/spanien/barcelona/forum/10434.aspx/spanien/barcelona/forum/10434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-08 20:45
Första gången för säsongen jag chansar rätt på elvan. Ser väldigt bra ut!
Barcelona Dill - Busquets!!
Underbar elva

HJÄLP är det någon som har koll på vilken tid fifagalan sänds imorgon, och på vilken kanal?
Barcelona Smogen
Enligt mig den bästa startelvan Barca har...
Barcelona DM1982
2012-01-08 20:44
Bra och stark elva. Frågan är väl hur mittfältet ser ut. Busquetes pivote, Xavi i mitten självklart. Sedan är frågan om Fabregas eller Iniesta spelar mittfält. Hade nog hellre sett Pedro på topp, Iniesta i mitten och Fabregas på bänken.

Men det är en bra elva, inget snack om det.
Barcelona Barcadinho.
Synd att Valencia inte kan satsa lite mer på flera starka värvningar. De sålde Villa o Silva för två säsonger sen och fyllde på kassan med en rejäl summa pengar. Jag trodde att de skulle köra med en "sabbat" säsong för att verkligen satsa efteråt.
De värvade dock båda Piatti och målvakten Diego Alves från Almeria till den här säsongen, plus några flera. Med laget skulle behöva ett par spelare med ännu högre kvalitet.
Tänk om t ex de hade värvat Cazorla, plus typ Falcao eller så.
De skulle kanske sluta tvåa/rtrea i ligan i alla fall, men det skulle förmodligen funka bättre i CL, vilket betyder mer pengar och fram för allt ett rykte.
Det är viktigt att bygga sig ett namn ut i Europa. Har klubben ett namn utanför Spanien blir det lättare att locka bättre och mer meriterade spelare till sin klubb.

Valenica skulle kunna vara så stor klubb att spelare från typ Dortmund eller Ajax kunde lätt tänka sig en flytt. Ja t ex. Men så är det inte nu, inte bland de bästa spelarna. Nuri Sahin skulle säkert få mer speltid i valencia, men han skulle inte välja ett sånt alternativ, så som det ser ut nu.
Barcelona Blaugrana91
Härlig elva!!
Barcelona Éluc
2012-01-08 20:43
Sorry, Barcas hemsida ändrade visst elvan. Iniesta spelar istället för Thiago. Dvs samma startelva och uppställning som mot Real.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-08 20:41
Alexisssss från start, hell yeah!
Barcelona Artos
2012-01-08 20:40
Valdes, Alves, Puyol, Pique, Abidal, Sergio, Xavi, Iniesta, Fabregas, Messi, Alexis.FORCA BARCA!
Barcelona Éluc
2012-01-08 20:39
Víctor Valdés
Dani Alves
Puyol
Piqué
Abidal
Xavi
Busquets
Thiago
Alexis
Messi
Fábregas
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-08 20:39
Samma startelva som mot Real.

Ska bli intressant att se om det blir 3-4-3 direkt från start.
Espanol lär ju sätta lika hög press som Marängerna gjorde.

Valdés, Puyol, Piqué, Abidal, Xavi, Busquets, Iniesta, Cesc, Alves, Messi och Alexis
Atlético addeh
2012-01-08 20:32
LAM

Valencia har ett långsiktigt projekt på gång, och om de är två eller tolv poäng bakom när säsongen summeras spelar egentligen mindre roll så länge de kommer trea. Just nu ligger Levante fyra, och de kommer inte tampas om CL-platsen in i det sista, därför har Los Ché en väldigt betryggande placering just nu.

Tror för den delen inte det kommer skilja så många poäng som tidigare mellan tvåan och trean. Valencia blir bättre och bättre för varje säsong och lyckas man få in de spelare det ryktas om nu i vinter & till sommaren (van der Wiel & Guardado främst, även Botía) ser det riktigt lovande ut.

Men det klart du har rätt i den aspekten att det vore roligare för oss som följer ligan om Valencia hakade på in i det sista.
barca löver
2012-01-08 20:17
Till er som vill följa engelska transferfönstret
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-08 20:06
addeh

Sju poäng är ganska mycket efter halva ligan. Förra säsongen var det 15 poäng tror jag i slutet av säsongen, och mycket pekar på att det blir ungefär lika stor skillnad i år. Visst, bättre än vårt poängrekordsår när Valencia var 30 poäng bakom Real Madrid.

Jag tror inte Valencia kommer på allvar utmana om ligatiteln på några säsonger men jag hoppas de kan ta små steg, några poäng mindre skillnad per säsong. Nu har man både Real och Barca borta där mycket talar för att det blir 6 poäng mer bakom Barca redan där.
Atlético addeh
2012-01-08 19:56
LAM

Valencia satsar ju i första hand på att ta tredjeplatsen och direktkvalificera sig för Champions League nästa säsong så ett poängtapp här gör nog inte så mycket. Man ligger ganska tryggt bakom de båda jättarna. Fast det klart, det hade varit kul om de kunde hänga på men det handlar fortfarande inte om så värst stora poängskillnader. Kan bli sju poäng mellan Valencia och Barcelona om vi vinner mot Espanyol ikväll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-08 19:52
En väldigt välspelad match. Förutom El Clasico så är nog matchen Villarreal-Valencia den match i La Liga som utlovar högst spelkvalité. Villarreal var väldigt nära att vinna idag men självförtroendet får nog en rejäl sjuss av detta. Valencia tappar i toppen, inte bra för ligan. De får inte tappa poäng på ett tag nu om de vill hänga med så länge som möjligt i toppen av La Prrimiera.

Next: Espanyol-Barcelona!
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-08 19:44
Andreas V.V "Pagar" haha, kommentatorn lurade mig...
Postat via SvenskaFans-appen
2012-01-08 19:42
Jaha haha Aduriz;)
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-08 19:42
Thiago Next no.1 - Anims Villa

Varför ljuger du? Nu blev jag glad i onödan ; )
2012-01-08 19:41
Soldado!
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2012-01-08 19:38
Ryo Miyaichi !

Du var ju väldigt nära att få in din 4.5 förra matchen :P. Hoppas även som du att det blir målrikt ikväll. Då får jag in mina 4 lax.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-01-08 19:32
Kajanus

Haha, du behöver inte be om ursäkt men tack! Stort av dig.

Ryo
Vad har du spelat på den här gången? Din 4.5 mot osasuna gick ju inte in :P
Mitt tips finns här under, but then again så suger jag hårt på att tippa
Real Madrid Kajanus
2012-01-08 19:27
Återigen så känns det som att jag måste be om ursäkt för hur vissa vitklädda beter sig härinne. Jag vill inte ta på mig någon offerroll eller jättemössa, men jag tycker att det är jättetrevligt att föra en dialog med FCB-fans. Lycka till ikväll (men inte för mycket, höhö). Jag sitter bänkad inför Barcelonaderbyt. :)
Barcelona Cataloniaboy
2012-01-08 19:27
Villarreal är påväg mot en viktig seger men samtidigt kan jag inte låta bli att lida med Valencia, de hade en liten chans att hänga på i racet om de två första platserna i tabellen, istället får de nu helt sikta in sig på att ta en CL-plats, något som de iförsig lär klara av.
Atlético addeh
2012-01-08 19:06
Barca4eva

Tyvärr är Emery alldeles för feg för att göra byten direkt i paus. Det betyder för den delen inte innebära att Valencia inte öser på, men ett eller ett par byten ger alltid signaler till laget.
Barcelona KUNG MESSI
2012-01-08 19:02
hatar äckliga United . dom spelar skitfult fotboll
Ryo Miyaichi !
2012-01-08 19:02
Hoppas det blir målrikt idag :)
Barcelona Barca4eva
2012-01-08 19:00
Känslan är att Valencia går för fullt nästa halvlek och Villarreal får ett rött kort.

Man får hoppas på det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-08 18:55
Skulle ju vara lite tråkigt för ligan om Valencia torskade här. Sju poäng bakom oss då och tio poäng bakom Real Madrid. Man hade verkligen chansen att haka på när man mötte båda storlagen på hemmaplan, mot Barcelona ledde man vid två tillfällen men fick bara med sig en poäng. Mot Real gjorde man också en bra match men fick ingenting, och man borde nog fått med sig ett kryss från den matchen åtminstonde.

Men hoppas de vänder det här. Definitivt inte omöjligt.
Atlético addeh
2012-01-08 18:50
Frodo

Håller helt med dig där. Edu kan absolut lyckas i en klubb i högsta divisionen, men han tar som bäst en startplats i ett lag på nedre halvan eller blir en rotationsspelare som du säger.

Joan har väldigt stor potential och slipar han bara på defensiven och får kontinuerligt med speltid går han en väldigt ljus framtid till mötes.
Annons: