/spanien/barcelona/forum/10357.aspx/spanien/barcelona/forum/10357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S91
2011-11-24 13:11
Shanghai

Om Pep kör trebackslinje ja :P
Skämt åsido (även om det ligger en hel del i det), med Pep vid rodret så höjer sig alltid Barca mot kvalificerat motstånd, se bara Clasicon för ett år sen samt CL-finalen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-11-24 13:03
Har aldrig varit mer nervös inför El Clasico än den här säsongens. Barca spelarna kommer att svettas i 90 minuter för att klara en poäng mot dem (Real). Vem ska stoppa Ronaldo, Higuain, Benzema, Özil, di Maria, Kaka alla har blivit så j*vla starka utvecklats en nivå. När jag tänker på deras snabba kontringsspel får jag mardrömmar och dåliga vibbar inför denna match. Tror helt ärligt att marängerna kommer pulvisera oss.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-24 13:00
Igår skrev någon att det var 579 dagar sen vi förlorade med Puyol i startelvan?

Detta stämmer väl inte?
Barcelona Gio Style
2011-11-24 12:40
Ursköna 3 poäng igår trots att vårt spel inte var på topp.
Vi var lite slappa i presspelet och slog bort ovanligt många passningar. MEN, som vanligt så är det viktigt att inse att VI PRESTERAR NÄR DET KRÄVS AV OSS. Vi tog ledningen, slappnade av och släppte in 1-1. Rätt så snart gör vi 1-2 innan Milan kvitterar. Inte många minuter senare sätter vi 2-3 och håller undan.
Det är alltså 10 minuter mellan milans kvitteringsmål och våra ledningsmål.

Det är skitdåligt att vi slappnar och inte håller vår press till 100%. Men det är ett styrkebesked (som jag har påpekat tidigare) att kunna prestera när det behövs.
"Jaha 1-1 nu, ok då gör vi 1-2. Åh nej 2-2 nu, jaha men då sätter vi 2-3"

Thiago gjorde en kanonmatch igår, Villa gjorde ungefär det motsatta...

Comprende//
Du måste lära dig att du inte är ett fotbollsorakel. Du vet inte allt, det du tycker behöver inte vara rätt i majoritetens ögon. Du har rätt till att kritisera men kom inte med kommentarer om att folk är enögda, har fel och att det är fakta att Real Madrid är världens bästa lag. Vet du vad fakta är?
Säger det återigen dessutom, Real Madrid är inte bäst någonstans i mina ögon förrän man har vunnit mot kvalificerat motstånd. Gärna mer än 1 match. OBS. ett Lyon på dekis är inte ett europeiskt topplag.
Lär dig att argumentera och svara bättre på folk kommentarer (många andra som måste förbättra sin argumentationsteknik) så lär du få ett någorlunda vänligare bemötande. Men utgå inte ifrån att det du tycker är lag och alla andra är dumma i huvudet som inte tycker detsamma.
Barcelona Jeffren
2011-11-24 12:04
AndreD - Ànims Afellay

Aha sorry
AndreD - Ànims Afellay
2011-11-24 11:58
Jeffren

Inter har vunnit sin grupp.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-11-24 11:51
Hetfield

Håller med till tusen procent. Skulle messi gå sönder skulle vårt anfall kollapsat.
Barcelona Hetfield
2011-11-24 11:35
Vi vann för att Barcelona har en skyhög lägstanivå, det är allt. Spelet är inte bra, det är bara att acceptera, det är mer enstaka sekvenser av briljans som ger resultatet än att hela laget funkar som en maskin. Hur kan man förklara detta? Jo, en trebackslinje är lika nödvändigt i Barcelona som en vattenpistol i ett krig.

Trebackslinje skapar problem i laget, mittfältet kan inte passa runt för att de behöver ta ett större defensivt ansvar. Ett annat stort problem är att backlinjen sällan får synka ihop, det roteras för mycket pga. skador och att Pep vill göra om mittfältare och ytterbackar till mittbackar. Det roteras alldeles för mycket.

Men det största problemet är anfallet. Inget funkar nu. Villa är fullkomligt medioker just nu, han har en förmåga att passa fel och missa givna mållägen. Pedro har inte varit samma Pedro under hela säsongen, dessutom blev han skadad. Sanchez behöver tid, man kan inte förvänta sig att han ska spela jättebra redan nu, han behöver ett par månader med tanke på också hans skada. Cuenca har gjort det bra, men han är fortfarande en nybörjare, vore synd att bränna ut honom.

Problemet är helt enkelt att varje lagdel inte funkar av en anledning, vare sig det beror på dålig form eller för mycket rotation. Laget behöver kontinuitet.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-24 11:18
Essienesque

åhfan! man kan ju alltid hoppas! börjar tröttna på vänsterbackar som mittbackar och mittbackar som högerbackar. Vill se Adriano på plan så snart som möjligt!
Barcelona Abbe.
2011-11-24 11:13
Jonathan dos Santos kommer i dagarna skriva på ett nytt kontakt som sträcker sig till 2015. Hans utköpsklausul hamnar på 30 miljoner Euro.
Barcelona Essienesque
2011-11-24 11:07
elbraco - Bojan y Thiago

Barca har en utköpsklausul på Botia, därav priset. Dock visste jag inte att den låg på 2.5 miljoner, trodde närmare 4-5...
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-24 11:00
Barcelona have decided to buy back Sporting centre back Alberto Botia (22) for 2.5M in May. His future depends on next year's coach. [lvda]

2.5M? Låter lite väl billigt?

Jeffren

man kan ju alltid hoppas på Inter...
Barcelona Barca4eva
2011-11-24 10:49
J.Guardiola -king Du svarade på din egen fråga, verkar det som.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona J.Guardiola- King
2011-11-24 10:36
Någon som vet varför Pique inte spelade igår? Inte en chans att han var hundra procent frisk för då hade han spelat. Letar lite nytt om honom och Iniesta men hittar inget... Hoppas dom blir spelklara båda två snart!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-24 10:16
Jag tror nog ändå både Chelsea och United tar sig vidare till slut. Chelsea har en oerhört svårt uppgift men jag tror man grejar en vinst eller åtminstonde 0-0, då går man också vidare till åttondelen. Synd att Valencia slarvat rejält i gruppen, första matchen tappade man direkt poäng mot Genk och det får man betala för nu. Man förlorade även mot Leverkusen borta, hade man grejat kryss där så hade allt varit mycket lättare nu.
Barcelona Jeffren
2011-11-24 09:51
Samt Inter
Barcelona Jeffren
2011-11-24 09:51
Shit vilka lag vi kan få möta i nästa omgång,, Chelsea,Man UTD,Man City,Napoli,Lyon,Ajax är lag som kan bli 2:a
Hutch
2011-11-24 09:36
Nu när L.A.M Nr 10 är och pillar på det. Kan ni tänka er att City , United och Chelsea alla ligger i farozonen och kan åka ut redan i gruppspelet. Chelsea tar sig an en otroligt tuff uppgift på Stamford Bridge mot Valencia, jag unnar verkligen Valencia en åttondelsplats. United är piskade att vinna mot Basel och det gör man förmodligen men där är det en stor risk att man förlorar. City är i praktiken ute, Napoli förlorar inte mot Villarreal och gör de det så tror jag ändå inte de slår Bayern. Coolt.

Medans Real Madrid och Barça båda kört över sina grupper.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-24 09:08
Fan vad intressanta grupper nu i CL. Valencia och Chelsea har lika många poäng, Valencia har bättre målskillnad men det är ju inbördesmöten som räknas vilket betyder att 0-0 gör att Chelsea går vidare, 1-1 gör att det blir lika då det blev samma resultat på Mestalla men då går Valencia vidare på målskillnad. Alla andra oavgjorda går Valencia vidare på. Det blir en riktigt intressant match, kommer hålla stenhårt på Valencia.

Manchester United har ju skaffat sig problem. Man har Basel kvar på bortaplan och måste vinna. Förlorar man är man ute, vid oavgjort går man vidare men tar troligen inte gruppsegern.

Lite jobbigt att man riskerar att få både Chelsea och United i en åttondel men lite roligt hur dåligt det går för de engelska klubbarna. City är ju piskat att vinna mot Bayern Munchen, och inte ens det räcker om Napoli vinner borta mot Villarreal. Arsenal är klara har jag för mig, det sämsta engelska laget på förhand.
Barcelona Barca4eva
2011-11-24 08:50
Thiago blir bara större och större i mina ögon.
Barcelona Jeffren
2011-11-24 08:26
God morgon:-)

Vilken underbar seger igår och vilken fotboll detta kallas "världsklass" och då menar jag inom områden som att kunna hålla i bollen hitta nya alternativ etc detta var en uppvisning igår

Vill ge Xavi priset till matchens spelare* MEN det är en annan spelare som jag vill ska synas dagen efter och det är en spelare som jag och många andra inte vill ha i start elvan men som igår visade en jävla klass ett stort "GRATTIS" till Keita bra jobbat

*Visca Barca*
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-24 07:54
Jag tycker folk överdriver lite med att kritisera laget. Jag tycker också spelet har hackat mer än vanligt men ni får det att låta som om vi ligger på plats 4-5 i ligan och håller på att missa CL-slutspelet. Trots att vårt spel varit säme än vanligt har vi ändå 28 poäng på 12 matcher i ligan, har endast släppt in 6 mål i ligan och är klara för slutspelet i CL efter att ha slagit Milan på bortaplan med tre nyckelspelare frånvarande.

Vi har som sagt inte varit lika överlägsna den här säsongen men det ser också värre ut brevid Real Madrid som har varit fantastiska. Det gör att vi efter några poängtapp ser ut att vara i jättedålig form, även fast vi är obesegrade. Vi måste spela på topp, vinna alla matcher för att vi inte ska göra en floppsäsong. Kraven har blivit otroligt höga. Främst genom att vi spelat helt sjuk fotboll de senaste åren samt att Real Madrid spelar så bra, så det finns inga rum för poängtapp.

Så för att summera så ja, vi är snäppet sämre än tidigare år men det blir också värre när man förväntar sig att vi vinner nästan varje match och blir besviken efter 3-2 borta mot Milan, samt att vi nästan måste vinna varje match då Real är i riktigt bra form. Med det här sagt är jag ändå rätt orolig inför El Clasico. Många spelare är ur form, medan Real går som tåget. Vi får hoppas att Pep motiverar spelarna till att göra sitt livs match på Bernabéu.
Barcelona Barca4eva
2011-11-24 07:39
Hoppas verkligen att en admin ordnar det här...
Grace/Wastelands
2011-11-24 03:14
Moderator lär nog kika på det där. Om du stör dig så mycket skit bara i honom. Det är rätt enkelt. Så slipper du bli irriterad.
Barca4ever1
2011-11-24 03:11
Grace/Wastelands

Okej, wish u good luck med plugget :)

Godnatt. Och när jag vaknar imorgon, ska jag komma ihåg att komma in här o lösa det där med comprende. Han måste fortf bort eller så ska han ha vit tröjalögg höger om sitt namn. Tål inte smutslaget på ngt sätt efter allt dom har hållt på med på senaste.

Deras ledare Mou är största hycklaren på jorden. Sån dålig förlorare finns inte på jorden.
Grace/Wastelands
2011-11-24 03:07
Jag är student, skriver C-uppsats så mina tider är en aning upp och nervända. Borde sova. :/

Hej då kamrat.
Barca4ever1
2011-11-24 03:06
Grace/Wastelands

Hejdå.
Grace/Wastelands
2011-11-24 03:05
Bra det. Tackar jag för mig.
Barca4ever1
2011-11-24 03:04
Grace/Wastelands

Om du tror att du kommer få PM från mig så kommer det inte hända.
Du verkar ju ha mkt fri tid. Du e uppe sent. Inget jobb eller skola imorgon? Jag e ledig från jobbet iaf.
Grace/Wastelands
2011-11-24 03:03
Förväntar mig illasinnande PM från personer med för mycket fri tid imon en kort tid.

Annons: