/spanien/barcelona/forum/10406.aspx/spanien/barcelona/forum/10406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-15 13:23
Jag har också varit allergisk mot Neymar i Barcelona, men fanimej fan det pirrade till i kroppen när man läste att han skulle vara klar 2014.

Framtida bekymmer som framtidens tränare få ta hand om. Jag tror inte att Guardiola är kvar om två år och därför kan Rosell göra en sådan värvning.

Men men, inget är skrivet i sten än.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-15 13:20
Montoya klarar av en CL-match mot Milan ifall han har Pique, Puyol och Abidal bredvid sig. Glöm inte att killen varit med i spanska A-landslaget en gång. Att han inte får så mycket speltid beror endast på att världens bästa högerback Alves har en otrolig fysik.

Jag hoppas Pep ger honom chansen, med risk att många får upp ögonen för honom och han inser att med Alves i laget så måste han flytta på sig.
Barca4ever1
2011-11-15 13:20
Jag har en känsla av att Messi kommer göra ett Hat-trick den 10 dec mot madrid!

Jag gillar 5-0
5-0

VISCA BARCA!
Barcelona Hetfield
2011-11-15 13:19
Barcelona president Sandro Rosell closed a 15M deal on the transfer of Santos attacker Neymar (19) in the summer of 2014. [el confidencial]

Där är källan. Inga andra tidningar har skrivit om det, t.ex: Sport eller MundoDeportivo, men intressant.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-15 13:19
Om vi köper Neymar så tappar jag fan all respekt för Rosell. Skiter i hur billig han är men killen är så sjukt överhypad. Han kommer tyvärr aldrig passa in i Barcelona-lagmaskinen, det kommer bara inte gå.

Nu behöver det ju inte vara sant men som sagt, om det är det så spyr jag på Rosell.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-15 13:18
eller så kör vi med trebacklinje mot Milan och gör plats för ännu en stjärna på mitten? Kan vars ett alternativ, det är ändå framförallt på mitten vi ska spela ut Milan. Lika bra att kunns briljera lite extra.

Ang Neymar så är det bara skitsnack. Vi lär i alla fall inte få nåt bekräftat på 3 år.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-11-15 13:18
Med Pep är inget omöjligt, på gott och ont. Han kan lika gärna ställa en trebackslinje på benen mot Milan på San Siro.

Hur som helst vore det äckligt skönt att vinna den matchen och få en hel veckas vila inför Real Madrid-matchen.
Barcelona Hetfield
2011-11-15 13:16
Haha, om Sandro lyckas få Neymar för 15 miljoner så är han bättre än Galliani på att förhandla. Snacka om skicklig förhandlare.

Jag antar att de flesta lär spy galla, men jag väntar och ser. Jag hoppas att det stämmer.
2011-11-15 13:14
Ni får gärna posta en länk eller liknande om Neymar.

Stämmer det att han blir färdig 2014 för 15 miljoner euro så är det fanimej sinnessjukt. Vilken jävla lirare Sandro Rosell är alltså.
,Sami
2011-11-15 13:12
Är Neymar klar för Barca??
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-15 12:59
Fan. Tycker att de kan ge Montoya chansen, tror nog att Milan kommer att spela med Antonini eller Zambrotta som vänsterback istället för den offensiva Taiwo. Dessutom saknar Milans uppställning rena yttrar, deras anfall går ju mer centralt i banan. Det andra alternativet är ju Puyol som högerback, då blir det ju stabilt bakåt men vi tappar offensivt. Bara därför blir det säkert trebackslinje. Men det skulle fan inte kännas helt säkert.

Barcelona 1.70-ligan
2011-11-15 12:54
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-15 12:53
närkingska älgen

Nej, inte det minsta konstigt! :)

Abbe

Fan också. Då missar båda våra högerbackar matchen mot Milan. Utmärkt tajming som vanligt
Barcelona Abbe.
2011-11-15 12:48
Barça har bekräftat att Adriano blir borta mellan 7-10 dagar på grund av en skada i högerbenet.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-15 12:48
Enligt el confidential. Grand news. Sorry för 2 uppdateringar, är på telen.
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-15 12:46
Neymar är köpt för 15 Mille år 2014. Rosell och Santos är överens om dealen. First!
2011-11-15 12:11
1.70

Äh. Ångest och ångest. Haha. Det är väl en liten överdrift, men jag tycker fan inte att det är konstigt att man känner sig nervös och spänd för ett Clasico en månad i förväg när de matcherna är så betydelsefulla som de är just nu. Särskilt när vi är 3 poäng efter Real.

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Frågan är ju om något skall upplevas på Peace and Love? Jävligt trist festival. Nu blev det lite OT. Men vafan.

2011-11-15 11:43
Manu Chao ska upplevas i Bayonne (baskiska delen av Frankrike), eller Baskien i Spanien. Inte på Peace & Love i Borlänge :)

Portugal - Bosnien ikväll, rolig match!!!
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-15 11:42
har man ångest redan en månad innan en fotbollmatch är det nåt som är fel i ens förhållande till laget. Resultatet får inte få för stora proportioner. Det finns så mycket mer kring barca som är värt att älska och glädjas/sörjas över

Men jag förstår dig. Been there, done that!
2011-11-15 11:14

Surt, fan att jag överger min biljett till Paul. Får strema den i telefonen fram tills det att konserten är slut och sen löpa raka vägen till någon bar brevid globen. Manu Chau behöver du inte lägga pengar. Såg honom för några år sedan, tycker att det var rätt överskattat.

Angående matchen är det ju total ångest redan nu. Fy fan. Spelet måste lossna snart så att vi kommer dit i den form vi har nu. Skulle mer än gärna få lossna mot Milan nästa vecka..
Barcelona Barcadinho.
2011-11-15 11:10
1.70 ligan –

Jag menade väl mer att han utvecklar sig som person. I Barca spelar han andra eller tredje ackord bakom rutinerade och guldboll nominerade spelare. I U21 laget är han huvudfiguren. Men du har förstått min poäng.
----

Såg just att båda Masch o Busqi har tre gula kort. Det är några matcher kvar tills klassikern. Hoppas verkligen att de inte hinner klanta sig 5 gula innan. Vi behöver båda två tillgängliga.
2011-11-15 10:38
Barca4eva/

Agreed. El Clásico är matchernas match för många, men usch vad de matcherna kan framkalla ångest och oro. Och nu när ligan har blivit ganska ojämn på senare dagar har matchen blivit än viktigare. Mindre än en månad kvar nu....
Barcelona Barca4eva
2011-11-15 09:41
Usch..el Clasico..
2011-11-15 08:51
Nu har även den officiella hemsidan satt datum och tid för el Clásico (se länk). Precis som Abbe skrev nedan så blir lördagen den 10 december kl 22:00.

Värt att notera är att det är den sista Champions League-matchen i veckan där mot BATE så förhoppningsvis slår Barça Milan på San Siro nästan vecka och kan därmed säkra förstaplatsen i gruppen. På så sätt kan man vila i princip hela startelvan mot BATE så att man kan ställa ett fräscht manskap på benen mot ärkerivalen. Real Madrid kommer ju nästan på garanterat kunna göra det då man i princip redan nu har säkrat sin förstaplats.
2011-11-15 01:48

Känns som min sista chans att se McCartney. Har redan sett alla möjliga legender, har bara Tracy Chapman, Manu Chao och McCartney kvar. Jag hade nog offrat el Clasico för den konserten. :) Pojkdröm är pojkdröm haha. Killen lirade med John Lennon en gång i tiden i Beatles. Det blir inte större än så för mig :)

Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-15 01:18

Vadå, hade inte du tänkt se el Clasico? ; )

Själv är jag nervös, vi måste vinna!
Är i USA vid tillfället och är där med världens Madridsta.
Så ... om ni läser om ett bråk i USA där två Svenskar är inblandade så ja, då vet ni vad det handlar om.
2011-11-15 00:50
den närkingska älgen

Jag köper gärna din biljett till Paul Mc Cartney! :) Råkade somna 08.45 när biljetterna skulle släppas ut 9 och vaknade 13 och då var de slut.

Om du går på Clasico, tar jag dina Mc Cartney biljetter!! Haha, en dröm skulle gå i uppfyllelse!
2011-11-14 23:57
En video som kanske har varit uppe någon annan gång.

Men jag fullkomligt älskar och hatar den här typen av tränare.

Tack för komplimangen, men det handlar inte bara om att passa hårt och till rätt adress efter marken.
Atlético addeh
2011-11-14 23:05
1.70

Jag kan hålla med dig till viss del. Som spelare utvecklas han nog inte lika mycket längre, men det finns många andra plan att utvecklas på. Som ledare, exempelvis. Att Thiago får bära bindeln, får ansvaret att slå straffar. Det är stort, och har tar på sig ansvaret till hundra procent. Sådant växer man av.
2011-11-14 23:02
Abbe.

Helvete helvete helvete. Vart har du sett det? Länka gärna. Tidigare preliminärt datum var ju på söndagen, men jag såg att det nu har ändrats till lördagen. Får fan panik, passade på att boka biljetter till Paul McCartney i Globen den 10e december då jag trodde att matchen skulle spelas på söndagen. I och för sig är ju inget klart innan den officiella avsparkstiden är bekräftad, man kan ju hoppas på söndag då båda lagen har CL i veckan.
Annons: