/spanien/barcelona/forum/10418.aspx/spanien/barcelona/forum/10418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-11-17 11:47
Rosell kan inte skriva in en återköpsklausul då Montoyas kontrakt går ut i sommar. Han är fri att förhandla med vilken klubb som helst i januari och lämna gratis i sommar utan att Barca får ersättning. Bartra är i samma situation.

Arsenal, Roma, Bayern och Valencia har visat störst intresse för Montoya och det är inga småklubbar precis. Det enda realistiska alternativet för att hålla kvar honom i klubben är att erbjuda honom en plats i a-truppen. Han har ett stort barcahjärta men han kan inte harva runt i segundan hur länge som helst samtidigt som storklubbar runt om i Europa erbjuder honom bättre villkor i deras a-lag. Att Montoya är ordinarie i U21 och redan blivit uttagen till a-landslaget innebär ju att han redan vet sitt värde.

Ett problem i förhandlingen med Montoya och Bartra är Fontas situation. De ser sin polare knappt få speltid samtidigt som en annan vän Romeu få speltid emellanåt i Chelsea. Med tanke på vissa åldrande försvarare i vårt lag är det viktigt att behålla Bartra och Montoya som har stor potential.
Atlético addeh
2011-11-17 11:44
El Kaiser

Förstår verkligen inte hur klubben resonerar om man väljer att skicka iväg den högerback som kommit längst i utvecklingen och enligt mig redan är fullt redo för spel på A-lagsnivå. Man har redan släppt Hector Bellerín och Albert Dalmau, det borde vara tydliga signaler på att man vill satsa stenhårt på Montoya.

Just nu är Alves tokgiven och vilar sällan, men bara ett år framåt lär även han behöva vila emellanåt. Dessutom närmar han sig 30 och kommer inte hålla på i all evighet. Montoyas tid kommer, det är jag helt övertygad om. Han har sin framtid i Barcelona, det hoppas jag klubben klargör väldigt tydligt för honom. Att han har klubbhjärta och vill stanna råder inga tvivel om, det gäller bara att komma överens om ett kontrakt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-11-17 11:32
den närkingska älgen/

Agreed! Fy fan att se Montoya susa upp och ner och äga Arsenals högerflank (ja, så bra tror jag att han kan bli). Är också svag för Montoya efter intervjun som gjordes några dagar efter hans debut. Riktigt känslosam.

Att killen redan har varit uttagen till det spanska A-landslaget och är bofast i U21-landslaget borde väl om inte annat få Barça att inse Montoya är värd att satsa på. Å andra sidan kanske det är just detta som gör att Montoya och hans agent kanske både kräver det ena och det andra vid förhandlingsbordet.
Barcelona Damido
2011-11-17 11:31
Här är en lite bättre video..
Barcelona Damido
2011-11-17 11:28
Någon som har sett detta? Fick killen rött?
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-17 11:00
El Kaiser de Michoacán

Isåfall får Rosell se till att skriva in en fin återköpsklausul i den dealen så vi slipper en ny Cesc-historia om Alves skall ersättas. Hoppas att han stannar. Det skulle kännas skönt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-11-17 10:24
Enligt DarrenArsenal1s (Säsongkortsinnehavare och aktieägare i Arsenal FC) twitter är Arsenal sugna på Martin Montoya. Jag hoppas verkligen att Montoya väljer att stanna men vad jag vet har han väl ännu inte förlängt sitt kontrakt och är väl däremd snart fri att förhandla med andra klubbar.

Kan tänka mig att Montoya gärna stannar rent socialt men ur ett sportsligt perspektiv (svårt att peta Dani Alves) och ett ekonomiskt perspektiv (Arsenal brukar betala sina unga spelare ganska saftiga löner) så vete fan hur Montoya resonerar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-16 23:13
Barcadinho

Fullständigt briljant analys! Håller med om allt. Trots det tycker jag ändå Real är inne på rätt väg. Eller om man nu kan kalla det så... De kommer säkert slösa en hel del talanger under tidens gång, men också vaska fram några riktiga guldkorn, som kan bidraga med mer till klubben av vad de någon galactico nånsin kunde. Och då har de ju nåt sitt mål. De talanger som har offrats på vägen lär man inte ägna en tanke åt.

OBS. Säger inte att Barca är perfekta i det avseendet heller
Barcelona Barcadinho.
2011-11-16 23:05
Observera att vi också har samma problem. Dock i mindre utsträckning pga det att truppen är liten. Vi har också två unga duktiga nyförvärv i a-laget som försöker slå sig in i klubben och startelvan och smaka på titlar och framgång. Sanchez och Afellay.
Svårt att veta hur det kommer att sluta för dem två. Det är en tuff konkurrens.
Kan sluta hur som helst.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-11-16 22:59
Typiskt Real att redan börja "köpa" sin framtid, skulle inte förvåna mig om Perez köper Götze, Hazard, Neymar och alla andra supertalanger.

Man ska trots allt komma ihåg att Real va tvungen o köpa Ronaldo,Kaka, Benzema, Özil med mera OCH världens bästa tränare för att de skulle kunna mäta sig med oss. Innan dess var de ju skit, iaf de närmaste åren innan 08/09, jag kan inte fatta hur real fans kan vara glada åt "sitt" lag, jag menar, vart är identiteten? För mig är de nästan lika som Man city eller typ Chelsea.
Allt är köpt o så säger Horinho redan efter ett par månader "....min madridismo är större än någonsin..."
what a load of crap!

Så det är rimligt att Perez fortsätter med sin strategi...
Barcelona Barcadinho.
2011-11-16 22:50
1.70 - ligan.

Det stämmer att det är marängernas nya strategi att värva yngre spelare med en stor potential. Men det är trots allt en begränsad strategi, eftersom truppen i a-laget inte kan innehålla mer en 25 spelare.
En annan nackdel är att en del hamnar på bänken rätt länge och kan tappa formen.

Marängerna försöker lösa det här problemet med "plats" i truppen och speltid genom att låna ut sina nya unga värvningar som t ex Canales, Pedro Leon o Mateos. Men ändå så har man en begränsning här för hur många yngre duktiga som man kan ha inom klubben.

Canales utvecklar knappt en klubb känsla för Madrid genom att spela i Valencia de närmaste två säsonger. Och vem vet hur det ska sluta. Pedro Leon har knappt hunnit få känsla av att tillhöra madrid.

Än så länge är det bra med rotation och många är rätt nöjda. Men vi får väl se hur t ex Özil kommer känna om han kommer sitta på bänken på de verkligen stora och viktiga matcherna. Eller hur Hig/Benz rotationen kommer att fungera i de stora matcherna. Nuri Sahin kommer också vilja spela när han är frisk, men istället för vem och i vilka matcher? osv

Ni kommer ihåg hur Bojan blev besviken att inte spela finalen. Det stack i hjärtat för honom. Samma sak med Yaya, zlatan, Van Bommel osv. De var inte nöjda med att se framgångarna från bänken.

Det är bättre att ha ett fungerade ungdomsakademi. Där kan man ha många spelare som spelar vecka in och ut med klubbens tröja på kroppen. Det kommer att bli så småningom den nya trenden i många klubbar.
Man producerar sina egna spelare och kryddar allt med några cracks här och där.
2011-11-16 21:59
Exakt. Håller med fullt ut. Men samtidigt måste de ha en manager som klarar av att bilda ett fungerande lag av alla dessa unga (och mer omogna?!) spelare. Idag har dom det. Men Mou har ju max två år kvar i Madrid efter den här säsongen. Ska bli intressant att se vem som kommer efter. Risken, sett ur deras synvinkel, är väl att det blir en manager som Perez kommer att kunna bossa över, det är ju tydligt att han kryper för Mourinho. Då blir det nog det klassiska för Real. Florentino köper sjukt många, sjukt dyra spelare med sjukt stora egon som en stackars tränare får i uppdrag att göra ett lag av.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-16 21:47
Det var jag som tog upp det för ett tag sen.

Tycker det är en oroväckande trend. Marängerna lär aldrig sluta spendera pengar men nu för tiden känns köpen ofta ganska genomtänka och smart.
Dessa spelare kan, om Real spelar sina kort rätt, formas till att passa just i deras klubb och ta det sista steget hos dem istället för att köpas in efter att det steget tagit. På så sätt är det enklare att bygga ett fungerande lag - med spelare som fortfarande är hungriga.
Dessutom kan dessa spelare skaffa sig ett någorlunda stort klubbhjärta genom att ha tillhört klubben sedan ung ålder.

Det bästa sättet för långsiktigt framgång är dock fortfarande vår melodi, med egna talanger. Men så långt lär väl aldrig los Blancos gå.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-16 21:47
2011-11-16 21:39
Annars känns det ju sådär att Real har börjat komma på idén att köpa unga spelare med skyhög potential till skillnad från tidigare när man bara köpte stjärnor. Det är fan inte bra. Tror att någon här inne skrev samma sak för någon månad sedan, men det är ju värt att påpeka igen.

Om man köper unga spelare kan en skicklig manager dessutom göra dem till "en del av klubben" på annat sätt än vad de kan med de stjärnor som köps in. Egentligen är det ju konstigt att Real inte har kommit på det här tidigare, får väl hoppas att de inte gör verklighet av sina planer.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-16 21:28
Mojito

Läste att Wolfsburg ville köpa loss Hleb för ett tag sedan. Det hade ju varit positivt.

den närkingska älgen

Eller hur! Det vattnas i munnen av bara tanken att bröderna Alcantara kan vara bofasta i Barcas startelva om några år.. :)
2011-11-16 21:26
elbraco

Har för mig att det stod "de ska vara köpta senast år 2014".

Men skit i det, det var mest en parentes faktiskt, tyckte det var lite ironiskt att de skriver det och dagen efter sägs det att Rafinha ska förlänga med Barca. Men som sagt. Inte så viktigt.

Reals scouter har väl kollat på segundan. Jag har ingen aning. Precis som du säger har han ju inte bevisat lika mycket som de resterande fyra, även om jag tror att han absolut kommer att göra det när han får chansen.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-16 21:26
AC Milan har skrivit avtal med Rezart Taçi. En superrik oljebaron från Albanien.

Hans drömvärvning är Andrés Iniesta. En spelare som han fortsatt kan drömma om.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-16 21:18
den närkingska älgen

var det itne att Real tittade på de talangerna, inte att de skulle värva alla? hursomhelst så är det ju rätt givet att världens alla bästa talanger ryktas dit - eftersom Castilla inte kan producera några egna.

Lite kul att Rafinha är på samma lista som dem förresten, han har ju inte bevisart i närheten av vad dom har. Men det är väl för att han spelar i Barcelona som Marca tar med honom.
2011-11-16 21:10
1.70-ligan

Läste i Marca att han, Wilshere, Göetze, Hazard och Muniain skulle till Real senast 2014. Se där. Marca hade fel. Igen.

Om man instället ska vara lite seriös så är det jävligt skönt att Rafinha förlänger. Blir helt till mig av tanken att vi kan få se både Rafinha och Thiago spela tillsammans på Barcas mittfält. Det är stort.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-11-16 21:06
Pinto kommer bli mer saknad i onklädningsrummet än på planen, i alla fall av spelarna. Tror det är viktigt att inte försöka ersätta honom med en likadan typ (går det ens..??), utan snarare bör man tänka på tillväxten och spela in en lite yngre målvakt som dock har en del erfarenhet från A-lagsfotboll redan.

Apropå något helt annat, någon som vet hur det går för våra utlånade brassar, Henrique och Keirrison??? Tyst som i graven eller? och är Hleb skadefri?
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-16 20:47
There's a deal on the renewal of Barcelona B attacker Rafinha (18). He's expected to sign his new contract on Friday. #fcblive [rac1]

Grande!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-16 19:38
Tre målvakter är så onödigt. Jag förstår anledningarna att det blir svårare för Eusebio men de kan väl också ta upp från Juvenil-laget, eller att de hra tre målvakter i truppen vilken jag har för mig att B-laget hade förra säsongen. Hur som helst så blir det knappt någon speltid alls för tredjemålvakten, vilket är tråkigt, speciellt om det är en ung spelare som behöver värdefull speltid.
Barcelona el Flaco
2011-11-16 19:20
Jag har läst att klubben vill att Pinto fortsätter ytterligare ett år samtidigt som man letar efter en tredje målvakt. Syftet är att alltid ha med sig tre målvakter i uttagningen till en match för att man om endast har två och en blir skadad har man ingen reservmålvakt på bänken.

Anledningen till att man inte tar någon från B-laget är helt enkelt för att inte försvårare det för Eusebio. Det är dock oklart ifall man ska ta in en ung målvakt som fortfarande kan utvecklas eller om man istället ska köpa in en veteran.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-16 19:04
Lottningen är verkligen helt skum. Varför måste man ha in Ukraina och Polen i grupp 1? Det bäddar dock för intressanta lottningar. För Sveriges del så kan det bli en drömgrupp med Polen, Ryssland och Irland men det kan också bli en mardröm, med tex Spanien, Tyskland och Danmark. Detb är rätt sjukt att Danmark är i pott 4 med tanke på att man för tillfället är klasser bättre än Sverige men de har ju inte presterat i ett mästerskap på länge, så det är troligen därför.

Tråkigt om Pinto slutar. Men Tono är en bra målvakt. Brukar alltid vara Racings bästa spelare och är även lagkapten. Känns lite tråkigt dock att ta ett lags nyckelspelare och sätta honom ¨på bänken, där han startar 5-10 matcher per år.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-16 18:57
Pinto kommer inte fortsätta nästa år enligt onda cer. Barca spanar istället in Santanders 31-årige Tono.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-16 18:35
Man får ju ha med tre överåriga spelare i OS så att Thiago är kapten är nog inte så realistiskt. Förutom Thiago då så skulle det vara kul om ingen Barcaspelare blir uttagen, men jag vet att min önsking inte kommer besannas. Sett till Del Bosques tidigare laguttagningar så kommer säkert de överåriga spelarna bli Xavi, Iniesta och Piqué varpå Xavi skadar hälsenan.

1.70-ligan

Jag tycker in te direkt vi är beroende av en värvning på någon position men jag ser ändå anfallsplatsen som det viktigaste. Vi har fyra bra spelare där men sen tar det stopp, visst vi har också talanger men det har vi även i backlinjen. Bra backar i truppen är Piqué, Abidal, Adriano, Alves, Puyol och Mascherano och vi kan även laborera med att spela trebackslinje och ta ner Busquets som mittback. Jag tycker vi har betydligt fler alternativ där, och dessutom kommer nog både Montoya och Bartra flyttas upp nästa sommar varpå troligen Maxwell lämnar.
Barcelona Frodo
2011-11-16 17:52
Abbe.

Thiago är för bra för U21 men jag antar att Del Bosque vill att han ska utvecklas och få speltid istället för att sitta på bänken i a-landslaget. Han går igenom samma fas som Javi Martinez och Mata gjorde. Min gissning är att Thiago tas ut till EM mest för att se, lära och kanske få några minuter. Därefter lär han få en nyckelroll i OS-laget där han kanske till och med blir kapten.
Barcelona Abbe.
2011-11-16 17:27
Frodo

Vore extremt häftigt att få se Thiago i de båda trupperna. Sett till hans senaste prestationer i U21-landslaget så känns det nästan orättvist att se han ingå i Luis Millas landslag istället för Del Bosques.

Sandro Rosell måste tagga ner lite. Jag gillar att han engagerar sig i La Ligas framtid, men han behöver inte ständigt hota med att gå ur UEFA och bilda ett eget förbund.
Barcelona Frodo
2011-11-16 16:53
Idag är det 8 år sedan Messi debuterade för a-laget. Det är helt otroligt att han varit med så länge trots att han bara är 24 år gammal.

Det ryktas om att Thiago ska vara med både i EM och OS i sommar. Han lär inte få så mycket speltid i EM om han blir uttagen så det kan vara bra för honom att vara nyckelspelaren i ett relativt stort mästerskap som OS.
Annons: