/spanien/barcelona/forum/10329.aspx/spanien/barcelona/forum/10329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-30 11:59
Även om det var uppenbart vad han var ute efter går det inte att bevisa. När Ramos och Arbeloa (var det han?) gjorde det mot Ajax var det tydligt när Adan sprang till Iker som viskade ut ordern till dem. Dessutom erkände de väl? Jag känner mig rätt lugn, Pique kommer nog att spela klassikern.
Barcelona Blaugrana80
2011-11-30 11:36
Aha Pique riskerar att missa El Clasico! Seriöst hur dum får man vara? Han kunde för fan tackla en spelare istället som Alonso gjorde mot A.Madrid och då hade det inte blivit något snack om det.. Är otroligt besviken på Pique.. Är helt 100 på att han kommet få en extra match..
Barcelona Essienesque
2011-11-30 10:56
Varför svarar folk på Comprendes inlägg? Han trollar då varje inlägg är negativt laddade och alla handlar om hur hur dåligt Barcelonas spel är och hur dåliga motståndarna de möter är för att driva upp orimliga förväntningar på vad som skulle vara godkänt inför varje match.

Låt trollet trolla för sig själv.
Barcelona Barcadinho.
2011-11-30 10:18
Till exempel.
Barcelona Barcadinho.
2011-11-30 10:16
elbraco-

Jag har aldrig hört om ett sånt fall, men det kan alltid börja någon gång. Vi har ju sett många märkliga beslut av förbundet under alla år som gynnar/missgynnar olika klubbar. Tror knappt att det händer nu med Pique, men det skulle inte förvåna mig.

Uefa hade diskussioner om den här saken. Man har varit nöjd med böter men aldrig extra avstängning. Tom ett medvetet rött kort (obs rött) av Ramos o Alonso slutade förra säsongen med böter och inte andra straff.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-30 08:56
har det hänt tidigare att någon har fått en extra match avstängning pga gult kort?
Barcelona Gio Style
2011-11-30 05:10
Comprende

Du verkar allt vara en bitter man!
Man får ta med sig det positiva. Vi är tillbaka på vinnarspåret och samtliga tre anfallare som spelade från minut 1 nätade. Det var otroligt viktigt.

Sen kan man inte förvänta sig att spelet går från under all kritik till fyrverkerier på 3 dagar. Det här var ett steg framåt och vi har fortfarande några matcher kvar tills El Clasico. Förhoppningsvis tar vi några kliv framåt även nästa match.
Ingen har påstått att vi efter den här vinsten är världsbäst. Tvärtom så är många fortfarande kritiska till spelet, men man får väl glädjas åt 3 poäng, 4 mål framåt och 0 insläppta.
Ta med dig det positiva också!
Barcelona Blaugrana91
2011-11-30 03:17
comprende

Jo visst det kan man tycka, men samtidigt kanske det krävdes en förlust för att spelarna skulle inse att dem måste höja sig.
Istället har vi tidigare under säsongen trots att vi spelat dåligt ändå lyckats vinna eller åtminstone fått kryss, som sagt ibland kan en förlust vara det som krävs för att ett lag ska börja prestera igen.

Förra året förlorade vi mot Hercules och efter det inledde vi en grym period, sen efter ett bra tag kom något poängtapp igen och efter det fortsatte den fantastiska formen igen, så vi får hoppas samma sak händer i år.
Barcelona comprende
2011-11-30 02:12
Blaugrana91

I så fall borde den här matchen kommit betydligt tidigare.
Barcelona Blaugrana91
2011-11-30 02:07
comprende

Har jag sagt att den här vinsten betyder att vi är världsbäst eller?
Det enda jag sa var att den här matchen på förhand var en perfekt match att få igång spelet samt anfallarna, och nu i efterhand så lyckades man ju delvis med detta. Som sagt det är en bra början.
Barcelona comprende
2011-11-30 02:01
Fast skillnaden var att Alonso gjorde det mindre tydligt, där poängen ligger.

Blaugrana91

Vad det spelar för roll att vi mötte Rayo? Spelarna hade slagit dom om man hade spelat på 40 procent. Vinsten var skön men det är ingen match man ska utgå ifrån när det gäller någonting. För dåligt motstånd helt enkelt.

Hade vi inte förlorat i Lördags så hade jag kanske varit lite gladare, men tyvärr.
Barcelona II Barça II
2011-11-30 01:58
Går man efter regelverket så ska även Alonso stängas av i två matcher. Han tog ett "taktiskt" kort mot A. Madrid och missar nästa match.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-11-30 01:53
comprende

Vad spelar det för roll att vi mötte Rayo? Vi vann och vi vann stort och det var det viktigaste, vi behövde få igång spelet samt anfallarna och det lyckades vi hyffsat med. Det är en bra början allafall.

Seriöst du ska alltid ha något att klaga på eller?
Barcelona Barca4eva
2011-11-30 01:41
comprende Håller med.
Barcelona comprende
2011-11-30 01:39
Seriöst, vi mötte Rayo Vallecano på Camp Nou. Behöver jag säga mer? Den här matchen säger mig absolut ingenting, speciellt inte när man förlora mot en av ligans sämsta lag för bara någon dag sen.

Det var kul att se Barca men gå inte efter den här matchen, dom är helt enkelt för dåliga. Ändå så tycker jag att man borde gjort det bättre spelmässigt.

Laget har mycket att jobba med innan matchen mot Madrid.

Om förbundet går efter regelboken så kommer Pique att missa matchen mot Madrid, man får helt enkelt inte ta ett medvetet kort sådär. Pique borde inte gjort det så tydligt.

Edit: Kanske tog i lite, men att Getafe av alla lag orsakar våran första förlust. Kan inte släppa det.
Barcelona Barca4eva
2011-11-30 00:57
Man vill väl få bort de gula korten när man ändå har chansen, det är vad jag tror att man prioriterar framför att vila Pique.
Barcelona GerardPiqué3
2011-11-30 00:04
Inte bättre att bara låtit Gerard vilat nästa match? Onödigt att riskera längre avstängning nu :/ Honom och Capitá behöver vi verkligen på ESB
Barcelona mariwani
2011-11-30 00:01
Vad vidtog förbundet för åtgärder mot real när de tog medvetna gula? och hur lång tid tog det tills man fick straffet om de överhuvud taget fick något straff, någon som har koll?
Atlético addeh
2011-11-30 00:00
1.70

Exakt. Samma trio bör starta mot Levante för att utvecklats ytterligare tillsammans och helst sätta några bollar också.

Tycker de som startade idag borde starta mot Levante. Ja, utom Piqué då, som är avstängd. Puyol går in i hans ställe.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-11-29 23:47
Så j*vla dumt av pique nu riskerar han 2 matchers avstängning
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-11-29 23:38
Någon som kan länka en video på pique incidenten? Missade den helt
Barcelona Riiio!!
2011-11-29 23:34
Fan det e ju bara o dra en spelare lite lätt bakifrån i tröjan medans han ska löpa iväg för att ta ett lite mer "diskret" gult kort eller när Tamudo va på Valdes, då kunde ju Pique bara gått fram och kaxat upp sig lite sådär lagom och smågruffat med Tamudo och så hade han fått ett gult.

Förstår inte heller varför man alltid ska göra det typ sista 5 eller 10 minuter.. står det 3-0 i halvlek kan man la fan ta kortet direkt i andra el nått
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-29 23:34
addeh

co-sign! Vill se den uppställlningen på Bernabeu. Detta var första gången alla tre anfallarna levererade samtidigt i år och alla såg heta ut matchen igenom.
Vet att skador är en orsak till att det blivit så sent innan det har lossnat, men jag säger bara, experimentera inte mer nu - bygg vidare och finslipa på det här. Det kändes bra. Riktigt bra. Alla tre där framme fick ut mycket av sin kapacitet samtidigt. Och det är går inte att nog förklara hur viktigt det är att dem får det. Vårt spel tas till en helt ny nivå då.

Sedan bör Pedro och Isaac bör också få speltid såklart. Viktigt att alla friska anfallare är igång.
Coach pep-
2011-11-29 23:33
Det såg lite skakigt ut i början av halvleken men tur att målskyttet lossnade till slut. Det kan vi tacka Sanchez för, det syns att han har något speciellt. Dock är vi fortfarande inte så bekväma spelmässigt som vi borde vara.

Cesc byttes in på Iniestas position djupare på plan än han spelat hittills, och var inte alls bekväm som playmaker i mina ögon. Han tog för många riskabla beslut och passningar, men så fort han gick högre upp i plan och började kombinera med Messi blev han hur bra som helst. Nej, Xavi rollen är inte hans grej.

För övrigt är Camp Nous klack pinsam. Den består ju inte av mer än 50 pers. Förtjänar inte ett sånt här lag bättre? Pinsamt när man jämför med andra storlag som har sina kortsidor helt fyllda med brinnande fans.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-29 23:31
Är det möjligen så att Alexis är bättre på vänsterkanten?
Barcelona Barcadinho.
2011-11-29 23:25
Det skulle inte förvåna mig om han får extra straff för medvetet kort.
Det kan dock bli problematik i framtiden med likadana fall.
Hellre att man upphäver kortet istället, vilket skulle betyda att Pique står på 4 gula fortfarande.

Jag förstår innerst inne inte domarna i sådana fall. Det finns något som heter sunt förnuft som ska stå över alla regler. Det där Perez Lasa kunde bara skynda på Pique genom att markera med händerna istället för ett kort, när det är så uppenbart.

(sov gott)
Atlético addeh
2011-11-29 23:24
För övrigt är det också en självklarhet att Alexis ska spela till vänster, där är han som allra bäst då han kan vika in och avsluta. Villa låg väldigt centralt idag, och Messi lite varierande ute på kanten och släpande. Tycker den uppställningen känns bra.
Barcelonistas
2011-11-29 23:23
Finns absolut inga tydliga bevis om det var medvetet eller ej. Det enda vi kan göra är att spekulera vilket är slöseri med tid.

Visst det tog lite tid för Pique vid frisparken, men han kanske tänkte mer på vem han skulle slå passningen till? Hur ska förbundet veta liksom?.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-29 23:22
Men han kan inte dömas för det i princip. Han får böter isåfall
Barcelona Siempre Barça
2011-11-29 23:19
om pique får två matchers då ska Alons också få det
Annons: