/spanien/barcelona/forum/10377.aspx/spanien/barcelona/forum/10377.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-25 11:11
Siempre Barca

Ja, du hjälper ju verkligen till med att höja nivån på det här forumet.
Barcelona Siempre Barça
2011-11-25 11:09
Ett tips. Föregå själv med gott exempel. /Red
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-11-25 10:45
Dill - Busquets!!

Sägs att Quaresma kan tänkas släppes för inte allt för mycket..................

Ärligt talat är jag inte hel anti mot en framtida neymar värvning men då ska vi ha en tränare som har en tydlig plan på hur han ska användas + hur truppen ser ut vid den tidpunkten, Presterar Sanchez och är gjuten i startelvan mm, finns hur många faktorer som helst..mycket pekar dock på att han skulle bli överflödig.
Svårt att säga i dagsläget, hur går det för spelare som Deloufeu, Rafinha, mm.
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-11-25 10:40
Skulle vilja kolla vad ni tycker om Neymar? Borde han dra till Real eller är det någon som vill se honom i Barca? Finns det någon annan vi kan få som är billigare?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-11-25 10:20
Det börjar fan bli jobbigt med inlägg där folk verkar vara så jävla osäkra. Vi har vunnit allt som går att vinna. Vi ska se om real lyckas med det i 3-4 år. Jag njuter av att se barca spela bra/dåligt. O glöm inte, så länge vi har Messi så är vi favoriter mot allt o alla.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-25 09:50
There's a deal on the renewal of B right back Montoya (21) until 2014. Buyout 30M. Signature next week. Promotion or loan next summer. [md] Nämndes nyligen men vilka härliga nyheter!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-25 08:53
Det är bara Montoya som förlängt än så länge.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-11-25 08:50
Stämmer nyheten med Montoya och Bartra är min fredag redan gjord. Vore, enligt min mening, ett riktigt bra beslut att förlänga med bägge. Förutom att de är lovande spelare så är det alltis skönt med unga katalaner som kommer upp från la Masía!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-25 08:43
1.70-ligan

Fantastiska nyheter. Som du säger så hoppas jag Bartra blir nästa man att förlänga, jag tror på båda i en framtida A-lagstrupp och det verkar som även ledningen gör det.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-11-25 08:38
Comprende

Kan inte du bara brinna upp eller något liknande?...Och att du fortfarande förespråkar att higuain tar den på bröstet..ja menar en Culé hade aldrig ältat något så länge med en åsikt som skyddar Real..är du BLIND?, förstår att domaren inte ser det men att du inte ser det med en jävla närbild i slowmotion är fan otroligt.

SER DU HUR HAN LYFTER ARMEN FÖR ATT SEN MEDVETET STOPPA BOLLEN MED HANDEN, är det så jävla svårt att fatta!!..fan smutsa inte ner vår tröja, byt till den vita.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-25 08:27
Herre jäklar vilka långa inlägg på sistone. Fliker emellan med en bra nyhet: Montoya sägs vara överens med Barca och väntas förlänga i nästa vecka. Nu väntar jag bara på Bartra!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-25 07:50
comprende

Jag kallar dig inte för madridista men jag tycker du överdriver enormt. För det första, att vinna med 3-2 borta mot Milan och att ändå folk klagar på spelet visar hur höga krav det här Barca-laget fått på sig. Vi spelade bra offensivt och skapade många chanser men läcker defensivt. Vi släppt till alldeles för många målchanser emot oss, och det är inte första gången den här säsongen.

Mot Valencia var det samma sak, och vad har det gemensamt med Milan-matchen? Jo, Pep väljer att starta med en trebackslinje. Jag har sagt det förut, så länge vi spelar den mot bottenlag på Camp Nou så går det bra, och det har vi också fått bevisat. Det funkade till och med mot Atlético Madrid på hemmaplan, där vi vann med 5-0, och mot Villarreal i premiäromgången. Men, varje gång vi spelar den på bortaplan mot lite svårare lag som tex Valencia och Milan så går det sämre, och vi får stora problem defensivt. Det är ju naturligtvis ingen ursäkt men ändå en del av förklaringen varför vi har släppt in fler mål i de här matcherna. Jag gillar att Pep testar nya saker, det är faktiskt nyckeln till att det här laget fortsatt prestera, att Pep vågat förändra spelet. Men han sätter mycket på spel när han testar 3-4-3 i tuffare matcher. Mot Milan gick det bra men mot Valencia tappade vi två viktiga poäng och jag är rädd att samma sak kan hända i framtiden.

Nu till anfallssdelen. Vi skapar oftast många chanser och gör många mål i matcher men det beror nästan enbart på en spelare, Lionel Messi. Killen är en utomjording och helt fantastisk men är också den enda anfallaren som spelar bra för tillfället. Jag börjar bli trött på Villa och hur inneffektiv han är, och då har jag ändå haft ett stort tålamod för killen. Pedro har varit skadad nu men innan det var han också riktigt dålig. Sánchez har jag goda förhoppningar för och han visade faktiskt mer på sina 20 minuter i onsdags än vad Villa gjorde på hela matchen. Men han har också precis kommit tillbaka från en två månader lång skada och man får ha tålamod med honom. I de flesta matcher så gör vi minst två mål men när Messi har en dålig dag så försvinner all fantasi i vårt anfallsspel. Två exempel är bortamatcherna mot Granada och Sporting Gijón.

Jag ser ingen lösning på det här anfallsspelet mer än att Pedro, Villa och Sánchez kommer i form igen. Fàbregas brukar spela bra och hjälpa till i anfallet när han startar men det är ändå alldeles för lite spelare där uppe som presterar.

Så för att summera. Vi har spelat sämre det här året än tidigare men det har anledningar, och de två viktigaste för mig är trebackslinjen och dålig form från anfallarna förutom Messi. Vi lever mycket på Lionel Messi och gör många mål när han är i form, men när han inte är i form så hackar anfallsspelet. Vårt försvarsspel funkar bra och vi har faktiskt inte släppt in något mål i ligaspelet på Camp Nou än, men när vi spelar 3-4-3 mot svårare motstånd på bortaplan blir försvarsspelet virrigt och vi släpper in fler mål. Det är bara att hoppas att inget av de här händer när vi möter Real Madrid. För då är det nog kört.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-25 04:59
Det borde vara olagligt att klaga på Xavi.
Barcelonistas
2011-11-25 03:30
Comprende

Jag tog inte upp Valencia-Real Madrid matchen som en ursäkt för att vi spelar (dåligt). Jag tog just fram den matchen på grund av att det är det enda kvalificerade motståndet som Real Madrid har ställts mot.

Har du ens läst mina inlägg? Känns som du bara hittar på massa nonsens nu.Jag tog klart och tydligt upp flera punkter varför vårat spel har hackat den här säsongen. Och det hade inte med Valencia - Real Madrid matchen att göra överhuvudtaget. Men eftersom du har problem med läsförståelsen så får jag ta upp det igen.

Orsakerna till det hackiga spelet inledningsvis av säsongen är flera. Vi har haft otur med skador som verkligen ställt till det för oss. Det har verkligen stört balansen i spelet, vi har inte lyckats spela ihop våran ordinarie elva den här säsongen tack vare mängder av skador. Därför har det blivit en hel del rotation av Guardiola vilket kan vara positivt. Men samtidigt kan det vara negativt ochså då vi inte riktigt kan spela ihop laget. Om du tex kollar föra säsongen så hade vi ett skadefritt lag, och vi körde med samma elva hela säsongen. Vi hade Xavi-Messi-Iniesta ( dom 3 viktigaste spelarna i vårat vinnande koncept) helt skadefria föra säsongen.

Xavi,Iniesta,Pique,Puyol,Sanchez,Pedro är spelare som varit borta en hel del den här säsongen. Som du ser har vi haft skador på nästan varje lag del, försvar-mittfält-anfall. Samtidigt så har vi varit otroligt ineffektiva framför mål, vilket även har straffat oss i ett par matcher nu. Mot Milan så fick David Villa ett friläge som han inte lyckades förvalta i mål. Om han hade suttit den, så hade vi haft en 1-3 ledning borta mot Milan.

En annan orsak är den nya formationen som Guardiola väljer att spela med. Den har spelarna inte lyckats anpassa sig till, jag förstår att Guardiola vill utveckla laget och hålla spelarna hungriga. Men varför ändra på ett vinnande koncept liksom?.

Spelet den här säsongen har väll varit lite blandat, inte fan har det varit en katastrof som du gärna vill få det till. Vi har faktiskt spelat stundtals bra den här säsongen, lägg därtill att vi inte haft dom bästa förutsättningarna den här säsongen om man jämför med föra. Så jag tycker du är jävligt orättvis när du ska kritisera laget, faktum är att jag tycker att du har så fel.

"Detta är inte bra, det har snart gått 5 månader och vi har fortfarande inte kommit igång. Fortsätt (vissa) tro att vi fortfarande spelar världens bästa fotboll just nu, att vi är världens bästa lag just nu men fan vad ni kommer ångra er i fall vi förlorar mot Madrid. Ni är nöjda för att vi slår Milan borta med 2-3 där dom gör ett självmål och vi får en tveksam straff, ni är nöjda för dom får skapa så jävla många chanser. Vad fan tror ni inte händer när vi spelar borta mot Madrid som kanske är 5 gånger bättre än Milan just nu? "

Samma Real Madrid slog vi i Supercupen med 3-2 och spelade 2-2 borta. Och då hade vi många spelar ur form, och ett antal som precis kommit hem från sin semester. Bara det tyder på styrka, att kunna vinna utan att spela bra. Hittills är vi dessutom obesegrade och då har vi inte ens nått våran topp form.

Som jag tidigare påpekade så känns det som att du vill att något ska vara fel med Barcelona. Har aldrig sett dig skriva något positivt om laget, utan du vill bara kritisera och höja Real Madrid till skyarna. Sen sättet du underskattar Milan får en att spy, " Lyon är bättre än Milan" otroligt provocerande. Lyon är riktigt kassa den här säsongen, där man bland annat ligger 5 i franska ligan, medans Milan enligt mig spelmässigt har höjt sig ett par snäpp.

Vi alla har stora krav på Barcelona, jag förväntar mig att vi tar hem ligan och Champions League i år igen. Vi är världens bästa lag, och är det mest överlägsna lag i världen. Men du måste tänka på dom punkterna som jag tog upp, skador-formation-Ineffektivitet, allt detta kan ändras så småningom. Det är fortfarande för tidigt att dra sådana slutsatser som du ständigt gör inne på forumet. 30-0 i målskillnad på Camp Nou, och då är vi inte ens i form, hur kommer vi då vara när vi är i form?

Du leker diktator här, där allt du säger är rätt ( enligt dig själv). Och våra åsikter är felaktiga...

Godnatt.

Barcelona Éluc
2011-11-25 03:29
"Xavi har verkligen inte kommit igång, förra säsongen dominera han matcherna nu springer han mest runt och är osynlig (mätt)?"

What is this, I don't even...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-25 02:53
Ursäkta mig, men den här jävla madridistan, Comprende, börjar gå mig riktigt på nerverna. Några gånger i veckan dyker han upp och ordbajsar och i smyg snackar skit om Barca.

Det handlar inte om att man får tycka olika. Många här tycker olika och alla accepterar det. Men den här snubben är inte en culé. Spärra honom.

Spärra honom!!! Börjar bli för jävla trött på det.
Barcelona comprende
2011-11-25 02:25
Barcelonistas

Enligt dom senast bilderna ser man klart och tydligt att bollen faktiskt tog på Higuains bröst, men att armen var i närheten bara så det såg ut som att den tog på armen. Var tvungen att titta på situationen riktigt för man blir trött på dina ursäkter, så ta inte upp Valencia - Real som en ursäkt för att vi spelar dåligt.

Den dagen du vinner en diskussion mot mig då ska jag sluta titta på fotboll.

Vår backlinje/defensiv har varit en hönsgård i flera matcher speciellt mot Valencia borta och nu Milan borta, det har faktiskt varit förvånansvärt dåligt i dom här två matcherna. Om ni är nöjda med resultatet mot Milan så håller jag med, men om ni är nöjda med spelet så får ni tänka om.

Folk höjer Milan nu bara för att dom gjorde en bra match mot Barcelona men kan slå vad om att dom som höjer Milan nu trodde att vi säkert skulle göra 6-0 på två matcher. Nej Milan är inte så bra som ni tror, det var vi som gjorde Milan bra. Vi borde ha fört spelet betydligt bättre, spelat mycket stabilare och definitivt inte låtit dom skapa 9-10 bra chanser under matchen. Att vi hade Iniesta och Alves borta är stora avbräck men det var inga medelmåttor vi hade som "back up".

Milans backlinje räddas av Thiago Silva, Abate och Zambrotta är två usla spelare defensivt. Nesta är för gammal. Boateng får Milans mittfällt att se bra ut med sin styrka, fart och teknik. Utan honom så har dom ett mittfält bestående av en Sedorf som borde slutat för 5 år sen, en Aqulani som får in ett bra skott då och då en Van Bommel som är där för att "kötta" men misslyckas ändå mot snabba tekniska spelare. Sen har man Noccerino som nu blivit bänkad och en Gattuso som ser ut som en huvudlös kyckling.

I anfallet har vi Pato som ständigt är skadad och aldrig får vara i form, Robinho som har tappat allt som har med fotboll att göra. Zlatan som fortfarande dominerar stort mot dom mindre lagen men som oftast är för seg och klumpig mot dom bättre, snart lägger han väll ändå av då han är 30. Sen har vi Cassano som är på tok för ojämn och det kommer ta tid tills han är tillbaka från operationen.

Om ni är nöjda med vår match på San Siro bortsett från resultatet så har ni fan inga krav på Barca som jag har, har era krav verkligen sänkts så mycket? Det är ju ett tydligt bevis på att vi verkligen inte är bra just nu, vårat mittfält ska dominera den här matchen. Vår backlinje ska inte ha så stora problem med dom spelarna och vår offensiv ska ha betydligt lättare att göra mål.

Backlinjen fungerar inte bra, inte konstigt vi får för fan spela med två DM som mittbackar och två mittbackar som ytterbackar vilket är pinsamt (Peps fel?).
Med så många olika spelare i backlinjen tillsammans som vi ofta haft så känner sig spelarna inte lika säkra, och inte vi heller. Pique borde verkligen ha kommit igång tills nu och håller Pyoul fortfarande?

Mittfältet har misslyckats med förvånansvärt många passningar och bollmottagningar, Busquets har sett bollmongo ut betydligt oftare än förra säsongen. Xavi har verkligen inte kommit igång, förra säsongen dominera han matcherna nu springer han mest runt och är osynlig (mätt)?. Fabregas har inte hittat sin position där inne ännu och Keita behöver jag nog inte ens ta upp. Iniesta saknas, synd att han inte får komma in i någon form.

Anfallet då? Vårat anfall är Messi just nu och inget annat, det är han som räddar oss. Den som inte vill se det tycker jag synd om. Villa har varit usel, Pedro har varit usel, Sanchez har varit skadad och vågar inte lika mycket när han väl får spela. Press spelet är som oftast bortblåst och ingen verkar vara intresserad av att göra den galna pressen som för, inte mittfältet heller. Händer ibland men långt ifrån lika ofta som för något år sen. Hade Messi gått sönder så hade jag börjat lipa.

Vi har tappat poäng mot Milan, Valencia, Sevilla, Bilbao det är dom bra lagen man ställts mot och tappat poäng mot samtliga. Några matcher hade vi kanske till och med förlorat (Valencia, Bilbao borta) Milan hemma borde vi vunnit men var för ineffektiva, hur vi kan tappa poäng mot Sevilla hemma har jag fortfarande svårt att förstå.

Detta är inte bra, det har snart gått 5 månader och vi har fortfarande inte kommit igång. Fortsätt (vissa) tro att vi fortfarande spelar världens bästa fotboll just nu, att vi är världens bästa lag just nu men fan vad ni kommer ångra er i fall vi förlorar mot Madrid. Ni är nöjda för att vi slår Milan borta med 2-3 där dom gör ett självmål och vi får en tveksam straff, ni är nöjda för dom får skapa så jävla många chanser. Vad fan tror ni inte händer när vi spelar borta mot Madrid som kanske är 5 gånger bättre än Milan just nu?

Och nej jag har aldrig sagt att man ska tycka det jag säger, däremot ska jag inte bli kallad för madridista (blir äcklad) för att jag kommer med något utöver det vanliga här på Les Rambles, tycker mina argument är bra och jag hittar inte på saker. Det jag kritiserar tycker jag borde kritiseras, om man bara ska hylla även när det går dåligt så ser det bara dumt ut.

Nej det jag säger är inte alltid rätt men det betyder inte att det är fel heller. Alla här inne kan ha rätt, spelar ingen roll vem det kommer ifrån. Jag säger bara vad jag tycker och vad jag sett hitills.

Tack för mig
Barcelona Éluc
2011-11-25 01:05
Blaugrana91

Härligt! Vi har verkligen förlängt med en hel del talanger och på måndag förväntas Abidal krita på nytt kontrakt. Skönt.
Barcelona Éluc
2011-11-25 01:04
Messi känns som en självklar vinnare av Balon d'Or, men frågan är om inte Mourinho, fullständigt orättvist, vinner sin kategori.
Barcelona Blaugrana91
2011-11-25 01:02
MD skriver att Montoya kommer att förlänga med Barca till 2014, utköpsklausulen kommer ligga på €30 Miljoner. Verkar även som Bartra kommer förlänga sitt kontrakt med klubben!

Skönt!
Barcelona Gabriel
2011-11-25 00:53
Haha, vilken pinsam röstning av Iker. Att ens ha mage att rösta på Özil innan Messi borde vara olagligt och straffbart!

Och att inte ens ha med Pep på listan som en av de tre bästa tränarna? Villas-Boas? Snälla, vad har den killen bevisat so far?

Snacka om att verkligen göra allt i sin makt för att förhindra Messi och Pep att vinna. Men jag är inte förvånad. Iker har på de senare åren transformerats från en respekterad gentleman till en douche.

Synd att han är förstavalet och lagkapten för Spanien. Politics, that's all I have to say.
2011-11-25 00:48
Haha. Helt underbara grabbar och deras målgester.
Barcelona Éluc
2011-11-25 00:33
Däremot får vi reda på topp 3 redan första december om jag inte misstar mig. Troligtvis blir det samma 3 spelare som nominerades för UEFA Player of the Year, men man kan alltid hoppas på att Iniesta knäpper Ronaldo på näsan.
2011-11-25 00:31
Éluc.

Ja, förlåt. Skrev fel. Den som vinner (blir troligtvis Messi) vet vi i januari.
Barcelona Éluc
2011-11-25 00:15
Imorgon? Det avgörs väl inte förrän i Januari?
2011-11-25 00:15
Eluc.

Hittade bara den på sport.es. Kommer nog fram fler i morgon.

Om Messi vinner i morgon hamnar han bland Cruyff, Van Basten och Platini som har vunnit tre stycken. Platini har vunnit tre i rad som Messi kan tangera. Och Barcelona blir den klubb som har vunnit flest Ballon D'or hela åtta stycken. Madrid har vunnit fem, Barcelona sex tillsammans med Juventus och Milan.
Barcelona Larsson1333
2011-11-25 00:04
Cule- Messi y Alexis

Nice! Jag köpte en långärmad redan i typ september så jag har haft min ett tag :D

Hoppas ryktena om Botia stämmer, är inga stora summor direkt, och som någon nämnde, vill vi inte ha han är det ju bara skicka vidare han för en större summa !
Barcelona Éluc
2011-11-25 00:02
Heywood

Hur många personers röstningar har läckt ut redan?
Culé - Messi y Alexis
2011-11-24 23:51
Larsson1333

Jag, köpte en för några veckor sedan. :)
2011-11-24 23:50
Idag röstade Casillias och Del Bosque för vem som skulle vinna bästa spelare och bästa tränare.

Casillias val:

Spelare: Ronaldo (3 poäng), Özil (två poäng) Messi (1 poäng)
Tränare: Mourinho (3 poäng) Del Bosque (två poäng) Villas-Boas (1 poäng)

Del Bosques i sin tur valde Messi som etta och han valde också Guardiola som årets tränare med motiveringen: "Inte bara för hans titlar utan också för hans beteende på och utanför plan"
Annons: