/spanien/barcelona/forum/1034.aspx/spanien/barcelona/forum/1034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-03-13 16:03
Arsenal är verkligen bra för tillfället. ^^
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Federer
2016-03-13 16:03
@the cameroonians:

Nu hänger jag inte riktigt med. Vad är det som har hänt mellan Getafes president och vår klubb?
Barcelona the cameroonians
2016-03-13 16:01
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Herr Torres sa följande efter matchen;

No reason not to come today. Friendly relationship between clubs now. Time to move on.

Lätt att säga efter att ha blivit fullständigt överkörd. Han var ju mer kaxig inför mötet och snackade ju i media om incidenten i höstas som att den ff var högaktuell.
Barcelona neymar JR
2016-03-13 15:50
Vilket jävla mål, nu har han inte ens chans på fa-cupen.
Barcelona neymar JR
2016-03-13 15:49
The camerooninas My bad, det är bara Barcelona.. :P Tvivlar på att laget kommer visa honom någon nåd vid returmötet. Den lilla respekten man hade för honom när han stod för en positiv är lika bort blåst som hans chanser för ligan. :)
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-03-13 15:45
Man undrar vad Getafes president (Perez hund) kommer att hitta på nu då. Ringa polisen och anmäla för våldtäkt efter dagen match? haha
2016-03-13 15:44
@neymar JR:

Wait, what? Trodde det bara var Barcelona som gnällde på domarna... :P

#Wenger #Surgubbe
2016-03-13 15:43
@[Carles Puyol 5:

Med tanke på det faktum du skriver om och att flera "giganter" i Premier League är på väg att missa CL nästa säsong och uppenbart samtidigt har problem med sina identiteter är vi förmodligen inte långt ifrån att få en europeisk superliga.

Det ryktas att Arsenal, City, United, Chelsea och Pool haft ett möte om just detta, och vår egen president sa så sent som för ett par veckor sen att han gärna såg att det fanns möjlighet för lag att få ett wild card in i CL om man missat chansen att kvalificera sig.

Lägg till det faktum att de styrande organen, UEFA och i viss mån även FIFA, på flera plan börjat negligera klubbarna samt utöka VM och EM (vilket leder till att fler spelare kallas in till landslagsuppdrag) och man kan förstå att de europeiska klubbarna kan se fördelar med att gå in i amerikanskt tankesätt med stängda ligor för att bevaka sina (ekonomiska) intressen.

Personligen ser jag det som att fotbollen som vi känner den idag skulle dö ut, och jag kan bara tänka mig hur de icke "Inbjudna" klubbarna känner det. Är övertygad om att kvaliteten inte skulle blir bättre och att klubbkänslan kommer förtvina mer och mer när allt blir "mainstream".

Det ironiska i sammanhanget är att allt egentligen startade när klubbarna blev bolagsägda och pengarna blev ett större incitament än själva sporten och underhållningen. Bäva den dag vår egen klubb säljs av ekonomiska skäl, såsom det redan gradvis är på väg att ske. "ryser"
Barcelona neymar JR
2016-03-13 15:43
Nu börjar förlorar gänget Arsenal gnälla mot domaren, allt annat än 3,4,5-0 mot dem på onsdag är i underkant.
Barcelona Reymar
2016-03-13 15:36
Kröjjf

Gubben självklart visste jag vad MSN var och när han skrev just MSN tog jag upp tres amigos på ett humoristisk vis för att ställa en fråga. Capisce!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-03-13 15:30
PSG borde inte spela i den ligan helt ärligt, 0-7 på borta plan och man vinner ligan med denna segern. Känns som att den ligan är mkt sämre än PL. Släng PSG i La Liga eller Bundesliga då får PSG motstånd.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-13 14:59
Messi's through balls and chances created vs Getafe. Best playmaker in the world.
Barcelona Kröjff
2016-03-13 14:26
Reymar Ditt ironiska tonläge runt det faktum att MSN är en internettjänst, rimmar väldigt illa med att var DU som oförstående tolkade in "Tres Amigos" i vad FCB Messi skrev. Men inte heller det förstår du förmodligen,innan du får en närmare förklaring först;utan inslag av sarkasm.
Barcelona Reymar
2016-03-13 14:15
Kröjjf

What? Är MSN en internet tjänst?! Tack för att du delar med dig av dina kunskaper! För jag jag hade absolut INGEN aning om det där!!
Barcelona Himne del Barcelona
2016-03-13 13:35
@Messias10:

Det kommer släppas fler biljetter på hemsidan ju närmare matchen vi kommer. Flest biljetter kommer finnas tillgängliga dagarna före matchen. Ska också på Valencia-matchen så tänkte köpa biljetterna på plats dagen innan som jag gjorde när jag var på samma match förra säsongen och mot Villarreal i höstas.
Barcelona Z_Z
2016-03-13 13:17
@Federer:

I och med att Atletico lyckades skeppa iväg Martinez i jul till ett väldigt bra pris så blev ju någon annan den sämsta. Abdennour håller jag med om, Danilo inledde extremt svagt men tycker han sett lite bättre ut på sistone (även om han ännu är långt ifrån värd vad man betalade). Däremot Kovacic tycker jag varit Reals sämsta värvning hittills. Tycker helt ärligt inte han tillfört någonting.
Barcelona Federer
2016-03-13 13:08
Vilken spelare tycker ni är säsongens sämsta värvning? Enligt mig står det mellan Abdennour och Danilo.
Barcelona Messias10
2016-03-13 11:22
Någon som har koll på hur man får biljetter för Barcelona - Valencia på bästa sätt? Jag kan inte köpa via hemsidan. Har dom inte börjat säljas ännu? Senast jag åkte ner och kollade kunde jag köpa flera månader innan. Anyone?
Barcelona Kröjff
2016-03-13 11:09
@Reymar:

Ja, det kan ju inte vara särskilt roligt för dig och dina likar att bara behöva läsa om FCB dagarna i ända. Sen vet jag eller förstår inte hur du lyckades få in Tres Amigos i det här; "Jag scrollar och scrolla men hans inlägg är ju överallt haha.Killen tror ju att det är msn !"

För du vet väl om att MSN från början också är förkortning på en internettjänst, som ofta förknippas med snabbmeddelanden och allmänt skvaller. Men du är kanske mer bekant med betydelsen av BBC?
2016-03-13 10:45
Samper är trots gårdagens medverkan i A-lagsmatchen även uppkallad till B-lagets match ikväll. Visar om inte annat på hur viktig Sergi är för laget som kapten och kraft. Varit med i Segunda B´s topp-elva flera gånger i år.

Cámara är avstängd, därför är Lee med i truppen som anfallsalternativ.

För tredje matchen i rad är brasse-lånet Robert lämnad utanför truppen och man måste ifrågasätta varför han ens lånades in. Meningslöst att lägga kraft på en sådan spelare när vi har en Aleña som är flera ggr bättre.
Barcelona neymar JR
2016-03-13 09:54
Förstår inte det heller, värst är ju att han endast tycks åka bort till gamla "kompanjoner" och bjuder på middagar med hjälp av klubbens konton. Men men detta blir väl det första fönstret man kan ta hjälp från honom. Blir ett riktigt roligt fönstret, och hoppas truppen föryngras en del. I mitt tycke så måste vi banta ner mittfältet, vi har för många spelare där. Busken, Roberto, iniesta, rakitic, arda, rafinha, denis suarez och samper nästa säsong. 8 spelare på 3 positioner, visst flexibla spelare i arda/Roberto/rafinha/denis men samtidigt kommer det troligtvis värvas en anfallare. Flytta ner Roberto permanent som högerback, bli av med Alves lön. Vermaelen/bartra/adriano/Douglas/Alves (?)/ sandro ut. Vi kommer inte få in mycket pengar där.....
Barcelona DM1982
2016-03-13 09:23
Barcelona have offered transfer adviser Ariedo Braida (69) to renew his contract for 3 1 years. Braida plan to accept the offer. [md] Kan någon förklara vad Braida har gjort rent konkret? Han reser runt mycket och kollar på matcher men det kan många göra. Mycket möjligt att hans jobb kommer synas till sommaren men just nu känns det väldigt tomt från hans sida.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-13 02:45
[QUOTE=Tiki-Taka]Atletico har ett relativt enkelt schema kvar...tror dem tar 9 raka vinster på sina matcher. Gäller att vi är fullt fokuserade i dem tre nästkommande matcherna som blir avgörande för ligan! [/QUOTE] De har tre kluriga matcher kvar: Bilbao borta, Malaga hemma och Levante borta.
Vlom
2016-03-13 02:39
Under lördagen fyllde Manel Vich 78 år gammal och jobbar som speaker på Camp Nou till vardags.

Han började sin karriär som speaker på Camp de Les Corts (Barcelonas f.d. hemmaarena mellan åren 1922-1957) under året 1956. Med andra ord var det bara 1 år innan Camp Nou invigdes.

Under de senaste 60 åren, har Manel endast missat tre Barca matcher. Två av dom var p.g.a. operation och den tredje var p.g.a. sin dotters bröllop.

Imponerande måste jag säga :)
Barcelona Tiki-Taka
2016-03-13 02:24
Atletico har ett relativt enkelt schema kvar...tror dem tar 9 raka vinster på sina matcher. Gäller att vi är fullt fokuserade i dem tre nästkommande matcherna som blir avgörande för ligan!
Barcelona wallmannen
2016-03-13 01:08
Borde inte Suarez vilas mot Real Madrid också? Drar han på sig en varning den matchen så missar han ju Sociedad borta! Om man studerar de senaste årens resultat verkar ju den matchen statistiskt sett svårare för Barca.. ;-)
Barcelona Visca el Barca 17
2016-03-12 23:58
Japp nu känns Neymars kort historia som en bagatell. Jag tror han vilades idag för den viktigaste matchen är mot Villareal där behövs han mer med sina löpningar i ett annars stängt försvar. Såg ju bara passen Messi kunde göra till han när de mötte Eibar och Munir gjorde 1-0. Vi var utan Messi i förra mötet gick ju rätt bra innan han kom in.
Barcelona Reymar
2016-03-12 21:54
FCB_Messi

Sluta klaga! Finns Folk som uppskattar hans uppdateringar av övriga Europa.
Sen vet jag eller förstår inte hur du lyckades få in Tres Amigos i det här?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-03-12 21:45
2-0 till At.Madrid.
Barcelona enkos
2016-03-12 21:35
@FCB_Messi:

Bara att fortsätta scrolla och scrolla :)
Annons: