/spanien/barcelona/forum/10429.aspx/spanien/barcelona/forum/10429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-11-18 17:37
är det någon har som spelar FIFA12 ULTIMATE TEAM
Atlético addeh
2011-11-18 17:04
Klint

Jag trodde för övrigt du skulle köra katalanskt i införrapporten. Saragossa om inte annat. :-)
Barcelona Klint
2011-11-18 16:38
Som sagt - förvirrad. Nåväl, har korrigerat nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca-nist
2011-11-18 16:22
Éluc

verkligen han har flera bra artiklar, här är en till.

"Zlatan Ibrahimovic's self-indulgence

For all his inbred immaturity, self-justification and volatility, Ibrahimovic is a bright, talented, successful footballer. If he has revenge to take on the Spaniards, then let it be with a football rather than with a "me, me, me" autobiography."
Barcelona Éluc
2011-11-18 16:04
Den där boken måste bara införskaffas.
Barcelona Barca-nist
2011-11-18 16:02

'Ronaldinho & Deco were completely out of control; to unleash the power of Lionel Messi, they had to leave Barcelona'
Atlético addeh
2011-11-18 15:36
Katalano

Diggade det också. Förvirrad som sagt, Klint. :-)
Barcelona Katalano
2011-11-18 15:32
Roligt att Mattias Klint i sin inför-rapport tycker att Barcelona ska spela 4-4-3 som uppställning. Förvisso nämner han senare att han är förvirrad, men i ett helt annat samanhang.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-18 15:19
Hetfield

Såvida det inte handlar om en rejäl löneförhöjning vilket jag absolut inte tror är det Abidal vill ha så håller jag med dig helt. Ge han 2-3 år i kontrakt, vad han än vill ha då det ändå förmodligen är det sista kontraktet han skriver. När det gått ut kommer han nog sluta.
Barcelona Hetfield
2011-11-18 15:10
Ge Abidal det han vill ha, det är inte så att han är dålig. Han är minst lika snabb som han har varit och han växer alltmer som en mittback.

Dessutom är han en otroligt fokuserad man som trivs med laget. Sluta med att ge honom 1 års kontrakt, ge honom 3 års kontrakt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-18 14:52
Jag tror det löser sig med Abidal men man blir alltid lite orolig när det har gått ett tag på säsongen och man fortfarande inte kommit överens. Efter januari kan Abidal börja förhandla med andra klubbar hur han vill vilket han kanske inte kommer göra men jag hoppas ändå han skriver på innan det. Han har ju sagt att han gärna kan tänka sig att stanna karriären ut. Enligt mig blir ett tvåårskontrakt bra, då är han 35 när det går ut och kan då avsluta sin karriär, men det beror väl i och för sig på vilken fysisk form han är vid det laget.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-11-18 14:41
Rio

Det är framför allt två saker som gjort att det dragit ut på tiden med Abidals kontrakt.
1. Abidal har själv först sagt att han ville komma tillbaka till samma form som innan leversjukdomen innan han skrev på nytt kontrakt.
2. Klubben vill erbjuda honom 1 års förlängning med option på ytterligare 1 år om han spelar tillräckligt många matcher . Abidal själv vill ha ett fast kontrakt på 2-3 år.

Jag vet inte hur nära eller långt parterna står varndra, men man kan inte ta miste på Abidals vilja att stanna karriären ut i Barca.
Ryo Miyaichi !
2011-11-18 14:31
Hur ligger det till med Abidal och nytt kontrakt och så vidare? Tror ni han kritar på nytt?

Känns väl som att han borde göra det, jag hade nog gjort det om jag var i hans skor iallafall =P Finns det några rykten på vart han kan vara påväg eller är allt bara BS för att han inte har kritat på ännu?

Cheers
Barcelona B-Guden
2011-11-18 14:26
en fråga jag satt och fundera på. har läst på lite ställen att spelare vill förlänga men agenten säger nej pga för dålig deal osv.
så undra hur stor makt har en agent i kontraktsförhandligar ?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-18 14:24
Dzeko!

Det är inte helt bekräftat men det absolut troligaste är att det blir 10:e december.
Barcelona Canaletes
2011-11-18 14:24
10 december 22:00
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-18 14:22
Alltså, jag gillade Eto'o men kan inte fatta hur man tycker det är dåligt att han såldes. Han gjorde massvis med mål men Pep ville redan från dag 1 ha bort honom från klubben, han ville som El Flaco säger bygga om på nytt. Eto'o hade aldrig funkat i dagens Barcelona, det är bara att acceptera. Det som gör folk upprörda är nog att vi bytte honom mot Zlatan + 45 miljoner. Det var en kass affär men det är fixat nu, Zlatan är borta och Messi är nu strikern i laget.

Eto'o var en fantastisk spelare och jag älskade honom, han var en av nyckelspelarna för Rijkaard men under Pep-eran skulle han inte funka. Det var klart från dag 1 att Pep ville ha Messi, Xavi och Iniesta som centralfigurer i mitten. Han kunde inte spela Messi i mitten första säsongen, även om han började göra det i slutet, för att Eto'o trots allt stannade kvar. Men nu har vi den magiska triangeln i mitten, den Pep suktat efter.

Jag fattade inte varför Pep sålde Eto'o. Jag fattade inte det på hela säsongen med Zlatan. Jag fattade kanske inte ens förra året. Nu fattar jag. Eto'o hade inte kunnat vara en del av detta lag, med Pep som tränare. Från säsongen 08-09 så har Pep utvecklat laget med nya formationer och varianter hela tiden. Laget har blivit mer flexibelt utan kameruanen och med Messi i mitten.
Barcelona Dzeko!
2011-11-18 14:19
När ska el clasico spelas???
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-18 14:13
el Flaco.

Där är hela intervjun. Han ser verkligen inte ut som jag hade trott på förhand.
Barcelona el Flaco
2011-11-18 13:19
Heywood Jablome/

Intressanta reflektioner från Burns sida, kände inte till de uttalandena. Jag håller dessutom med honom, framförallt om delen med Ronaldinho och Deco. Hur mycket jag än tyckte om Dinho var det uppenbart att han inte tänkte ändra sitt beteende utanför planen när det gällde festandet och därmed hade han blivit en börda för laget. Minns att Txiki hade pratat med Messis far om att Ronaldinho och Deco hade en dålig påverkan på Messi.

När det gäller Eto'o kan det vara så att Pep ville även göra sig av med honom eftersom han tillsammans med Ronaldinho och Deco var de stora ledarna i omklädningsrummet och han ville bygga om nytt och ge makten åt de egen fostrade spelarna. När det även sen blev tydligt att Messi skulle få rollen som falsk 9:a var kameruanens tid i Barcelona slut.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-18 13:05
Det var nog Pepe. Dock ser man klart och tydligt att den inte träffar, osportsligt av Messi att ta sig för ansiktet som om det gjorde jätteont. Att alla Barcelonaspelare filmar hela tiden, till och med på intervjuer :)
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-18 13:03
el Flaco.

Underbar bok helt klart. Kommer ihåg när jag köpte den i London och läste den under flygresan hem. Väldigt fascinerande. Gillar hur han går in på detaljer kring tränare, spelare och presidenter.

Jimmy Burns om vad han tycker om att Ronaldinho, Deco och Eto'o fick lämna klubben:

– I think Ronaldinho caught the Brazilian disease of partying off the pitch more than playing on it, and he dragged Deco with him, and for a while Messi too. It affected the training of all three and their performance impacted negatively on the team.??

Messi was justly given a second chance and told to mend his ways, but I think Ronaldinho and Deco were thought to be expendable and told it was time for them to go. The departure of Ronaldinho and Deco provided an opportunity for a whole change of choreography within the team, and a new coach capable of exercising control and discipline. Hence the replacement of Rijkaard by Guardiola.

Eto’o scored some wonderful goals and created others at Barça, but he is not a player who liked being told what to do, and his performance varied enormously. I think he is a difficult player to build a solid team around and I was happy to see him go, as I think was Guardiola.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-18 13:02
elbraco

Han borde vara redo för att starta. Han byttes in mot Victoria Plzen och har nu spelat för landslaget. Gör han tre matcher nu så har vi ett till alternativ för El Clasico, vilket skulle behövas i och med Villas och Pedros formsvackor. Vi har fyra matcher kvar innan klassikern, Sánchez borde få starta minst två av dem, helst tre.
Barcelona el Flaco
2011-11-18 12:58
Canaletes/

Det var säkert Mourinho. :P
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-11-18 12:48
L.A.M Nr 10

Håller med vännen, messi ska inte behöva bära oss var enda match.
De tre.matcherna han var mållös i(2-0 h mot viktoria, 0-0 h mot sevilla och 1-0 b mot granada bevisar ju hur jävla viktig han är) Bara 3 mål på tre raka matcher av våra andra anfallsvapen är fanimej oroväckande!
Jag har stora förväntningar på Sanchez, känns som om han kan kliva fram och hjälpa messi där framme mer än villa o pedro som verkar vara helt flummiga på plan.
Barcelona Canaletes
2011-11-18 12:46
Vem vare som facking kasta?!

Messis version :P
Barcelona el Flaco
2011-11-18 12:33
Mojito/

Det jag gillade var att jag tolkade det som att Burns inte tyckte om Nuñez och smög in några pikar mot expresidenten i boken. Personligen tålde jag inte Nuñez och tyckte om hans arroganta sätt att agera. Han ville fatta alla sportsliga beslut trots att han inte visste något om fotboll.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-11-18 12:26
el Flaco

En mycket bra bok, jag har den i två exemplar till och med :-)
Framför allt tycker jag det är intressant med berättelserna från tiden när Nunez och Gaspart var presidenter.

Inte förvånad att Guardiola har den, han vet hur viktig historian är för nuet.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-18 12:26
Hur stor är sannolikheten att Sanchez lirar mot Zaragoza?

Vill gärna se han skadefri ett långt tag nu så han kan slå sig in i elvan och lära känna Barcas spel, jag tror mycket på honom. Förväntar mig att han kommer bli en viktig spelare och det vore ju inte dumt om han gjorde iaf 10-15 mål redan första säsongen. Han lär antagligen behöva slipa bort lite av sin tendens att lita på sin snabbhet och komma behöva lära sig vikten av lagarbetet mer.

Han är en sådan spelare som man njuter av att kolla på.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-18 12:11
Messi är så inblandad i spelet. Som Frodo säger så gör han allt, målskytt, assistkung, playmaker, dribbelgubbe och tiki taka är det han ska göra. Ändå gör han över 50 mål på en säsong och över 20 assist.

Ibland kan jag tycka att vi är lite för beroende av Messi när Villa och Pedro inte presterar. Jag skulle gärna vilja ha det som 08-09 där all anfallare gjorde över 20 mål totalt, Messi 38, Eto'o 36 och Henry någonting med 25 har jag för mig. Hoppas Pedro, Villa och Alexis kommer igång så småningom. Egentligen bryr jag mig inte så länge laget vinner men det är bra om alla anfallare gör mycket poäng.
Annons: