/spanien/barcelona/forum/10378.aspx/spanien/barcelona/forum/10378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-11-23 23:12
Larsson1333

Äsch, du borde väl förstå när t.o.m Hetfield "berömde" honom ;P
Barcelona Barça-MeTi
malique hoppas du skämtar?
Barcelona Éluc
Larsson1333

Jag tror folk ställer hans prestation i perspektiv med Villas 70 minuter på plan. Då var Alexis världsbäst. Säger en del om Villa.
Barcelona malique
2011-11-23 23:11
klaga inte på villa mycket, hur han ska vara bra när ingen passar han, alla ska passa messi, löjligt ju..... om hade fått alla bollar som han fick i valencia så hade han gjort mycket mål
Barcelona Larsson1333
2011-11-23 23:11
Till alla er som tycker att Sanchez var bra.

Vad var det han gjorde som var speciellt bra? Visst, han kämpade till sig bollen av Aquilani en gång, riktigt bra, men utöver det? Några enkla pass och försök till väggspel, i slutet tappade han ju till och med boll ganska långt ner på vår planhalva.

MIssförstå mig nu inte, jag säger inte att Sanchez var värdelös eller liknande, men en sådan duktig spelare borde kunna få ut mer, menar inte bara i denna match utan totalt. Känns som att folk ibland försöker få det till att han gjort en bättre match än vad han egentligen gjort, bara för att han är vår dyraste värvning i sommar och måste "skyddas" på så sätt.

Någon som vill hålla en diskussion på bra nivå får gärna besvara min fråga
Barcelona Barcelona10Messi
2011-11-23 23:09
Jag skulle faktiskt varit nöjd med en pinne den tionde december.. Real e sjukt starka i år och jag är inte lika säker på poäng detta år (2011, första matchen) än vad jag va innan men men..
Barcelona Éluc
Frodo

Om nu Piqué antas vara skadad, hur skulle Pep ha ställt upp? Vi får vänta och se om det faktiskt var en skada eller inte innan vi börjar kritisera.
Barcelonistas
Sen tycker jag att det borde ha varit straff när Cesc fälls inne i straffområdet av någon Milan spelare. Och i det läget hade vi kunnat ha 1-3.
Barcelona el Maestro!
Premier League lagen är ju usla i Champions league såg vi även ikväll.
Jag sa det förut, det går ut för Premier Leaguelagen i Europa.
Barcelona comprende
2011-11-23 23:08
Barcelonistas

Real Madrid hade matchen i 70 minuter mot Valencia, sen börja Valencia skapa chanser men vad spelar det för roll. Dom förlora ändå. Sen är det som att kasta sten i glas hus om du jämför vår insats på Mestalla med Madrids. Vi spela kryss och blev ägda i första, Real vann sin match.

Sen har dom mött Lyon som är ett minst lika bra lag som Milan. Hade någon blivit förvånad ifall Lyon slog ut Milan? Nej.

Det är lite tid kvar till El Classico och 4-5 spelare måste höja sig, laget måste höja sig. Punkt.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-11-23 23:07
har inte hört någon om Iniesta, hur länge är han skadad?
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-23 23:06
Dessutom är jag galet imponerad av Milan. Om de slipper Real eller Bayern i åttondelen är jag säker på att de tar sig till kvarten. Boateng, vilken spelare!
Barcelona Blaugrana91
2011-11-23 23:05
comprende

Så bra för dig då....

I första halvlek såg jag en kavalkad av missade chanser för Barca, inte Milan.
Milan hade totalt sett över matchen 3 skott på mål, vi hade 8.

På vilket sätt "våldtog" Real Milan? vad jag vet slutade den matchen 2-2 som sagt. Hade Real många fler chanser att göra mål kanske? Precis som Barca idag då med andra ord?...:)

Vidare underskattar du Milan, dem är bättre än förra året enligt mig.
Barcelona Gonzalez_Barca
Man vet inte riktigt vad man ska säga om matchen. Tuffa närkamper, Barca för spelet som väntat.. Men varje gång Milan kom till sista tredjedelen av planen så blev det farligt, beror mycket på trebackslinjen, snälla Guardiola, aldrig mer.

Så typiskt också att Ibra skulle göra mål, men som tur så tystade Xavi honom i andra. Boatens mål var magi, han är helt komplett den spelaren!

Nåja, matchens lirare är solklart Thiago. Vilken höst han har haft! Om inte han kommer med till EM-truppen så är det skam.

Villa Villa Villa... synd att man inte kan säga "Maravilla" efter det utan suckar istället. Pinsam instats, tog Inzaghis rekord på flest offsides i San Siro, hade kunnat gett oss stor andrum inför andra om han passat Cesc, lyckas inte göra bort sin spelare.. Tur att Pedro är tillbaka, han messi och Sanchez ska starta el clasico, och helst alla andra matcher den här säsongen.

God natt nu, Visca Barca!
Barcelona Barcelona10Messi
Fy fan vad jag hoppas Valencia klarar oavgjort på SB och går vidare tillsammans med Bayer?! Tänk er sedan scenariot att Basel slår United på hemmaplan haha.. Spännande sista omgång att vänta!
Barcelona Frodo
2011-11-23 23:04
*Jag förstår inte varför Pep leker med elden. Varför en trebackslinje mot Milan på San Siro? Vårt spel var fruktansvärt kasst stundtals. Motståndarna tillåts få många chanser när vi spelar med det systemet då inget är synkroniserat.

*Thiago var boss idag. Matchens bästa spelare utan tvekan. Jag fällde nästan en tår när jag såg honom kriga för varje boll och visa hjärta. Synd att vissa av hans lagkamrater inte visade samma inställning. Även Keita och Busquets gör en bra match. Resten underpresterade något enormt vilket man kanske får skylla spelsystemet på. Xavi var helt bedrövlig och det är inte ofta man kan säga det om honom.

*Messis och Cescs slappa presspel äcklade mig. Försvarsspelet faller ju ihop om anfallarna inte pressar.

*Jag har ett stort tålamod men snart orkar jag inte med Villas nonchalans.

*Milan gör också en bra match. De har visat sig vara värdiga motståndare över två matcher vilket jag förväntade mig. Jag har tagit en snabb titt inne på deras forum och jag hoppas att les rambles inte sjunker till samma låga nivå. Det blir tröttsamt med pajkastning och bara massa hatande.
Barcelona den närkingska älgen
Skönt med en seger. Finns mycket att säga om matchen, men det var känndes som att merparten av spelet satt ikväll och att det faktiskt såg bra ut. Det kvittot är väldigt skönt att få i det sista riktiga testet innan El Clasico också. Det finns både bra och dåliga saker som går att lyfta fram. Både positiva och negativa.

Spelet offensivt ser riktigt bra ut just nu, även om Villa inte riktigt fungerar som han ska. Därför var det riktigt skönt att se Alexis göra ett mycket fint inhopp, han gör det väldigt bra. En annan spelare som gör det oerhört bra är Thiago. Han uppträder som en blandning mellan Xavi och Iniesta, hittar ytor att löpa på och hittar dessutom omöjliga passningar. Han går från klarhet till klarhet och det är oerhört kul att se. Dessutom gör Xavi en sjuk match. Det är härligt att se honom ta djupledslöpningar som vid både 0-1 och 2-3, något han inte längre gör så mycket längre när Cesc spelar och tar de löpningarna i hans ställe. Sammanfattningsvis gör vi en mycket bra match rent offensivt.

Defensivt ser det ju virrigare ut, särskilt när Pep ställer upp med dagens trebackslinje. Visst var Alves och Adriano otillgängliga, men Puyol klarar av jobbet. Han, Mascherano och Abidal klarar inte av att bilda en trebackslinje ihop. De figurerar inte som en formation, något som tex Napolis trebackslinje gör betydligt bättre. Då de inte klarar av att binda ihop och flytta över som en enhet skapas ju ytor, och Milan kom på vår högerkant allt för ofta. Jag tror inte att det hade hänt om vi spelat med en fyrbackslinje istället. Det är ju spelarna vana vid och det är dessutom min övertygelse om att vi kommer att göra det när Alves är tillgänglig, dels då det funkar bättre och att Alves hotar mer som back än som ytterforward.

Kortfattat kan man plussa för; Thiago, Xavi, Alexis inhopp och Messi. Dock måste försvarsspelet ifrågasättas.

Kul från Viasatstudion när Frida Nordstrand intervjuar Zlatan och bara frågar om Pep och hans forna lagkamrater. Då hon ställer frågan "har du fått möjlighet att hälsa på Pep?" får hon svaret "Nej, är det viktigt för dig eller?". Fan vad nervös hon blev där. Men det hade fan vem som helst blivit.
Barcelona Barca4eva
Bra att vi lyckades vinna...även om detta var en match där vi kunde ha vunnit mycket enklare ifall vi var i form. Nu hoppas jag fan att formen kommer tillbaka!

Förresten, f*ck off 3backslinje!
Barcelonistas
2011-11-23 23:03
Comprende

Ditt favoritlag Real Madrid har bara stött på ett bra motstånd den här säsongen. Och redan direkt så kunde man se vilka stora brister det är i Franco cf. I andra halvlek så förde Valencia matchen stundtals och blev rånande på en solklar straff:).
Barcelona Hetfield
Seriöst, börjar bli irriterad på folk som hoppar på "comprende" för att han är en madrista. Är det fel att våga kritisera sitt lag? Är det tvång att man måste onanera till allt Barcelona gör? Styrkan i varje lag är att kunna rätta felen och erkänna att man misslyckas och gå vidare. Det kallas för gruppmobbning.

Lägg ner skitet. Alla ska få kritisera sitt lag och tycka vad de vill.
Barcelona barcetia - Asexis7
comprende

Undrar var du kommer vara när vi är ute ur vår storhetsperiod.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-23 23:02
Éluc

Tycker inte Thiago var något speciellt den här matchen. Med att han inte var något speciellt menar jag att jag har höga förväntingar, han gör bra matcher varje vecka och det här var inte en av hans bästa. Jag förväntar mig att han styr och ställer, vinner tillbaks bollar vilket han gör den här matchen. Men han gör ingen jättematch, och såklart ingen dålig heller.

Valencia vann med 7-0 men om Leverkusen vann så är man väl fortfarande 3:a, och man har kvar Chelsea på bortaplan. Eller man kanske gick om Chelsea? Jag tror tyvärr inte spanjorerna tar sig vidare till slutspelet, även om det blir jämnt den sista omgången.
Barcelona Messi-Barca-10
2011-11-23 23:01
Är jag den enda som tycker att puyol var matchen BÄSTA spelare ? Han vann varenda duell och krossade iprincip allt som stod i hans väg, han misslyckades en gång mot zlatan, annars var han underbar !
Barcelona comprende
2011-11-23 23:01
Blaugrana91

Har "mes que un club" tatuerat på armen. Där rök dina tankar om att jag är madridista.

Men jag är inte blåst. Titta om första halvlek, Milan har 7-8 bra lägen bara i första.

Btw så våldtog Real Milan. Där presidenten går ut och säger att han blev glad över att det inte blev 5-0.

Milan matchen visar inte hur bra vi är, skulle inte förvånat mig ifall Valencia slog ut dom i åttondelen.

Det är i El Clasico det gäller.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-23 23:00
Puyol var MAGISK på högerbacksplatsen, krigande som vanligt
Barcelona Blaugrana91
2011-11-23 22:59
Haha Bengt Magnusson på TV4 Nyheterna om Milan-Barca: "Rätt lag vann".
Barcelona Éluc
2011-11-23 22:59
Alvés, Iniesta och Piqués frånvaro lystes igenom hela jävla matchen. Framförallt för att vi tvingades till en 3-backslinje men också för att Iniestas tempoväxlingar saknades något enormt. Förhoppningsvis är både Piqué och Iniesta tillbaka innan El Clásico.

Nu laddar vi om inför bortamatchen mot Getafe som nog blir svårare än många nog tror.
Barcelona comprende
2011-11-23 22:58
Hetfield

Skadas Messi så är vi illa ute ja. Han är vår offensiv, till och med en blind man kan se. Villa ska så långt bort från barca som möjligt, Pedro har varit dålig hela säsongen och Sanchez behöver tid för att komma igång.

Xavi gjorde ingen bra match idag heller. Inte Fabregas heller.

Thiago briljera. Keita var okej.
barca#1
Hahaha
Viasat-studion pratar om Zlatans bok samma kväll som Valencia vann med 7-0 och Chelsea kan åka ur i gruppspelet. Skrattretande!!
Grace/Wastelands
Éluc

Man kan spela med vem fan som helst, abra man inte spelar trebackslinje. Vi har släppt in i snitt typ 2 mål per match med trebackslinje. Det är inte så jävla vasst.
Annons: