/spanien/barcelona/forum/10350.aspx/spanien/barcelona/forum/10350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-11-27 00:24
Ni kan ta och sluta överanalysera allt. Det är en tunn trupp och det spelades en tuff bortamatch mot Milan, svårare än så är det inte.

Messi såg slutkörd ut, det tar ut på krafterna att försöka springa förbi och dribbla för ett par spelare varje match. Pep får ta på sig detta, tack vare hans "alla ska få spela, därför har vi tunn trupp". Sen får han sluta med svågertaktiken, varför tar han inte ut Villa och tar in Keita? Jo, båda gillar Pep och Pep gillar de.
Barcelona Hetfield
2011-11-27 00:22
Man skulle faktiskt kunna ta hem Eto'o, och låna honom till sommaren. Ryska ligan spelas väl inte under vintern, och börjar väl runt sommaren.

Men sen om Pep vill det...det är en annan sak.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-11-27 00:20
Ligan är inte körd nånstans! Vinst mot Real är vi "bara" 3 poäng bakom. Självklart kommer Real tappa poäng mot andra lag också, så sluta vara så jävla bittra!
Barcelonistas
2011-11-27 00:20
Ligan är långt ifrån körd, men vi måste börja prestera på topp för vi har inte råd att tappa fler poäng. En vinst i Clasicot och det hela kan vända igen, men det gäller att vi börjar prestera snart.

Barcelona Trippeln
2011-11-27 00:19
''Namn: Barca el rey
Sänt: 2011-11-27 00:14
folk har ju glömt att vi var obesegrade innan Getafe matchen. Vad hände säsongen 09 då vi torskade första matchen mot Numancia? Vad hände förra året då Hercules vann mot oss? Jo, vi gick som tåget och vann ligan bägge dessa år. Jag anser att vi behöver en förlust för att vi ska vakna på allvar. Gör vi det då vinner vi alla våra resterande matcher i ligan!''

Till skillnad från det så halka inte vi te 6 poäng bakom o det var i början av ligan.. alltså har vi torskat ligan idag den 27 november.
Barcelona Essienesque
2011-11-27 00:18
6 poäng upp betyder att ligan fortfarande är i egna händer.. sluta överreagera för fan!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Barca el rey

Vad du inte hajar är att det inte är enbart denna match folk regerar på. Barcelona har spelat alldeles för många matcher med fel inställning, det ser inte bra ut alls, vad det exakt beror på är svårt. Kanske får vi ett mer stabilt lag om Pep slutar upp med sina experiment och han friska rotationer för det är långt ifrån stabilt. Spelarna är lika vilsna som vi är när det roteras lika ofta som Di maria och Busq ligger nere och gökar med gräset.
Barcelona Blaugrana91
Lite tankar efter matchen.

Känns såklart surt, men samtidigt orkar jag inte bry mig.
Vi spelade otroligt dåligt den här matchen, dock inledde vi matchen riktigt bra faktiskt, hade då aldrig kunnat tro att vi skulle förlora, men så blev det tyvärr.

Vi har som sagt under hela säsongen hittils visat upp en dålig form, visst i enstaka matcher har vi spelat bra och vunnit imponerande, men överlag har vi inte varit på topp. Är svårt att på rak arm bara säga vad det beror på, men jag tror mycket handlar om skadorna vi haft, vilket lett till att vi har fått rotera allt för mycket. Vidare så har Peps alla formationsändringar i match efter match gjort att det inte blivit någon kontinutet i laget, vi har inte kunnat spela ihop laget.

Vi borde ha spelat ihop hela laget så att allt funkar med 4-4-3 och sen kunde vi börjat exprimentera lite, men istället började vi nästan på en gång med att flytta runt, vilket har lett till att vi som sagt aldrig lyckats spela ihop laget ordentligt.

Nu ligger vi 6 poäng efter Real, och det är ju såklart otroligt tufft, men ligatiteln är inte helt förlorad, vinner vi El Clasico så är vi hyffsat med igen, och Real lär tappa poäng, med tanke på hur dem spelade idag.
Men någonstans bryr jag mig faktiskt inte , älskar laget hur det än går och vi har ju trots allt vunnit ligan 3 år i rad nu.

Real leder och dem förtjänar det helt klart, fasthåller dock att dem haft ett lättare schema och tycker som sagt inte heller att dem imponerat mot bättre motstånd. Vi har ju dock knappt imponerat alls, så som sagt att dem leder är helt rättvist.

Åter till matchen idag så förtjänade Getafe att vinna och vi förlora. Kalla mig dum, men jag tror trots allt att en förlust för oss var bra för spelet. I tidgare matcher vi spelat dåligt har vi ändå antingen lyckas vinna eller allafall lyckats få ett kryss, nu när vi har förlorat så kanske spelarna verkligen inser att dem måste höja sig om dem vill ha en chans på titeln.
Vi minns ju förra året, krävdes en och annan förlust för att komma igång till det där bländande spelet igen.
Samma var det ju för Real iår, dem spelade dåligt och förlorade mot Levante efter det kom dem in i en bra form. Så denna förlust kanske är "bra" på något sätt.

Sen till dem som plötsligt skriker att den och den ska köpas, lägg ner. Vi har sett till spelarmaterialet världens bästa lag, ännu bättre än förra året.
Problemet är motivationen och vår dåliga form.

Som sagt vi får hoppas den här förlusten ökar motivationen hos laget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 00:17
Man kan inte ge upp ligan. Det är det fan dummaste jag har hört. Jag skiter i om Barca spelar skit men det är 25 matcher kvar och på dem måste vi ta 6 mer poäng än Real? Låter det omöjligt? Nej absolut inte men naturligtvis svårt med vårt nuvarande spel.
Barcelonistas
J.Guardiola-King

Grejen är den att borta spelet i ligan har inte varit bra alls. Jag tror det kan bero på motivationen helt enkelt, att spelarna inte är hungriga i dom små matcherna. I stor matcherna så ser vi det gamla goda Barca, ( Milan-Real) 2 matcher som vi spelat riktigt bra.
Barcelona II Barça II
Villa är så jävla dålig just nu!

Vi har förfan ingen målskytt, vi kan inte lägga all ansvar på Messi.

Jag vill inte höra något skit om att han jobbar bra i deffensiven, han är fan ingen jävla högerback! Han ska göra mål och han har misslyckats kapitalt iår.

Han borde fan fundera över sin framtid, han verkar verkligen vara mätt nu.

Ge oss tillbaka lejonet, Samuel Eto'o!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-27 00:16
addeh

Jag citerar Sid Lowes twitter:

"Most people saying too early to say that. But 6 points in a league where they rack up 90+ is very big. If RM win derbi, I think it's virtually over"
Atlético addeh
2011-11-27 00:14
Jag såg visserligen inte matchen, och är inte lika uppe i varv som er andra (även om jag för den delen är upprörd). Men kom igen, släpp inte taget redan. "Grattis Real", vad är det att skriva? Säsongen är lång, vi har bara spelat knappt en tredjedel och möter Madrid om ett par omgångar.

Att man däremot sett mättnad hos flera spelare är snarare ett faktum än ett påstående. Villa borde ligga längst bak i hierarkin bland anfallarna nu.

Och det viktigaste av allt. Förstår ni alla nu hur viktig Don Andrés Iniesta är? Han putsade till Mourinhos cv för ett par år sedan. Utan honom saknar vi oerhört mycket.
Barcelona J.Guardiola- King
Att säga att spelarna inte är hungriga längre eller hävda att det är kris hit o dit är bara skitsnack. För tre dagar sen slog vi Milan på bortaplan och stod för en bra insats. Det var en usel insats idag, en så pass dålig insats som kan kosta oss ligaguldet men det betyder inte att det är kris eller nåt. Visst gör man det svårt för sig men problemet är att Madrid är så jävla bra just nu och tappar inte mycket, INTE att Barca är dåliga (idag var de usla, ja).

Nu är det bara att se till o vinna sina matcher och få ett bra resultat i klassikern. Förlust där och ligan är helt körd.

Culé - Messi y Alexis
Alla spelare som är mätta ska vi fan sälja. Vi måste ''uppdatera'' truppen med nya spelare.
Ett exempel är David Villa. Titta på snubben, han är mätt. Han ville vinna La liga och Champions League och det gjorde han, nu är han dålig och mätt.

Busquets som vänsterytter hade spelat bättre än vad Villa gör. Jag tycker vi borde satsa på Cuenca och sälja Villa till Chelsea eller något annat lag. Cuenca brinner för klubben, Villa pallar inte ens spela ser det ut som i mina ögon.

Hur ska man sova inatt? Mission impossible hehe. :P

(Sorry om jag är för bitter)
Barcelona Barca el rey
folk har ju glömt att vi var obesegrade innan Getafe matchen. Vad hände säsongen 09 då vi torskade första matchen mot Numancia? Vad hände förra året då Hercules vann mot oss? Jo, vi gick som tåget och vann ligan bägge dessa år. Jag anser att vi behöver en förlust för att vi ska vakna på allvar. Gör vi det då vinner vi alla våra resterande matcher i ligan!
Barcelona Siempre Barça
vad fan gjorde messi, villa, alexis, xavi, alves, cuenca, maxuell osv, har aldrig sätt barca spela så så så jävla dåligt.

hoppas vi vinner de två hemma matcher med tennis siffraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Barcelona La Masia de Can Planes
2011-11-27 00:13
Some times you win some times you lose. But you live to fight another day!

Tyvärr så är det redan kört för våran del. Real kommer aldrig tappa detta. Sen så har vi alltid någon på forumet som ska skriva att. Det finns många matcher kvar och att det är för tidigt att säga något nu.

Men som barca har spelat tills nu så ser jag inget ljus. Det är Reals år i ligan i alla fall. Mitt hopp är slut för den här liga säsongen. Trist då inte ens halva säsongen har gått!

Älskar ändå FC Barcelona
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-27 00:12
Man kan inte vinna jämnt, så är det bara.
Det var kul så länge det varade :)
barca#1
2011-11-27 00:11
Någon klubb som kan köpa Villa i januari? Saknar Samuel fruktansvärt mycket.
2011-11-27 00:11
1.70

Truppen eller spelare?
För det är ett fåtal som sett mätta ut. Inte ser du spelare som varit skadade som mätta?
Andreas-
2011-11-27 00:10
Sen har vi det här FÖRBANNADE jävla problemet igen. Vi roterar så jävla mycket. Vårt bästa lag, som är vilka? Nej, vi vet inte. För vi har inte spelat ihop ett lag medens Real bara kör på sitt lag hela tiden. Herregud, hur fan ska det se ut den 10e December 22:00...?
Barcelona L.A.M Nr 10
Gonzalez_Barca

Nä det var väl mest ett skoj men det känns onekligen tungt.

Och ligan är definitivt inte körd, inte ens om vi förlorar El Clasico. Även om vi förlorar där så är 9 poäng tre matcher, när det är mer än hälften av ligan kvar. Vi har ett El Clasico på Camp Nou också och Real kan inte spela såhär hela säsongen.
Barcelona Mangi
Inför denna säsong kände man verkligen att laget behövde förstärka truppen och till allas stora glädje så gjordes det. Sanchez o Fab var dom stora namnen som kom!!

Men det man funderade kring var hur skulle Guardiola göra plats för dessa två när vi en start elva som var nästintill perfekt!! Var skulle dessa spelarna få speltid och hur skulle Guardiola få in dom, problemet blev ännu större när Thiago gjorde ett grymt U21 EM samt var en av dom bättre spelarna under försäsongen..

Guardiola har visat att han haft problem med att ge stabilitet till laget, det har varit alldeles för mkt Hawai i laguttagningna hittils!! Nu måste laget få lite mer struktur, vi behöver jobba in en 11 som startar ngr matcher nu, framförallt då CL gruppsegern är klar!!

Framförallt vill jag slut på detta jävla experimenterade med 3bakslinjen och sedan vill jag se Puyol och Pique spela tillsammans igen!! På mitten är Xavi, Iniesta och Busques givna i mina ögon!! Anfallspelet är där platserna är öppna..
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-27 00:09
Vad fan gör ni? Gratta real? Det är i under min värdighet. Förlåt men jag skriker efter en värvning i vinter just nu. Än är inte cl och cupen över men vi måste fan in med nytt blod för det vinns inga titlar med den här ubermätta truppen
Postat via SvenskaFans-appen
Vi har i för sig 2 möten med Real, skulle vi få ett bra resultat mot dem skulle det nog sänka deras självfötroende. Inte för att se igenom våra näst 2 matcher innan Real, för de ska vi inte ta lätt på med tanke på hur det ser ut såklart. Väntar ivrigt på hur det hela utspelar sig
Barcelona MVP - 2011
Gonzalez_Barca

WORD!
Andreas-
2011-11-27 00:08
Gonzalez_Barca

Då skulle du upplevt tidigt 2000-tal, detta var porr jämfört med då. Still, det ändrar inte det faktum av att en enventuell överkörning från Madrids sida i el Clasico svider MER än NÅGONSIN. Samma sak om vi tappar poäng mot något jävla blåbärslag. Vi har blivit bortskämda på senaste tiden med vinster hit, vinster dit. Förväntningarna blir skyhöga. Att se ett på pappret GALET bra Barcelona förlora mot Real Madrid. Det är hemskt på alla sätt..
Barcelona Gio Style
2011-11-27 00:07
Det här var fan det sämta jag sett på flera år. Bådar inte gott.
Till nästa match vill ja ha Villa bänkad från minut 1, Fabregas får gärna spela då han är mer hungrig och Cuenca får gärna starta.
Varför inte en offensiv med Alexis- Messi - Cuenca och Thiago + Cesc bakom? Unga och hungriga spelare istället för en massa lallare. När beräknas Iniesta vara tillbaka? Jag saknar honom så otroligt mycket =/

Trippeln
Du är själv rätt patetiskt när du uttrycker dig på ett sånt sätt om Madrid fansen.
Barcelona Rambla~
2011-11-27 00:06
Man får glädjas åt Sorianos två mål och Barca B's seger idag istället.
Annons: