/spanien/barcelona/forum/1037.aspx/spanien/barcelona/forum/1037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2016-05-16 19:29
Läsvärd artikel från den väldigt insatte och kunnige journalisten Jordi Pasqual som följer klubben på nära håll.

Skriver om Barcelona B och hur det saknas en röd tråd i akademin. De olika avdelningarna arbetar efter sina egna modeller i stället för att agera efter en given strategi.

I de yngre lagen handlar det som tidigare fortfarande om teknik och spelförståelse, men ju längre upp i åldersgrupperna man kommer desto mer handlar det om fysik. Det i sin tur gör också att det inte kommer fram nya talanger, de bästa är ju oftast tekniska men prioriteras alltså inte.

The man behind the plan är Bartomeu som valde att dela upp akademin i två delar vilket jag först ansåg vara en bra idé. Förutsatte då att de fortsatt skulle köra efter den gamla modellen, men ack vad fel jag hade.

Det intressanta är att de yngre lagen går jättebra i sina respektive ligor och turneringar, medan Juvenil A under Gabri och B-laget under Gerard underpresterar. Dock får de ju fortsatt förtroende, för inte kommer mr B att ta den prestigeförlusten i första taget och sparka sina egna namn redan efter ett år.
Barcelona Amo.38
2016-05-16 19:25
Men ärligt vilken vuxen man beter sig som Ronaldo gör på riktigt. Inte undra på att Pique gör narr av honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Reymar
2016-05-16 18:24
Hahhhahha Pique är så jävla skön. Älskar hur han trampar på Madrids nerver gång efter gång. Att han sedan imiterar den plastikopererade divan med sin töntiga gest gör inte saken sämre.

Ronaldo: En la liga titel

Pique: Sex la liga titlar.

Calma, Calma!!
Barcelona Heisenberg
2016-05-16 18:13
Folk är så jävla lättkränkta idag. Pique anspelar inte på något utseendemässigt eller något som vederbörande ej kan hjälpa, utan på riktigt töntiga gester. Lite humor, tack!
Barcelona Gabriel
2016-05-16 17:57
Haha ja Piqué går verkligen in under huden hos marängerna, I just love it. Okej han härmar Ronaldo under firandet och det är tydligen pinsamt. Minns när Ramos härmade Messi en gång när de firade. Minns också när deras legend och nuvarande älskade tränare Zidane skulle härma Ronaldinho under en träning med att göra "titt-finten" via en enkel 2 meters passning medans hans lagkamrater stod och garvade ihjäl sig. Men det är tydligen helt okej för att han bar vitt och inte blå-rött. Kan bara älska Piqué. Oh grande!
Barcelona Puyols inställning
2016-05-16 17:55
Hahahahaha PIQUE din jävla kung. Snarare så är det väl dags för marängerna att inse själva hur löjligt det är när crisse håller på med dom gesterna själv.
Vlom
2016-05-16 17:42
@Liunil Masse:
Tydligen så har Piqué gjort ett mycket bra jobb med att provocera marängerna på "andra sidan" med sin "Calma, Calma" gest haha :)
Barcelona Davids3
2016-05-16 15:10
@enkos:

Iniesta, Busq, Pique, Bartra och Alba.
Barcelona enkos
2016-05-16 14:54
@Davids3:

Hur många Barca spelare är uttagna för Spanien ?
Barcelona Davids3
2016-05-16 14:28
Kanske en gammal nyhet men Halilovic är uttagen till EM, najs :D
Barcelona petersays
2016-05-16 14:07
@neymar JR:

Skenmanöver för att hålla fansen nöjda. Oroa dig inte, det kommer vara en ytterback eller mittfältare på mittbacksposition när försäsongen drar igång. It's the Barca way!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-16 13:56
[QUOTE=neymar JR]Las Palmas have rejected a 4 8M bid by Barcelona for Uruguayan centre back Mauricio Lemos (20), who has a 30M buyout fee. [canarias7] Man visar åtminstone intresse för mittbackar. [/QUOTE] Tror vi kommer värva honom som yngre utvecklande mittback till framtiden och Mustafi (Bartra plus lite cash) som startspelare nu direkt bredvid Piqué. Vermaelen kommer också försvinna.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-16 13:39
Piqué imiterar CR. Suarez dör av grin :D
Barcelona neymar JR
2016-05-16 13:25
Las Palmas have rejected a 4+8M bid by Barcelona for Uruguayan centre back Mauricio Lemos (20), who has a 30M buyout fee. [canarias7] Man visar åtminstone intresse för mittbackar.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-16 12:58
Detta rykte tycker jag om.
Barcelona neymar JR
2016-05-16 12:28
Snarare intressant ungdom, att under dagens samhälle så finns det trots allt ungdomar som plockar bort all fasad/status/stjärnglans och går ner till själva fotbollskärnan. Cudos till grabben Rayo= fotboll, så enkelt är det faktiskt och så fantastiskt lag/tränare är det. För dom flesta härinne är el classico matcherna man väntar på. För egen del har jag alltid sett mest fram emot möten med rayo. Dom brukar locka oss till Hawaii fotboll där man får se våg efter våg av offensiv briljans från bägge sidorna. Taktik? Hell no, utan fotboll i den finaste form.
Barcelona Kröjff
2016-05-16 12:19
Barca Barca

"Intressant läsning" vet jag inte. Möjligen om man läser mellan raderna. Men nog är det en sedelärande historia alltid, tagen direkt ur den s k verkligheten.
Barcelona Barca Barca
2016-05-16 12:10
Kröjjf Fan va intressant läsning. Grejen e det att nu finns det risk att Paco lämnar Rayo och samtidigt kanske en mer defensiv inriktad tränare kommer. Personligen hoppas jag Paco blir kvar och tar tillbaka Rayo till La liga med sin hänsynslösa offensiva fotboll.
Barcelona Kröjff
2016-05-16 11:23
Jag har en vän vars son i nedre tonåren visat sig väldigt lovande i fotboll. Och brådmogen är grabben också. Från skillnad till mig och hans farsa håller han inte på FCB. Pojken tycker att vi förlorat vår själ och saknar en tydlig ideologi såväl på planen som vid sidan om. Behöver väl inte berätta att spolingen skyr lag som PSG, Manchester City och Real Madrid som pesten? Så vilka har då ynglingen själv valt att hålla på? Rayo Vallecano. Hans farsa är väldigt stolt över sin son. Inte bara för att han är bra i fotboll.
Barcelona Barcadinho.
2016-05-16 11:20
Om Real representerar högern o tidigare facism så är Rayo vänstern o antifascist. Arbetarklassen mot snobbarna. Synd att de åkte ur.

Getafe däremot, äntligen.
Barcelona neymar JR
2016-05-16 10:32
Hade man kunnat få Paco till b-laget för att ta upp dom i seriesystemet. Gör han det bra med b-laget så skulle han få chansen i a-laget. Winwin?!
Barcelona DM1982
2016-05-16 10:24
Håller med om Rayo, trist att de åkte ut. Sköna fans och ofta bra drag på läktaren. Hoppas de kommer tillbaka nästa säsong.
Barcelona Mascherano #14 el Jefe
2016-05-16 08:49
Hur kan man hurra över att Rayo har åkt ur? Visst dom är ett Madridlag och ger Real en kort bortamatch men ska man se ärligt på det så brukar de sära rejält för oss och förlorar stort mot oss pga att de vägrar överge sin egna spelidé, något man behöver göra när man möter Barca. Ni är medvetna om att de hatar Real minst lika mycket som Barca gör va? Att hurra över att de åker ner är lika dumt som om Realfans skulle fira ifall Espanyol åkte ner. Men svingött hur som helst att Getafe är nere! En mer intetsägande klubb får man leta efter :)
Barcelona neymar JR
2016-05-16 07:00
Ligan har tappat oerhört nu när inte rayo är kvar. Bland det mest underhållande lagen med top 3 offensivare fotbollen. Nej verkligen inget att hurra över utan det är en förlust. Hoppas på en snabb comeback från deras sida.
Barcelona Davids3
2016-05-16 01:24
@Canaletes:

Kan du sammanfatta vad han säger?
Barcelona Davids3
2016-05-16 01:19
Såg nu att Sporting Gijon klarade sig med 1 poängs marginal. Jag unnar de "segern" !!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-05-16 00:16
Jag känner att nu att det rätt tid att ta upp en fråga jag har tänkt på senaste 6 månader. Är det bara jag som har märkt från alla video från träningarna, bilderna från träningen, bilderna med Messi och Suarez utan Neymar, alla små kramar mellan Messi och Suarez utan Neymar? Har tänkt det på senaste 6 månader. Det är inte lika mycket kärlek mellan Messi och Neymar längre. Nu säger jag inte att de är ovänner eller att den ena tål inte den andra. Men man ser klart och tydligt att Messi och Suarez är mer med varandra än Messi och Neymar är med varandra på alla bilder och video senaste 6 månader. Kan det vara så enkelt att Messi och Suarez klickar mer för att båda har fruar och barn? Eller är det kyligare relation mellan Messi och Neymar? Jag frågar denna fråga för att trion var oskiljbara föra säsongen vart än du tittade. Nu är det 70% mer Messi och Suarez som syns ihop. Ingen alarmerande fråga utan det är bara en tanke. Någon annan som har haft de tankarna? Eller är jag bara för lite besatt av Barca?
Barcelona Reymar
2016-05-15 23:52
@enkos:

Kan även spela på alla anfallspositioner och han skulle nog passa bättre i det raka spelet som vi kör. Han skulle må bra av Messi djupledsbollar. Ett bra alternativ till att avlasta MSN men tyvärr kommer det nog inte hända. Det slutar med att vi köper Gameiro för överpris.
Barcelona Barca - Puyol
2016-05-15 23:19
Okej. Oj då, ni får ursäkta mig allihopa. Jag trodde att La Liga körde med de systemet. Hur som helst, Tackar er alla som rättade mig. Återigen ni får ursäkta mig :) Dock tycker jag synd om Rayo men är super glad att Getafe åker ur. Nu kommer Ronaldo lämna Real för han ser att Getafe är ute :)
Barcelona AndreD
2016-05-15 22:55
Två skitlag från Madrid blir degraderade. Kan det bli bättre? :)
Annons: