/spanien/barcelona/forum/10369.aspx/spanien/barcelona/forum/10369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona10Messi
2011-11-23 21:43
II Barça II :

Borta, tack o lov. Fy fan vad hon inte gör nånting!!
Barcelona Rambla~
Ska man spela som Pep vill gäller det fan att ha 2-3 måls ledning för inte fan kan man lita på att hålla en bräcklig ledning med en trebackslinje. Då gäller det att sätta sina klara målchanser.

Angående straffen. Vad fan gnäller milanfansen över? Sådana straffar får de varannan helg på hemmaplan i ligan. Visst, den kanske är billig men han är ju klart på Xavi.
Barcelona Edoo9
Man får inte stanna upp helt på en straff och det var det Leo gjorde!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona nosskirneh1
Vilken jävla hönsgård det är där bak, usch! In med Shakiras fästman nu så det blir nån ordning. Straffen var oerhört billig, på gränsen till löjlig. Den var felaktig helt enkelt.

Zlatan ser riktigt sugen ut måste jag säga och helt ärligt tycker jag Milan har ett ganska bra grepp spelmässigt. Vi hade en bra period i mitten av halvleken och hade Villa haft nån sorts känsla för hur man placerar in en boll kunde vi ju faktiskt (oförtjänt) haft en trygg 3-1 ledning i paus men han är ju helt ur slag just nu.

Skärpning önskas!
Barcelona II Barça II
Vart är tjejen som brukar vara med på Viasat?
Barcelona comprende
Men för i helvete vad fan har du för problem han gör sina löpningar ? Fuck hans löpningar när han missar friläge efter friläge. Han är inköpt för att avlasta Messi och det har blivit en flopp 400 miljoner för en som ska springa ? Köp Forrest gump då för fan
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-11-23 21:42
Någon som sitter inne på en bra spansk/eng sopcast stream.
Barcelona HyptroN
Ingen mer än mig som undrar hur Nesta kunde få gult kort på straffen när det var Aquiliani som drog i Xavi så det blev straff?
Det skulle ju vart 2 gula kort = Rött kort
Barcelona NoGo™
Någon som vet varför Leo fick slå om straffen, om jag inte minns fel får man skott- finta eller?
Barcelona Barca4eva
2011-11-23 21:41
Att både Adriano och Alves är borta..jeez. Passningsspelet flöt dock på bra mestadels, vilket glädjer mig.
BARCA-més que un club
UT MED VILLA SUGER JU IN MED ALEXIS SANCHES
Barcelona R.Gaucho 10
Kasta inte smuts över villa, han gör sina löpningar som alltid, otroligt bra! Han behöver bara börja göra mål igen, det jobbet han lägger ned för laget han exempelvis aldrig zlatan gjort. Fattar inte hur ni barca fans kan döma ut våra spelare efter några matcher, tänk på allt bra dem gör, dem är också bara människor, var stolta istället !
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-23 21:40
Barca4eva

skojar du? Milan bryter ju hela tiden och har kontringar och mållägen minst lika mycket som oss. Tycker vi har varit snäppet vassare offensivt men annars är det rätt jämnt.

vad dom ahr gjort? Robinho missar öppet mål, Valdes tvingas till fin räddning av Boateng, Robinho går omkull i straffområdet (visserligen inte straff men ändå - han var där), Ibra har hotat några gånger....

Grace

tveksamheten ligger i Aquilanis kontakt. Xavi känner en hand på axeln och faller men det är inte så att Aqua vräker omkull honom regelfult. Tror i och för sig att 8/10 domare blåser straff där men det känns ändå lite billigt.
Barcelona B-Guden
2011-11-23 21:40
nån som har en lagg fri stream med bra bild ?
barca löver
2011-11-23 21:39
Sämsta försvarsspelet jag sett VARJE gång kommer milan förbi. In med en back och kör med 4backar nu !
Barcelona NoGo™
4 man i backlinjen i andra tack! Man kan ju hoppas att Pato inte kommer in om vi spelar med 3 st..
Barcelona Blaugrana91
Som sagt håller med övriga här om att 3-backslinjen inte funkar, visst vi kan spela så mot sämre lag, men knappast mot bättre lag, inte ännu allafall, spelarna är inte 100% bekväma med det ännu, så som sagt gör det isåfall mot sämre lag.
Barcelona Vampíro
Tycker Keite varit riktigt stark men tror tyvärr han får offras om vi ska byta in Piqué, bryr mig inte vem som går ut så länge vi skrotar trebackslinjen!
Grace/Wastelands
2011-11-23 21:38
Vari ligger tveksamheten kring straffen?

Straffar är en del av spelet, om motståndarna är tvungna att dra ner spelarna i straffområdet så får det konsekvenser. Att man inte får vinna på korrekt dömda straffar är bara löjligt.

Sedan har vi ju inte vunnit än, backlinjen är helt förskräcklig idag.
Barcelona Alvés - Por Que?
4-3-3 tack i andra halvlek Pep.
Barcelona Barca4eva
elbraco Milan är ju fan lika stillastående som Zlatan men så får de en kick de sista 5 minuterna. Vad har de egentligen gjort?...
Barcelona R.Gaucho 10
2011-11-23 21:37
Vi är nonchalanta som så många gånger förr, hade vi kommit upp i normal standard så hade matchen stått minst 4-1, som den till och med kunde gjort. vi försöker ta fotbollen till ytterligare en nivå genom att exprimentera lite. Milan ger allt medan vi bara lallar och ändå är vi 5 gånger bättre, undrar hur det blir om vi kommer igång i anda halvlek igen!
elbraco - Bojan y Thiago
Grace/wastelands

fördel för oss? visst, vi har fått lite gula kort men straffen var inte helt klockren den heller. Aquilani får, som någon på Curva Sud skrev, skylla sig själv får att han gör en handpåläggning och lite till i eget straffområde bakifrån men Xavi föll... lite väl enkelt ärligt talat.

Fan, taktisk rokad nu Pep.
Barcelona Barcadinho.
Trebackslinje suger totalt. Helt öppet på båda kanterna
Barcelona Decinho
Thiago har varit bäst hittills. Trebackslinjen känns labil. Vi missar lite för mycket chanser och Cesc har inte gjort mycket rätt än så länge. I övrigt så känns vi bra mycket bättre än Milan, bara vi behåller skärpan i alla lägen. Jag vill gärna se Cuenca eller Alexis med lite fart under benen i andra.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-11-23 21:36
Gillar inte peps trebackslinje ett dugg!! Spelar inte roll vad folk säger, mot ett bra lag och speciellt borta ska man ha ett stabilt försvar!!
Barcelona B-Guden
Ut med keita in med Pique fontas eller van fan som helst som kan spela mittback, bara inte busquet får lira mittback för han ska lira pivote med ett 3 manna mittfält!
Barcelona Hetfield
Sanchez måste in. Sanchez har spelat mot Milan och vet deras svagheter, och jag är trött på Villa, så fort sommaren kommer så ska han bara försvinna.

In med en back så att Barcelona kan spela med 4 backslinje. Thiago briljerar.
Barcelona Rambla~
Jag blir förbannad på dessa jävla frisparkar Barca bjuder på hela tiden. Jävla pissförsvarspel. Milan är så mediokra att Barca borde ha 2-3 måls ledning nu. Villa, hur kan du missa det läget?
Barcelona ElRaval
2011-11-23 21:35
Börjar bli tråkigt att vinna viktiga stora matcher på det här sättet.

Jag är övertygad om att vi hade krossat Milan förr eller senare i andra halvlek även fast vi inte fått med oss en billig straff.

Det är så synd att andra lags fans börjar tvivla på Barcelonas kapacitet just pga såna här tillfällen..

Men men..
Annons: