/spanien/barcelona/forum/10336.aspx/spanien/barcelona/forum/10336.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-02 15:09
Mojito

Men är Romeu verkligen rätt spelare att fylla Keitas roll i laget? Keita är ju inte en pivote utan snarare en mer fysisk och djupledslöpande mittfältare. Jag tror att Sergi Roberto hade kunnat fylla den platsen Keita lämnar på ett bättre sätt än Romeu om Keita lämnar i sommar. Om klubben tar hem Romeu lär det ju vara för att låta honom spela som pivote och på det viset utgöra en backup till Busquets nu när Pep nästan uteslutande använder honom i backlinjen. Om Mascherano går tillbaka till att spela allt mer på mittfältet tror jag inte att Romeu kommer tillbaka.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-02 14:42
El Pasillo

En del vill ha hem Romeu om Keita lämnar i sommar.
I stället för att köpa någon ny halvstjärna för en ännu större summa än de €10 miljoner Romeus klausul säger, kan man få en spelare som redan känner till spelidén och kommer ha lätt att acklimatisera sig.

Diskussionen kring speltid är alltid speciell, samma sak var det med Thiago inför denna säsongen. Men den sistnämnde har fått en hel del speltid, och då Romeu skulle ersätta Keita och inte tävla med redan befintlig konkurrens är svaret rätt glasklart. ja, han skulle få speltid.

Sen är det så att spelare som lämnar Barca på lån sällan tas tillbaka och "ges" en ny chans. Tror inte man kommer utnyttja klausulen om Romeu inte gör en tokbra vår i "världens bästa liga".
Real Madrid El Pasillo
2012-01-02 14:28
Ser att många vill ta hem Romeu.

Hade han ens fått mycket speltid med tanke på Thiago, Xavi, Busquets och kanske Fabregas?
Atlético addeh
2012-01-02 12:51
Tack för allt beröm om artikeln, det är verkligen jätte kul att höra!

Thiago Next no.1 - Anims Villa

Vela spelade från start för L'Hospitalet i det första mötet, men var inte med alls i returen på Camp Nou.

barcetia

Kan hålla med dig om att jag slarvat lite med vissa spelare när det gäller att beskriva deras spelstil. Rättar till det.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-01-02 08:16
Adam Pinthorp/

Skitbra artikel om generation '91. Det är just såna artiklar man kommer in på SF för att läsa. Bra start på det nya året från din sida. Keep it up! Visca la quinta de Thiago!
Barcelona Lion24
2012-01-02 07:38
Jag vill bara säga G. Millito och Seydou Keita vid 0:42-1:06 på länktipset.
Det här är spelare som ej kan köpas för några pengar alls i världen. Det här är spelare som är minst lika viktiga som Messi, Xavi, Iniesta och de övriga ''stjärnorna''. Kanske ej på plan men utanför den som är mycket viktigare än man tror, det är viktigt att känna sig hemma och må bra där man spelar för att prestera och Afellay kunde inte må bättre än sådär på sin första träning med världens bästa lag där han ej knappt kan språket tack vare dessa två kramgoa herrar.

G. Millito är saknad och HOPPAS S.Keita ej lämnar laget.

ANIMS AFELLAY DU ÄR EJ BORTGLÖMD!
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-01-02 05:15
It was revealed on Saturday that Messi was the top goal scorer in the world in international matches across all of 2011 where he found the net 19 times with his national team [and in international club competitions]. Following the Argentine were Falcao [17], Mahmoud [16], Gomez [16] and Chicharito [15)

Sug på den alla hatare..

Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-01-02 03:25
Test
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-02 02:39
1.70-ligan

Skön shout-out där till Oriol Busquets, krossar allt o alla i Alevin!
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-02 02:15
Fin post addeh, det enda som jag tycker saknas är en description om hur dessa spelare spelar, dvs trycka extra på Riverolas box-to-box egenskaper osv :-) annars var den grym!
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-01-02 00:15
Kul artikel om "91 generationen". Läsvärd!
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-02 00:12
Läste nyss den senaste artikeln om La Masia. Angående Antonio Vela som nu spelar i L'hospitalet, någon som vet om han var med mot oss i cupen senast? Vore roligt att veta.
,Sami
2012-01-02 00:08
Blaugrana91
Ja vann lalalala:p Nä skoja bara. Skönt att han skriver på nytt kontrakt med Barca snart. Han är en riktig JOKER.
Barcelona NoGo™
2012-01-02 00:06
The renewal of Barcelona B winger Isaac Cuenca (20), whose contract expires in June, will be finalized in the coming days. [md]

Han kommer snart att skriva på ett nytt kontrakt.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-02 00:04
Man United and Arsenal could start a bidding war for Barcelona B winger Isaac Cuenca (20), whose contract expires in the summer. [the sun]

Hur vore det om dessa Engelska klubbar började använda sina egna ungdomsakademier istället för att försöka sno spelare från La Masia hela tiden?

Nu kanske ryktet inte stämmer då det är skvallerblaskan The Sun som är källan, men man vet ju aldrig...

Hehe såg nu att Sami hann först. ;)
,Sami
2012-01-02 00:03
Man United and Arsenal could start a bidding war for Barcelona B winger Isaac Cuenca (20), whose contract expires in the summer. [the sun]
Barcelona Blaugrana91
2012-01-01 23:06
Steven

Tänker du på bara löner eller med sponsorpengar inräknade?

Jag har sett någon lönelista någon gång, men ingen lista där totalintäkter finns.
Barcelona Barca4eva
2012-01-01 22:48
Steven

Det finns nog tyvärr ingen hundraprocentig källa.
Real Madrid Steven
2012-01-01 22:40
Finns de någon lista där dom visar hur mycket Barca spelarna tjänar per år?
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-01 22:39
På tal om gamla citat. Kikade lite i arkivet här på SF - såhär sa redaktionen om Leo Messi efter säsongen 05/06:

19. Messi
"Årets genombrott i världsfotbollen, trots att han missade säsongsinledningen på grund av pass-problemen och de två sista månaderna på grund av sin efterhängsna ljumskskada. Kommer glädja culés i många, många år framöver och kan egentligen bli hur bra som helst. Fick sitt totala genombrott på Stamford Bridge då han var bäst på plan (väl valt tillfälle). Sättet han driver in från kanten mot straffområdet är imponerande. Ge honom en hel säsong i Barcelona och ett något bättre avslut så blir han Dinhos värsta utmanare i kampen som världens bästa spelare."

... De fick rätt! Fast lite roligt att detta fina omdöme ändå inte räckte till. Messi blev så mycket bättre ändå.
Barcelona Barca4eva
2012-01-01 22:21
"Man kan sparka på honom hur mycket man vill och han känner ingenting." Njaee :p
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-01 22:20
Med tanke på det rykte han har idag, ja, det var lite komiskt..
Dock hade Pique rätt i sin sista mening - filmningarna till trots - Busi är en fantastisk fotbollspelare. Läskigt smart.
Barcelona Man1
2012-01-01 22:02
Pique om Busquets sommaren 2009

Han år årets nykomling. Han började som en anfallare, men Pep förvandlade honom till en defensiv mittfältare. Vi kallar honom Superman. Man kan sparka på honom hur mycket man vill och han känner ingenting. Om några år kommer man att referera till honom i världsfotbollen.

Lite roligt ändå :)
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-01 19:52
Det snackar ju mycket om vem som ska ersätta Keita i Barca, och vem som i framtiden ska konkurrera med Busi som pivote. Många är ju många sugna på att ta hem Oriol Romeu som gjort det så bra i Chelsea... och med anledning av den diskussion som råder, vill jag tipsa om min favorit tills nästa gång det är dags att leta ny pivote. Om typ 10 år:

Oriol Busquets! En talang född 1999 från La Masia som spås en lysande framtid. Titta bara på namnet! Köper vi hem Romeu så står skrivet i stjärnorna att han ska ta över efter dem.
Barcelona Capilito
2012-01-01 18:54
Andreas

Vilken sida spelar du på?
Barcelona Barca4eva
2012-01-01 18:45
Fyyyfan att även City förlorade... Hah!
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-01 18:40
Barcadinho.

Svarar dig i PM så slipper vi gå mer OT.
Hade på känn att Sunderland skulle vinna idag faktiskt, var nog inte så många som trodde på det.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-01 18:33
Vilka skrällar i PL - City släpper in ett misstänkt offside mål från ingenting. Dumt av Mancini att bänka båda Kun och Silva från start.

Ciao nu, loggar ut.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-01 18:28
Andreas - totalt OT diskussion men jag vill gärna skriva några rader, eftersom jag tycker att det är viktigt.

Tips för dig först - sluta så fort du kan.

Jag kan också vara personlig - jag har en hel släkt bakom mig som har försökt vinna på spel. Det finns bara en i släkten som vann och stack i rätt tid. Alla andra har antigen förlorat jäkla mycket eller gett upp.
Min mammas första man stack till Las Vegas pga beroendet och skickat skilsmässan via posten. Min ena svåger har hamnat i så stora skulder att han aldrig kommit tillbaka ekonomiskt, hans och hans familj bäste "vän" under åren var kronofonden. Systerns/svågerns äldsta son äger en illegal spelklubb, spelar mafios, men med massa med problem utan ett extra öre. Skilsmässan och polisen ingår förstås. Min pappa vann två gånger stort och vi var glada, fick min första stereo då och morsan ett nytt kök. Men alla skulder ploppade upp när han dog, bankerna (inte en bank) vill ha sina pengar, belastade oss som lever kvar.
Nästan hela av min pappas sida håller på med spel och skit, bara massa med problem. Det enda vi barnen fick göra när vi träffades var att sköta oss, medan farsans släkt satt med sina poker bord, flera stycken, fram till morgonen. Tur att jag hade mammas släkt och min äldre bror. De lärde mig att älska fotboll istället.

Nej, jag har lärt mig efter alla år att det är skit. Inget kan övertala mig om annat.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-01 17:14
R.E.M. god bless them

Nej, jag söker inte jobb.
Har för första gången sedan jag gick ut skolan 2010 sökt ett jobb, det gjorde jag nu i mellandagarna.
Jobbar dock helger och när jag kan lite då och då för att komma "ut" lite.
Är alldeles för osocial, sitter ofta hemma och det är till följd av att jag spenderar mycket tid vid datorn, läsandes och läsandes.

Korrekt, nu är jag förvisso en sådan som spelar lite andra spel också, typ stryktipset, europatipset osv men på min seriösa spelsite spelar jag aldrig för mer än 3% / spel.
Det har krävts otroligt mycket av mig själv som person, ni ska bara veta hur dålig förlorare och hur lite tålamod jag hade förr i tiden.
Har jobbat mycket med det först, för annars går det bara inte.

Nuförtiden kan jag till och med acceptera en FIFA förlust (även om det sker väldigt sällan) utan att bli arg och lämna rummet. ; )

Så jobb behöver jag inte egentligen men nu är det så att "Sportsbetting" inte räknas som säker inkomst och därför får man inga banklån till hus/lägenhet, tyvärr.
Därför kommer jag bli tvungen att skaffa mig i alla fall en 50% tjänst.
Annons: