/spanien/barcelona/forum/10400.aspx/spanien/barcelona/forum/10400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2011-11-21 23:27
Jag hoppas inte detta uppfattas som reklam.

Nån som vill köpa äkta Barca tröjor billigt hör av er på PM :)

Jag tjänar inget på det utan vill bara rekommendera.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-21 23:27
Heywood Jablome - Por qué, Messi?
Sänt: 2011-11-21 22:21

Tack för videon. Nostalgi!
Men varför nämner ingen Nigel De Jong som gästspelar lite, 1.05 in i klippet? :)
Barcelona Edoo9
2011-11-21 23:22
elbraco

Tottenham har väl fler CL titlar? Därför de gick vidare, inget snack om saken!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-21 23:18
Edoo9 Man lyckades ju slå storlaget Tottenham. Elleeeer? ;)
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-21 23:16
Kommer Barca vika ner sig, haha, var det en seriös fråga? Vi vinner mot Real på årlig basis och har spelat ut storlag som Arsenal och Man utd i CL. Tror Milans rutin kan ställa till med besvär men jag har svårt att se att Allegri inte kommer spela offensivt på San Siro och det lär straffa sig. Milan tvingades ju försvara sig i större delen på CN och det är en "lyx" Milans publik inte lär acceptera på hemmaborgen. Lycka till.
Barcelona Edoo9
2011-11-21 23:15
Milan,

No offense men att spela på gamla meriter är nog inget som skrämmer varken Barca eller något annat storlag (annat lag överhuvudtaget) i dagsläget. Milan är långt ifrån den vinstmaskin man brukade vara i sina forndagar och det spelar ingen roll ifall de har 7 eller 70 titlar. Vad har de lyckats åstadkomma senaste tiden?
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-21 23:11
Milan AC Milan™ ¦ Paulo Henrique Ganso

Dra troll..

Messi kommer springa i cirklar runt era spelare, eller har ni utvecklat rullatorer med jetmotorer i Milano månne?
Milan AC Milan™ ¦ Paulo Henrique Ganso
2011-11-21 23:10
Halloj i stugan. På Onsdag smäller det, det stora mötet. Hur ser ni på matchen? ni får inte glömma att ni möter laget som har mest titlar i världen och enda klubben att vinna CL 2 år i rad, trots att idag är ni överlägset bäst på plan, hur känns det att möta laget som har 7 CL titlar i San Siro? frågar då med tanke på att många lag viker ner sig när man möter ett klassisk storlag som Milan är, kommer Barca vika ner sig trots sin stora status som bästa fotbollslaget idag?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-21 23:07
Sluta vara så jävla barnslig, en legend är en legend oavsett om han har spelat i Real eller Barca. Just Raul är också ovanligt lätt att tycka om eftersom han står för gentlemannnaskapet som de nuvarande dräggen saknar. Kidsen på puertan borde ta och titta på honom och sen titta på Di Maria och Ronaldo. Det är ett hån. Stora spelare ska få hyllas varsomhelst, på bra grunder. Inte nån jävla arbeloa utan iker, Raul, di Stefano, guti osv.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-21 23:05
Jo, givetvis. Men i brist på annat och att det är match om två dagar. Verkar inte vara något annat som diskuteras.
Barcelona Barcadinho.
2011-11-21 23:02

Ok att du har lust att länka en film om en fotbolls legend, men varför just Raul, när det finns hundratals andra som man kunde välja. Har det hänt något särskilt med honom just nu? Passar knappt på LR tycker jag. om det inte är något särskilt.
Ursäkta om du tycker att jag är för hård.
2011-11-21 22:45
Här kommer en fantastisk video på Raúl. En spelare som för alltid kommer att ha min respekt.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-21 22:33

Det enda jag kan tänka på när jag ser den där är Davids glasögon. Han måste vara en av de coolaste fotbollsspelarna någonsin. Att Pep är med är ju bara en bonus.
2011-11-21 22:21
Alla som växte upp på 90-talet kommer att känna igen den här.

Men visste ni att Guardiola var med i videon?

Sami.

Jag tror väldigt lite om Zlatan, men inte ens han kan väl sjunka så lågt?
,Sami
2011-11-21 21:49
Fi fan tänk om Zlatan skulle sänka Barca och fira målet framför Guardiola. Fan vad lack jag skulle bli. Hoppas det aldrig händer!
Barcelona Riiio!!
2011-11-21 21:31
B-Guden

Man köper en PS3:a =)

Nee skojjar ba, borde ju va att bara gå online och "leta upp" den man vill spela mot
Barcelona B-Guden
2011-11-21 21:16
Hur gör man för att köra mot nån annan på fifa 12 xbox 360,. ?
Coach pep-
2011-11-21 21:11
God kväll. Härligt med stundande stormatch. Verkar som att det kan bli 3-4-3 mot Milan. Visst är man smått orolig över Peps ständiga experimenterande med den formationen och den obalans som tycks uppstå, men just mot Milan passar 3-4-3 bra enligt mig. Det största problemet är annars att Iniesta missar matchen. Jag hatar när Don Andres missar stora matcher. Han är bäst i världen och avgör alla stora matcher med assists eller mål. Han kunde inte spela klart mot Milan på Camp Nou och vi blev sämre så fort han klev av. Han missade mot Inter och nu missar han igen mot Milan. Har vampyren någon förbannelse mot Milano lagen eller vad?
Barcelona Éluc
2011-11-21 20:36
Åh, David Luiz och Carlés Puyol i samma lag. Fyfan vilken hårkamp!
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-21 20:34
Plocka hit Luiz om Chelsea är trötta på honom. Han är lite oslipad och ovårdad ibland. Det slipas bort med åren. Gillar honom skarpt.

Dessutom har han fruktansvärt bra hår.
Barcelona Frodo
2011-11-21 19:37
Hetfield

Att Chelseafansen sågar Luiz förvånar mig inte. De verkar vara ruskigt redneckliknande med djupt xenofobiska drag inne på deras forum. "Deras" engelska pojkar Terry, Cole, Lampard m fl undkommer all sorts kritik. Att Terry blir avslöjad som den medelmåtta han är när de spelar med en hög backlinje (där det krävs att backarna är bekväma med bollen) är det ingen som nämner. Däremot kritiseras Luiz som är optimal för det spelet AVB vill spela.
Barcelona jeon
2011-11-21 19:33
Milan blir en match som vi ska ta på liv och död för jag tror denna match har stor betydelse till hur våran form kommer att se ut resten av säsongen denna match kan ge oss hopp!

Barcelona Thiago O Monstro
2011-11-21 19:25
Hetfield;

Angående Milans försvarsspel håller jag med dig att Antonini är värdelös men ja tror de ska mycke till om han ska starta på onsdag..

De lutar mest åt att Zambrotta startar på vänsterkanten, då hans defensiv är bättre än både Antoninis och Taiwos..

Abates defensiv däremot har förbättrats markant, du såg nog hur Villa och Pedro bytte kant efter att Villa inte kom förbi en enda gång i Camp Nou..

Silva och Nesta behöver ingen vidare presentation.. Så Milans akilleshäl på onsdag kommer att vara Zambrotta på vänstra kanten, men så länge ni har en spelare vid namnet Leo Messi så vet man aldrig..
Atlético addeh
2011-11-21 19:13
1.70

Äh, man blir inte längre förvånad. Willy, Duda & Baptista för Málaga inför mötet med Madrid. Banega för Valencias del, nu tar Sílvio plats i sjukstugan och missar derbyt. Förhoppningen är dock att Falcao ska kunna spela, men även om han skulle göra det så blir det helt matchotränad.

Ska vi tippa på att Iniestas skada sträcker sig över el Clásico?
Barcelona Hetfield
2011-11-21 18:54
el Maestro

Sanchez är bäzt, det är fakta. Nej men, jag gillar Sanchez, en härlig typ som vågar och dribblar mycket, går inte att ogilla det. Jag tycker att han kostade för mycket och att det sker för mycket hyllningar när han slår en sidledspassning, men jag har ingenting emot Sanchez egentligen, även om han inte är mitt förstaval när vi köpte i somras.
Barcelona Éluc
2011-11-21 18:47
Tror inte vi ska vara oroliga över att Keita startar på onsdag. Han spelade alla 90 minuter mot Zaragoza i helgen samtidigt som Busquets vilades helt och hållet. Att han då skulle ta Iniestas plats låter inte heller speciellt rimligt då Pep nästan uteslutet spelat Keita som pivote den här säsongen.

Däremot är jag orolig över att Cesc får agera på innermittfältet till vänster om Xavi, iställer för Thiago.
Barcelona el Maestro!
2011-11-21 18:47
"Sanchez (vem annars?)"

Hehe, snart är Sanchez lösningen på allt i Barca verkar det som. Det låter roligt men jag är samtidigt säker på att jag kanske kommer att äta upp mina ord om jag fortsätter att skämta om Alexis. Detsamma gäller herr Hetfield.
Jag är på skoj humor ikväll;-).
Barcelona FC BarcelPKK
2011-11-21 18:30
Roja y Azul vi kör snart adda halil-ovic
Barcelona knoxxx
2011-11-21 18:30
Jag tror på att låta Messi spela från vänsterposition mot Milan. Delvis är Milans ytterbackar relativt trötta. Dessutom lär Cesc få starta då Iniesta är borta. För att få ut max av dessa (och av hela elvan) anser jag att vi bör spela såhär:

Valdes

Puyol Pique Masken Abidal

Busquets

Xavi Thiago

Messi Cesc Villa

Dessutom har vi Sanchez att slänga in som joker i andra. Dessutom Cuenca som kan byta med Cesc och således flytta in Messi om det skulle gå trögt.

Milan är endast farliga centralt i banan. Därför bör Busquets få starta som pivoté. Keita har de senaste matcherna visat att han absolut inte håller Barca-klass. Framför allt inte som pivoté.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-21 18:23
Har ni inte gett upp med Messi på kanten? Inse att hans riktiga position är och kommer att förbli centreforward..
Annons: