/spanien/barcelona/forum/10387.aspx/spanien/barcelona/forum/10387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2011-11-22 21:04
Edinson Fucking Cavani! Vilken jävla forward han är.
Barcelona NoGo™
2011-11-22 21:04
Oj oj 1-0 Napoli, Cavani.
Barcelona Man1
2011-11-22 21:03
Fail city?
Barcelona jeon
2011-11-22 21:03
vi har haft det helt okej när det gäller möten mot zagreb men grejen är att nu så är zagreb är rätt så defensivt lag men nu är de inte dem som är super dåliga utan real som verkligen har blivit bra de är sjukt bra med andra ord, vi får hoppas att vi kommer upp till våran gamla form vilket vi inte är just nu!
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-22 21:02
Jaaaaa!!

1-0 Napoli!!!
Barcelona Barça-MeTi
2011-11-22 20:58
zagreb va fan e de för lag? lol
BARCA-més que un club
2011-11-22 20:57
redan 3 -0 till real den matchen lär sluta 10 -0 elr nåt bhuuuuuuuuuuuu
Ryo Miyaichi !
2011-11-22 20:56
mycket tidiga mål ikväll haha
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-22 20:54
3-0 Real Madrid efter 8 minuter.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-22 20:47
GOL Benfica!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2011-11-22 20:43
Streams till Napoli - Man C
Barcelona PepGuardíola
2011-11-22 20:42
Någon som har hittat en stream?
Atlético addeh
2011-11-22 20:41
Hetfield

Jag säger ju inte att Spanien är sämre nu. Det jag menade var väl egentligen att det under Del Bosque blivit sämre, i alla fall tråkigare, om man jämför med under Aragones period. Men Del Bosques lag gick hela vägen i Sydafrika, och jag kan inte påstå att laget är sämre nu.

Jag förstår fortfarande inte hur man kan säga att Spanien, som dominerat världsfotbollen på alla höll och kanter de senaste åren, är överskattade. Då är din definition av överskattad väldigt snedvriden.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-22 20:34
addeh

Hade tagit "spansk version av anglofil" som en komplimang, det är en synonym för att vara upplyst!

Det handlar inte om att Spanien ska vara sämre eller bättre, handlar om att spanjorerna har blivit mätta och redan vunnit både EM och VM. Det är så stort det kan bli. Vänta tills EM så ska ni se på skillnad :-)

samt att VdB har kvar gamlingarna och inte spelar med unga, sugna spelare som t.ex Monreal(visserilgen tog han inte Alba men Monreal borde ha fått chansen för längesen)
Barcelona Hetfield
2011-11-22 20:33
addeh

Jag skriver det här, sen så avrundar jag diskussionen.

Du skrev detta "Jag har heller aldrig sagt emot dig i frågan om Spanien är svagare nu om man jämför med tidigare år."

Du säger att Spanien är svagare. Period, sluta envisas :P

"Spansk" anglofil = Vägrar att erkänna att laget är dåligt eller sämre.
Atlético addeh
2011-11-22 20:26
Hetfield

Nej, jag har inte skrivit att jag tycker Spanien är sämre nu. Och då menar jag kontra VM, då man hade nästan exakt samma lag. I EM 2008 var det en lite annorlunda Spanien, lite andra spelare och en annan tränare. Det kanske är så att jag ser dåligt, men visa gärna vart jag "erkänner" det.

Haha, en spansk version av en anglofil. Det där var du bara tvungen att säga. Hela sanningen om anglofiler är inte att de tycker England är störst, bäst och vackrast, men det är ofta så det definieras. Spanien har på senare år varit stört, bäst och vackrast, därför är det ganska konstigt att du kallar mig en för en spansk version av en anglofil.

Nåja, vi kan släppa det nu. Som vanligt ger du dig inte, oavsett hur dumt det kan bli.

Kul med CL ikväll. Synd att inte TV10 visar en bättre match än United-Benfica.
Barcelona Éluc
2011-11-22 20:23
Det förändrar ju allt. Vinst ikväll och man har otroligt goda chanser att ta sig vidare.
Barcelona Éluc
2011-11-22 20:23
Oj då! Se där.
Andreas-
2011-11-22 20:20
Eluc:

Napoli har Villarreal borta i sista omgånge.
Barcelona Éluc
2011-11-22 20:19
Även om Napoli vinner mot City ikväll så måste de vinna sista matchen mot Bayern på Allianz Arena, som kommer bli oerhört svårt även om Bayern då är är klara som gruppsegrare. Ser tyvärr inga större chanser till att Napoli tar sig vidare till åttondelen.
Barcelona Hetfield
2011-11-22 20:08
Bäst så, nog om det. Jag hoppas att Napoli tar det, men Man C är så ruskigt effektiva. Om Napoli ska ha en chans på att ta Man C så måste trion prestera.

Kom igen grabbar. Ta Napoli till slutspel.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-22 20:00
edit: skitsamma. jag vet faktiskt inte vad jag tycker själv.
framtiden är inte helt 100% för la seleccion direkt men samtidigt är dom favoriter i varenda mästerskap dom går in i.
jag drar mig ut ur denna diskussionen ;)
Barcelona Silva
2011-11-22 19:58
Hoppas självklart att City tar sig vidare, men jag är lite fundersam över laguttagningen.

Att Mancini prioriterar Premier League är väl självklart, men är det verkligen rätt att vila Aguero, Richards, Clichy och Nasri idag, där de tre förstnämnda verkligen imponerat i år, i en sån här viktig match?

Sen är det väl viktigt att rotera för att hålla spelarna nöjda och fräscha och det är precis inga dussinlirare ersätter dessa. City har dessutom en viktig match mot Liverpool på söndag, så det är väl förståeligt att han vilar några nyckelspelare.

Hart; Zabaleta, Kompany, Lescott, Kolarov; De Jong, Milner; Silva, Yaya, Balotelli; Dzeko.
Barcelona Hetfield
2011-11-22 19:57
addeh

Men jösses, det jag citerade var något du skrev innan ditt senaste inlägg. Ta och scrolla ner lite, du erkänner ju det ;)

Varför inte bara erkänna att Spanien är sämre, istället för att envisas och skydda allt som har med Spanien att göra med? Ta inte illa upp, men du börjar låta som en typisk anglofil (fast om Spanien i det här fallet :P)
Atlético addeh
2011-11-22 19:56
Hetfield

"Jag håller med om att Spanien knappast är bättre nu är tidigare, men påstår samtidigt inte att de är sämre."

Säger jag verkligen att Spanien är sämre? Och du tycker jag bör läsa noggrannare.
Barcelona Hetfield
2011-11-22 19:53
addeh

Ehm "Jag har heller aldrig sagt emot dig i frågan om Spanien är svagare nu om man jämför med tidigare år."

Du säger ju att Spanien är sämre nu, du kan ju inte byta åsikt så snabbt :P
Barcelona Barça-MeTi
2011-11-22 19:53
Grabbar vad tror ni om Champions League ikväll finns de risk för skrällar eller? ;)
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-11-22 19:41
Måste dock hålla med Hetfield angående situationen om Spaniens landslag. De har verkligen inte samma vilja längre efter att de vann EM och VM.
Det mest irriterande med Del bosque är att han aldrig byter startelva, han kanske byter 1 till 2 spelare max på en träningsmatch. Annars är det samma startelva.
Det hade varit mycket bättre om Spanien fick iin lite mer nya unga spelare som är mycket hungrigare än tex Villa som knappt har lust att spela ser det ut som.
Atlético addeh
2011-11-22 19:40
Hetfield

Jag håller med om att Spanien knappast är bättre nu är tidigare, men påstår samtidigt inte att de är sämre. Överskattade och överhypade är en helt annan sak.

Jag håller fortfarande Spanien som favoriter till att vinna EM, med Tyskland & Frankrike som största utmanare.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-11-22 19:08
Lite off topic

Hur mycket MB går åt om man spelar Wordfeud på mobilen?
Annons: