/spanien/barcelona/forum/1043.aspx/spanien/barcelona/forum/1043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai
2016-03-06 20:07
Wow, jag tittade på schemat vilka vi ska möta efter Getafe och det är en del tuffa möten där vi förväntas att tappa poäng. Villareal på bortaplan. Real Madrid på Cam Nou. Real Sociedad på bortaplan. Deportivo på bortaplan. (Sur match som vi tappade mot de på Camp Nou, från 2-0 till 2-2!) Real Betis på bortaplan. Espanyol på Camp Nou. Ligan är långt ifrån avgjord. Så nervöst avslut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vronskij
2016-03-06 20:05
@Santiago Cazorla:

Ja och det är egentligen rimligt att de måste ha nån sorts avgränsning när de samlar in såna mängder data men det är ändå lite synd. Hans passning till Suarez vid 1-0 målet är ju typ definitionen av en key pass, frispelningen av Munir likaså.
Vlom
2016-03-06 19:52
Pique har en livesändning via Periscope inne i spelarbussen just nu. Den är dessvärre på spanska, finns ingen översättning...
Barcelona Davids3
2016-03-06 19:51
@Santiago Cazorla:
Hahahaha!! Han säger ibland väldigt "simpla" grejer men som är riktigt bra, typ: "He does'nt look up, he knows where the goal is, he knows that the goal won't move"
Barcelona Santiago Cazorla
2016-03-06 19:44
@Davids3:

Min favorit var från matchen mot Celta Vigo: '"Messi, man. Defenders try to follow him on Facebook and he comes out on Twitter. That's how evasive he is."
Barcelona Davids3
2016-03-06 19:22
"...but Messi needs help, like a shark needs a dentist" Hudson vid 0-2. Haha vilken kung, vart får han dessa kommentarer ifrån ?! Se o lär svenska kommentatorer..
Barcelona Lion24
2016-03-06 19:13
Efter Rayo matchen sa Lucho: ''nu kommer den viktiga delen av säsongen, det är det här vi har jobbat för hela säsongen'', nåt i den stilen (barcastuff). Jag började fundera på vad han menade. Jag har alltid sagt att laget har ännu en högre växel att lägga till och jag har tjatat här inne om att Lucho ''väntar'' med det. Idag spelade vi precis som vi gjorde förra säsongen under våren. Så fort domaren blåser igång matchen så jagade vi mål. De här senaste månaderna har vi varit mer avvaktande i vårt spel men nu var det motsatta. Jag är mycket nöjd med hur vi genomförde matchen. Jag hoppas nu att vi håller samma spel och framförallt samma intensitet så vi håller en jämn nivå på planen men även kroppen.

Messi verkar vara i storform just nu, mycket glädjande och perfekt timing. Om det är nån som kan vinna skytteligan framför Cristiano så är det bevisligen Leo. Båda spelar som anfallare men båda har två helt olika roller. Cristianos roll på en match är enbart mål, det är hans jobb. Messi har flera roller i spelet: målskytt, framspelare, mittfältare men även tempot i spelet börjar gå efter han nu (tidigare hade Xavi den rollen). Det är nästan helt omöjligt för en sån spelare med så många olika roller och uppgifter vinna skytteligan över nån vars enda roll och uppgift på planen är mål.

Jag läst nån gång att när Messi har bollen så löper alla men när Cristiano har bollen så stannar alla, vilket är fullt korrekt. Tränaren (Lucho) och spelarna vet att om Messi får bollen så ska man ta en löpning för han kan lägga den där passningen bakom motståndaren. Allt är planerat. Man vet vad Leo kan och inte kan. I Real så löper ingen för ingen av deras spelare förväntar sig att Cristiano ska kunna lägga en genomskärare. Jag vet inte om det beror på att Cristiano helt enkelt inte kan lägga dom där bollarna eller bara att det inte är hans roll, så att andra ska sköta den uppgiften.

''Men Cristiano har fler assist''. Absolut, 1: en spelare har varit skadad två månader, 2: ingen av dom assisten har varit ''planerade'' assist, alltså att man har tränat på det eller att det är hans roll i spelet. Dom flesta assisten har kommit oförberett, situationen har krävt den där assisten. Jag har inte sett en assist som har varit en genomskärare eller bara en passning/lobb bakom motståndarens backlinje, för han kan inte/har inte den rollen. Nästan ingen av assisten har öppnat upp spelet.

Det jag vill säga med det här inlägget är att ingen av våra spelare ska vara besatta av att vinna skytteligan därför att det är nästan omöjligt. Den som kan (Leo) har flera roller att sköta än att ''bara'' göra mål. Våra spelare ska inte ens konkurrera med Madrid om den titeln, därför att Madrid har spelare (Benzema) som nästan enbart spelar för att sätta nån annan i läge. Våra spelare ska göra så många mål som dom kan men alltid för laget, inte för att vinna ett individuellt pris.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-06 18:53
Mendilibar (coach Eibar): "Barça's defense is amazing. They're so solid at the back that they don't need their three forwards there." Mendilibar (coach Eibar): "Barça are superior to other teams. Seeing them from closeby is stunning, they sense what the opponent will do." Mendilibar (coach Eibar): "Messi makes it impossible. he invents goals from nowhere." (Barcastuff)
Barcelona Davids3
2016-03-06 18:52
.
Barcelona Davids3
2016-03-06 18:52
Vad är det som händer med Gijon ? Fullkomlig kollaps, riskerar att gå ner en div.
Synd för jag gillar det laget och även tränaren !
Barcelona Davids3
2016-03-06 18:51
@Z_Z:

Jäklar vad snabba somliga är med att fixa videos :D Tack!
Barcelona Z_Z
2016-03-06 18:36
@Davids3:

Om du vill se Messis show kan du ju titta igenom denna.
Barcelona Davids3
2016-03-06 18:33
@wallmannen:
Har hittat, men den är på 11 minuter bara, tror jag missar mycket. Aja jag får "skumtitta" hela första halvlek då, för det är där det verkar ha hänt saker och ting :)
Barcelona wallmannen
2016-03-06 18:20
@ Davids3. I så fall tycker jag du ska leta upp nån extended highlights sida.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona DM1982
2016-03-06 18:16
Suarez ger bort en tröja till en knatte.
Barcelona Davids3
2016-03-06 18:03
@wallmannen:

Det hade jag velat, men I have to study :(
Så vilken kvart, eller halvtimme kan jag sträcka mig till :D
Barcelona wallmannen
2016-03-06 18:00
Davids3... Jag tycker du ska kolla på hela matchen. 90 minuter Messi! ;-)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Fuerza
2016-03-06 17:55
Visste ni om att Barca får den första (!) riktiga veckovilan sedan juluppehållet 20:e dec - 30:e dec?

Sedan 30:e december har man spelat 20 matcher på 68 dagar (inklusive dagens match). Av dessa 20 har man vunnit 18 och spelat 2 oavgjorda. Det är 1 match per 3,40 dagar.

Det är ett brutalt resultat laget uppvisat med tanke på det hårda schemat. Tycker att många här ska gå ned på knä och buga för denna prestation. Eloge till tränarstaben och spelarna säger jag bara. =)
Barcelona Davids3
2016-03-06 17:53
För mig som missade matchen, vilken kvart bör jag kolla på i första halvlek om jag vill se Messis show ?
Barcelona A good coach is everything!
2016-03-06 17:53
Hahaha ser att jag ligger långt efter med min stream krigar mål av Suarez !
Barcelona A good coach is everything!
2016-03-06 17:52
Suarez förstår ni nu varför man aldrig kan jämföra el phenomeno med Suarez .. Aldrig att den riktiga Ronaldo missar så mycket som Suarez. Det beror nog främst på att Suarez grund teknik är mycket sämre ..
Barcelona Blaugrana91
2016-03-06 17:48
Överlag en otroligt bra match, i första halvlek spelade vi fantastiskt och främst en viss Messi! 4-0 borta mot Eibar är riktigt starkt. Nu får spelarna vila några dagar innan nästa match. :)
Barcelona Liunil Masse
2016-03-06 17:47
[QUOTE=Rambla~]Alba behöver tas i örat. [/QUOTE] Alba hade mått bra av lite konkurrens på sin position. Adriano duger ej.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-03-06 17:46
Som jag sa denna matchen var bra att Neymar missade för han behöver tänka efter alla chanser han missar. Mot Getafe kommer MSN göra 5-6 mål
Barcelona Rambla~
2016-03-06 17:45
Alba behöver tas i örat.
Barcelona El Tridente
2016-03-06 17:41

Typiskt Suarez missa enkla målchanser men sätter ett mål på ett mycket svårt läge.
Barcelona Rambla~
2016-03-06 17:40
Suarez lika hungrig på mål och tjurig oavsett om det är på en liten åker i Eibar eller Camp Nou, Wembley, Bernabeu osv. Vilken vinnarskalle.
Barcelona DM1982
2016-03-06 17:39
Äkta beastmål, vilja rakt igenom. Om jag inte har fel så är Mascherano avstängd nästa match med det gula kortet. Känns som ett taktiskt men han kunde ha gjort det snällare.
Barcelona jawwa
2016-03-06 17:39
Ett till från messi eller suarez nu
Barcelona jawwa
2016-03-06 17:38
Mkt viktigt för el pistolero
Annons: