08 15:54
Precis som El Kaiser är inne på så finns det där löjliga snacket hos både culés och madridistas. Så fort rivalerna vinner är det läggmatcher hit och taktikfel dit, när sanningen är att Barcelona och Madrid är klasser bättre än de flesta lagen och storvinster bör vara normalfallet. Personligen tycker jag att det läggs alldeles mycket energi, på att klanka ner på de mindre lagen för att de inte "hjälper" Barcelona i jakten på ligaguldet. Jag menar, om inte Barcelona med sin miljardtrupp kan klara det på egen hand, hur ska vi då kunna bli förbannade på att Osasuna, som inte har en spelare som platsar i Madrid, åker hem med noll poäng?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-11-08 15:30
Tycker att förringandet av Barças och Real Madrids motstånadare goes both ways.

Många gånger när man går in här på Ramblan när Real Madrid har tagit en överlägsen seger så hackar många culés ner på motstånadaren och säger att dom inte är taggade och att dom viker ner sig osv (vilket är skitsnack, klart som fan motstånadare är taggade när dom har chansen att knäppa en sådan gigantsik klubb som Real Madrid på näsan). Sanningen är snarare att Real Madrid är jävligt bra och därför vinner de oftast och många gånger dessutom överlägset.

Och vice versa, går man in på Puertan när Barça har tagit en överlägsen seger så kan man läsa kommentarer som "Otroligt pinsamt att se Villarreal vikar ner sig bara för dom möter Barça". Samma sak där, Villarreal vinner absolut noll på att vika ner sig och sanningen är precis som förut Barça är helt enkelt jävligt bra.
Barcelona Barca4eva
2011-11-08 15:18
"silly bollocks" har en poäng. Det finns otroligt mycket dubbelmoral, speciellt härinne.
silly bollocks [madridista]
2011-11-08 15:13
den närkingska älgen //

Roligt att du klagar över att Osasuna inte vill spela fotboll. Dem var bra med i matchen och gjorde det svårt för oss i början, men sen kom vårt maskineri igång. Annat kan man säga om Mallorca som ställde in skorna vid matchminut 1 mot er. Ändå hyllar ni ert lag över den vinsten och säger att "nu är vi på rätt väg"
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-08 15:03
*När vi vinner med 3-0 mot Villarreal är det Villarreals försvarsspel som är under all kritik, när ni vinner med 5-0 har ni gjort årets match.

VI gjorde inte årets match mot VIllareal, vi spelade bra och vann med 5-0, men jag har sett bättre matcher under 2011, CL-finalen till exempel.

*När vi vinner med 7-1 mot Osasuna är La Liga ojämn, när ni vinner med 8-0 är ni bäst i världen.

La Liga ÄR ojämn, och det beror på den sneda fördelningen av ekonomiska resurser, det vet du lika väl som jag. Att vi är världens bästa klubblag när vi är i form är förvisso sant. Men det är en annan diskussion. Problemet är väl snarare hur många lag som inte verkar så intresserade av att spela mot Real, däribland Osasuna igår.

*När Ronaldo gör många mål har han bara tur eller så är det straff, när Messi gör många mål är han världens bästa spelare genom tiderna.

Titta på hur målen görs istället. Ronaldo sprang under fjolårssäsongen mest runt och jagade mål. Han har dock slutat med det i år. Men de flesta av hans mål är i många fall returer och kontringar där han får bollen serverad, Messi gör betydligt fler mål baserad på individuell skicklighet.

Sen undrar jag på vilket sätt ditt inlägg bidrar till en konstruktiv debatt mellan lagens supportrar? Tack för mig.
Barcelona Barca Barca
2011-11-08 15:03
Haha, lite rolig Real retorik.

När säsongen har börjat, så är det trippeln som ska vinnas. När säsongen är på väg mot sitt slut skryter ni om era 9 Cl titlar, 31 liga titlar och gråter för att domaren/platini hjälpte barca till Cl finalen :D
silly bollocks [madridista]
2011-11-08 14:45
Lite rolig Barca-retorik:

*När vi vinner med 3-0 mot Villarreal är det Villarreals försvarsspel som är under all kritik, när ni vinner med 5-0 har ni gjort årets match.

*När vi vinner med 7-1 mot Osasuna är La Liga ojämn, när ni vinner med 8-0 är ni bäst i världen.

*När Ronaldo gör många mål har han bara tur eller så är det straff, när Messi gör många mål är han världens bästa spelare genom tiderna.
Annons: