/spanien/barcelona/forum/10330.aspx/spanien/barcelona/forum/10330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça-MeTi
2011-12-02 18:12
allvarligt talat grabbar e så jävla trött på dem flesta här inne som snackar mer om real än barca för helvete denna forum är om barca inte real vem fan bryr sig om dem helt ärligt? håll er till barca förfan..grow up ..visca barca <3<3
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 17:28
Heffield

Du har rätt. Kände bara att jah behövde skriva av mig lite. Men inget mer Real nu, det är EM-lottning snart.

Man måste för det första säga att potterna är katastrofala. Visst att Polen och Ukraina är värdnationer men det ska inte gå ut över grupperna. Det kommer helt enkelt bli för ojämnt, vi kan få Tyskland, Spanien, Kroatien och Frankrike i en grupp men också Ukraina, Ryssland, Grekland och Irland. Det blir kanske lite roligare men tråkigt för de lag som kommer i dödens grupp, tänk att två i den sistnämnda gruppen ska gå vidare istället för två i den förstnämnda.

För Sveriges del så kommer det bli tufft hur tur man än har med lottningen. Får man två av de bättre lagen i de två första potterna så är det nästintill kört. Får man däremot någon av värdnationerna samt slipper Tyskland så har man större chans. I pott 4 så slipper jag helst Danmark och Frankrike. Danmark tror jag det skulle sluta med kross mot, så underskattade och bra är faktiskt Danmark. Det är klart man inte vill ha Frankrike, men jag tror vi skulle ha en chans mot dem.

Drömgrupp: Polen, England, Sverige, Irland/Tjeckien
Mardrömsgrupp: Spanien, Tyskland, Sverige, Danmark

I den första gruppen skulle man kunna komma 1:a med lite tur men också sluta sist. För att summera så kan det gå hur som helst för Sverige i EM, och mycket beror på lottningen.
Barcelona Hetfield
2011-12-02 17:18
Suck...Real Madrid och Real Madrid. Om alla skiter i Real Madrid, varför måste man läsa om de hela tiden i forumet?

Stör ni er på deras fans, så kan jag garantera att de stör sig på er. Det går åt båda hållen, sjunk inte till samma nivå.
Barcelonistas
2011-12-02 17:06
"Real Madrid-fans är verkligen sorgliga vid dessa tillfällen. De glömmer att man rånade Valencia på en straff och förmodligen två poäng för ett par veckor sedan. Man glömmer att Ronaldo filmar utanför straffområdet och får en straff mot Getafe vid ställningen 1-1(?). Barcelona hade kunnat få en straff mot Valencia, mot Sociedad och vid flera andra tillfällen. Ronaldo har väl gjort 6-7 straffmål i år och runt 20 i Realtröjan på bara två säsonger och några månader.

De tillfällen hatare alltid drar upp är matcherna mot Chelsea, Inter, Arsenal och Real Madrid i CL. Då glömmer man att vi fick en felaktig utvisning mot Chelsea samt skulle haft en straff i första mötet på Camp Nou. Man glömmer att vi fick ett felaktigt bortdömt mål mot Inter i slutminuterna, skulle haft en straff på San Siro där Inter också gör ett offsidemål. Mot Arsenal får vi ett mål bortdömt på Emirates Stadium och Van Persies röda kort är egentligen inget fel om man går efter regelboken. Mot Real Madrid orkar jag inte ens kommentera. Pep gör ett mordförsök på Dani Alves som troligen träffar, vilket som så är det rött kort. Ramos fick en match avstängning efter att ha sparkat ner Messi och knuffat till både Xavi och Puyol. Mot Manchester United gör Rooney ett offsidemål.

Finns sjukt mycket saker att ta upp. Jag tänker dock aldrig säga att domarna ger andra lag fördelar. Direkt efter match kan man vara arg över ett domslut men efter att man lugnat ner sig inser man förhoppningsvis att det är sådant som händer och att nästa gång kanske ens eget lag får något tveksamt till sin fördel istället. Sen är det ju hyckleri på hög nivå när man gnäller på att Piqué slipper extra avstängning men inte ens nämner Xabi Alonso. Det är solklart att den sistnämnda söker gult kort, dock gör han det smartare. Och man kan varken där eller i Piqués fall bevisa om det var medvetet, även om man vet att båda var. Men visst, om det är bättre att göra en ren tackling för att ta en varning så kan ju Piqué sparka av benet på någon nästa gång, så blir det inget snack. Jag tycker åtminstonde det är bättre att ta ett gult på en masking än göra en tackling som kan orsaka smärta eller i värsta fall( även om inte Alonsos var så hård) orsaka en skada."

Kunde fuck inte sagt det bättre själv.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-02 17:00
L.A.M Nr 10

Du förtjänar nobelpriset i litteratur för ditt inlägg. Klockrent beskrivet av hyckleriet från Madrid fansen (Jag vet att ni i puertan läser detta, så ta åt er).
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 16:40
Jag har haft respekt för Pélé men börjar tröttna på hans eviga tjat om att alla brassar är bättre än argentinare. Han är verkligen rädd för att inte ses som bäst genom tiderna, därför han försöker trycka ner Messi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 16:39
Jag har inga problem med att erkänna att Dani Alves, Busquets och nu på senare tid även Mascherano filmar en hel del. Jag bli verkligen arg när de gör det och blir knappot glad om vi får en frispark pga det. Jag stör mig dock på hur andra lags supportrar vänder bort blicken från sitt eget lag och ställer sig och anklagar Barca för allt möjligt. Man kan peka ut 2-3 spelare i varje topplag som filmar rätt ofta, och ännu fler som gör det någon gång ibland.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-02 16:32
Elbraco

Gillar den sista skarpt haha!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-02 16:25
Visst kan man gilla sitt lag så mycket och vill inte smutskasta en enda spelare, men om jag skulle plocka 2 spelare från Barca så är Busquets och Alves som filmar mest i dagens Barca även om den sistnämnde har förbättrat den delen.

Så det jag vill komma fram till är att hycklarna från Puertan snackar skit om oss medan dem har värre spelare som filmar. Så j'vla tragiskt att vissa vuxna människor beter sig så.

Sen har jag f*n tröttnat på anglofiler och dem som hatar Barca så mycket varje gång dem kommenterar på sportbladet får så mycket "likes" när dem skriver nåt negativt om Barca. Seriöst folk är så tvättade, så mycket avundsjuka har jag aldrig sett tidigare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-02 16:19
Barcaspelarna dopingtestades tydligen för någon dag sedan eftersom man spelar i CL (läs senaste Valenciaartikeln). Undrar när konspirationsteorierna kommer.

Maradonas svar på Pelés uttalande om att Neymar är bättre än Messi (Pelé är så jävla rädd för att inte vara bäst så att det är pinsamt) är rätt roliga att läsa;

"Maradona: "He got confused and didn't know what he was talking about ... I suggest next time he take the right pills before making any suggestions and that he should change his doctor."

Maradona (ex player): "It seems Pele took the wrong medication, Instead of taking his night pill, he took the morning pill."
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-02 16:07
L.A.M Nr 10

Bra skrivet. Alla storlag får fördelar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 15:58
Real Madrid-fans är verkligen sorgliga vid dessa tillfällen. De glömmer att man rånade Valencia på en straff och förmodligen två poäng för ett par veckor sedan. Man glömmer att Ronaldo filmar utanför straffområdet och får en straff mot Getafe vid ställningen 1-1(?). Barcelona hade kunnat få en straff mot Valencia, mot Sociedad och vid flera andra tillfällen. Ronaldo har väl gjort 6-7 straffmål i år och runt 20 i Realtröjan på bara två säsonger och några månader.

De tillfällen hatare alltid drar upp är matcherna mot Chelsea, Inter, Arsenal och Real Madrid i CL. Då glömmer man att vi fick en felaktig utvisning mot Chelsea samt skulle haft en straff i första mötet på Camp Nou. Man glömmer att vi fick ett felaktigt bortdömt mål mot Inter i slutminuterna, skulle haft en straff på San Siro där Inter också gör ett offsidemål. Mot Arsenal får vi ett mål bortdömt på Emirates Stadium och Van Persies röda kort är egentligen inget fel om man går efter regelboken. Mot Real Madrid orkar jag inte ens kommentera. Pep gör ett mordförsök på Dani Alves som troligen träffar, vilket som så är det rött kort. Ramos fick en match avstängning efter att ha sparkat ner Messi och knuffat till både Xavi och Puyol. Mot Manchester United gör Rooney ett offsidemål.

Finns sjukt mycket saker att ta upp. Jag tänker dock aldrig säga att domarna ger andra lag fördelar. Direkt efter match kan man vara arg över ett domslut men efter att man lugnat ner sig inser man förhoppningsvis att det är sådant som händer och att nästa gång kanske ens eget lag får något tveksamt till sin fördel istället. Sen är det ju hyckleri på hög nivå när man gnäller på att Piqué slipper extra avstängning men inte ens nämner Xabi Alonso. Det är solklart att den sistnämnda söker gult kort, dock gör han det smartare. Och man kan varken där eller i Piqués fall bevisa om det var medvetet, även om man vet att båda var. Men visst, om det är bättre att göra en ren tackling för att ta en varning så kan ju Piqué sparka av benet på någon nästa gång, så blir det inget snack. Jag tycker åtminstonde det är bättre att ta ett gult på en masking än göra en tackling som kan orsaka smärta eller i värsta fall( även om inte Alonsos var så hård) orsaka en skada.
Barcelona Barca4eva
2011-12-02 15:43
Hetfield

Hörde "Hallelujah" i mina öron.

Thank you.
2011-12-02 15:40
Shit, inlägget skickades 3 gånger, sry.
2011-12-02 15:39
Malaga are preparing to sound out Barcelona on a loan of Barcelona B winger Gerard Deulofeu (17) in January. [el mundo deportivo]
Malaga are preparing to sound out Barcelona on a loan of Barcelona B winger Gerard Deulofeu (17) in January. [el mundo deportivo]
Barcelonistas
2011-12-02 15:35
Hutch

Turken inne i la puta är ju värst. Han påstår att Inter inte fick fördelar mot oss. Fördelar som var otroligt avgörande.
Barcelona Hetfield
2011-12-02 15:29
Jag har lärt mig att folk som spenderar mer tid åt att hata andra människor eller saker än att älska, de är riktigt olyckliga. Folk som spenderar mer tid åt att hata motståndarlaget än att älska sitt eget lag är inte riktiga fans. De som säger att homosexualitet är fel och kränker de, det är oftast de som har problem osv.

Spendera mer tid på ditt lag än att hata motståndaren. Det gör kanske mer nytta.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-12-02 15:21
Sport rapporterar idag att Messi kommer att spela i morgon mot Levante och där efter kommer han att undergå ett speciellt träningsschema fram till El Clasico för att vara i absolut toppform.
Barcelona Riiio!!
2011-12-02 15:14
Hoppas verkligen att Messi vilas mot Bate, fan om han skulle spela och skada sig eller nått..
Barcelona J.DosSantos
2011-12-02 15:05
elbraco-

Förvisso. Däremot går man efter domarens rapport i dessa tillfällen. Precis som Ramos utspel vid 5-0 segern så skrev domaren det han gjorde. Förbundet läste den och vips så är det klart.

En luddig regel där förmodligen inte Pique eller domaren hade en aning om den nya regeln.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-02 14:43
J.DosSantos

Vad menar du med att det är domaren som bär ansvaret? Det är ju upp till dom att bestraffa spelare om det är aktuellt med att det blir en extra matchs avstängning, det är inte domarens ansvar.

För övrigt tycker jag den nya regeln är rakt igenom korkad. Tar man, vad är det, fem gula kort så blir man avstängd - medvetet kort eller ej.
Vilket motstånd man stängs av emot ska förbundet ge fan i eller?

Avstängning som avstängning. Allt annat är jättekonstigt. Så som regeln är nu innebär ju det att förbundet går in och gör avstängningen "hårdare" bara för att man vill ha avstängningen INNAN ett svårare motstånd. Det är väl inte upp till dom att gå in och styra och ställa mot VILKET motstånd man ska vara avstängd emot. Då har ju dom massa makt när det lagelvor, sådant som kan påverka resultat och i extrema fall slutgiltigen även tabellplacering.
Hutch
2011-12-02 14:41
En underbar nyhet att Pique kan medverka i El Clásico. Han må ha startat säsongen svajigt men när det vankas El Clásico så rycker han alltid upp sig. Så lätt slipper inte Cristiano Ronaldo undan.

J.DosSantos

De ser det de vill se. Kaljic är ju värst.....vilken kille.
Barcelona J.DosSantos
2011-12-02 13:52
Lästips: Puertan.

Riktigt roligt i sina stunder nu. Dom verkar inte förstå att spanska fotbollsförbundet går efter domarens rapport, där han skriver att Pique fick en varning för maskning. Även om det är självklart att det var ett taktiskt kort kan inte förbundet göra särskilt mycket då det är domaren som bär ansvaret.

Jag har aldrig sett någon mening med att älta domarbeslut. Att Barcelona får fördelar av domaren är det inget snack om. Men hur kan man då blunda för alla andra lag i hela världen som också de får domarbeslut med sig?
Tillexempel Real Madrid själva i Valencia-matchen, och Inter i CL-semin mot oss, och Frankrike mot Irland, och England i VM, och....

Vart kommer denna hjärntvätten ifrån?
,Sami
2011-12-02 12:52
Fan vad skönt att Pique kan spela mot Real!! Yessss
Barcelona lellefs
2011-12-02 12:29
Är det någon mer än jag som lidit sig igenom veckans Radio La liga? Kan vara det värsta jag någonsin lyssnat på! Dom har ju ingen koll på någonting känns det som.. Mycket onödigt Barca hat också vilket fick mig ännu mer irriterad på deras korpen-program.. Herregud säger jag bara..

Min julklapp till er alla är tipset att INTE lyssna på det!
Barcelona Abbe.
2011-12-02 11:52
Läste precis att Piqué enbart får en match avstängning och kommer därmed vara tillgänglig till el Clásico.
Barcelona Barca4eva
2011-12-02 11:20
Albiin

Googlade lite och hittade det här.
Vet inte om du ville ha den på katalanska men det är vad jag hittade då.

"Barca. In the Heart of the Legend" heter den på engelska och den lär nog dyka upp ganska snart. Det var ju igår den skulle släppas(?) så väntar du lite till så borde den dyka upp i hemsidan också.

EDIT: Scrollar du ner så ser du den ljusblåa boken där, välj den. Länkade lite fel, ursäkta. Och som sagt så är den där på katalanska.
Barcelona Albiin
2011-12-02 11:03
Tjenare mannar!
Skriver inte här så ofta men tänkte bara kolla ifall det är någon forumräv som har koll på ifall man kan köpa boken som Barcaspelarna bläddrar i på lagets officiella hemsida. Klickade mig runt i shopen men den verkade inte finnas där.
Är det nån som har koll är jag tacksam för svar!
Annons: