/spanien/barcelona/forum/10373.aspx/spanien/barcelona/forum/10373.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ioven
2011-12-06 11:08
Barcelona, ??espíritu de equipo me conmovió profundamente.
Barcelona ioven
2011-12-06 11:00
Bueno ver a Messi en la Copa Mundial de actuaciones , así que se enamoró de Barcelona

www.soccerjerseysplaza.com/2011-2012-club-jerseys/2011-barcelona/2301
Barcelona Jeffren
2011-12-06 10:57
Är säker på att lottningen alltid sker en Fredag
Barcelona comprende
2011-12-06 10:53
Lottningen brukar ske den 12/12 varje år har jag för mig :s
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ioven
2011-12-06 10:50
Como fan de Barcelona, ??tengo que decir que la ropa de fútbol perfecto , me gusta mucho .

Länktips: soccerjerseysplaza.com/2011-2012-club-jerseys/2011-barcelona
Länktips: taylor
Barcelona Keite
2011-12-06 10:23
Pep borde spela upp den här videon för spelarna innan matchen. Snacka om att jag skulle va taggad isf.
Barcelona Jeffren
2011-12-06 09:52
tikitaka-GOOL

Är det inte veckan efter?
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-12-06 08:59
Hallå peeps!

Undrade bara en sak, minns jag inte helt fel så sker lottningen för cl-slutspelet fredagen när gruppspelet är avgjort!
Är jag ute och cyklar nu?
Barcelona Gio Style
2011-12-06 05:25
basaric - Cesc? No! Gago? Yes!

Låt snubben vara nu. Han skriver bara en massa nonsens som vi inte behöver här i vårt forum. Fokusera dig på Les Rambles och Barcelona istället så låter vi packet hålla till i sina egna forum :)
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-12-06 03:45
"Faktum är att Real Madrid har världens bästa vänsterback och världens andra bästa vänsterback i laget, finns ingen där ute som är bättre än Marcelo eller Conetrao"

Det är inte bara för lagets skull jag hoppas att vi vinner mot Real Madrid, det är också för att få tyst på såna här okunniga råtter.

Marceloa är världens bästa back, han må va bra offensivt men så fort han ställs på prov bakåt visar han sitt riktiga jag. Ojämnare spelare får man leta efter.

Conetrao då? Jo, han är tydligen världens bästa vänsterback han också, trots att han aldrig lirat en match i Real Madrid som vänsterback.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-12-06 03:34
"fotbollskanalens omröstning om vem av dessa 3 som är bäst i världen inför Ballon d'Or.
Jag tycker att det är otroligt roligt att Svensson har insett det vi alla här alltid vetat."

Haha, först går man och hånar dom svenska fotbollsidorna för att experterna och deras läsare år efter år tyckt att Messi är världens bästa fotbollspelare men nu när Ronaldo leder en omröstning på fotbollskanalen så är det "riktigt roligt"

Går man in på Sveriges största nyhetsite aftonbladet så ser man att Messi fått 52 procent av rösterna och Ronaldo 37.

Så nej, inte ens 'svensson" har insett det ni alltid vetat.
Barcelona Gio Style
2011-12-06 02:07
Casillas är förstemålvakt i spanska landslaget pga tidigare bedrifter. Han är dessutom lagkapten och antagligen väldigt viktig i omklädningsrummet.
Man tar inte bort en spelare som fortfarande presterar (om än inte på samma nivå som tidigare) och som dessutom är lagkapten.
I mina ögon har Valdes växt förbi, men jag får finna mig i att Casillas kommer att vara förstemålvakt ett tag framöver också.
Barcelona comprende
2011-12-06 02:03
Barcelonistas

Ärligt talat hur ska folk ta dig seriöst om du skriver "sopan iker"? Höj nivån ärligt talat för det börjar bli pinsamt från din sida, sopan Iker är en av dom största anledningarna till att Spanien står med en VM titel om inte den största, hans räddningar var livsviktiga.

Hur mycket du än hoppas så kommer Valdes aldrig att bänka Iker, men däremot borde han gå före Reina i alla fall.

Att du kan vara så säker på vinst visar bara att du aldrig tar av dig Barca glasögonen, sluta vara så jävla enögd för en gång skull.

1. Messis statistik, historik och hela den skiten har inget med matchen på Lördag att göra, att han gjort mål innan garanterar inte att han gör det igen.

2. Tidigare möten spelar hellre ingen roll, hur ska det kunna spela någon roll? Ny match, nya tag, ny motivation, nytt lag, nya förutsättningar.

Sedan Pep blev tränare så har Real Madrid aldrig haft större chans att slå Barcelona än på Lördag, eller har dom haft det? I så fall när?

Hur matchen kommer se ut vet ingen alls, man kan gissa sig fram. Jag tror att dom kommer sätta en galen press och försöka vinna tillbaka bollen så snabbt som möjligt, få Barca att göra misstag för att sedan attackera direkt.

Barca kommer försöka spela sitt spel som vanligt.

Va lite ödmjuk för en gång skull, annars kan du falla väldigt tungt på Lördag.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-06 01:23
Gio Jag antar att du har rätt. Onödigt inlägg men poängen kvarstår fortfarande. Lyckligtvis brukar inte rötäggen ära oss med sin närvaro speciellt länge :)
Barcelona Siempre Barça
2011-12-06 01:19
jag är 100 % säker vi kommer vinna mot real bara om Iniesta är i form då kan de sluta med ......... Festisssssssssssssssssh
ni som vill ha lite fotboll godis så de bara gå in på youtube och sök på Iniesta eller kolla de jag la upp :)
Barcelona Koeman_4
2011-12-06 01:15
S91.
Mig Vetligt så är O'Learys det som är dugligt i Karlstad att kolla fotboll på.
Matchen Barca-Milan var det nog 50/50 med supportrar från vardera lag.
Och med tanke på Zlatans närvaro i Milan så får väl stället anses som rätt Barca Vänligt.
Väl mött där :)
Barcelona S91
2011-12-06 01:08
En fråga till er nuvarande/f.d. Karlstadsbor:

Brorsan min bor mitt i vischan norr om Munkfors och jag undrar om det finns något (Barcavänligt) ställe i Karlstad som kan tänkas visa matchen?
Barcelona Gio Style
2011-12-06 01:03
elbraco - Bojan y Thiago

Äh ta det lugnt, vissa skriver på ett sånt sätt eftersom de är vana att prata så.
Nu fick jag höra bara här om dagen att man ska inte förvänta sig för hög nivå i vårt forum och detta är inte speciellt mycket lägre än annat man ser. Bara för att man stör sig på någons skrivsätt så behöver man inte spärra dem.

Han gillar Barca och tycker att Valdes är för dålig för Barca, låt så vara. Det är så han känner.
Hellre det än att han kommer och skriver meningslösa ord som "Puta Madrid, visca Barca! Kn*lla Cristina Ronaldo!".
Finns en del personer som kommer med sånna meningslösa inlägg här lite då och då också :)

PS. Dina inlägg riktade mot honom/om honom håller tyvärr inte lika hög nivå som dina andra inlägg vanligtvis håller. Bara onödigt :)
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-12-06 00:33
Vi vinner på lörda, tror dock vi startar, valdes, dani, pique abidal adriano. Busquets xavi iniesta. Alexis messi villa
AndreD - Ànims Afellay
2011-12-06 00:30
Chileno 4 Life

Haha, tack för du gjorde min dag lite bättre :)
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-12-06 00:26
Messis bortaform oroar mig..

5 matcher 1 mål..

hemma form:
9 matcher 16 mål
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-06 00:06
Hetfield

Kristian Borell hade sagt; Getafe är inte intresserade av att spela mot lag som står på Real Madrids sida i "konflikten" med Barcelona.

Ibland har även den gode Borell både en och två poänger.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-06 00:06
Cuule *

haha ja, om lilla al fadji hade haft incest med sin syster och närt barnet på uppåtjack så kanske vi kommer i närheten! spärr snart någon?
Barcelonistas
2011-12-05 23:54
Chileno 4 Life

Är ganska säker på att Guardiola ställer upp med Cesc-Messi-Sanchez. Det är det anfallet som har funkat bäst hittills.

Men håller med dig, tanken av att man har så bra spelare på bänken får en att må otroligt bra. Pedro-Villa-Cuenca är ingen dålig bänk vi har där:).
Barcelona Hetfield
2011-12-05 23:52
Om jag träffar på Getafes ägare och deras tränare så ska jag pissa i deras kaffe. De vinner mot Barcelona och ger allt, men förlorar med 3-0 mot Sevilla.

Give me a break.
Barcelona Riiio!!
2011-12-05 23:43
Grabbar ni som har Dreambox, kika om ni har en kanal som heter 6´eren och 6´eren HD.. Såg precis Fulham - Liverpool på HD kanalen och den är mäktig! Danska kommentatorer tror jag det är. Direkt efter matchen började något program som hette "världens bäste fotboll" el nått sånt och dem visade alla mål och höjdpunkter från de största klubbarna i spanska och engelska ligan.

Under pool matchen kom det upp något om att dem ska sända "Viva El Clasico" tror jag det hette och det skulle börja på lördag kl 20.00 !!
Chileno 4 life
2011-12-05 23:38
Barcelonistas ; håller me dig , men jag ser d så här nästan som dig . allt d där me att d pressar i början e sant oxo om att vi kommer låta dom springa efter boll d oxo sant men vi har ju bra grejer i bänken oxo . låt oss säga så här att cuenca får starta . när madrid gjort sina byten då jävvlar kan vi ta in villa som ska störa dom trötta backarna ,villa har nog gjort sitt i barca hans dagar e räknade dax o fixa cash för han . och pedro får fan komma i matchform snart han behövs för att leka lite mot real madrid spelarna lite tiki taka på d hela min tipps e att vi vinner me 4-2 messi cesc sanchez o xavi , ronaldo får 2 mål
Barcelonistas
2011-12-05 23:33
Chileno 4 life

Valdes har dom senaste åren varit en stabilare målvakt än sopan Iker. Valdes hade gjort det minst lika bra i spanska landslaget om inte bättre.
Hutch
2011-12-05 23:31
Chileno 4 life

Det har jag inte påstått. Casillas förtjänar sin startplats i landslaget men jag tänker inte nedvärdera Valdes insatser. Han är en stabil målvakt för FC Barcelona.

------

Jodå, det är en gammal pärla. Afellay svävar i ovisshet.
Barcelonistas
2011-12-05 23:29
Grabbar det är snart Clasico jag tycker vi bör diskutera det istället.

Som jag hela tiden sagt så tror jag att vi kommer kontrollera matchen på lördag och vinna. Real Madrid ska självklart inte underskattas men deras så kallade briljanta kontringsspel har aldrig funkat mot Barcelona. Jag tycker vi alltid har kunnat kontrollera dom och stoppa deras uppställningar på ett mycket bra sätt.

Real Madrid kommer sätta en ganska så stor press på oss från början. Vilket kanske kommer leda till att vi tappar lite boll eller har mindre boll inledningsvis av matchen. Men ju längre matchen går så kommer vi ta över bollinnehavet och Real Madrid kommer att få jaga ganska mycket. Vi kommer säkerligen se ett Barcelona med stort tålamod där man kommer likt semin i Cl på Bernabeu köra sitt passningsspel tills man hittar lägena. För dom kommer vi att få och då kommer vi även sätta chanserna.

Det som gör mig så säker på vinst är att vi i stora matcher, framför allt mot Real Madrid alltid höjer oss till våran högsta nivå. Nu har vi även spelat 2 matcher där våra anfallare har gjort många mål och spelet har stundtals sett väldigt bra ut. Jag kan säga så här spelar vi ut hela vårat register så spelar det ingen roll hur bra Madrid spelar för vi kommer vinna ändå.

Finns mycket som talar för att vi vinnner på lördag.

1 Messi storm trivs mot Real Madrid och har gjort hela 13 mål mot Franco Cf.

2 Den här upplagan av Barcelona har spelat 11 möten mot Real Madrid, man har vunnit 7 och spelat 3 kryss, BARA 1 förlust och det kom i CDR finalen på övertid. En match som vi i andra halvlek fullständigt dominerade.
Annons: