/spanien/barcelona/forum/10424.aspx/spanien/barcelona/forum/10424.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-15 12:54
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-15 12:53
närkingska älgen

Nej, inte det minsta konstigt! :)

Abbe

Fan också. Då missar båda våra högerbackar matchen mot Milan. Utmärkt tajming som vanligt
Barcelona Abbe.
2011-11-15 12:48
Barça har bekräftat att Adriano blir borta mellan 7-10 dagar på grund av en skada i högerbenet.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-15 12:48
Enligt el confidential. Grand news. Sorry för 2 uppdateringar, är på telen.
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-15 12:46
Neymar är köpt för 15 Mille år 2014. Rosell och Santos är överens om dealen. First!
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-15 12:11
1.70

Äh. Ångest och ångest. Haha. Det är väl en liten överdrift, men jag tycker fan inte att det är konstigt att man känner sig nervös och spänd för ett Clasico en månad i förväg när de matcherna är så betydelsefulla som de är just nu. Särskilt när vi är 3 poäng efter Real.

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Frågan är ju om något skall upplevas på Peace and Love? Jävligt trist festival. Nu blev det lite OT. Men vafan.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-15 11:43
Manu Chao ska upplevas i Bayonne (baskiska delen av Frankrike), eller Baskien i Spanien. Inte på Peace & Love i Borlänge :)

Portugal - Bosnien ikväll, rolig match!!!
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-15 11:42
har man ångest redan en månad innan en fotbollmatch är det nåt som är fel i ens förhållande till laget. Resultatet får inte få för stora proportioner. Det finns så mycket mer kring barca som är värt att älska och glädjas/sörjas över

Men jag förstår dig. Been there, done that!
2011-11-15 11:14

Surt, fan att jag överger min biljett till Paul. Får strema den i telefonen fram tills det att konserten är slut och sen löpa raka vägen till någon bar brevid globen. Manu Chau behöver du inte lägga pengar. Såg honom för några år sedan, tycker att det var rätt överskattat.

Angående matchen är det ju total ångest redan nu. Fy fan. Spelet måste lossna snart så att vi kommer dit i den form vi har nu. Skulle mer än gärna få lossna mot Milan nästa vecka..
Barcelona Barcadinho.
2011-11-15 11:10
1.70 ligan –

Jag menade väl mer att han utvecklar sig som person. I Barca spelar han andra eller tredje ackord bakom rutinerade och guldboll nominerade spelare. I U21 laget är han huvudfiguren. Men du har förstått min poäng.
----

Såg just att båda Masch o Busqi har tre gula kort. Det är några matcher kvar tills klassikern. Hoppas verkligen att de inte hinner klanta sig 5 gula innan. Vi behöver båda två tillgängliga.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-11-15 10:38
Barca4eva/

Agreed. El Clásico är matchernas match för många, men usch vad de matcherna kan framkalla ångest och oro. Och nu när ligan har blivit ganska ojämn på senare dagar har matchen blivit än viktigare. Mindre än en månad kvar nu....
Barcelona Barca4eva
2011-11-15 09:41
Usch..el Clasico..
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-11-15 08:51
Nu har även den officiella hemsidan satt datum och tid för el Clásico (se länk). Precis som Abbe skrev nedan så blir lördagen den 10 december kl 22:00.

Värt att notera är att det är den sista Champions League-matchen i veckan där mot BATE så förhoppningsvis slår Barça Milan på San Siro nästan vecka och kan därmed säkra förstaplatsen i gruppen. På så sätt kan man vila i princip hela startelvan mot BATE så att man kan ställa ett fräscht manskap på benen mot ärkerivalen. Real Madrid kommer ju nästan på garanterat kunna göra det då man i princip redan nu har säkrat sin förstaplats.
2011-11-15 01:48

Känns som min sista chans att se McCartney. Har redan sett alla möjliga legender, har bara Tracy Chapman, Manu Chao och McCartney kvar. Jag hade nog offrat el Clasico för den konserten. :) Pojkdröm är pojkdröm haha. Killen lirade med John Lennon en gång i tiden i Beatles. Det blir inte större än så för mig :)

Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-15 01:18

Vadå, hade inte du tänkt se el Clasico? ; )

Själv är jag nervös, vi måste vinna!
Är i USA vid tillfället och är där med världens Madridsta.
Så ... om ni läser om ett bråk i USA där två Svenskar är inblandade så ja, då vet ni vad det handlar om.
2011-11-15 00:50
den närkingska älgen

Jag köper gärna din biljett till Paul Mc Cartney! :) Råkade somna 08.45 när biljetterna skulle släppas ut 9 och vaknade 13 och då var de slut.

Om du går på Clasico, tar jag dina Mc Cartney biljetter!! Haha, en dröm skulle gå i uppfyllelse!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-14 23:57
En video som kanske har varit uppe någon annan gång.

Men jag fullkomligt älskar och hatar den här typen av tränare.

Tack för komplimangen, men det handlar inte bara om att passa hårt och till rätt adress efter marken.
Atlético addeh
2011-11-14 23:05
1.70

Jag kan hålla med dig till viss del. Som spelare utvecklas han nog inte lika mycket längre, men det finns många andra plan att utvecklas på. Som ledare, exempelvis. Att Thiago får bära bindeln, får ansvaret att slå straffar. Det är stort, och har tar på sig ansvaret till hundra procent. Sådant växer man av.
2011-11-14 23:02
Abbe.

Helvete helvete helvete. Vart har du sett det? Länka gärna. Tidigare preliminärt datum var ju på söndagen, men jag såg att det nu har ändrats till lördagen. Får fan panik, passade på att boka biljetter till Paul McCartney i Globen den 10e december då jag trodde att matchen skulle spelas på söndagen. I och för sig är ju inget klart innan den officiella avsparkstiden är bekräftad, man kan ju hoppas på söndag då båda lagen har CL i veckan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-14 23:01
addeh

Jovisst! Poäng var att jag tycker Thiago har vuxit så mycket som spelare, att han har kommit förbi det stadiet där han utvecklas jättemycket av att spela med U21-landslaget. :)
Trots det kvarstår Barcadinhos poäng - det är såklart bara nyttigt för honom och hans fortsatta utveckling att ibland få åka iväg med ett lag där han är kapten och den som förväntas styra spelet/tempot.
Atlético addeh
2011-11-14 22:52
1.70

Är man ung och kry som Thiago klarar man nog av det tuffa spelschemat. :-)
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-14 22:35
Barcadinho

Håller med dig, fast tycker samtidigt dessa matcher var betydligt viktigare för honom förra året. I år har han faktiskt fått spela så pass mycket att han kanske skulle må bra av lite vila. Dessutom tagit stort ansvar på en högre nivå vad U21 landslaget håller. Men han ser ut att gilla det så det är säkert positivt! Sen är det klart att han växer av att vara kapten. Bindeln är även ett kvitto på allt bra han presterat på sistone :)

Dessutom verkar han ju, peppar peppar, aldrig skada sig
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-14 22:18
Seriöst, vem fan kom på idén att "förutspå" matcher via FM? Det måste vara den sämsta marknadsföringsidén någonsin. Vem orkar med att kolla på 15 minuter av en datorsimulerad match som man inte ens själv styr över.
Ska man bli imponerad av den FANTASTISKA grafiken? Ska man tycka att det är realistiskt?

jag fattar inte.
FM - skaffa nya marknadsförare.
Barcelona Barcadinho.
2011-11-14 22:11
Vi brukar klaga på landslags fotboll som sliter spelarna. Men för vissa spelare kan sådana matcher betyda oerhört mycket.
Thiago t ex i U21. De här matcherna med u21 laget är sjukt viktiga för honom. Han växer som person och bygger vidare sig själv som en lagledare. Det är inte bara kaptensbindeln eller otroliga och viktiga mål som mot Schweiz i finalen -sånt är viktigt. Men också hans närvaro på plan. Han är en viktig kugge i det här laget.Vilken spännande kille.
Barcelona Abbe.
2011-11-14 22:10
Det verkar vara klart att El Clásico kommer att gå av stapeln den 10 december klockan 22.00.
2011-11-14 21:40
Andreas.

28 euro? Vem måste man mörda?

Men hur kan det vara så billigt?
Barcelona Éluc
2011-11-14 21:33
Åh just fan, matchen på San Siro är ju redan nästa vecka. Härligt.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-14 21:28
28€ kostar matchbiljetterna till Barca klacken om man vill åka till San Siro nästa vecka.
Om någon är intresserad kan jag ge ut email adress till tjejen som ansvarar för biljetterna.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-14 21:17
Isaac Cuenca byts in. Den grabbens karriär har verkligen pekat spikrakt uppåt det senaste halvåret :)
2011-11-14 21:16
Näten bakom båda målen ska bort från Camp Nou. Matchen mot Zaragoza blir första matchen sedan 2000 som Camp Nou-publiken blir nätfria.

Anledningen till att näten från början kom upp var som bekant när Luis Figo var på besök.
Annons: