/spanien/barcelona/forum/10411.aspx/spanien/barcelona/forum/10411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-11-21 12:56
Man kan ju fråga sig varför spanska experter inte får chansen oftare. Och då syftar jag inte på att bjuda in olika gäster till en del av programmet, det funkar inte.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-21 12:53
Vad förväntar man sig av sådana "experter" som är passionerade över engelsk och italiensk fotboll? De kan inget om spansk fotboll. De borde försöka få in Kviborg i Eurotalk mer. Han hade bidragit med mycket.

Jag rekommenderar istället att läsa Sid Lowe och Graham Hunter. Sid Lowe har på senare tid skrivit ytterst lite om Barcelona och Madrid (så mycket som det går, helt enkelt), men han fokuserar mycket på andra lag. Och hans podcast där han talar i cirka 10-20 minuter om spansk fotboll är alltid intressant.
Atlético addeh
2011-11-21 12:50
Heywood

Håller med dig. Att de pratade Valencia-Real Madrid var ganska självklart, men det var också den enda matchen det sades någonting om från den gångna helgen. Som du säger borde de tagit upp Granada-Mallorca av en mängd olika anledningar, men bristen på kunskap lyser igenom väldigt tydligt när de väljer att bojkotta den.

Helgens andra spanska stormatch mellan Sevilla-Athletic borde också nämnts, speciellt med tanke på att lejonen från Bilbao vann på Sánchez Pizjuan för första gången på närmare 20 år, och dessutom spelade riktigt riktigt bra. De har något stort på gång, Athletic.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-21 12:44
Jag har bojkottat Eurotalk. Jag förväntar mig inte att Fredrik Pavlidis (Chelsea) Wilbacher (Fiorentina) eller Kristian Borell (Lecce) ska kunna någonting om spansk fotboll.

När dessa "experter" säger att spansk fotboll handlar om två lag så gör den väl det. Deras fotbollssyn på Spanien är väldigt begränsad. De kritiserar varenda lag i Spanien för att de inte kan slå Barcelona. Inte ens stora Manchester United har haft en chans mot Barcelona.

Att de inte ens tog upp att matchen mellan Granada och Mallorca blev avblåst för att linjemannen fick ett paraply på sig är för mig en gåta. Eller varför inte hylla Atletico Madrid för att de tog en viktig seger utan att egentligen spela bra? Och att de nästa vecka möter Real Madrid?

Eller varför inte hur Carlos Martines (i Granada) son lider av leukemi och i nuläget inte mår särskilt bra. Carlos Martins gjorde mål i matchen mot Mallorca. Till och med Ronaldo när Portugal mötte Bosnien valde att skänka sitt stöd åt Carlos Martins. .
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-21 12:19
Han kan ju Bundesliga bra. Men annars tycker jag inte att han var något vidare. Tycker inte att Valenciakillen har någon superkoll eller så. "Barca och Real är hatade som i resten av Spanien". Det kom ju en undersökning som visade på motsatsen, den som handlade om andra favoritlag. Dessutom har ju de flesta av Valencias fans ett gott öga till Barcelona osv. Bra att de plockar in folk som har någon koll på Spanien i alla fall.
Atlético addeh
2011-11-21 12:15
Haha, Bundesliga-experten som medverkar i dagens Euro Talk har verkligen nått botten. Först säger han att han undviken spansk fotboll, för att i nästa andetag uttala sig om den? Bara det idioti på hög nivå.

Han säger så här: "När smålagen möter Barcelona eller Real Madrid, hur kan de då gå ut med inställningen att försöka spela sin fotboll mot dem?"

För det första, Valencia är inget smålag. För det andra har Los Ché ett väldigt bra mittfält som spelade ut oss stundtals på Mestalla, och lirade riktigt bra mot Madrid - utan Banega.

Inte konstigt att folk tror ligan består av endast två bra lag när idioter uttalar sig på det viset. Att inte Casper i studion reagerade var ganska konstigt.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-21 11:57
Läste precis på Sport.es att vi har SJUKA 30-0 i målskillnad på hemmaplan i ligan... Herregud
Barcelona Mch
2011-11-21 10:55
"Kan handla om avundsjuka Ofta finns det andra bakomliggande problem, tror han, – Det kan handla om avundsjuka, varför har grannen så stor tomt? Eller att man har privata problem som man tar ut på grannen. Man tar inte hand om sina egna känslor utan förlägger i stället sin frustration på grannen, säger Jonas Gåde."

Läste precis en artikel om grannfejden på aftonbladet. Den ger lite förklaringar till varför Madrid har kommit med diverse påhopp de senaste åren :)
Barcelona Jeffren
2011-11-21 10:51
Börjar redan bli super laddad inför matchen på onsdag,, kul att det är satt nytt rekord gällande borta följe till denna match

VISCA BARCA
Barcelona Taher (Barça-Red)
2011-11-21 09:57
Grym artikel El Flaco! ;)
,Sami
2011-11-21 09:20
Enligt Gazzettan så kommer Milan starta så hära mot oss nu på onsdag.
Abbiati
Abate - Nesta - Silva - Zambrotta
Nocerino - MVB - Seedorf
Boateng
Robinho - Ibrahimovic

Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-11-21 08:54
Spelarna i Real Madrid kan ta bollen med handen på målinjen utan att domaren blåser straff emot dom, det räcker att dom blir tacklade utanför straffområdet så blåser domarna straff för dom. Det räcker att deras spelare lägger sig utan någon kontakt inne i straffområdet så får dom straff och sen klagar dom på våra spelare och att vi köpt varje domare i denna värld. Sluta nu Uefadrid.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-11-21 00:50
Ok tack för tipset ska försöka radera dt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Nino Maravilla
2011-11-21 00:36
CESC..4..FABREGAS

Kan också vara för att du har sparat egna formationer/taktik, och det kan göra så att man har problem med UT på Fifa 12. Testa radera allt sånt så borde det funka på bra.
2011-11-21 00:12
Hoppas det. Köpte spelet dagen den kom ut och tills idag funkar den ej
Barcelonistas
2011-11-21 00:10
CESC..4..FABREGAS

Inget att vara orolig över, det är bara tillfälligt.
2011-11-21 00:06
Tappar kontakten i med EA efter varje FUT match vet inte vrf.
Barcaisbest
2011-11-21 00:03
Okej , då vet jag inte
2011-11-21 00:01
Ps3
Barcaisbest
2011-11-20 23:57
CESC..4..FABREGAS

Körde det för någon timme sen på Xbox. Kör du på PS3 eller Xbox?
2011-11-20 23:55
Är det någon har som spelar FIFA Ultimate Team. I så fall varför fungerar den inte i Sverige
AndreD - Ànims Afellay
2011-11-20 23:45
Damn Osvaldo. Fyfan vad jag hade lackat
Barcelona Barca4eva
2011-11-20 23:40
Synd om Osvaldo fan...målet var ju hur snyggt som helst!
2011-11-20 23:39
BB-Barceloneta

Exakt. Även om Barcieta har poänger ang hur mycket de tappar utan Schweinsteiger. Vi kan inte få Bayern heller. Vi kan bara möta de grupptvåor som inte kommer från Spanien eller spelade i vår egen grupp i åttondel.
Barcelona Vampíro
2011-11-20 23:38
Hetfield:

Ville inte go there men det är sant, ska man ha en okunnig brud i studion får man i alla fall se till att hon set bra ut. Hon här är bara irriterande och finns där av en enda anledning för att hon är tjej, tråkigt men sant.
,Sami
2011-11-20 23:37
Puyol: Zlatan kommer att vara motiverad mot oss
Det har knappast undgått någon att Zlatan Ibrahimovic och Pep Guardiola inte drog jämnt när Zlatan spelade i Barcelona – och i efterdyningarna av Zlatans självbiografi har konflikten återigen fått uppmärksamhet.

Och på onsdag möts de båda igen när Milan gästar Barcelona i Champions League. Och Barcelonas lagkapten Carles Puyol tror att Zlatan kommer att vara rejält taggad på onsdag.
- Han att vara väldigt motiverad. Men å andra sidan, vem är inte det när de möter Barcelona, sade Puyol som gjorde 90 minuter för första gången på månader då Barcelona slog Zaragoza i helgen.
- Men jag tror inte att han är mer motiverade än vad vi är, tillade Puyol.

Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-20 23:36
den närkingska älgen Jag håller helt med dig om Champions league grejen eftersom mot real så kan det bli så mycket mer än bara det fotbollsmässiga som avgör. Men både Bayern München och Real är ju de två lagen jag iaf minst vill möta i cl. Dock så kommer vi ju förmodligen inte få nåt av de här lagen i åttondel, ja definitivt inte real
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-20 23:34
Bayern har ju lyft sig mycket tack vare van Buyten. Man såg nu mot Dortmund att spelar inte Schweini så saknar de mycket tyngd på mitten och blir då lätta att spela sig igenom. Badstuber är inte så bra som Bayerns statistik säger. Neuer, Schweini, Badstuber, Ribery och Robben. Äckliga spelare. Men jag spelar fortfarnade hellre mot Bayern än mot Real, känns som att deras spelstil passar oss mer än Reals..
Barcelona Hetfield
2011-11-20 23:33
Vampiro

Det värsta måste nog vara att hon inte ens är särskilt snygg. Spansk och italiensk tv har modeller och andra snygga tjejer i studion.

Könskvotering. Sluta med det.
2011-11-20 23:32
Haha. Championship också.
Annons: