/spanien/barcelona/forum/10381.aspx/spanien/barcelona/forum/10381.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-11-23 15:33
"Målfest för Los Blancos reserver!"

Lite komiskt att kalla deras världsklasspelare för reserver, hade barcelona redaktionen skrivit en sådan rubrik så hade det åtminstone funnits 3-4 canteranos i elvan..men men säger väl en del om de olika vägarna klubbarna tar. Aldrig att vi hade kallat någon från a-laget för reserv.
Ryo Miyaichi !
2011-11-23 15:29
Sjukt tråkigt att eran match krockar med Arsenal-Dortmund idag.... Får nästan slänga på 2 streams o sitta och kolla på båda matcherna haha..

Hur känns det på förhand, tar ni Milan idag eller?
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-11-23 15:29
Jag kom precis på två skämt.

Do you know why Platini is with the Real Madrid players when they are tryin to hit on a girl? Because they cant score without UEFA.

What does Di Maria and Ronaldo do when a girl is hittin on them? They dive!
,Sami
2011-11-23 15:14
westinho - Sergio #16
Jag själv har en sån halsduk. Köpte faktiskt en sån igår på affären Svea. Gå in på min länk! Kostar 200 kr. Riktigt snygg är den och varm. Alla guzzar kollar på en:p
Barcelona Edoo9
2011-11-23 15:14
Westinho

Den passar inte dig har jag en känsla av! :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-23 15:13
Hetfield

Haha, är väl som att välja mellan pest och kolera för dig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-23 15:11
Milan spelar väldigt centretat, något som de flesta vet. Vill man då bredda och sprida ut laget så mycket som möjligt är Sánchez och Cuenca med i elvan, då de kan spela yttrar och slicka linjen, med Messi i mitten. Det är ett alternativ i alla fall. Annars så är backlinjen samt Xavi, Busquets och Messi givna för mig. De tre resterande positionerna slåss alltså i första hand Villa, Sánchez, Thiago och Cesc om, där även Keita och Cuenca kan blanda sig in.

Valdés
Puyol, Piqué, Mascherano, Abidal
Xavi, Busquets, Thiago
Messi, Cesc, Sánchez

Det blir den här elvan för mig. Det här är förmodligen en av de väldigt få gånger jag vill ha Messi på kanten, men med två defensiva ytterbackar, Cesc som en av de andra anfallarna och ingen mittfältare som kan dra sig ut på kanten(ok, Thiago skulle väl kunna göra det, men jag vill ha honom i mitten) så ser jag verkligen inget annat alternativ än att argentinaren får bredda till höger idag. För den enda andra i startelvan som kan ta en kantroll är Sánchez och kan tar väl vänstern. Vill man verkligen inte ha Messi på kanten så blir det två av Sánchez, Villa och Cuenca som får starta och Pep får då ta bort Cesc eller Thiago ur startelvan. Men den nämnda elvan är som sagt den bästa enligt mig, speciellt när Milans ytterbackar inte är de bästa.
Barcelona Barca4eva
2011-11-23 15:10
Den här matchen känns som en sån där vi behöver en spelare som Sanchez..på förhand då.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-11-23 15:10
Är det någon som har en aning om var man kan köpa en sådan halsduk som Messi har på bilden?
Barcelona Hetfield
2011-11-23 15:01
Sanchez ska starta. Inget snack om den saken, hellre Sanchez än Villa.

Nej, jag skojar inte nu.
Barcelona Barca4eva
2011-11-23 14:51
Sanchez måste man ju spela idag!
Atlético addeh
2011-11-23 14:47
comprende

Du har onekligen en poäng i det.
Barcelona comprende
2011-11-23 14:44
Addeh Tänk dig Sanchez från start mot Milans redan sega försvarare?! 70 min att åka av då Om det är någon gång han ska starta så är det idag, han har briljerat mot Milan för
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-23 14:43
Hoppas på följande elva:

Puyi Mascherano Pique Abidal
Xavi Busquets Thiago
Messi Fabregas Sanchez

Motiv:
Xavi & Thiago i mitten där dom lär styra och ställa utan några större problem mot Aquaman/Nocerino/v. Bommel. Känns rätt givet mittfält.

Anfallet däremot flyttar jag om lite då Milans styrkor ligger i deras mittbackar. Nesta och Silva är riktigt bra i mitten men ytterbackarna är svagare däremot.
Därför sätter jag in Fabregas centralt eftersom han inte kommer vara speciellt aktiv allra längst fram utan förhoppningsvis lite släpande i anfallet. Messi och Sanchez (eller Villa, spelar nog ingen större roll men jag vill hellre titta på Sanchez) ska inte ha några problem men någon av Milans ytterbackar. Antonini, Zambrotta och även Taiwo är rätt kassa. Abate gillar jag starkt däremot men likt Alves är hans styrka i offensiven, inte i defensiven. Han kan dock lyckas sätta stopp för Villa som oftast kör mer "rätt på".
Taiwo för den som inte visste om det bänkas rätt ofta och har inte alls lyckats i Milan. Killen har elefantkliv men defensivt är han inte jättebra.

Messi och Sanchez på kanterna alltså och Fabregas som magiker i mitten, lite släpande där han inte störs av Nesta & Silva.

Efter någon timma, lite mer, får gärna Cuenca gå in för Sanchez samt Villa för Xavi (och därmed flytta ner Fabregas). En pigg Villa i mitten mot den åldrande Nesta dom sista 20 kan göra stor skada på Milan.

Förhoppningsvis känner Allegri att han inte kan backa hem i 90 minuter som på CN (lite overkill men ni fattar) utan kör lite mer offensivt vilket kommer bjuda oss på ytor. Milan spelar också väldigt trångt på mitten vilket vi antagligen kommer ta nytta av.

Fyrbackslinjen behöver man väl inte motivera; tyckte Pato gjorde klart för oss förra gången vilket misstag det var. Vill se Pique på Pato med hans speed och se till så att inte Milan får några chanser på fasta situationer.

tankar? något som kan ändras?

100%AntiMadridista

i dagens GP står det också att Boateng är borta. Lär väl stämma isåfall.

kan man förutspå att Milans anfall ser ut följande:
-------Robinho
Pato-----------Ibra
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-11-23 14:41
Nån som vet om Kevin Prince Boateng är borta mot Barca? För så här står det på DN "Milan saknar hjärtsjuke anfallaren Antonio Cassano och Kevin Prince Boateng. Barcelona ställer upp utan nyckelmittfältaren Andres Iniesta"

Atlético addeh
2011-11-23 14:27
Barcadinho

Håller egentligen med dig om precis allt, utöver ett par detaljer. Först och främst, att Bayern kommit ned på jorden igen har tveklöst mycket med Schweinsteigers skada att göra. Efter juluppehållet är han tillbaka, är när han hittar formen igen kommer München-gänget bli livsfarliga. Att de även har ett annat ess i form av Robben som varit skadad gör dem ännu starkare.

För det andra håller jag inte med om Athletic Bilbao. Det är nu på senare de verkligen börjat prestera. Ända sedan derbyvinsterna mot Real Sociedad & Osasuna samt krossen av PSG i Europa League har deras segertåg fortsatt. Vi hade tur som fick med oss en pinne från San Mámes. De bortaslog Sevilla förra omgången, och slog några veckor dessförinnan Atlético med 3-0. Efter en seg start är snarare Athletic verkligen på väg uppåt. Jag tror dem tar den sista CL-platsen.
Barcelona Hetfield
2011-11-23 14:09
Fint och fint. Mourinho är sådär ödmjuk när han leder ligan, vänta tills det går sämre så får man se hans rätta sida, det är då han petar folk i ögat och firar vid motståndarens bänk. Mourinho har alltid varit, går det bra för honom så ler han och delar komplimanger, går det dåligt så skyller han på annat och anklagar klubbar för fusk.

Men fin gest. Det är ju bra att han bryr sig.
Barcelona Barcadinho.
2011-11-23 14:04
Jag tror inte på en tre mana backlinje. Prestige o prestige - Pep vet att oavgjort duger mycket väl. Ingen anledning att äventyra med backlinjen.

---

På tal om Mou - han är som en man/kvinna i en trasig och jobbig relation som försöker reparera allt med blommor. Ibland kan det vara försent med blommorna. Den andra partnern vill inte ha med dig att göra.
----

På tal om real storform i ligan den här säsongen - förra säsongen hade real 32 poäng efter 12 omgångar. Den här säsongen är det 31 poäng.

Många stora och lagom stora lag underpresterar nu för tiden. Det händer i laliga i form av lag som Sevilla, Atletico, Villarreal och också Bilbao som inte visar den nivån som man kanske kunde förvänta sig.
Samma sak händer ute i Europa från lag i PL och Seria A. United, Chelsea, Arsenal (i början), Milanolagen, båda City och Bayern landade nyss på jorden.
Så just nu känns det som att real o barca är en klass för sig. Men det kan svänga under våren, särskilt mot de stora klubbar i Europa.
Atlético addeh
2011-11-23 14:02
Om Cesc startar som falsk nia ikväll med Messi på kanten står den sista platsen troligtvis mellan Villa & Alexis. Jag börjar fundera på om det inte vore bättre att i sådana fall börja med el Guaje, då Alexis som avbytare är ett riktigt hot. Hans snabbhet mot Milans trötta försvarare med tjugo kvar hade kunnat skapa ordentligt oreda.

Många frågetecken kring startelvan ikväll. Blir intressant att se hur Míster formar laget. Kan redan nu sätta en peng på att jag höjer på ögonbrynet minst en gång.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-23 13:40
Gio Style

Man vet precis som du säger aldrig med Pep. Jag tror inte att det kommer spela en avgörande roll om Thiago eller Keita spelar, men ändå. Det viktiga är ju att vi inte spelar med trebackslinje, Puyol är ju klart kapabel till att spela ytterback. Cuenca ska vi nog låta vila den här matchen, även om ålder inte är något argument till att hålla honom på andra sidan planen tror jag att den anfallstrio du visar är den bästa för den här matchen. Ska Cesc in så ska det ju vara som falsk nia på bekostnad av Villa eller Alexis.
,Sami
2011-11-23 13:40
Alla här inne sluta bråka var glada för fan. Det är bra match idag. Lev livet som det vore sista dagen!
Barcelona ballfoot
2011-11-23 13:38
Jag tycker vi ska starta med Fabregas och Alexis, sen slänga thiago vid 70.
,Sami
2011-11-23 13:34
Hahaha den här klippet är så jävla bäst. Kolla in det!
Barcelona Gio Style
2011-11-23 13:33
Jag hoppas stenhårt på Thiago, men man vet aldrig med el Mister.
Hur som helst så vill jag inte att det trollas och modifieras för mycket med ursprungspositionerna/instruktionerna.

Vi kör med vårt tydliga 4-3-3.

Puyol-Manscherano-Pique-Abidal
-Busquets
-Xavi-Thiago
Alexis-Messi-Villa.

Alternativt om vi slänger in Cuenca eller ersätter Xavi med Cesc (onödigt).
Barcelona Barca4eva
2011-11-23 13:30
There we go again..
Barcelona Canaletes
2011-11-23 13:29
alltså snälla. Hur kan ni ens gå på Mourinho nu när han ska leka snäll och låtsas bry sig om Tito. Han gör det enbart för att förbättra sig image och nu såg han ett utmärkt läge o göra det.
Bara kolla hur respektlöst han var här efter 3-2 matchen. Oförlåtligt fan.
Riktigt hycklare

Barcelona den närkingska älgen
2011-11-23 13:24
Gio Style

Håller med.

Nu snackar vi kvällens match istället. Det är mer på sin plats? Tankar? Vem går in på mittfältet brevid Xavi av Thiago eller Keita? Jag hoppas att Thiago får chansen, men samtidigt blir jag inte alls förvånad om Keita får spela. Vad tror alla andra?
Redaktionen
2011-11-23 13:23
Väldigt låg nivå på vissa håll just nu. Ta Gio Styles tips och ignorera de mindre genomtänkta inläggen så blir det genast trevligare.
Barcelona Gio Style
2011-11-23 13:18
Det bästa man kan göra när nivån har sjunkit såpass mycket är att ignorera de mindre genomtänkta inläggen. Haka inte upp er på det Barca4ever1 skrev nu utan vi släpper det här.

Däremot kvarstår mina misstankar angående comprendes maränghjärta.
Det flesta av hans inlägg handlar om att försvara Real och snacka ner Barcelona.
Vilka av Reals motståndare är ens värda att nämna? Valencia är väl dem enda? Och där var det på håret att Real tappade poäng (Arbeloas hands).

Jag blir hur som helst inte impad av 6-2 mot ett lag som är snäppet bättre än ett allsvenskt lag...
Barca4ever1
2011-11-23 13:14
Larsson,

Jag har redan bett om ursäkt för mitt beteende i mina tidigare inlägg. Jag tog i lite men jag klarar inte av nånting som har med madrid laget att göra.

O vad gör han här när jag 100% vet att han e madridista. Om man kollar hans inlägg så försöker han hela tiden " barcelonas era är slut, real ser starka ut osv osv " .. Han kan ta o berätta det för dom i puertan.
Annons: