/spanien/barcelona/forum/10393.aspx/spanien/barcelona/forum/10393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-11-21 00:12
Hoppas det. Köpte spelet dagen den kom ut och tills idag funkar den ej
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2011-11-21 00:10
CESC..4..FABREGAS

Inget att vara orolig över, det är bara tillfälligt.
2011-11-21 00:06
Tappar kontakten i med EA efter varje FUT match vet inte vrf.
Barcaisbest
2011-11-21 00:03
Okej , då vet jag inte
2011-11-21 00:01
Ps3
Barcaisbest
2011-11-20 23:57
CESC..4..FABREGAS

Körde det för någon timme sen på Xbox. Kör du på PS3 eller Xbox?
2011-11-20 23:55
Är det någon har som spelar FIFA Ultimate Team. I så fall varför fungerar den inte i Sverige
AndreD - Ànims Afellay
2011-11-20 23:45
Damn Osvaldo. Fyfan vad jag hade lackat
Barcelona Barca4eva
2011-11-20 23:40
Synd om Osvaldo fan...målet var ju hur snyggt som helst!
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-20 23:39
BB-Barceloneta

Exakt. Även om Barcieta har poänger ang hur mycket de tappar utan Schweinsteiger. Vi kan inte få Bayern heller. Vi kan bara möta de grupptvåor som inte kommer från Spanien eller spelade i vår egen grupp i åttondel.
Barcelona Vampíro
2011-11-20 23:38
Hetfield:

Ville inte go there men det är sant, ska man ha en okunnig brud i studion får man i alla fall se till att hon set bra ut. Hon här är bara irriterande och finns där av en enda anledning för att hon är tjej, tråkigt men sant.
,Sami
2011-11-20 23:37
Puyol: Zlatan kommer att vara motiverad mot oss
Det har knappast undgått någon att Zlatan Ibrahimovic och Pep Guardiola inte drog jämnt när Zlatan spelade i Barcelona – och i efterdyningarna av Zlatans självbiografi har konflikten återigen fått uppmärksamhet.

Och på onsdag möts de båda igen när Milan gästar Barcelona i Champions League. Och Barcelonas lagkapten Carles Puyol tror att Zlatan kommer att vara rejält taggad på onsdag.
- Han att vara väldigt motiverad. Men å andra sidan, vem är inte det när de möter Barcelona, sade Puyol som gjorde 90 minuter för första gången på månader då Barcelona slog Zaragoza i helgen.
- Men jag tror inte att han är mer motiverade än vad vi är, tillade Puyol.

Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-20 23:36
den närkingska älgen Jag håller helt med dig om Champions league grejen eftersom mot real så kan det bli så mycket mer än bara det fotbollsmässiga som avgör. Men både Bayern München och Real är ju de två lagen jag iaf minst vill möta i cl. Dock så kommer vi ju förmodligen inte få nåt av de här lagen i åttondel, ja definitivt inte real
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-20 23:34
Bayern har ju lyft sig mycket tack vare van Buyten. Man såg nu mot Dortmund att spelar inte Schweini så saknar de mycket tyngd på mitten och blir då lätta att spela sig igenom. Badstuber är inte så bra som Bayerns statistik säger. Neuer, Schweini, Badstuber, Ribery och Robben. Äckliga spelare. Men jag spelar fortfarnade hellre mot Bayern än mot Real, känns som att deras spelstil passar oss mer än Reals..
Barcelona Hetfield
2011-11-20 23:33
Vampiro

Det värsta måste nog vara att hon inte ens är särskilt snygg. Spansk och italiensk tv har modeller och andra snygga tjejer i studion.

Könskvotering. Sluta med det.
2011-11-20 23:32
Haha. Championship också.
Barcelona Vampíro
2011-11-20 23:32
Kollar på FK-Europa för första gången på säsongen och vem i helvete är hon Spanien "experten"? Herregud vad irriterande, trodde aldrig jag skulle sakna Kåmark men man kunde åtminstone stå ut med honom. Nu vet jag att det är tabu för vissa att kritisera tjejer i fotbollsammanhang men ska man tjäna stora pengar på att sitta i en studio 1h i veckan så ska man fan ha en aning om vad man snackar om, spelar ingen roll vad man har för kön.
Barcaisbest
2011-11-20 23:31
den närkingska älgen

Håller med riktig pajas! Det enda han kan är superettan...
2011-11-20 23:29
Fy fan. Olof Lundh kan ju verkligen INGENTING om spansk fotboll. Det är ju för fan sjukt, och han kallas expert. Fattar inte varför man kollar på fotbollskanalen europa, lackar ju hela tiden.

1.70/Hetfield

Jag undviker hellre Real än Bayern. Detta av anledningen att de är just Real Madrid. El Clasico är ju en match ut över det vanliga, där vanliga förutsättningar sätts åt sidan. Det är helt enkelt matcher som kan gå hur fan som helst. Dessutom har jag en enorm respekt för den här upplagan av Real, den är (otroligt nog) farligt lik det Inter som slog ut oss ur CL 2010. Dessutom ser fan Reals defensiv riktigt stabil ut i år. Skulle ju inte jubla om vi fick Bayern heller, såklart.
Atlético addeh
2011-11-20 23:28
Även om Bayern visat sig vara mänskliga och torskade toppmötet mot Dortmund i helgen är de för mig det största hotet i CL. Schweinsteiger är skadad fram till jul, vilket synts väldigt tydligt. När han, och även Robben, är tillbaka kommer vi få se ett annat Bayern igen.
Barcelona Hetfield
2011-11-20 23:27
Jag håller med om Man C. De spelar väldigt effektivt, men de lever fortfarande på att t.ex: Silva eller Kun ska briljera.

Men frågan var om vilket lag som är farligast, Bayern eller Real Madrid (eller vilket som är farligast när det gäller alla lag.)
2011-11-20 23:20
1.70-ligan

Intressant men dessvärre tror jag att du har fel. Villas problem ligger i att han inte längre skjuter långskott och har blivit alltför ensidig, det kombinerat med att han tappat sitt avslut pga en "niggling injury" samt en klassisk utbränning.

Pedro var väldigt ur form och det var stor del tack vare dåliga avslut samt att Pedro inte tillför mycket annat än att vara där vid rätt tillfälle. Bara det är en kunskap som inger respekt.

Hetfield

Den jag helst vill ha är City. Kalla mig idiot om ni vill men kolla på deras europeiska resultat så ser ni anledningen. De är ett lag som tack vare sin individuella briljans och defensiva stabililtet kan köra över smålag i England, men när det kommer till Europa och till lag som faktiskt kan rulla bollen med lite intelligens, blir det svårare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-20 23:06
Hetfield

Bayern är min skräckmotståndare nr 1

BB Barceloneta

Ja, det är ju bra att Pep ser det isåfall. Då lär han ju ta tag i det "problemet" och Cesc blir ännu bättre. Trots allt är det få spelare som köpts in utifrån, som anpassat sig så väl på så kort tid som honom. Men det har ju sin naturliga förklaring .. :)
Barcelona Hetfield
2011-11-20 22:58
Jag skrev tidigare om att jag såg t.ex: Bayern Munchen som ett starkare och farliga motståndare i CL än Real Madrid, då fick jag ett PM från en maräng. Jag spinner väl vidare på frågan.

Vilket lag är farligare att möta i CL, Bayern Munchen eller Real Madrid? Jag valde Bayern Munchen då de spelar som ett lag inte förlitar sig på individuella prestationer, och de höjer sig nästan alltid mot topplag.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-20 22:57
1.70-ligan Intressant tanke, skulle ju kunna ligga nåt i det du säger, och som du nämner så är ju det nåt för Pep att tänka på och få det att fungera. Det optimala vore ju att få Cesc att kunna behärska både den helt centrala rollen och den lite mer offensiva som han hittat bra hittils, som pep nämnde efter matchen så måste Cesc lära sig att kanske inte gå på allt för många offensiva utflykter vilket kan skapa oorginisation i laget. Jag tror faktiskt att Xavi kan lära han mycket
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-20 22:43
Har varit borta större delen av kvällen och läste lite snabbt igenom vad som skrivits om Cesc. Jag har tidigare endast sett positivt på hans ankomst och tyckt att han varit väldigt lyckad hittills. Men skulle det kunna vara så att Villa och Pedro hämmas av att Cesc är på plan?

Det är inget jag spekulerat i kring tidigare, man kan ju tycka att de endast borde bli bättre när de spelar med Cesc. Han är ändå en av de bästa spelarna i världen på att slå de avgörande passningarna... men kanske kan det vara så att Cesc, omedvetet, har del i Villa och Pedros svaga höst? Att han tar lite av deras ytor. Isåfall har Pep något att fundera på. Det är inte värt att placera två så pass duktiga avslutare som Pedro/Villa längre från målet för att ge Cesc plats där. Kanske ibland, men inte alltid.
Och då tänker jag inte bara på att anfallarna ska komma igång - Cesc har så många fler kvalitéer som vi kan ha också nytta av. Det är viktigt att han fungerar lika bra på fler positioner framöver...

Dock är jag fortfarande glad att vi har Cesc. Han tillför massor och jag tror nog att han med tiden bara kommer att bli ännu bättre. OM eventuellt Villa/Pedro hämmas lite i målskyttet just nu, tror jag inte det kommer vara ett problem på sikt. Dessa spelare ska bara kunna fungera ihop.
2011-11-20 22:43
SamMajid

Såna där resonemang funkar ju inte riktigt i Barca. Han har spelat i La Masia i nästan hela sitt liv, han klarar av det. Om många har gjort det innan, klarar Isaac av det också. Men i.om han startade igår så betyder det nästintill att han inte kommer starta. Men hade kunnnat göra det!
Barcelona El Soap
2011-11-20 22:30
Det räcker ju antagligen med en poäng på onsdag (räknar med att vi slår BATE hemma), så är ju ingen skandal om vi inte vinner. Men visst, vore skönt att vinna mot Milan och samtidigt säkra gruppsegern.

Bojan hade det riktigt tungt idag, borde gjort mål idag på de chanser han hade.
Barcelona SamMajid
2011-11-20 22:28
den närkingska älgen

Håller med, det vore skönt med vinst men Milan är starka på hemmaplan plus att italienarna är väldigt sluga, man vet aldrig vad dom kan hitta på.

barcetia - Asexis7

Det har inget med Cuencas kvalitét att göra men han har precis börjat att utbilda sig och fått spela lite matcher med A-laget, tycket då ändå att det är lite tidigt för honom att ta sådana utmaningar som domhär, plus att man alltid måste vara säker när man går med en startelva i sådana matcher.
2011-11-20 22:28
barcetia - Asexis7

Allegri kommer aldrig våga lira Taiwo som vänsterback som Barca. Det blir nog Zambrotta, och honom rundar ju till och med Puyol utan problem. Sanchez will do fine.
Annons: