/spanien/barcelona/forum/10394.aspx/spanien/barcelona/forum/10394.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-20 23:20
1.70-ligan

Intressant men dessvärre tror jag att du har fel. Villas problem ligger i att han inte längre skjuter långskott och har blivit alltför ensidig, det kombinerat med att han tappat sitt avslut pga en "niggling injury" samt en klassisk utbränning.

Pedro var väldigt ur form och det var stor del tack vare dåliga avslut samt att Pedro inte tillför mycket annat än att vara där vid rätt tillfälle. Bara det är en kunskap som inger respekt.

Hetfield

Den jag helst vill ha är City. Kalla mig idiot om ni vill men kolla på deras europeiska resultat så ser ni anledningen. De är ett lag som tack vare sin individuella briljans och defensiva stabililtet kan köra över smålag i England, men när det kommer till Europa och till lag som faktiskt kan rulla bollen med lite intelligens, blir det svårare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-20 23:06
Hetfield

Bayern är min skräckmotståndare nr 1

BB Barceloneta

Ja, det är ju bra att Pep ser det isåfall. Då lär han ju ta tag i det "problemet" och Cesc blir ännu bättre. Trots allt är det få spelare som köpts in utifrån, som anpassat sig så väl på så kort tid som honom. Men det har ju sin naturliga förklaring .. :)
Barcelona Hetfield
2011-11-20 22:58
Jag skrev tidigare om att jag såg t.ex: Bayern Munchen som ett starkare och farliga motståndare i CL än Real Madrid, då fick jag ett PM från en maräng. Jag spinner väl vidare på frågan.

Vilket lag är farligare att möta i CL, Bayern Munchen eller Real Madrid? Jag valde Bayern Munchen då de spelar som ett lag inte förlitar sig på individuella prestationer, och de höjer sig nästan alltid mot topplag.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-20 22:57
1.70-ligan Intressant tanke, skulle ju kunna ligga nåt i det du säger, och som du nämner så är ju det nåt för Pep att tänka på och få det att fungera. Det optimala vore ju att få Cesc att kunna behärska både den helt centrala rollen och den lite mer offensiva som han hittat bra hittils, som pep nämnde efter matchen så måste Cesc lära sig att kanske inte gå på allt för många offensiva utflykter vilket kan skapa oorginisation i laget. Jag tror faktiskt att Xavi kan lära han mycket
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-20 22:43
Har varit borta större delen av kvällen och läste lite snabbt igenom vad som skrivits om Cesc. Jag har tidigare endast sett positivt på hans ankomst och tyckt att han varit väldigt lyckad hittills. Men skulle det kunna vara så att Villa och Pedro hämmas av att Cesc är på plan?

Det är inget jag spekulerat i kring tidigare, man kan ju tycka att de endast borde bli bättre när de spelar med Cesc. Han är ändå en av de bästa spelarna i världen på att slå de avgörande passningarna... men kanske kan det vara så att Cesc, omedvetet, har del i Villa och Pedros svaga höst? Att han tar lite av deras ytor. Isåfall har Pep något att fundera på. Det är inte värt att placera två så pass duktiga avslutare som Pedro/Villa längre från målet för att ge Cesc plats där. Kanske ibland, men inte alltid.
Och då tänker jag inte bara på att anfallarna ska komma igång - Cesc har så många fler kvalitéer som vi kan ha också nytta av. Det är viktigt att han fungerar lika bra på fler positioner framöver...

Dock är jag fortfarande glad att vi har Cesc. Han tillför massor och jag tror nog att han med tiden bara kommer att bli ännu bättre. OM eventuellt Villa/Pedro hämmas lite i målskyttet just nu, tror jag inte det kommer vara ett problem på sikt. Dessa spelare ska bara kunna fungera ihop.
2011-11-20 22:43
SamMajid

Såna där resonemang funkar ju inte riktigt i Barca. Han har spelat i La Masia i nästan hela sitt liv, han klarar av det. Om många har gjort det innan, klarar Isaac av det också. Men i.om han startade igår så betyder det nästintill att han inte kommer starta. Men hade kunnnat göra det!
Barcelona El Soap
2011-11-20 22:30
Det räcker ju antagligen med en poäng på onsdag (räknar med att vi slår BATE hemma), så är ju ingen skandal om vi inte vinner. Men visst, vore skönt att vinna mot Milan och samtidigt säkra gruppsegern.

Bojan hade det riktigt tungt idag, borde gjort mål idag på de chanser han hade.
Barcelona SamMajid
2011-11-20 22:28
den närkingska älgen

Håller med, det vore skönt med vinst men Milan är starka på hemmaplan plus att italienarna är väldigt sluga, man vet aldrig vad dom kan hitta på.

barcetia - Asexis7

Det har inget med Cuencas kvalitét att göra men han har precis börjat att utbilda sig och fått spela lite matcher med A-laget, tycket då ändå att det är lite tidigt för honom att ta sådana utmaningar som domhär, plus att man alltid måste vara säker när man går med en startelva i sådana matcher.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-20 22:28
barcetia - Asexis7

Allegri kommer aldrig våga lira Taiwo som vänsterback som Barca. Det blir nog Zambrotta, och honom rundar ju till och med Puyol utan problem. Sanchez will do fine.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-20 22:23
Underbar mål av Osvaldo. Synd att det felaktigt blåstes av
2011-11-20 22:22
SamMajid

Busquets startade mot semi-finalen mot Chelsea på Camp Nou, så att cantéraspelarna inte ska vara mogna nog tror jag inte räcker som anledningen.

Däremot kan en anledning som att Cuencas kvalitéer inte riktigt kan användas på bästa sätt emot Milan vara en riktig sådan. En spelare som Pedro hade varit bäst då hans löpningar hade förvirrat den iq-befriade Taiwo, men Sanchez duger också därtill :-)
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-20 22:21
Jag tycker det är självklart att vi ska spela fyrbackslinje mot Milan då dessa trebackslinje experimenten ännu inte är redo för stora matcher, dock kan det visa sig intressant om det sätter sig än mer då vi skulle bli mer svårlästa. Men tillbaka till ämnet, den elvan "älgen" visar är ju den mest troliga, håller med om att det skulle vara intressant och spännande med Montoya men jag tror ännu inte han är redo för Milan. Större chans att Cuenca startar än Montoya
2011-11-20 22:21
SamMajid

Vore sjukt skönt om vi kunde vinna på tisdag, då är segern i gruppen redan säkrad. Då sista omgången i CL spelas 4 dagar innan El Clasico vore det skönt att kunna vila så många nyckelspelare som möjligt mot BATE hemma.

Synd för Osvaldo som fick det där sjukt snygga målet felaktigt bortdömt för offside.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-20 22:20
Neeeeej offside??? Håll käften domarn, det var INTE offside!??
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-20 22:19
Osvaldo gjorde just ett av säsongens snyggaste mål. Herre. Jävlar.
Barcelona SamMajid
2011-11-20 22:14
addeh

Att ha Cuenca på topp mot Milan vore för riskabelt, han är inte tillräckligt mogen för sådana utmaningar, Milan är starka mot hemmaplan och barca måste gå ut med minst en poäng för att vinna gruppen.

Jag tror att Pep startar med Alexis efterssom han har rutin från den italienska fotbollen och han har även gjort mål mot dom förut plus att Pedro precis är tillbaka från skadan.
Barcelona Barca4eva
2011-11-20 22:09
SamMajid

What Addeh said.

den närkingska älgen

Ungefär så tänkte jag med. Men jag skulle gärna vilja se Cesc spela, hans djupledslöpningar är ju så goa!
Atlético addeh
2011-11-20 22:07
SamMajid

Så fort någonting går deras väg eller emot oss. Simple as that.
Atlético addeh
2011-11-20 22:03
Hetfield

Tycker den inställningen är lite småskum men låt gå! :-)

Barca4eva

Vi bör spela 4-3-3 mot Milan, precis som vanligt. Frågan är väl om Adriano hinner bli kvitt sin skada, annars får väl Puyol gå ut som högerback vilket jag är övertygad om att han skulle klara bra. El capitá var enorm igår.

Man vet aldrig med Pep, men för mig känns elvan ganska självklar. Piqué & Mascherano centralt i backlinjen, Abidal till vänster. Trion Busquets, Xavi & Iniesta på mittfältet. Längst fram i banan är det svårare. Messi är given, sedan tror jag Alexis (hör och häpna, Hetfield) kommer få chansen igen. Cuenca är egentligen värd en plats han också, men med tanke på att han vilades i den senaste riktigt tuffa matchen (Athletic) är jag tveksam till om Pep vågar spela honom. Dessutom gjorde ju Villa ett förlösande mål igår vilket nog kan vara avgörande.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-20 21:58
Fint skott av Gago.
2011-11-20 21:57
Barca4eva

Tycker att vi skall spela 4-3-3 och försöka sätta en elva som i mångt och mycket skulle kunna spela i El Clasico, den här matchen blir ett bra test mot svårt motstånd. Jag vill se Montoya som högerback då han är mest lik Alves och Adriano i spelstilen. Samtidigt vet jag ju att det förmodligen inte kommer bli så. Det mest logiska är att Puyol tar hand om högerbacksplatsen och Mascherano spelar som mittback med Pique. På mittfältet är det läge för starkaste möjliga manskap, både Iniesta och Busquets vilade ju i helgen och bör vara redo för spel. I anfallet är ju Messi given, jag tror även att Sanchez får en ny chans då Pedro precis kommit tillbaka från skada. Cuenca anses nog lite för ung och orutinerad för att spela en sådan här match och jag tror att Villa får chansen i anfallet. Elvan skulle isåfall se ut såhär;

Valdes
Puyol, Pique, Mascherano, Abidal
Busquets
Xavi-Iniesta
Alexis-Messi-Villa.

Bara för att kommer det säkert sluta med 3-backslinje och Keita som pivote. Men det hade känts sådär.
Barcelona SamMajid
2011-11-20 21:54
En fråga bara grabbar.
Hur ofta brukar Real Madrid supportrar gästa Les Rambles?
Barcelona Barca4eva
2011-11-20 21:47
Addeh

Förstår vad du menar :p
För att försöka få ett slut på den här samt Sanchez diskussionen så undrar jag hur ni tycker att laget bör spela mot Milan?

3-4-3 eller 4-3-3 som vanligt? Alves och Adriano är borta samtidigt som Pedro precis har kommit tillbaka(?). Och startar Cuenca? Pep är Pep men man undrar ju lite hur folk tänker :p

Barcelona Barcadinho.
2011-11-20 21:45
Hetfield -

konstigt att du kan vända kappan efter vinden så fort med Alexis.
Du berömde honom hela förra säsongen. Så mycket att du fick mig att följa Udinese mer än vad jag hade tänkt.
Jag förväntade mig mer så att just du skulle ha tålamodet.

Men jag håller med det faktumet att Sanchez inte bevisat ett skit i Barca än.

(Ok ciao alla och skönt att Dortmund tog Bayern!)
2011-11-20 21:43
SamMajid

Alltid kul när det börjar skriva nya, seriösa personer i forumet. Kör hårt!

Barcelona Hetfield
2011-11-20 21:43
Ni överdriver om Bojan. Han ska göra mål där, men han är fortfarande aktiv och gör mer än både Osvaldo och Lamela.

Just saying. Han har gjort 3 mål, inte långt ifrån Villa.
Barcelona Hetfield
2011-11-20 21:41
addeh

Jo, men jag sa att han är en floppvärvning tills han visar det motsatta, detsamma gäller Cesc och alla värvningar, så det är ju knappast skit.

Sen är det ruskigt kul att reta gallfeber på hans fans, det är samma sak som när Zlatan spelade här. Riktigt kul :P
2011-11-20 21:40
Gonzalez_Barca

Verkligen. Trodde att han var på gång under våren 2010 när han höll den bråkande Zlatan på bänken och gjorde viktiga mål mot både VIllareal och Sevilla på bortaplan. Sedan dess har han ju totalt stagnerat och jag har faktiskt gett upp hoppet om honom. Tror att nerverna har mycket med det att göra. Han är för känslig för konkurrens. Han är som bäst när han får vara det ohotade förstavalet och känna tränarens förtroende. Det får man ju dock inte om man inte levererar. En ond cirkel. Lite synd om Bojan är det allt.
Atlético addeh
2011-11-20 21:40
Hetfield

Jag förstod väl att du var ironisk just nu när du skrev om Alexis, men du kan samtidigt inte påstå annat än att du kastat en del skit mot honom och redan dömt ut honom som en floppvärvning. No hard feelings. :-)
Atlético addeh
2011-11-20 21:38
Barca4eva

Det jag försöker säga är att det inte alltid är folk under 15 år som bidrar med den oseriösa nivån som ibland uppstår, även om det naturligtvis handlar om åldersfråga i många fall.

Hur som helst hälsar även jag dig välkommen hit SamMajid. Hoppas du kommer trivas här.
Annons: