/spanien/barcelona/forum/10364.aspx/spanien/barcelona/forum/10364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-11-23 22:59
Haha Bengt Magnusson på TV4 Nyheterna om Milan-Barca: "Rätt lag vann".
Barcelona Éluc
2011-11-23 22:59
Alvés, Iniesta och Piqués frånvaro lystes igenom hela jävla matchen. Framförallt för att vi tvingades till en 3-backslinje men också för att Iniestas tempoväxlingar saknades något enormt. Förhoppningsvis är både Piqué och Iniesta tillbaka innan El Clásico.

Nu laddar vi om inför bortamatchen mot Getafe som nog blir svårare än många nog tror.
Barcelona comprende
2011-11-23 22:58
Hetfield

Skadas Messi så är vi illa ute ja. Han är vår offensiv, till och med en blind man kan se. Villa ska så långt bort från barca som möjligt, Pedro har varit dålig hela säsongen och Sanchez behöver tid för att komma igång.

Xavi gjorde ingen bra match idag heller. Inte Fabregas heller.

Thiago briljera. Keita var okej.
barca#1
Hahaha
Viasat-studion pratar om Zlatans bok samma kväll som Valencia vann med 7-0 och Chelsea kan åka ur i gruppspelet. Skrattretande!!
Grace/Wastelands
Éluc

Man kan spela med vem fan som helst, abra man inte spelar trebackslinje. Vi har släppt in i snitt typ 2 mål per match med trebackslinje. Det är inte så jävla vasst.
Barcelona Blaugrana91
comprende

Ditt favoritlag Real fick bara 2-2 borta mot Milan, vi vann med 3-2.

Lägg dessutom till att vi sakanade både Iniesta och Alves som är sjukt viktiga.
Barca skapade överlägset mest, Milan hade knappt några chanser.
Att matchen blev jämnare än vad den borde varit var för att vi var ineffektiva samt körde med en 3-backslinje.
Barcelona Éluc
2011-11-23 22:57
Grace/Wastelands

Förutom att Adriano är skadad? Maxwell litar jag inte alls på som vänsterback i dessa matcher.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-11-23 22:57
Asså grabbar vi snackar om att Xavi eller messi är livsviktiga för oss men nu har vi fått veta att DANI ALVES ÄR OERSÄTTLIG. Nu kommer alla att klaga på domaren osv men visst var det en billig straff vi fick, men Fabregas borde ha fått straff plus att Zambrotta borde ha visats ut. Nog med snack att vi har spelat dåligt osv vi saknade spelare plus aldrig 3-4-3 mer mot stora lag !
Barcelonistas
2011-11-23 22:56
Comprende

Jag tycker du underskattar Milan otroligt mycket, det är ett bra lag med topp spelare på dom flesta positionerna. Sen anser jag i alla fall att Milan är ett bättre lag än va dom var föra säsongen.

Du säger att vi inte spelar bra och är orolig, då kan jag säga att det är starkt att vinna borta mot Milan utan att spela bra. Det visar stor styrka att kunna vinna matcher utan att spela bra.

3-2 mot både Milan och Real Madrid, och spelet stämmer inte ens. FInns mycket att förbättra!.
Barcelona El Nino Maravilla
2011-11-23 22:55
El Kaiser de Michoacán

Jag såg det, och det var 100 % hands. Men självklart kommer man inte få se några debatter om det för att ingen vill ta upp grejer när Barcelona får emot sig, funkar bara tvärtom här i världen...
Grace/Wastelands
2011-11-23 22:55
Éluc

Adriano högerback (om han är frisk) Maxwell vänster, Abidal + Puyol

Eller Puyol HB, Abidal, Mascherano CB och Maxwell/adriano VB.

Allt är bättre än att spela med tre backar.
Barcelona Thiago en mi corazón!
2011-11-23 22:54
Elbraco

Som våran Yaya i sina bästa tider hos oss!

L.A.M

Själv tycker jag samma sak som du har skrivt där, fast även att du borde hylla Thiago!
Barcelona Éluc
2011-11-23 22:53
Ni som klagar på trebackslinjen i denna match, hur skulle vi ha ställt upp om nu Piqué antas vara skadad?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-23 22:52
Fan vad skönt med seger! Måste säga att Milan gör det riktigt bra stundtals och gör match av det hela medan Barca å sin sida inte spelade sitt bästa spel. Men ändå, vinst var det viktiga och gruppsegern är klar. Man ska inte äverdriva och säga att vårt spel var direkt dåligt, vi skapade ändå många chanser och kunde satt några fler bollar. Jag tycker vi gör en okej match, kan mycket bättre naturligtvis men vi saknar tre nyckelspelare och kör 3-4-3. Så med andra ord, vi gör det absolut bästa vi kunde göra med förutsättningarna, vinna.

Angående spelarna så var Messi riktigt bra, ett mål och två assists. Starkt att sätta andra straffen då den första fick bli omslagen. Sánchez slet något oerhört när han kom in, jag vet inte hur många gånger jag såg honom jaga efter bollen 100 km/h. Han lyckades inte med jättemycket i själva spelet men hans jobb gör att han bör starta nästa match. Sen var inte Villa jättedålig heller, tycker spanjoren vár bättre i spelet än han brukar. Puyol gör en jättematch defensivt, vinner alla närkamper. Det är väl Messi, Puyol och Sánchez som sticker ut, resten gör det inte dåligt men de kan bättre.
Barcelona Hetfield
Det är svårt klaga när man precis har vunnit mot Milan på bortaplan, men att Xavi gör två mål visar mer svaghet än styrka, det visar att anfallet inte funkar.

Messi får bära mycket av anfallet. Han gör målen och spelar fram, om han skulle bli skadad eller vara ur form så ligger vi illa till. Alternativen är inte heller så bra, Villa är ljummen, Pedro har inte varit på topp under hela säsongen och har just kommit från en skada. Sanchez behöver mer tid och Cuenca är för grön.
Barcelona BarcePep
Så jävla gött att sätta dit NÄSAN! Zlatan kommer aldrig vinna den där jävla champions HAHAHAHA, fan tycker synd om Milan. Den dagen han lämnar Milan så kommer dom vinna ;)
Barcelona El Kaiser de Michoacán
Är det någon som såg om returen från Cesc när Thiago chippade fram tog på Nestas arm. Såg ut som det men jag är inte 100.
Barcelona Rioja
26 raka utan förlust nu, 2 matcher ifrån klubbrekordet på 28!
Barcelona Blaugrana91
2011-11-23 22:51
Härlig vinst, men vi borde verkligen ha vunnit med typ 5-2, aja jag är nöjd med vnsten allafall, men inte spelet. Vårt spel blir lidande när vi spelar med en 3-backslinje, i fortsättingen vill jag inte se någon 3-backslinje mot bättre lag. Visst kör det mot sämre lag, men inte mot bättre lag som sagt, inte än. Jag menar Pep måste ju se att det inte funkar?

Sen ska man ju även komma ihåg att vi kom till den här matchen utan två av våra viktigaste spelare Iniesta och Alves, lägg till att Pique inte spelar+att vi spelar en 3-backslinje, trots det vinner vi och kunde ha vunnit med ännu mer. Det är ett litet styrkebesked allafall.

Ser att Valencia vann med 7-0 och att Chelsea förlorade mot Leverkusen, avgörs i princip alltså mellan dessa två vem som tar sista platsen. Hoppas Chelsea åker ut, hur kul vore inte det!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-23 22:50
KOLLA på detta! Songs räd i Arsenals 1 - 0 mål är SJUKT!
ett av de snyggaste målen denna aftonen.
Barcelona Xavi#6
All heder till Xavi men Thiago vilken spelare, Herregud offensivt som defensivt. Skönt att se Sanchez kriga så mycket den tiden han fick nu hoppas jag bara att allt är bra med Pique.
Grande Barca!
Barcelona Barca4eva
Synd bara att Alexis kom in i det läget där laget ville "försvara" ledningen.

comprende

Du har en del poäng, ja.
Barcelona comprende
2011-11-23 22:48
Barcelonistas

Sluta trolla. Detta var vår mest ostabila seger någonsin, vi låter Milan skapa 7-8 bra lägen i första halvlek där våra mål kom via själv mål och en tveksamt dömd straff. Andra halvlek är båda lagen ganska jämna. Milan ska vi slå med 2-3 bollar både hemma och borta, man ska inte vara orolig i 90 jävla minter. Det enda jag är glad över är 3 poäng, absolut inget annat.

"tänk vad som händer när vi är i form" ja men nu är vi inte i form så det vet vi inte. Kör Pep 3 backslinje mot Madrid så är vi döda.

Vi äger inte ens Milan varken spel eller chansmässigt. Milan är ett uselt lag och jag är mer orolig nu än innan.

Det är fakta.
elbraco - Bojan y Thiago
KUNG MESSI

fixa din meningsbyggnad. ingen gillar en dålig vinnare heller.

el Maestro

håller med, Sanchez var bättre än Villa på det lilla han spelade. Krigade som fan och ska utan tvekan peta Villa nästa match.
Barcelona KUNG MESSI
fann va grymma
Messi , masken , xavi , thiago, puyol,
sanchez när han kom inte körde över milan försvaret
pedro härligt och se dig igen
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-11-23 22:47
Det handlar inte om form att vi spelar så här dåligt. Bara vi spelar med vår vanliga startelva och 4-3-3 så krossar vi all motstånd!
Barcelona el Maestro!
2011-11-23 22:45
Hetfield:
Alexis var kung i den korta stund han har spelat i matchen. Han blir bara bättre och bättre i mina ögon.
Barcelona KUNG MESSI
2011-11-23 22:44
Skolpojkarna Vs Zlatan 3-2
fann va skönt att vi kunde köra zlatan o hans äckliga bok "Jag är förloraren"
liten hälsning till zlatan . du kanske är duktig på att skriva böcker men inte på fotboll . du verkar vara duktig i karate inte fotboll .
Zlatan de här är fotboll vi spelar inte karate
1 fråga bara .
var zlatan ens på planen idag?
jag såg inte zlatan, såg bara en stor staty längst fram bredvid valdes
bra avslut annars zlatan på hans mål
Barcelona el Maestro!
Barcelona B-Guden
fyfan vad jag längtar till Afrikanska mästerskapet
Idag var vi värdelös, vi släptte till alldeles för mycket hade inget passningspel
Lyckades vi ens med ett enda väggspel ?
Annons: