/spanien/barcelona/forum/10416.aspx/spanien/barcelona/forum/10416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-16 20:47
There's a deal on the renewal of Barcelona B attacker Rafinha (18). He's expected to sign his new contract on Friday. #fcblive [rac1]

Grande!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-16 19:38
Tre målvakter är så onödigt. Jag förstår anledningarna att det blir svårare för Eusebio men de kan väl också ta upp från Juvenil-laget, eller att de hra tre målvakter i truppen vilken jag har för mig att B-laget hade förra säsongen. Hur som helst så blir det knappt någon speltid alls för tredjemålvakten, vilket är tråkigt, speciellt om det är en ung spelare som behöver värdefull speltid.
Barcelona el Flaco
2011-11-16 19:20
Jag har läst att klubben vill att Pinto fortsätter ytterligare ett år samtidigt som man letar efter en tredje målvakt. Syftet är att alltid ha med sig tre målvakter i uttagningen till en match för att man om endast har två och en blir skadad har man ingen reservmålvakt på bänken.

Anledningen till att man inte tar någon från B-laget är helt enkelt för att inte försvårare det för Eusebio. Det är dock oklart ifall man ska ta in en ung målvakt som fortfarande kan utvecklas eller om man istället ska köpa in en veteran.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-16 19:04
Lottningen är verkligen helt skum. Varför måste man ha in Ukraina och Polen i grupp 1? Det bäddar dock för intressanta lottningar. För Sveriges del så kan det bli en drömgrupp med Polen, Ryssland och Irland men det kan också bli en mardröm, med tex Spanien, Tyskland och Danmark. Detb är rätt sjukt att Danmark är i pott 4 med tanke på att man för tillfället är klasser bättre än Sverige men de har ju inte presterat i ett mästerskap på länge, så det är troligen därför.

Tråkigt om Pinto slutar. Men Tono är en bra målvakt. Brukar alltid vara Racings bästa spelare och är även lagkapten. Känns lite tråkigt dock att ta ett lags nyckelspelare och sätta honom ¨på bänken, där han startar 5-10 matcher per år.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-16 18:57
Pinto kommer inte fortsätta nästa år enligt onda cer. Barca spanar istället in Santanders 31-årige Tono.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-16 18:35
Man får ju ha med tre överåriga spelare i OS så att Thiago är kapten är nog inte så realistiskt. Förutom Thiago då så skulle det vara kul om ingen Barcaspelare blir uttagen, men jag vet att min önsking inte kommer besannas. Sett till Del Bosques tidigare laguttagningar så kommer säkert de överåriga spelarna bli Xavi, Iniesta och Piqué varpå Xavi skadar hälsenan.

1.70-ligan

Jag tycker in te direkt vi är beroende av en värvning på någon position men jag ser ändå anfallsplatsen som det viktigaste. Vi har fyra bra spelare där men sen tar det stopp, visst vi har också talanger men det har vi även i backlinjen. Bra backar i truppen är Piqué, Abidal, Adriano, Alves, Puyol och Mascherano och vi kan även laborera med att spela trebackslinje och ta ner Busquets som mittback. Jag tycker vi har betydligt fler alternativ där, och dessutom kommer nog både Montoya och Bartra flyttas upp nästa sommar varpå troligen Maxwell lämnar.
Barcelona Frodo
2011-11-16 17:52
Abbe.

Thiago är för bra för U21 men jag antar att Del Bosque vill att han ska utvecklas och få speltid istället för att sitta på bänken i a-landslaget. Han går igenom samma fas som Javi Martinez och Mata gjorde. Min gissning är att Thiago tas ut till EM mest för att se, lära och kanske få några minuter. Därefter lär han få en nyckelroll i OS-laget där han kanske till och med blir kapten.
Barcelona Abbe.
2011-11-16 17:27
Frodo

Vore extremt häftigt att få se Thiago i de båda trupperna. Sett till hans senaste prestationer i U21-landslaget så känns det nästan orättvist att se han ingå i Luis Millas landslag istället för Del Bosques.

Sandro Rosell måste tagga ner lite. Jag gillar att han engagerar sig i La Ligas framtid, men han behöver inte ständigt hota med att gå ur UEFA och bilda ett eget förbund.
Barcelona Frodo
2011-11-16 16:53
Idag är det 8 år sedan Messi debuterade för a-laget. Det är helt otroligt att han varit med så länge trots att han bara är 24 år gammal.

Det ryktas om att Thiago ska vara med både i EM och OS i sommar. Han lär inte få så mycket speltid i EM om han blir uttagen så det kan vara bra för honom att vara nyckelspelaren i ett relativt stort mästerskap som OS.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-16 16:37
Det finns faktiskt en chans att Spanien, Tyskland, Portugal och Frankrike hamnar i samma grupp i EM. Eller Spanien, England, Portugal, Frankrike.

Lite tokigt att Ukraina och Polen automatiskt seedas som första lag. Därmed kan Polen, Ryssland, Grekland, Irland bilda en grupp.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-16 16:15
nen bra back måste vara pio nr 1. Thiago Silva, Hummels eller det mest prisvärda alternativet Botia?
I anfallsväg tycker jag att Leandro Damiao känns spännande, men frågan är om vi behöver fler upptill?

På tal om anfallet så känns det nästan läskigt med neymars nya uttalande " att barca är utan tvekan världens bästa lag", appropå ryktet att han är klar för oss till 2014. Shit, tänk om det stämmer trots allt... Vad skulöe hända med Rafinha o Deulofeu då?

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-16 16:11
Om Afellay lämnar i januari eller i sommar behöver vi nog en ersättare då vi i så fall bara har Alexis, Messi, Pedro och Villa på en hel säsong. Någon utifrån kan vara bra om den är billig och lite äldre, med det menar jag minst 26-27 år så han inte stör talangernas utveckling. Annars hade man kunnat ta upp Cuenca. Pep skulle kunna testa honom med jämna mellanrum under säsongen som går och se om han är redo att flyttas upp.

Sedan har vi problemet med en mätt Villa. Jag börjar tro att det är så just nu. Jag ska inte döma han fär mycket nu under inledningen av säsongen utan kommer vänta och se. Men för tillfället så känns det som han behöver en ny klubblagsutmaning, när han vunnit både ligan och CL, vilket var hans enda mål.

Så för aatt summera:

IN: Cuenca och möjligen en lite billigare anfallare som accepterar bänken.
UT: Afellay och möjligen Villa, de två sista på både ut och in går ihop med varandra kan man säga.

Det beror alltså helt och hållet på hur Villa presterar resten av den här säsongen. Jag tyckte han var på gång för någon månad sedan då han gjorde en hel del mål men nu blir allt pannkaka av vad han gör i Barcelona. Om Sánchez kommer tillbaka och spelar lika bra som i början av säsongen blir det en kamp mellan Villa och Pedro om vem som är minst dålig till El Clasico.
Barcelona Barca4eva
2011-11-16 15:16
Msttej1907

Läs de senaste inläggen så..
Mattej1907
2011-11-16 15:12
Några rykten på väg in?

Några rykten på väg ut?
,Sami
2011-11-16 14:29
Hetfield
Synd att Cavani inte finns med. Han hade varit bra ersättare för Villa.
Barcelona Hetfield
2011-11-16 14:28
Sport har tagit fram en lista på intressanta spelare som kan komma till Barcelona. Jag fattar inte varför folk envisas med Bale, jag gillar honom, men han är rätt så onödig i ett lag som spelar possessionfotboll, han kommer aldrig få samma ytor att springa på som i t.ex: Tottenham. Om det är tänkt att han ska bli en vänsterback så är det korkat, han var helt bedrövlig som vänsterback i Tottenham, det är som yttermittfältare eller ytteranfallare som han har blivit bra.

Eden Hazard nämns, även om han är otroligt bra så känns det som att man har en mer eller mindre exakt kopia av honom i Sanchez. Dessutom massproducerar La Masia duktiga och kvicka yttrar, det jag vill se är en bra målgörare. En mittback kan även köpas, men Thiago Silva är lite för dyr. David Luiz eller Botia räcker bra.
Atlético addeh
2011-11-16 13:48
Ja, blir Adriano bara borta i fem dagar hinner han bli frisk till Milan-matchen.

Abbe

Låter som en strålande idé i mina öron. Har alltid sett Afellay som lite av en "panikvärvning" och tror aldrig han kommer slå igenom i Barça. Frågan är om han nån gång återvänder om han väl flyttar.
Barcelona Abbe.
2011-11-16 12:30
Det sägs att PSV är intresserade av att låna Afellay i januari-fönstret. Holländaren kommer antagligen inte vara i träningsskick förrän ett par månader efter, men för hans egen del så vore det kanske en bra deal. Ska han ha chans på den holländska EM-truppen så måste han få ordning på formen via matcher, och jag är inte säker på att Barça kan erbjuda honom det den här säsongen.
,Sami
2011-11-16 11:54
Adriano verkar vara borta 5 dagar. Då hinner han väl till Milan matchen?
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-16 11:37
knoxxx

Det där är intressant. Sverige har ju gått över till att spela ett riktigt 4-4-2 igen då Elmander spelar istället för Toivonen. Zlatan funkar ju bäst när han har en anfallspartner att kombinera med, till exempel Cassano i Milan. Nu får han ganska ofta bollen felvänd, och det är inte speciellt bra. Sedan tycker jag att man måste lyfta frågan om Zlatans inställning också, tycker att det har sett rätt lojt ut i landslaget. Både mot Ungern, San Marino och Finland. Sverige såg ju bättre ut mot Holland, men det är ju naturligtvis idioti att ha en spelare som Zlatan på bänken. Hamrén måste få det där att funka. Annars blir det nog svårt för Sverige i EM.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-16 10:46
Portugal 6 - 2 Bosnien. Snacka om att bosnierna inte kan prestera under press... Jävla Dzeko ska alltid göra en besviken.
Barcelona knoxxx
2011-11-16 10:27
Okej, vill inte gå in så mycket på Zlatan i onödan.
Men är det bara jag som tycker att han har helt fel position i landslaget? Man har ju märkt (mot Holland tex) hur mycket bättre Sverige blir med Elmander på topp. Dock är Zlatan alldeles för bra för att bänkas. Så varför inte sätta honom på Toivonens position? Alltså byta plats på Elmander och Zlatan. Är det nått han är överlägsen på i landslaget så är det väl ändå att ta emot boll, hålla i boll och fördela boll?

Jag gillar Hamrén, men det är ytterst märkligt om han inte ens tänkt i dessa banor...
Barcelona Rambla~
2011-11-16 07:57
På tal om Mati Fernandez. Visst är också Pellegrini chilenare? Lite underligt att han inte hade mer förtroende för Mati. Han om någon borde ju vetat vad för typ av spelare han hade? Bara en tanke så där i förbifarten. :)
Barcelona Gio Style
2011-11-16 02:21
Ruggigt nära att Sanchez satte en frispark.
Han har lagt en del bra frisparkar med landslaget, riktigt nära den här gången.
Barcelona Deulofeu
2011-11-16 02:16
Chile 2-0
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-16 02:13
Gio Style & Siempre Barca

Irak får nu spela fjärde kvalrundan, två grupper med 5 lag vardera. De två bästa i vardera grupp får lira VM och treorna möter varandra i playoff.
Barcelona Gio Style
2011-11-16 02:12
Siempre Barca

Du får nog klargöra lite vad du menar :) Antar att du syftar på Irak, jag tror att de blev klara i och med vinsten, eller?
Barcelona Siempre Barça
2011-11-16 02:07
Men de är inte vidare än till vm, Ellet??? Jag har för mig att de måste spela en grupp spel till tills de kan gå till vm
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-16 01:57
Jag längtar fortfarande tills Sanchez verkligen kommer igång och bildar ett sammarbete med Sanchez på högerkanten. Kan bara bli succé med tanke på hur det gick med Isla i Udinese och i landslaget.
Barcelona Gio Style
2011-11-16 01:54
Chilexis

Iofs tycker även jag att han kan mycket väl spela till vänster också och tror inte att det skulle bli någon större skillnad, inte lika många assists men mer mål :)
Annons: