/spanien/barcelona/forum/10342.aspx/spanien/barcelona/forum/10342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2011-11-29 15:30
Säga vad man vill om Guti, men det är imponerande att han har självdistans nog att ställa upp i Crackòvia efter allt han fått utstå. Tyvärr blev det bara ett halvt och lite motvilligt "Pim Pam", men det får duga.
Barcelona Barcadinho.
2011-11-29 15:28
Hetfield - hehe, jäkla roligt. Vad jag skrattade.
Du kunde skriva barnböcker med all fantasin.
Jag loggar ut innan det blir förstörd.
Barcelonistas
2011-11-29 15:17
Alves-Pique-Puyol-Abidal

Xavi-Busi-Iniesta

Villa-Messi-Pedro

När var det sist vi fick se våran ordinarie startelva? Helt sjukt att vi inte haft chansen att spela med första laget än på säsongen.
Barcelona expert...barca!!
2011-11-29 14:42
FC Barcelona skrämmer mig nuförtiden.
Pep har anpassat spelet till Messi 100%. Det känns som Messi ska vara den som ska göra allt på planen.
Sedan Messi har flyttat in centralt, har Xavis suveräna djupledspassningar försvunnit helt och Xavi får inte ut så mkt av sitt spel.
Messi måste variera sitt spel och förpassa sig till kanten igen, ett tag iaf.
Villa ska vara centralt, man måste får in honom i sin riktiga position igen.
Messi som centralt anfallare är inte samma spelare...Det var en gång i tiden då Messi aldrig tappade bollen. Real dödare Pedro måste vara med mot Real.

Dani - Abidal - Pique - Adriano
Xavi - Keita - Iniesta
Messi-Villa-Pedro

Då kommer vi har lite mer djupledspel igen genom Villa, Pedro och iniesta
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-29 14:32
Sport tror på trebackslinje ikväll, åtminstone på pappret. Men i deras uppställning så kan ju mascherano lätt kliva ner som mittback vilket gör att keita troligen tar platsen som pivote på ett mittfält med Xavi och Cesc bredvid sig. Det är något jag inte skulle vilja.

Jag hoppas på följande startelva:

Valdes
Alves Puyol Pique Abidal
Xavi Busquets Thiago
Alexis Messi Cesc

Sen också att Iniesta får en del speltid
Barcelona Hetfield
2011-11-29 14:22
A.iniesta

Barn ska inte dricka alkohol ;)
Atlético addeh
2011-11-29 14:19
Hetfield

Förhoppningsvis lär det dröja, ser helst att Villa inte spelar alls ikväll. Jag vill att han ska komma tillbaka till sitt gamla jag, men det är andras tur att få chansen nu.
Barcelona Gabriel
2011-11-29 14:18
Hetfield

Thumbs up!
Barcelona A. Iniesta
2011-11-29 14:18
jag ska också köra en dricklek där jag shottar ett glas tequila för varje positiv kommentar från Hetfield.

Det lär antagligen ta ett tag innan jag tar mitt första glas.
Barcelona Hetfield
2011-11-29 14:09
Jag ska köra en dricklek där varje gång Villa missar ett läge så shottar jag en tequila.

Det lär antagligen sluta med att jag vaknar imorgon i Brasilien, helt naken och rider på en åsna.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-29 14:06
Instämmer med addeh. Det är dags för det nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2011-11-29 13:38
Viktig match ikväll. Vill se en hundra procentig inställning, från första till sista minut. Inget jävla lallande.

Full fart framåt.
Barcelona Éluc
2011-11-29 13:15
Hetfield

Det i samband med att hungern avtagit och du får att lag som för tillfället inte presterar i närheten av dess fulla potential.
Barcelona Hetfield
2011-11-29 12:57
Problemet i laget är att laget saknar grinta. Det är för många spelare som är fina i kanten och inte vill smutsa ner sig, det behövs en spelare som kan bryta igenom. En vinnarskalle, en Samuel Eto'o hade behövts nu, eller någon med samma tjurighet och envishet. Det är för många lata och bekväma spelare i laget.

Jag behöver inte nämna vilka spelare det är, men ett par spelare i laget har blivit alldeles för bekväma, och jag förväntar mig att vissa spelare försvinner.
Barcelona El Soap
2011-11-29 12:39
Kan ju passa på att gratta F.C Barcelona som fyller 112 år idag!
Barcelona Kodro11
2011-11-29 12:12
barca barca, varför tycker du vi ska satsa på Pedro och Villa istället för Fabregas och Alexis kommande matcher och i el classico? Hoppas verkligen Pep inte gör det då Villa blir sämre och sämre och Pedro är inte i närheten av fjolårets form. Fabregas varit mkt bra och Alexis kommer bli allt bättre hoppas redan ikväll vi får se båda 2 från start om nu inte Fabregas har nån lättare skada som tog han till läktaren mot Getafe.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-29 11:19
Vem har velat byta Pep mot AVB? Vissa hade velat se honom ta över OM pep lämnar. Inte samma sak
Barcelona Gio Style
2011-11-29 10:56
Alltså vad fan försigår här? Menar ni helt seriöst att det är dags att byta Pep mot en helt oprovad AVB (vilket han faktiskt är i sammanhanget) för att vi ligger 6 poäng bakom Real Madrid?
Pinsamt, vad fan är det för en mentalitet? Samma mentalitet som vill att vi ska sälja varenda spelare som befinner sig i en svacka. Vissa här har ju fan sämre tålamod än italienska klubbpresidenter som sparkar tränare till höger och vänster
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-11-29 09:51
Jaag tycker att vi har fått ett perfekt läge efter poängtappen till El Clasico. Vi har inte den bästa formen just nu men nu har vi 3 hemma matcher mot lite enklare motståndare där vi kan vinna stort och få ett bra självförtroende inför el clasico. Nu vill jag bara se ett övertygande spel och stora vinster !!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-11-29 09:35
Ingenting är kört än. Låt oss säga att när väl den 10 december kommer är
Madrids försprång fortfarande 6 poäng vilket är troligt. En Barça-vinst där
och avståndet är 3 poäng och dessutom har då Barça fördelen med att man går
om vid lika antal poäng eftersom la Liga räknar inbördes möten. Dessutom
har man då kvar att  möta Madrid på Camp Nou till våren.

Men man ska inte hymla heller och för att vända på det hela så skulle en
Madrid seger den 10e var ytterst kritisk för oss då avståndet skulle bli 9
poäng. Och då håller jag med Niva, vid det scenariot känns ligan NÄSTAN
avgjord.

Nä, alla blickar kommer att vara riktade mot Bernabeu den 10e och sällan
har väl en match i början på december var så viktig för blaugrana! Men å
andra sidan vet vi alla vad Barcelona är kapabla till när man spelar på sin
yttersta förmåga. T.ex. 6-2, 5-0?

Força Barça!
Barcelona Koeman!!
2011-11-29 08:28
Den bästa fotbollen spelades när Ronaldinho och Deco var här.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-29 02:40
Idag är det den 29:e november 2011. För ett år sedan spelade vi den bästa jag har sett Barcelona spela någonsin. För den delen, den bästa fotbollsmatchen jag har sett någonsin. 5-0 mot Real Madrid på Camp Nou.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-29 01:16
Ingen liga avgörs i november. Minns ni inte Capellos Madrid?
Barcelona Hyder
2011-11-29 00:36
Ligan blir självklart svår nu men man kan även tänka att om vi vinner båda matcherna mot Real Madrid så ligger vi på samma poäng så att säga. Det är långt ifrån kört.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-11-29 00:30
Hur många här inne tror att jag ligan är körd ?
2011-11-29 00:00
Personligen har jag kvar Pep i 20 år till, men det är ingen realistisk möjlighet. Utan Pep har länge varit klar med att han kommer att vara tränare i några år och sedan lämna för nya utmaningar. Vi har under tre-fyra år fått uppleva saker som andra supportrar inte får uppleva under en livstid.

Jag tror dock innerst inne att Guardiola förlänger ett år till och lämnar sommaren 2013.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-28 23:51
Barcadinho Eller hur, Bounanotte kan vara magisk. Har tyvärr bänkats rätt mycket av Pellegrini. Synd på en sån läcker lirare.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-28 23:30
1.70-ligan

Hade ju varit en rätt intressant grej om Pep känner att han inte kan ta Barcelona längre än vad han har gjort. Och som spelat ser ut och hur han tar ut laget med försök till rotationer etc känns det nästan som att han gjort det. Han är ju en erkänt superduktig tränare, och om AVB hänger löst i Chelsea vore ju ett byte rent ut sagt jättebra, även om jag hoppas att Pep ger det ett år till (förutsatt att det inte går totalt åt helvete i år). Tyvärr är det inte möjligt då Peps kontrakt går ut efter säsongen, och det betyder ju att han skulle lämna klubben gratis.

Precis som du håller jag Luis Enrique som förstaval, och bakom honom Villas Boas.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-28 23:25
Är rätt övertygad om att AVB hade gjort det bra i Barca. Håller honom som nr 2 bland mina favoriter att ta över den dagen Pep lämnar, tillsammans med Löw och precis bakom Enrique.

Problemet är dock hur vi skulle få hit honom, OM pep lämnar inför nästa år? Vet att han hänger löst i Chelsea men jag tror ändå nånstans att man gärna vill ge honom tid att bygga på något. Så länge han inte floppar totalt när de inte släppa honom särskilt. Ja, det skulle vara om vi gav dem Pep. Men nä..vill inte se vår Pep i Chelski
2011-11-28 23:17
Jag tror att André Villas-Boas hade varit en värdig ersättare efter Guardiola. Ja, hans resultat har sviktat i Chelsea, men han har inte spelarna till att spela den fotboll som han vill.

"Det finns mer ytor i fotboll är folk tror. Även om du spelar mot ett "low block"-lag så har du omedelbart fått halva planen.
Efter det, på offensivt mittfält, kan du locka en motståndare med bollen, locka honom att kliva fram eller i sidled för att öppna en yta. Men många spelare kan inte förstå spelet. De kan inte tänka eller läsa spelet. Saker har blivit för enkla för fotbollsspelare: höga löner, ett bra liv, max fyra-fem timmars arbetsdag. De har svårt att koncentrera sig, kan inte tänka kring spelet.
Barcelonas spelare är raka motsatsen. Deras spelare tänker ständigt kring spelet, kring hur de rör sig, om hur man ska locka en motståndare med hjälp av bollens position."
Annons: