/spanien/barcelona/forum/10335.aspx/spanien/barcelona/forum/10335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
s.eto
2011-11-27 19:46
För mig är Pedro klart före i rangordningen . Det är ju bara och se vad han presterat förut i stora matcher mot. CL finalen och El Clasicona har han gjort mål i . Han är en spelare som är bra i stora matcher. Sanchez har inte kommit in i laget och är inte lika målfarlig och klinisk som Pedro.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 19:46
Går Real på offensiven så får vi ju ytor vilket alltid är bra men då måste försvaret vara på topp, vilket jag är rädd att det inte kommer vara. Jag kan se framför mig, Reals raka snabba spela och vår förvirrade backlinje.

Backar de hem så kommer vi tillåtas rulla boll och om vårt anfalsspel är lika fantasilöst som de var mot Getafe så kommer vin inte få hål på dem.

Vanligtvis gillar jag när Real går upp och det blir match men frågan är om inte det bästa för oss är att de ligger lågt, då setts vår backlinje på mindre prov och vi kan i lugn och ro försöka skapa chanser. Jag tror vi har större chans att vinna vid det scenariot.
Barcelona Trippeln
2011-11-27 19:44
Det känns så jobbigt att ligatabellen är som den är utan att vi har haft en chans att visa vem som är bäst.
Barcelona Trippeln
2011-11-27 19:37
Det kommer bli en oerhört jämn match, trots att Barca kommer rulla runt boll som vanligt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 19:36
Jag tror Real kör offensivt i El Clasico. I våras spelade de extremt defensivt då de trodde de var mer underlägsna Barca än de egentligen var pga 5-0-matchen. I supercupmatcherna i höstas hade Real Madrid förstått att det går att spela offensivt mot Barca, och eftersom det gick relativt bra, dvs ingen storförlust, tillsamans med att man har mycket självförtroende och Barcas dpliga form så tror jag man vågar gå till attack direkt på sin egen hemmplan. Om det är bra eller dåligt för oss återstpr att se.
Vitlök
2011-11-27 19:16
comprende

Jag delar din syn på El Clasico och tror att det kommer bli väldigt intressant eftersom Barca måste ställa upp som hungriga vargar. Men den stora frågan som jag ställer mig är om Real kommer att välja Backa eller att spela offensivt med tanke på deras övertag poängmäsigt.

Personligen tror jag att MOU kommer att fega som en råtta och spela så defensivt som det bara går eftersom han vet att Barca förmodligen kan ta tillbaka tronen genom El Clasico möterna. Vi minns ju när han tränade Inter och inte behövde gå framåt i Champions League.
Barcelona Vampíro
2011-11-27 18:43
Vilken billig utvisning på Balotelli, visst det är klumpigt att gå upp med armen men det är knappast avsiktligt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2011-11-27 18:19
Jag vet inte om man kan klaga för mycket på rotationer. En del skador i backlinjen tvingade Pep att ställa upp annorlunda. I offensiven bakom den traditionella XBI och MVP finns Sanchez och Cesc som Pep har behövt sätta igång.

Men vi har en inom truppen som aldrig har roterat. Och det spelar ingen roll om det är efter en lång resa från Sydamerika eller inte. Här vill jag klaga på Pep och tränarstaben.
Vissa matcher på CN hade laget ett övertag spelmässigt och målmässigt. Men Messi ska fortfarande vara på plan. Tycker man (Pep och andra) att extra minuter inte är en belastning så tycker man fel.
Messi har varit trött igår och andra matcher.
Han är i särklass den viktigaste spelare men det känns som att ingen tänker på att ta hand om hans krafter på största allvar.
Barcelona comprende
2011-11-27 18:03
Det handlar inte om vem som startar, för varenda jävel i truppen kan briljera. ( Undantag Villa). Utan allt beror på motivationen, dom vill endast spela dom stora matcherna. Och undvika skador i matcher mot dom mindre lagen.

Jag är inte ett dugg orolig över laget den 10 december, för då kan jag lova er att dom kommer vara ännu mer taggade än förra året, och verkligen sätta dom på plats.

Och inte minst Pep, som kommer att spela ut Mou totalt. Om vi är förvirrade tänk er honom dom, som tvingas att ställa sig emot Barcelona då han inte har en jävla aning om hur vi kommer att spela
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 17:58
s.eto

Håller inte med dig. Pedro fick inte mycket uträttat igår och har spelat sämre under hela den här säsongen. Sánchez var inte heller bra igår men har imponerat tidigare matcher. Just nu ser jag honom före i rangordningen men det kan naturligtvis ändras till El Clasico.
Andreas-
2011-11-27 17:54
På tal om laget. Alla som förespråkade rotation kan gärna säga om de fortfarande vill se så mycket rotationer. Fan, vi kommer till Santiago utan att egentligen veta vilken som är vår förstaelva. Det kommer bli sjukt svårt.

Sen ser jag hellre Soriano/Cuenca i el Clásico ist för Villa/Alexis..
s.eto
2011-11-27 17:38
LAM Nr 10

Tycker du verkligen Sanchez var bättre igår? Jag tycker Pedro var väldigt pigg den tiden han var på plan. Han har inte varit bra under säsongen men jag tycker det kändes som formkurvan pekar uppåt efter igår, då han gjorde en bra insats enligt mig. Mer än Sanchez uträttade på ca 60-70min.

Barcelona Éluc
2011-11-27 17:19
Var jag den enda som inte förväntade mig några stora titlar i år? Självklart kommer man bli besviken i slutändan oavsett förväntningar, men det låter inte rimligt att dessa spelare kan hålla hungern uppe hur länge som helst. Att en hel del av dem ordinarie spelarna dessutom uppnått framgångar även på det internationella planet gör det hela ännu svårare.

Det är dock en hel del av säsongen kvar, men det krävs att vi slår Real på Bérnabeu om knappa två veckor för att vi ska ha en rimlig chans att för fjärde gången i rad stå som seriesegrare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 16:51
s.eto

Sánchez har presterat mer än Pedro enligt mig och bör vara försteanfallare brevid Messi. Pedro har sett oroväckande dålig ut hela säsongen medan Sánchez gjort det minst godkänt de flesta matcher han spelat. Igår var han inte bra men ingen var bra igår.
s.eto
2011-11-27 16:47
Grace/Wastelands

Håller med om ditt mittfällt , fast jag ser hellre Pedro än Sanchez för tilläfllet då jag tycker Pedro gjorde en bra insats efter att han kom in igår , såg pigg ut och visade vilja vilket inte många spelare gjorde igår.

Det bästa hade varit att spela gammla hederliga 4-3-3 nu så laget får spela ihop sig på riktigt vilket dom inte haft chansen och göra i år tycker jag då det har bytts från 3-4-3 till 4-3-3 fram och tillbaka hela säsongen.
Barcelona Man1
2011-11-27 16:33
Vi är snart i December och vet inte var laget står. Känns oroväckande.
Barcelonistas
2011-11-27 16:33
Dagens bästa nyhet; Iniesta tränade med laget igen.

Fan va skönt att Iniesta är tillbaka.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-27 16:31
Ryktena går att Ronaldinho och Ever Banega brukar webcama varandra på dagarna!
Grace/Wastelands
2011-11-27 16:01
Mittfält och anfall borde väl typ se ut så här förtillf'llet enligt mig

Xavi - Buquets - Iniesta (Thiago nu då Iniesta är skadad

Messi Fabregas Sanchez

Och jag ser hellre Cuenca än Villa/Pedro som inhoppare just nu faktiskt.
Atlético addeh
2011-11-27 15:59
Dagens bästa nyhet; Iniesta tränade med laget igen. Likaså gjorde Fábregas.
Coach pep-
2011-11-27 15:55
Som Pep och spelarna själva säger så blir ligan svårare för varje år. Jag förmodar att man främst syftar på att Real Madrid växer men det finns också andra faktorer. Vi har en på pappret starkare trupp i år, men samtidigt är det många spelare som inte har hållit samma nivå som förra säsongen. Messi, Iniesta, Busquets och Mascherano är de enda som jag tycker mig se har varit lika bra eller bättre än föregående säsonger. Fundamentala spelare som Xavi och Dani Alves har tyvärr gått ner sig. Pedro, Villa, Pique och resten måste spela upp sig.

Det sades att november och december månad är Barcas peak månader men det har inte fallit ut väl i år direkt. Jag tycker inte man kan skylla på fel taktik och coaching från Pep utan det står ganska klart att hållhaken ligger i att merparten av truppen underpresterat. Frågan är om man då kan anklaga truppen för mättnad eller om det är något annat. Personligen tycker jag inte laget ser mätta ut. Många har problem med formen helt enkelt samtidigt som vi är mer Messiberoende än någonsin.

Det är väl detta och mycket mer Pep syftar på när han säger att det blir svårare för varje år. Det är inte enkelt att fortsätta hålla samma höga nivå i så många år och samtidigt försöka hålla ifrån sig köplaget Real Madrid som köpt, köpt, köpt och byggt sig en maskin. Man kan nästan dra paralleler till Rocky filmerna när Rocky tränade upp sig naturlig väg (Barca) inför att möta den labbtränade steroidpumpade mänskliga roboten Ivan Drago (Real Madrid). Förmodar att alla sett den filmen.. :P

Jag förstår att cules har skyhöga förväntningar men man måste också vara realistisk, spelarna är människor. jag är säker på att dom kommer spela upp sig, Guardiola har byggt ett lag med smarta spelare och bra personligheter som visat att de inte är några Ronaldinhos som struntar i att ge allt efter framgångar. Det är största anledningen till varför vi inte ska tappa hoppet ännu.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-27 15:48
BB-Barceloneta

Känner vi Guardiola rätt så hyllade han säkert deras insats..

Men precis som dig så hoppas jag de fick sig en rejäl utskällning.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-27 15:47
addeh Jag håller helt med, sen kan man ju styrka den uppgiften med att Barca med Puyol på plan inte förlorat på ett bra tag
Barcelona Barca4eva
2011-11-27 15:46
Snacka om att forumet är lågt just nu. Att vissa inte kan lägga saker bakom sig. Aja, sista inlägget tills nästa match.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-27 15:46
Dani Alves: "What did Guardiola tell us this morning? We'll keep that under a thousands locks and keys" Hoppas på ett riktigt brandtal som tände till grabbarna rejält!
Atlético addeh
2011-11-27 15:45
Hur bra än Mascherano varit som mittback anser jag att Puyol & Piqué borde bilda mittlås på Bernabéu. El capitá är åtminstone tokgiven.
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-11-27 15:31
Angående diskussionerna om positionerna på mittfältet
-------------Busquets--------------
------Xavi----------------Iniesta------

Kommer inte ihåg senast jag såg den besättningen den här säsongen. Jag tror fortfarande det helt enkelt funkar bäst sådär, så som det var förra säsongen. Busquets ska vara pivoté, inget annat. Thiago får roteras in då och då. Cesc som anfallare vissa matcher, mittfältare så länge den andra mittfältaren är andres eller thiago.

Sluta med FÖR MYCKET rotation och låt det där mittfältet i en vanlig 4-3-3 vara våran "Ordinarie uppställning". Det jag vill se senare mot real är:
De vanliga fyra i backlinjen, mittfältet som jag skrev där ovanför och sedan messi cesc sanchez.......
Barcelona barcetia - Asexis7
addeh

Har han? Måste missat den matchen isåfall...

Okej hemmaplan kan ju jag iofs också gå in och spela defensivmittfältare. Eftersom du nämner att Thiago ska spela defensiv mittfält, som en lösning(antar jag) på vårt problem så antog jag att du menade på bortaplan där vårt stora problem ligger?
Barcelona L.A.M Nr 10
Thiago spelade pivote i någon av storvinsterna på Camp Nou, troligtvis Racing Santander och det gick hur bra som helst. Mot bottenlag på hemmaplan funkar det, om man ens kan kalla det pivote då han var med i anfallen hela tiden och inte behövde täcka lika mycket bakåt som Busquets brukar behöva göra.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-27 15:30
Klart det finns hopp kvar. Seger på Bernabeu och det är bara 3 poäng till Real igen och dessutom då finns det ett Clasico kvar, och det på hemmaplan. Det är väl bara det att en söndag när det stormar ute, är grått och jävligt plus att vi torskade mot Getafe ser det och känns det jävligt mörkt. Det vänder snart. Hoppas jag.
Annons: