/spanien/barcelona/forum/10419.aspx/spanien/barcelona/forum/10419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Andreas-
2012-01-09 00:09
Alla ni som lever på hoppet att Real ska tappa poäng: Ser Real ut o vara nära att tappa poäng? Tror ni inte vi kommer tappa poäng också? Helt seriöst är det större chans att vi tappar fler poäng innan Reals poängtapp kommer...

Mirakel är vad vi behöver nu. Men Pep, Messi o C/O har gjort det förut.
Barcelona Senor Grande Pep
2012-01-09 00:09
Nej jag tror nog det är hans officiella sida

Edit: my bad, såg inte hans sida, bara bilden
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2012-01-09 00:08
Livorno-Raul-Zidane-Zlatan-Benzema (LRZZB)

Motivation slår klass brukar man säga så du har rätt där.
Real Madrid Okie - CalleGol
2012-01-09 00:07
Senor Grande Pep//

Det där är nog bara en fansida, alltså inte den officiella facebooksidan för Sergio Ramos.

Edit: Hahaha, hittade den du snackar om nu. Där står det klart och tydligt: "I Am Not The Real Ramos! Just A Fan"
2012-01-09 00:07
Hetfield, vi är ju överens om era problem. Nyckeln ligger som sagt i hungriga spelare. Ibland är motivation viktigare än klass.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-09 00:06
Sevillakarl

Busi var en av de som faktiskt spelade upp sig från en usel start.
Du verkar inte ha så bra koll på honom över huvud taget, så jag nöjer mig med att konstatera att du gått miste om väldigt väldigt mycket.

Tro mig, motivationen finns där överlag, vad gäller titlar. Dock inte i enskilda matcher.
2012-01-09 00:05
Real Madrid Vet inte om du sett bilden på pique efter 5-0 segern, då han sträcker ut handen och gör en " manita" Ramos har lagt upp den och skrivit, " yes pique, now we lead with 5 points"
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-01-09 00:03
Rambla~ //

Ja, verkligen. Folk tappar ju sinnet! Säg att Real förlorar en match, samtidigt som vi vinner. Då är vi 2p + en hemmamatch ifrån ligaledning.
Vissa kanske bara har svårt att behärska matchkänslorna..

Edit: 2p!
Barcelonistas
Innan jag går och degar vill jag dela med mig av en text som Mr Faaris inne på forumet har skrivit.

Och jag vill även säga till sanningens man, om du nu är "sanningens man" varför har du missat så många viktiga detaljer? Varför tar du bara upp det du själv vill höra?. Gör en rättvis bedömning din jävla fitta och kryp tillbaka till din grotta.

Föra säsongen men framför allt den här säsongen så har en nu era börjat. En ny grupp av supportrar och tränare som kritiserar korrekta domslut, samt att man väljer att ignorera vissa domslut medan man väljer att ta upp andra. Varför, Varför är det så? Beror det på avundsjuka, eller det kanske beror på att man vill förringa ett visst lags framgångar? Man väljer då att säga det man vill höra och ignorera stora viktiga detaljer som skett. Att man inte kan erkänna något så unikt och se dess storhet samtidigt som man försöker förringa det hela är ett stort tecken på svaghet.

Jag är en Barcelonista och jag kommer alltid vara det tills hjärtat slutar slå. Men så länge jag andas och mitt hjärta fortsätter slå, så ska jag göra allt som står i min makt där jag ska sända sanningens budskap till alla som blivit fullständigt manipulerade. Det är sant att Barcelona har haft tur med domslut i Cl det är ingen som förnekar det, men varför ignorera det som finns andra sidan berget?

Fc Barcelona- Chelsea Fc ( Camp Nou) Semifinal Cl.

Domaren Wolfgangstark väljer att fria en straff i den 75 minuten då Bosingwa drar ner Henry i straffområdet. Hade Stark dömt straff där samtidigt som Barcelona gjort mål på straffen så hade man haft ett perfekt utgångsläge inför returen på Bridge. Men självklart är det ingen som nämner den här situationen där vissa individer som kallar sig själva för " Sanningens Man" väljer att ta upp det dom själva vill höra.

Chelsea Fc- Fc Barcelona ( Stamford Bridge) Semifinal Cl.

Domaren Tom Henning Ovrebo blev hårt kritiserad efter matchen. Det var många situationer som gick väldigt fel i matchen. Chelsea borde haft 2 solklara straffar ( båda hands situationerna). Men återigen så är det ingen som nämner det mycket felaktiga och horribla utvisningen som som Abidal fick. Den utvisningen tvingade Barcelona att spela med 10 man i hela 25 minuter. Varför, varför är det ingen som nämner den här utvisningen? En utvisning som har står påverkan på spelet och dom 2 straff situationerna som uppstår i matchen. Mina funderingar efter matchen var klar, den här matchen var en nivå för hög för den norske domaren. Han klarade och klarar inte av att döma en match av den här digniteten. Samma domare dömde Bayern- Fiorentina och gjorde bort sig lika mycket där. En offside på 2 meter och en felaktig utvisning fick Fiorentina emot sig. Men som sagt detta är något som ingen tar upp vilket jag finner otroligt komiskt, framför allt när man kallar sig själv för sanningens man.

Inter- Barcelona (San Siro) Semifinal Cl.

Domaren Benquerenca och hans linje domare missar en tydlig frispark på Messi vid ställningen 1-1, men situationen frias och Inter sätter ditt 2-1. Hade Messi fått den korrekta frisparken hade aldrig det målet uppstått. Inte nog med det så gör även Inter 3-1 och då var det en tydlig offside på Milito. När man har epitetet Sanningens namn borde man inte ha koll på dessa situationer lite bättre? Avundsjuka är mycket vanligt när man föraktar något som är och har varit dominerande i flera år. Retur döms av Bleekere och matchen slutar 1-0 till Barcelona. Vid ställningen 0-0 så blir Motta utvisad efter att Busquets fått ett slag av Motta i ansiktet, och den förstnämnda väljer att köra en tittut som får Motta utvisad. Efter att Barcelona sedan gjort 1-0 tack vare Pique så gör även Bojan ett 2-0 mål som hade tagit Barcelona till Cl final. Men återigen så är det ingen som ens nämner situationen, märkligt visst är det?.

Arsenal Fc vs Fc Barcelona

Ett Barcelona som fullständigt dominerade matchen gjorde även 0-1 väldigt tidigt. Därefter lyckades man i första halvlek även göra 0-2 via Messi. Men målet blåses av för offside vilket var ett felaktigt domslut av domaren. Hade målet godkänts så hade detta möte varit avgjort redan i halvlek. Men som jag tidigare påpekade så är detta ännu en situation som sanningens man och andra hatare inte nämner. Jag ställer återigen frågan till mig själv. Beror det på hat? Avundsjuka? Eller lider man kanske av selektivt minne?

Fc Barcelona vs Arsenal Fc

Barcelona dominerade återigen matchen väldigt stort. En mer ensidig match går inte att hitta, i första halvlek gör Barcelona 1-0 via Messi, men man borde även haft en straff ganska tidigt i matchen där Djoru (stavning) fäller Messi i straffområdet som domaren väljer att fria. I andra halvlek så får Van Persie ett rött kort efter att ha avlossat ett skott när spelet redan var avblåst. Det som jag finner otroligt komiskt är att vissa individer tror på fullaste allvar att det var orsaken till den andra gula kortet. Det stämmer till viss del men det är inte den enda orsaken, samma Van Persie var gnällig konstant, och kunde mycket väll ha fått sitt andra gula kort där han stämplar Alves. Kortet gavs på grund av dom flera olika faktorerna som jag nämnde här, men ingen nämner det så klart.

Real Madrid Cf- Fc Barcelona

Hårt spel av Real Madrid som stundtals var övergränsen, samtidigt som Barcelona spelarna valde att lägga sig lite för enkelt. Barcelona var det laget som ville mer och förde matchen, vid ställningen 0-0 så kommer Pepe med full fart med dobbarna före och TRÄFFAR ALVES. Att påstå att det inte var kontakt mellan dessa 2 är helt absurt och befängt. Det står även klart och tydligt i regelboken att man inte får komma med den fart och dobbarna före på det sättet som Pepe faktiskt gör. Farligt spel ska belönas med med rött kort, men tydligen gör domaren fel här enligt vissa. Som sagt det är tufft att leva i den världen där en ny skara av supportrar och tränare kritiserar korrekta domslut. Kanske bör man läsa på Fifas regelbok en aning bättre. Det finns en regelbok, det finns klipp på youtube där man ser hur Alves vrids tillbaka av kontakten (360), det finns klipp där man till och med hör kontakten. Men tydligen är det inte bevis nog för vissa individer. Barcelona gör sedan både 0-1 och 0-2 via Messi.

Barcelona 1-1 Real Madrid

Världen om hyllade Barcelona och menade på att det borde inte bara ha varit 1 utvisning utan 2-3 utvisningar för Real Madrid. Orsaken till detta är ju självklart en viss Jose som är duktigt att sätta press på domaren. Man såg klart och tydligt att domaren inte "vågade dra fram det röda kortet, när det var så solklara". Men återigen glöms detta bort.

Sanningen är den att det finns en annan sida av myntet som inte fått uppmärksamhet, som har glömts bort och som folk väljer att blunda för.

Dessa individer som kallar sig själva för sanningens man bör vända på myntet och göra en rättvis bedömning. Och inte bedöma av det dom själva skapar i sitt huvudet.

BARCELONA I MED OCH MOTGÅNG!
Barcelona Siempre Barça
där har ni han pajas sergo ramos, hoppas han får kuk i sig i nästa el clasico
Sevilla Sevilla87
2012-01-09 00:02
Mojito

Världens bästa Busqi? Han måste skärpa sig mer om han ska spela som han bruka spela som bäst. Barca vill köpa tillbaks Romeu(stavning) så det blir svårt för Sevilla att värva han men jag hade inte tackat nej till han;)

Tror att barca är inte lika sugen på att vinna ligan som före, de har vunnit allt som går att vinna de har inget mer att bevisa för världen. För barca räcker det med att slå real så är de nöjda;)
Barcelona KUNG MESSI
2012-01-09 00:01
Skrattar först under säsongen men gråter sist slutet av säsongen
Barcelona IlTriplete
Cred till Livorno-Raul-Zidane-Zlatan-Benzema (LRZZB) som håller en god nivå. Uppskattas alltid. :)
Barcelona Hetfield
Livorno

Vettigt inlägg. Tyvärr finns det en "prata inte om värvningar, det är för mycket FM" mentalitet bland dagens Barcelonafans.

Jag har alltid sagt och säger det igen, nyckeln till framgång är hunger. Det är imponerande att slå storlagen på bortaplan, men en vinst på bortaplan mot ett sämre lag ger lika mycket poäng. Man kan inte ha så många "vinnare" i laget, det krävs spelare som fortfarande törstar efter titlar. Nya spelare helt enkelt.
Andreas-
Är det bara som får känslan att vi lägger ned allt vad anfall heter o satsar på att hålla resultatet varenda jävla gång vi tar ledningen på bortaplan?

Hade vi kört från början till slut så hade vi haft 3-0 redan i halvtid.
2012-01-09 00:00
Gonzalez_Barca, skillnaden är att Real inte vunnit något stort på några år. Dom har större motivation vinna skit-matcher än tex Barcelona har. Det kommer i slutändan inte spela någon roll resultaten i klassikern för ligan är i Reals händer.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-01-08 23:59
Hur kan ni säga att det var ok? Såg vi samma match eller? Det är fan inte ok det är katastrofalt... När pique är våran bästa spelare säger ju det allt. Hur jävla svårt ska det vara och vars motiverad i ett derby? Om ni inte kan vara motiverade i ett derby när fan ska ni vara motiverade då?
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-08 23:58

Dock kan såna här småtapp vara just det spelarna behöver. Efter förlusten mot Getafe radade laget upp 3-0 vinster tills året tog slut. Förhoppningsvis gör de detsamma nu.
Real Madrid REAL MADRID!

Real Madrid REAL MADRID!
Senor Grande Pep
vad var det för något ramos hade gjort på någon bild sa du?
Barcelona KUNG MESSI
jävla pissdomare som saboterade matchen . hur kan man missa en sån solklar hands straff . hoppas du ruttnar i helvetet . vilka dåliga domare spanska ligan har . en hälsning till domare : gå till optiker o fixa ögonen din jävla idiot
2012-01-08 23:57
Hetfield instämmer. Detta skrev jag på Puertan:
Barcelona har uppenbarligen tappat motivationen i matcher de normalt vinner. Det märker man på bortaplan tydligt. Då de har svårt bibehålla samma motivation som på hemmaplan då de är piskade att vinna av fanatiska hemmapublik. Det förklarar varför Messi har så svårt på bortaplan. För det är då Barcelona generellt sätt den här säsongen inte får till sitt egna spel. Mycket av det beror på motivation då Barcelonas spel beror på rörlighet av alla spelare. Idag rörde sig knappt Messi. Därför har dom satt sig själv i en svår situation.

Förlorar dom ligan och ändå vinner klassiken på hemmaplan i ligan är det just svar på detta. För mätta spelare som vunnit allt. Ordnar inte Pep det här kommer det vara början på deras förfall. Hur bra dom än är.

---
Väl linje med vad du tycker.
Atlético addeh
2012-01-08 23:57
Messi får göra en dålig match, absolut. Men inte mot Espanyol, inte i det här skedet. Då är det faktiskt inte lika acceptabelt. Sedan är det väl skönt att se att han på något sätt är mänsklig, men det hör väl inte till saken.
2012-01-08 23:56
Så patetiskt hur kaljic skickar hit sina bitchess...grabbar allvarligt svara inte ens på dem längre, fattar ni inte att de är psykisk sjuka? Även om vi så vinner med 100-0 mot de så kommer de hitta på ursäkter OCH tro på det. Det är ren psykologi, de klarar inte av smärtan vi har gett de senaste åren så de håller på flippa ur, hittar på saker för att må bra
Barcelona Blaugrana91
Sett till spelet så förtjänade vi verkligen inte att vinna. Jag förstår INTE varför Pep inte gjorde en förändring i andra halvlek. 3-backslinjen må ha funkat mot Real och i samtliga matcher på Camp Nou, men uppenbarligen funkade den inte här. Så varför då inte ändra det i andra halvlek???
Sen var iof spelet usel överlagt, men vi kanske hade kunnat börja spela lite lugnare om de inte fått komma till anfall hela tiden.

Hur många mer poäng ska vi tappa på grund av 3-backslinjen? Som sagt den funkar på hemmaplan och den funkade jättebra mot Real, men tydligen inte i såna här bortamatcher (Valencia, Espanyol, Bilbao). Jag hoppas Pep har förstått det nu.

Tänker inte börja klaga på enskilda spelare, men kort sagt var princip hela laget dåliga idag.

Sen kan man ju undra vad det krävs för att vi ska få en straff? Real är väl uppe i 12 straffar, vi har typ fått 2 stycken. Men det har varit ett flertal gånger som vi borde fått straff, idag t.ex.. Bollen tog klart och tydligt på handen, men nej vi får ingen straff...

Sen gällande ligan så är den knappast över, men det är ju knappt så man orkar bry sig längre.., När man precis hade börjat känna att laget spelar bättre och har stor chans på ligan så gör de återigen samma misstag som vid tidigare poängtapp. Det är fruktansvärt irriterande.
Men som sagt ligan är inte över, Real kommer med tanke på sitt lite bristande spel säkerligen också tappa poäng framöver, men det gäller för Barcelona att höja sig på bortaplan, gör man inte det då är ligan absolut förlorad.

Barcelona Gonzalez_Barca
Känns lite som Messi gick runt och undrade vad han ska säga imorgon på sitt tacktal under ballon d'or galan..
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-08 23:55
Essienesque

Det är just den bristande inställningen idag som gör att jag, och flera med mig, inser att det nu kommer bli riktigt svårt att vinna ligan.
Valencia kryssade som tur var idag, så helt kört är det väl inte. Men ändå.

Om spelarna inte visar bättre inställning när de vet vad som väntar (alla, spelare såväl som Pep) har hela veckan pratat om hur taggade och svåra Espanol kommer vara.

Rikta ditt missnöje mot spelarna och laget i stället för de fans som lider.
Barcelona Hetfield
2012-01-08 23:55
Här är största problemet.

Laget behöver få in nytt blod. Varför? Titta på de som springer mest och som verkligen brinner, det är Sanchez och Fabregas. Varför? Jo, de har inte vunnit något och de vill ha titlar. Det är hungern som hade kunnat vinna matchen, men det är för många bekväma och nöjda spelare.

Gör av med ett par spelare, och ta in nytt blod i laget. Det behövs fler spelare som verkligen springer.

Jag tänker inte klaga på Messi, han gör en dålig match, men med tanke på allt han har gjort så förtjänar även han att förlåtas. Han är Messi.
Barcelona Rambla~
2012-01-08 23:54
Äsch, ligan är inte över på långa vägar.
Real Madrid Mahonkeln
2012-01-08 23:54
Tycker att det är otroligt omoget att vissa av oss Madristas kommer in på Barca forum och hånar, Jag såg nästan inga Barcafans inne på vårat efter el clasico, förutom några idioter.

Gå in på vårat forum och snacka om Espanyol - Barca och visa eran glädje för resultatet där ist för och komma hit och skämma ut er och vara allmänt omogna..

Annons: