/spanien/barcelona/forum/1042.aspx/spanien/barcelona/forum/1042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviesta
2016-03-06 23:12
LennyRomario Händer väldigt sällan men jag håller inte med dig alls på den här punkten. Det beror på varför du tittar på fotboll på tv i första hand. För mig är Ray Hudson och Phil Schoen det bästa radarparet som marknaden har att erbjuda i form av kommentatorer. Man måste se dom som en enhet eftersom dom är bäst när dom kommenterar tillsammans iom hur väl dom kompletterar varandra. Ray kommenterar med inlevelse och direkt och ocensurerat från hjärtat, han penslar som Picasso och beskriver händelserna på planen med en romantik som få överträffar. Han använder sig av superlativ och analogies som ingen annan kan efterlikna och i mina ögon är han unik och den mest passionerade av alla kommentatorer där ute just för hans kärlek till själva sporten som han förmedlar så vackert till oss tittare. Phil är andra sidan av myntet som kommer med fakta, stats och kuriosa och som ser till att Ray inte svävar ut i rymden för ofta i sin iver och sina glädjerus. Väldigt tråkigt Ray-Ray inte faller dig i smaken! Du vet inte vad du missar ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Reymar
2016-03-06 22:59
@Shanghai:

Relativt enkla matcher bortsett mot Sociedad där vi inte lyckats vinna sen Rijkard var tränare och sen när blev Espanyol hemma tufft?
Barcelona Barcadinho.
2016-03-06 22:36
Bartra skriver på sin instagram att han har gjort sin 100.e match idag.
Det var väl rätt mycket trots allt. Han kommer aldrig bli en stor spelare i klubben men han kommer ha en del att berätta till andra, stolt när han blir gammal.
Barcelona Nesto
2016-03-06 22:30
@LennyRomario:

Jag antar att du grät floder när Ralf Edström och Arne Hegerfors pensionerade sig ;)
Barcelona Santiago Cazorla
2016-03-06 22:26
Kollar man bara på höjdpunkter med Hudson tycker jag han är skön, däremot hade det kanske varit jobbigt att höra i 90 minuter. Får heller inte känslan av att han bara skriker för sakens skull utan snarare för att han verkligen älskar sporten.
Barcelona neymar JR
2016-03-06 22:24
En riktigt bra match ikväll, riktigt taktiskt skickligt. Rent individuellt så var det bara Messi som var bra, men kollektivt var vi dominanta. Inte helt enkelt att åka upp dit och göra det så enkelt men ändå behålla koncentrationen.
Barcelona Barcadinho.
2016-03-06 22:13
Kanske bättre för oss att Atletico fixar tre poäng så att vi inte tappar koncentration,

Barcelona Barcelonistas
2016-03-06 22:13
Rambla - bäst att det håller avståndet 8 poäng är väldigt nära gränsen på körd. Mer än 8 poäng ser jag som helt omöjligt faktiskt. 2011 när vi vann Cl så låg vi 8 poäng före Real och vi fick som tåget även i Cl.
Barcelona Tiki-Taka
2016-03-06 22:11
Ligan lever. Matcherna mot villareal, Madrid och sociedad blir avgörande!
Barcelona Rambla~
2016-03-06 22:09
Tänkte först att det vore skönt om Atlético tappade poäng i kväll fast kanske är det bäst trots allt att de håller avståndet. Det håller förhoppningsvis Barca på tårna så de inte slappnar av.
Barcelona Rambla~
2016-03-06 22:05
Hur kan man tackla så när man redan sitter på ett gult kort och ens lag jagar kvittering? Idioti!
Barcelona Barcelonistas
2016-03-06 21:59
Kröjff - Brace yourself, jag kmr förklara för dig senare vad jag menar. Ray Hudson e skön, det är fantastiskt att höra hans "WAAAAAAAAAA YOU KIDDIIING ME"
Barcelona Liunil Masse
2016-03-06 21:45
[QUOTE=LennyRomario]Angående Ray Hudson måste jag säga att det är den sämsta kommentator jag hört. Jag har sammanlagt klarat av kanske 30-40 minuter med honom. Men trots att det ofta var fulstreamen med bäst kvalite går det fan inte att kolla på. Han är kommentatorernas motsvarighet till kidsen som spelar in FIFA-videos och bara gapar och skriker. Jag har alltid utgått ifrån att han kommenterar för den amerikanska marknaden och blivit tillsagd att fylla precis varenda sekund av prat, så inte amerikanen har tråkigt. Har ingen aning om det är så, men det är vad jag tänkt. Hans oneliners känns bara forcerade och over the top. Klart att han klämt ur sig en rolig line här och där, men i min värld är det inte en kommentators jobb. Han är en kommentator, inte stand up komiker. Hans reaktion över ett mål är 10X större än vad det förtjänar. Oftast skriker han lika högt och översvallande som ingen annan kommentators ens skulle gapa över avgörande målet i en VM-final. Och den allra sämsta svenska kommentatorn är Niklas Holmgren, i alla fall när han kommenterar fotboll. På tok för gapig. [/QUOTE] Håller med dig, Hudson o Holmgren bara gapar o ger en huvudvärk. Dom bästa svenska fotbolls-kommentatatorerna jag hört de senaste åren är Eurosports. madridistan Kviborg är väldigt bra samt Johan Arneng.
Barcelona LennyRomario
2016-03-06 21:28
Angående Ray Hudson måste jag säga att det är den sämsta kommentator jag hört. Jag har sammanlagt klarat av kanske 30-40 minuter med honom. Men trots att det ofta var fulstreamen med bäst kvalite går det fan inte att kolla på.
Han är kommentatorernas motsvarighet till kidsen som spelar in FIFA-videos och bara gapar och skriker.

Jag har alltid utgått ifrån att han kommenterar för den amerikanska marknaden och blivit tillsagd att fylla precis varenda sekund av prat, så inte amerikanen har tråkigt. Har ingen aning om det är så, men det är vad jag tänkt.

Hans oneliners känns bara forcerade och over the top. Klart att han klämt ur sig en rolig line här och där, men i min värld är det inte en kommentators jobb. Han är en kommentator, inte stand up komiker.

Hans reaktion över ett mål är 10X större än vad det förtjänar. Oftast skriker han lika högt och översvallande som ingen annan kommentators ens skulle gapa över avgörande målet i en VM-final.

Och den allra sämsta svenska kommentatorn är Niklas Holmgren, i alla fall när han kommenterar fotboll. På tok för gapig.
Barcelona Davids3
2016-03-06 21:15
Riktigt fult och osmart av Halilovic. Fruktar han inte att bli förknippad med filmningar redan ?! Utvisningen kom i min 74 och Bilbao ledde med 0-2, men man såg hur det verkligen sved för tränaren.
Mascherano#14 el Jefecito
2016-03-06 21:01
@Vlom:

Drömmen vore ju att Laportes avstängning hävs och att Halilovic blir avstängd i 3 matcher. Inte för att jag på något vis ogillar Halilovic, men för att jag gillar fotboll.
Sån här skit måste få ett slut!
Barcelona wallmannen
2016-03-06 20:52
Han blir nya Iniesta på San Mames..
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona DM1982
2016-03-06 20:50
[QUOTE=Vlom]Det tar emot att säga, men Halilovic var ett jävla rövhål som fick Laporte utvisad tack vare en solklar filmning. Hade det hänt mot oss, så skulle vi ha blivit förbannade och det med all rätt. [/QUOTE] Det var inte snyggt. De kanske kan snacka om det nästa säsong om båda spelar i Barça. ; )
Vlom
2016-03-06 20:43
Det tar emot att säga, men Halilovic var ett jävla rövhål som fick Laporte utvisad tack vare en solklar filmning.

Hade det hänt mot oss, så skulle vi ha blivit förbannade och det med all rätt.
Barcelona Shanghai
2016-03-06 20:07
Wow, jag tittade på schemat vilka vi ska möta efter Getafe och det är en del tuffa möten där vi förväntas att tappa poäng. Villareal på bortaplan. Real Madrid på Cam Nou. Real Sociedad på bortaplan. Deportivo på bortaplan. (Sur match som vi tappade mot de på Camp Nou, från 2-0 till 2-2!) Real Betis på bortaplan. Espanyol på Camp Nou. Ligan är långt ifrån avgjord. Så nervöst avslut.
Barcelona Vronskij
2016-03-06 20:05
@Santiago Cazorla:

Ja och det är egentligen rimligt att de måste ha nån sorts avgränsning när de samlar in såna mängder data men det är ändå lite synd. Hans passning till Suarez vid 1-0 målet är ju typ definitionen av en key pass, frispelningen av Munir likaså.
Vlom
2016-03-06 19:52
Pique har en livesändning via Periscope inne i spelarbussen just nu. Den är dessvärre på spanska, finns ingen översättning...
Barcelona Davids3
2016-03-06 19:51
@Santiago Cazorla:
Hahahaha!! Han säger ibland väldigt "simpla" grejer men som är riktigt bra, typ: "He does'nt look up, he knows where the goal is, he knows that the goal won't move"
Barcelona Santiago Cazorla
2016-03-06 19:44
@Davids3:

Min favorit var från matchen mot Celta Vigo: '"Messi, man. Defenders try to follow him on Facebook and he comes out on Twitter. That's how evasive he is."
Barcelona Davids3
2016-03-06 19:22
"...but Messi needs help, like a shark needs a dentist" Hudson vid 0-2. Haha vilken kung, vart får han dessa kommentarer ifrån ?! Se o lär svenska kommentatorer..
Barcelona Lion24
2016-03-06 19:13
Efter Rayo matchen sa Lucho: ''nu kommer den viktiga delen av säsongen, det är det här vi har jobbat för hela säsongen'', nåt i den stilen (barcastuff). Jag började fundera på vad han menade. Jag har alltid sagt att laget har ännu en högre växel att lägga till och jag har tjatat här inne om att Lucho ''väntar'' med det. Idag spelade vi precis som vi gjorde förra säsongen under våren. Så fort domaren blåser igång matchen så jagade vi mål. De här senaste månaderna har vi varit mer avvaktande i vårt spel men nu var det motsatta. Jag är mycket nöjd med hur vi genomförde matchen. Jag hoppas nu att vi håller samma spel och framförallt samma intensitet så vi håller en jämn nivå på planen men även kroppen.

Messi verkar vara i storform just nu, mycket glädjande och perfekt timing. Om det är nån som kan vinna skytteligan framför Cristiano så är det bevisligen Leo. Båda spelar som anfallare men båda har två helt olika roller. Cristianos roll på en match är enbart mål, det är hans jobb. Messi har flera roller i spelet: målskytt, framspelare, mittfältare men även tempot i spelet börjar gå efter han nu (tidigare hade Xavi den rollen). Det är nästan helt omöjligt för en sån spelare med så många olika roller och uppgifter vinna skytteligan över nån vars enda roll och uppgift på planen är mål.

Jag läst nån gång att när Messi har bollen så löper alla men när Cristiano har bollen så stannar alla, vilket är fullt korrekt. Tränaren (Lucho) och spelarna vet att om Messi får bollen så ska man ta en löpning för han kan lägga den där passningen bakom motståndaren. Allt är planerat. Man vet vad Leo kan och inte kan. I Real så löper ingen för ingen av deras spelare förväntar sig att Cristiano ska kunna lägga en genomskärare. Jag vet inte om det beror på att Cristiano helt enkelt inte kan lägga dom där bollarna eller bara att det inte är hans roll, så att andra ska sköta den uppgiften.

''Men Cristiano har fler assist''. Absolut, 1: en spelare har varit skadad två månader, 2: ingen av dom assisten har varit ''planerade'' assist, alltså att man har tränat på det eller att det är hans roll i spelet. Dom flesta assisten har kommit oförberett, situationen har krävt den där assisten. Jag har inte sett en assist som har varit en genomskärare eller bara en passning/lobb bakom motståndarens backlinje, för han kan inte/har inte den rollen. Nästan ingen av assisten har öppnat upp spelet.

Det jag vill säga med det här inlägget är att ingen av våra spelare ska vara besatta av att vinna skytteligan därför att det är nästan omöjligt. Den som kan (Leo) har flera roller att sköta än att ''bara'' göra mål. Våra spelare ska inte ens konkurrera med Madrid om den titeln, därför att Madrid har spelare (Benzema) som nästan enbart spelar för att sätta nån annan i läge. Våra spelare ska göra så många mål som dom kan men alltid för laget, inte för att vinna ett individuellt pris.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-06 18:53
Mendilibar (coach Eibar): "Barça's defense is amazing. They're so solid at the back that they don't need their three forwards there." Mendilibar (coach Eibar): "Barça are superior to other teams. Seeing them from closeby is stunning, they sense what the opponent will do." Mendilibar (coach Eibar): "Messi makes it impossible. he invents goals from nowhere." (Barcastuff)
Barcelona Davids3
2016-03-06 18:52
.
Barcelona Davids3
2016-03-06 18:52
Vad är det som händer med Gijon ? Fullkomlig kollaps, riskerar att gå ner en div.
Synd för jag gillar det laget och även tränaren !
Barcelona Davids3
2016-03-06 18:51
@Z_Z:

Jäklar vad snabba somliga är med att fixa videos :D Tack!
Annons: