/spanien/barcelona/forum/10370.aspx/spanien/barcelona/forum/10370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-11-24 20:20
Division 1 ladies and gents! Spoiler alert, när man kommer till 1an måste man vinna 7 matcher för att vinna ligatiteln. Alltså samla ihop 20 poäng.
Barcelona Éluc
2011-11-24 20:19
Dongou!
Barcelona Pep, The Creator
2011-11-24 20:16
Thiago en mi corazón!

Vet du hur Barcas elva ser ut?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-24 20:14
Gonzalez_Barca

Du glömde Drenthe! :)
Barcelona Thiago en mi corazón!
2011-11-24 20:09
Juvenil A - Celtic U18 ( som någon här inne skrev innan.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-24 20:08
Barcelonistas

Jag gråter, jag gråter över tanken att vi kunde ha Mourinho och GARAY (han var enligt rykten klar för oss) i laget istället för Guardiola och Pique.

Tack gud att de endast i framtiden endast kommer nämnas i "tänk om" sammanhang..
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-24 19:52
Miguel Angel, I like what I see. Ser ut som ännu ett stjärnskott is on the making! :-)
Barcelonistas
2011-11-24 19:47
Ligger en hel del sanning bakom det här.

Länktips.
Barcelona tribente_magico
2011-11-24 19:37
L.A.M nr 10

Jo jag håller med, om man kommer till 1:an är nog dom flesta bra där:)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-24 19:24
tribente

Tycker det aldrig är så stor skillnad på divisionerna. Jag menar, jag gick väl upp 5-6 divisioner direkt och tror många andra har gjort det också. Man stöter på vissa riktigt bra även i lågdivisionerna vilket nog betyder att de likt en själv är på väg upp.

Kom till final i cupen för 3-4 vad den nu heter i en jävla skitfinal :). Hoppas jag vinner nästa gång om jag nu är kvar i trean.
Barcelona NoGo™
2011-11-24 19:20
2-0 redan, Patri och Dongou målskyttar.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-11-24 19:16
Länk för de som vill se Barcas äldsta ungdomslag
2011-11-24 19:11
L.A.M Nr 10. Okej, gick upp till 2:an nyss men ska inte spela nåt förs cupen kommer, tänkte försöka vinna premier cup, även fast det nog är otroligt svårt.

men 3-4 tyckte ja va ungefär samma klass, fast det är så olika en del kan va sjukt bra i 5:an, men dom är inte så många.
Barcelona Trippeln
2011-11-24 19:09
Tja boys, vill ni ha en utmaning lägg till mig maherthechamp jag spelar division 1( kom dit igår) LÄGG TILL MIG PÅ XBOX 360 om ni vill åka på däng ;)
2011-11-24 19:07
@tribente_magico
Alltså att man kickas ur matchen pga för dålig internetuppkoppling
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-24 19:03
tribente

Jag gick upp en varje säsong tills jag kom till 4 där jag stannade 2-3 säsonger och nu är jag i div 3 där jag varit nära att gå upp två gånger. Så 3 men snart 2 :)
2011-11-24 19:02
kicks, får ja fråga vad det är?=)
2011-11-24 19:01
@tribente_magico
Div 5... men kan inte gå upp mer pga för många kicks
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-11-24 19:00
Jag är på div 5
Postat via SvenskaFans-appen
2011-11-24 18:54
off topic!

Men säkert många som lirar FIFA 12 här inne på ps3 eller x-box, undrar vilken som är den bästa DIV ni nånsin har kommit till?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-24 18:49
Keita var väldigt bra. Tyckte dock synd om Busquets som blir tvungen att spela som mittback i andra halvlek. Då kan han inte beskyllas för att göra en dålig match.

Hade hellre sett Abidal som mittback och Maxwell som vänsterback i andra och tagit ut Cesc. Tyckte Pep var lite för passiv i matchcoachningen och det kunde ha kostat oss en seger och i värsta fall förlorat matchen. Thiago var fantastisk på att hitta tomma ytor och göra sig spelbar men lyckades inte förvalta det till nåt positivt.

En sån här match ska man tacka Messi och Xavi för att de är något utöver det vanliga. Seedorf, Van Bommel och Aquilani känns så små när de har Xavi mot sig, en mästare.

Mascherano är den bästa defensiva spelaren för dagen, fantastisk.
Barcelona el Flaco
2011-11-24 18:48
Är riktigt glad över att Jonathan dos Santos förnyade sitt kontrakt. Hoppas att han flyttas upp till A-laget om han fortsätter att stå för fina prestationer i B-laget och visa upp samma fina inställning som han gjort hittills. Han, tillsammans med Bartra, har alltid tillhört mina favoriter från La Masia de senaste åren.

Missade tyvärr matchen igår så jag vet inte hur han skötte sig under den korta tiden han fick spela, men bara det faktumet att han fick hoppa in på självaste San Siro säger en hel del om Guardiolas förtroende för brasse-mexikanen.
2011-11-24 18:44
Så skönt att se Pedro springa och pressa med sina flaxande armar i luften igen
2011-11-24 18:42
En kvart kvar till mötet mellan vårt Juvenil A och Celtics u18-lag. Matchen visas live på Barcas youtubekanal
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-11-24 18:02
Otrligt rolig match igår, för mycket fram o tillbaka för min del dock, möter vi tex real kan det straffa sig, men tror pep har alla friska till dec10 o tt alla lyfter sig, keita va som vanligt tråkig o absolut lysande på mitten igår
Barcelona Unicef
2011-11-24 17:41
Grattis JDS!!! Fan vad du är värd de här kontraktet :)
Atlético addeh
2011-11-24 17:05
elbraco

Jag håller med dig till viss del. Emellanåt slarvades det från Xavi's sida, något som vanligtvis aldrig brukar hända. Däremot var han verkligen en gigant utöver de små missarna (som tur var inte kostade baklängesmål). Delaktig i det mesta.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-11-24 17:00
Angående trebackslinjen så måste Pep fortsätta utveckla laget och ge spelarna en morot och något nytt att kämpa mot, annars är risken att en del spelare "tröttnar" och blir mätta.

Se bara på en spelare som Villa, han utvecklas ff som 29-åring och fast att han inte gör lika mycket mål så finns hans hunger att prestera ff kvar.
Att spela Masch och Sergio som mittbackar är ytterligare bevis för detta, samt att spela Thiago i en mer defensiv position än vad han är van vid från B-laget.

Slutar Barca utvecklas kommer de andra lagen ikapp snabbare.
Visst känns det konstigt att ändra på ett vinnande koncept, men det är just förändringarna som skett från säsong till säsong som gjort att laget fortsatt vinna.

Det viktiga är dock att hitta balansen mellan nytt och gammalt och inte bli envis och stånga huvudet i väggen bara för att försöka bevisa sig rätt.
Det är som bekant en minimal skillnad för var gränsen går mellan geni och galning, mellan modigt och idiotiskt.

Barca är också så pass överlägsna mot de flesta lag att Pep också behöver testa sin taktik även mot bra motstånd, med risken för att fallera. Men jag tycker ändå att det finns en viss logik i hans sätt att matcha som inte enbart fokuserar mot 1:a minuten, utan snarare sett över hela matchen.
Så här långt har de flesta resultaten ändå vägt över åt det positiva.

Det jag inte gillar med en trebackslinje är att lagets presspel blir sämre. Det finns alltid ytor för motståndarna att spela ut på kanterna, vilket gör att det tar längre tid att vinna tillbaka bollen.
jag hoppas därför att vi spelar 4-3-3 mot Real som är ett bollskickligt och kontringsstarkt lag. Att öppna upp kanterna för deras 100-löpningar vore förödande.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-24 16:55
Håller verkligen inte med om att Xavi var en gigant igår. Bara för att en mittfältare gör mål och är med i offensiven behöver han inte vara bra.

Tvärtom slarvade han mycket med passningarna och erbjöd verkligen inte den där säkerheten som han vanligtvis gör.

Vad hade hänt om Abidal började snitta 15 mål per säsong men är katastrofdålig bakåt? visst, det är väl bra att han gör mål men vi har andra spelare för det och Xavis roll är inte att vara målgörare utan att erbjuda stabilitet, säkerhet och kontroll i mittfältet, något han misslyckades fatalt med.

Varför är det så många som klagar på spelet? Jag håller vårat dåliga mittfältsspel som den största anledningen, vi lyckades inte etablera något spel, vilket är Xavis jobb, helt enkelt. Han gjorde några direkt individuella misstag också.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-11-24 16:55
Är det någon som har en länk på när Fabregas blir fäld av Abate i straffområdet, fan har letat överallt, hittar ej..
Annons: