/spanien/barcelona/forum/10420.aspx/spanien/barcelona/forum/10420.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-15 18:14
Ronaldinho till Panathinaikos!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-15 18:13
15 miljoner låter inte så orimligt om man tänker efter att hans kontrakt går ut 2014 med Santos och att de 15 miljonerna egentligen kanske mer handlar om ett tack från Rosell.

Roligt att Perez för någon vecka sedan sade att Neymar inte ens är värd 15 miljoner euro. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-15 18:04
När börjar matcherna?

Men Kroatien är väl, även om man aldrig ska ut något i förskott, nästan klara då man har 3-0 hem från Turkiet. Bosnien får det tuffare, jag tror tyvärr man hade behövt en seger i första mötet men 0-0 är inte fy skam heller. Jag tror Portugal tar det med uddamålet men gör Bosnien mål så behöver portgiserna göra två. Sådär skulle jag säga att det är 60-40 till Portugals favör, jämfört med innan matchen i Sarajevo då jag hade sagt 50-50. Men allt kan hända.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-15 17:53
Idag så håller jag tummarna för Bosnien och Kroatien. Ogillar Turkiets och Portugals landslag starkt och framförallt Kroatien har väldigt duktiga spelare som jag gärna ser i EM.

Nu förvånad jag väl många men jag hoppas att Dzeko stänker in mål som bara fan.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-15 17:50
Å andra sidan, om Barca kommer och erbjuder 15 mille för Neymar - vilken klubb skulle han hellre välja, även om Santos får 30-40?

Samma anledning till varför vi fick Fabregas för 29m, han ville inte gå till någon annan klubb.

Men jag vill inte se Neymar i Barcelona så jag hoppas att det inte stämmer.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-15 17:30
Ja, det var väl någon match han vann tillbaka mest bollar av alla på planen?

Jag tror som sagt Thiago kommer bli en komplett mittfältare när han är färdigutvecklad, troligen bättre på fler saker än Xavi. Xavi är ju rätt långsam och inte jättebra att utmana en mot en högt upp i banan, det är Thiago expert på. Men spanjorbrassen är långt ifrån färdigutvecklad. Han kan fortfarande bli bättre på många saker, tex han kan bli ännu bättre på den "lugna" biten som Xavi är expert på. Dvs bestämma tempot, spela enkelt, ta ny position och få lagets passningsspel att komma igång. Han är redan duktig där men jag vill att han ska bli så näta det bästa som möjligt, vilket man kan säga Xavi är. Xavi är verkligen toppen när det gäller den delen av fotboll.
Barcelona Éluc
2011-11-15 17:22
"Lägg till att han blivit en mycket bättre bollivnnare."

This. Helt otroligt vilken defensiv utveckling han haft sedan början av säsongen. Galet värre.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-15 17:21
Ser man till youtubevideon så gjorde han en bra insats. Notera hur han kommer längre ner i planen för varje match, men speciellt för Spanien då han är den bästa spelfördelaren, i Barcelona har han ofta Xavi brevid sig. Han rör sig verkligen på exakt samma områden som Xavi brukar göra, oftast långt ner, ibland nere i backlinjen men tar även de här Iniesta-tempoväxlingarna.

Jag tror Thiago inte bara kommer bli en bra spelfördelare utan en allroundmittfältare. Redan nu är han väldigt komplett, han har rörelsemönstret och tålamodet från Xavi, tempoväxlingarna och tekniken på små ytor från Iniesta och Ronaldinho skills där han kan bjuda på något läckert varje match. Lägg till att han blivit en mycket bättre bollivnnare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-15 17:19
Rosell: "Bale? I don't know if we're interested, but if we were we wouldn't tell. Valued at 40M? That's too much for us." [al jazeera]
Atlético addeh
2011-11-15 16:39
Thiago mot Schweiz igår finns i länktips. Ny imponerande insats av ynglingen, som även har kaptensbindeln.
2011-11-15 16:21
Rambla.

Fantastisk jävla video.

Pep ser så fokuserad ut och när han talar om fotboll lyser hans ögon. Han är verkligen besatt av fotboll.
Atlético addeh
2011-11-15 16:10
Ryktet att Neymar vore klar från och med 2014 tror jag inte ett smack på. Man vet aldrig vad som händer, vare sig med Neymar eller inom Barcelona. Messi, Pedro & Alexis är fortfarande unga, Cuenca närmar sig A-laget med stormsteg, och bakom honom lurar både Deulofeu & Rafinha som förhoppningsvis utvecklats enormt mycket om två år.

Nej, att signa spelare i förväg känns inte särskilt genomtänkt. Åtminstone inte när det handlar om flera år.
Barcelona Rambla~
2011-11-15 16:07
el Flaco

Jag minns inte heller om jag har tipsat om denna artikel tidigare. Det är om din namen "el flaco" Menotti? "El fútbol se lo robaron a la gente"

Riktigt jävla bra är den!
Barcelona Rambla~
2011-11-15 15:58
el Flaco:

Har du sett den här? Pep och regissören Fernando Truega sitter och intervjuar/snackar med varandra inför en kamera?

Jaaa, al loro med Neymar. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-15 15:49
Håller absolut med El Flaco. Hur kan man signa en spelare för 2 och ett halvt år fram i tiden? Även om det är en talang så har man ingen aning om hur bra spelaren i fråga då är. Han kan ju såklart bevisa väldigt mycket men också som sagt bli skadad eller helt enektl tappa formen. Äh, den här affären är bara konstig men vi får komma ihåg att det bara är en ganska opålitlig källa som skrivit om det än så länge.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-11-15 14:04
L.A.M Nr 10/

Angående Neymar, om (läs OM) ryktet skulle stämma antar jag hela idén med låga beloppet €15m är Santos då garanterat skulle få behålla Neymar i ytterligare 3 år vilket skulle göra att man kan planera mer långsiktigt och bättre kunna laget runt Neymar och därmed kunna har bättre chans på titlar.

Annars kan Santos casha in betydligt mer pengar precis som du skrev men måste å andra sidan kommer dem att sitta på nålar vid varje transferfönster.

Det ska dock påpekas att jag ser hela ryktet som ganska opålitligt, har svårt att se att det skulle vara sant.
Barcelona el Flaco
2011-11-15 13:58
Det roliga med hela såpan kring Neymar är att när det ryktades att han var nära att signa för Madrid så skrev de katalanska medierna att han var ett problembarn, att Pep inte ville ha honom, att han aldrig hade kunnat passa in i vårt spelsystem. Nu när Rosell verkar vara först i kön för att köpa brassen låter det helt annorlunda. Nu är han en ansvarsfull ung man med en son, han är god vän med Dani Alves i landslaget och Pep gillar honom. Det svänger snabbt.

Personligen blir inte jag hypad över Neymar och att redan nu planera att värva en spelare två, tre år i förväg låter minst sagt riskabelt. Vad som helst kan hända under den tiden. Han kan bli skadad, tappa formen, kanske bli ännu bättre vilket i sin tur kommer leda till att Santos kommer kräva mer pengar.

Al loro med Neymar!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-15 13:55
Jag är lite orolig inför Zaragoza, hur konstogt det än låter. Efter landslagsuppehåll tar vi nästan aldrig tre poäng och medan Zaragoza kunnat förbereda sig inför matchen i två veckor kommer nästan hela vår startelva tillbaks från Sydamerika 2-3 dagar innan matchen. Vi bör ta tre poäng men det kommer inte att bli så lätt som många tror.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-15 13:53
Jag är nästan säker på att det inte är sant men är det bara jag som inte får den där pirriga härliga känslan när jag ser att han är klar för Barca? Sedan kan man ställa sig frågan hur vi skulle fått honom för 15 miljoner när Real Madrid verkar vara villiga att betala 40-50 men inte fått honom än. Äh, jag tror bara det är ett rykte, annars säger jag bra jobbat Rosell men helt onödigt.
2011-11-15 13:52
För att tala om något som är lite mer aktuellt (och verkligt) än Neymar, vem var geniet som kom på att det var bra för Spanien att möta Costa Rica på bortaplan i en meningslös träningsmatch mitt i säsongen?! Varken Pep eller Mourinho kan ju vara jättenöjda med den idén.

Nåja, med all respekt för Zaragoza så ska dom väl inte kunna vålla Barça massiva problem på Camp Nou (ta i trä) på lördag
.
2011-11-15 13:35
Fast vi ska nog avvakta 15 miljoner låter vääääääääldigt billigt. De kan sälja honom om sex månader och få över 40 miljoner.
Barcelona Barca4eva
,Sami

Källkritiiiiiik!
Håller med Heywood. Neymar för €15m 2014 skulle helt klart vara intressant även om det hela känns väldigt orealistiskt och förmodligen bara är ett rykte.

Där må vara en hel del hype kring brassen men att helt och hållet vifta bort Neymar som hypad tycker inte jag är rätt. Visst, han har knappt testats utanför Brasilien men hans statistik är enormt imponerade för en spelare som är född 1992: På 118 matcher har han gjort 68 mål och 18 assists.

Statistik säger inte allt kanske men just med sådana publikfirande spelare som Neymar är så betyder den statistiken betydligt mer då den i Neymars fall visar att han kan kombinera sin skicklighet med effektivitet. Något som t.ex. Denílson och Robinho har misslyckats med före honom.
Barcelona Frodo
2011-11-15 13:33
Hur många gånger har inte Neymar varit "klar" för antingen Barca eller Real?

Jag hoppas att Montoya får starta mot Milan. Valencia, Bayern, Roma m fl sägs rycka i honom och då är det bra att Pep ger honom chansen för annars finns det risk att han lämnar gratis nästas sommar. Men känner jag Pep rätt så lär han starta med en trebackslinje...
,Sami
2011-11-15 13:26
Grymt!! Neymar klar för Barcaaaaa
2011-11-15 13:23
Jag har också varit allergisk mot Neymar i Barcelona, men fanimej fan det pirrade till i kroppen när man läste att han skulle vara klar 2014.

Framtida bekymmer som framtidens tränare få ta hand om. Jag tror inte att Guardiola är kvar om två år och därför kan Rosell göra en sådan värvning.

Men men, inget är skrivet i sten än.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-15 13:20
Montoya klarar av en CL-match mot Milan ifall han har Pique, Puyol och Abidal bredvid sig. Glöm inte att killen varit med i spanska A-landslaget en gång. Att han inte får så mycket speltid beror endast på att världens bästa högerback Alves har en otrolig fysik.

Jag hoppas Pep ger honom chansen, med risk att många får upp ögonen för honom och han inser att med Alves i laget så måste han flytta på sig.
Barca4ever1
2011-11-15 13:20
Jag har en känsla av att Messi kommer göra ett Hat-trick den 10 dec mot madrid!

Jag gillar 5-0
5-0

VISCA BARCA!
Barcelona Hetfield
2011-11-15 13:19
Barcelona president Sandro Rosell closed a 15M deal on the transfer of Santos attacker Neymar (19) in the summer of 2014. [el confidencial]

Där är källan. Inga andra tidningar har skrivit om det, t.ex: Sport eller MundoDeportivo, men intressant.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-15 13:19
Om vi köper Neymar så tappar jag fan all respekt för Rosell. Skiter i hur billig han är men killen är så sjukt överhypad. Han kommer tyvärr aldrig passa in i Barcelona-lagmaskinen, det kommer bara inte gå.

Nu behöver det ju inte vara sant men som sagt, om det är det så spyr jag på Rosell.
Annons: