/spanien/barcelona/forum/10326.aspx/spanien/barcelona/forum/10326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-11-30 16:58
Hutch

Jo, men man måste ju kunna prata om det som går dåligt. Det finns väl inget syfte med forum om alla ska dra upp de positiva aspekterna.

Jag tycker inte att man är bortskämd bara för att man klagar på sitt lag, man förväntar sig bara det bästa. Tjänar man så mycket så....

J.DosSantos

Fast nu är Beatles oerhört överskattat och mediokert.
Barcelona Barca4eva
2011-11-30 16:57
jeon

Antingen Canal+ Fotboll eller Canal+ Sport 1.
Barcelona Éluc
2011-11-30 16:55
Abbe.

Så efter att man skickat in det, är det bara att göra ett konto på Expekt med samma uppgifter och satsa?
Barcelona jeon
2011-11-30 16:54
Vet någon här vart El clasicot spelas, på vilken kanal alltså? :)
Barcelona Barca4eva
2011-11-30 16:54
Abbe.

Härligt. Missade förra årets erbjudande så nu får det bli något.
Barcelona Abbe.
2011-11-30 16:53
Éluc

Stämmer. Samtliga matchtröjor i SF-shopens lager är tillgängliga.
Barcelona Éluc
2011-11-30 16:51
Abbe.

Dessa matchtröjor, gäller det även matchtröjor från denna säsong?
Hutch
2011-11-30 16:46
Capitan Puyi

Inte? Iniesta är tillbaka vilket ger laget en enorm moralboost och en ytterligare dimension på planen. Det är ett skäl till att vara optimistisk. Ni kan prata form, men när det vankas El Clásico så höjer sig hela laget tre snäpp och då har Real Madrid också anledningar till att vara oroade.
Barcelona Abbe.
2011-11-30 16:44
Vill bara påminna folk om att erbjudandet i länktips går ut idag. Sätter du in 100 kronor på Expekt och spelar ett riskfritt spel (pengarna tillbaka vid förlust) till minst 1.50 i odds så får du en valfri matchtröja i SF-shopen.
Barcelona J.DosSantos
2011-11-30 16:42
Vi har varit världens bästa fotbollslag i drygt tre år nu. Och är med all rätt uppe för diskussion huruvida vi är världens bästa fotbollslag genom tiderna. Alla storhetstider kommer och går. Det är självklart att även vår kommer falla. Men istället för att vara pessimist och klaga på vad som går fel, är det mycket mer hälsosamt att diskutera hur vi kan bygga upp det igen.

Ta The Beatles som exempel. De var störst i världen, så småningom föll de. Och istället för att stå och tjata om vad som gått fel byggde tillexempel John Lennon upp ett nytt, fräsch imperium.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-30 16:41
Allt bottnar sig i att vissa här inne är alldeles för bortskämda.

Allvarligt talat, vi vinner med 3-2 över MIlan borta och här inne diskuteras vad som gjordes fel istället för att njuta av segern. Vi vann igår och vissa får inte ens vara nöjda över segern?

Ni har alldeles för höga krav på Barcelona. Visst, spelet klickar inte som man hade förväntat sig, men jag tänker inte kritisera någon i föreningen. De förtjänar de inte.
Hutch
2011-11-30 16:38
Hetfield

Han drar liksom upp en självklar sak. Nej vi är inte i toppform för att vi slog ett blåbärsgäng, men nog tycker jag att man ska glädjas över en storvinst vid detta skede. Man behöver inte komma med negativ feedback direkt.
Barcelona Capitan Puyi
2011-11-30 16:35
Tror inte någon hyste någon tvekan om att vi skulle ta 3 poäng. Det jobbiga är att försvaret fortfarande är svajigt, spelet segt och att Xavi fortfarande visar skrämmande nonchalans vid passningarna. Att Pique sen klantar sig gör inte saken bättre precis.

Bitter behöver man inte vara men än så länge ser jag inte så många skäl till att vara optimistisk heller.
Barcelona J.DosSantos
2011-11-30 16:35
Hetfield

Jag tror alla här inne är överens om att Barcelona inte spelar på sin absoluta topp just nu. Men så vitt jag vet mår samtliga parter bäst av motivation, peptalk och att diskutera hur problemet ska lösas.

Ingen vinner ett krig på att älta och trycka ner de egna prestationerna.
Barcelona Hetfield
2011-11-30 16:33
Hutch

Folk stör sig på att comprende säger något de inte vill höra, därav irritationen. Jag tycker att hans poäng är vettiga, de är kanske negativa, men det är så läget är nu.

J.DosSantos

Så du tycker att lösningen är att kalla någon för en mygga bara för att han säger som det är? Eller att man ska behöva säga "Barcelona är bäzt" hela tiden, trots att laget inte spelar så bra? Det är inte heller en lösning.

Om spelet inte är bra så ska man diskutera varför det är så. Därför man har forum.
Barcelona S91
2011-11-30 16:32
Håller med dig Hetfield, låt andra få ha sina åsikter (jag känner mig iaf inte irriterad).
Hutch
2011-11-30 16:29
Å andra sidan behöver man inte låta som en bitter gubbe. Ingen har påstått att laget är formtoppat, nu handlade det om att det var viktigt att lämna Camp Nou med 3 säkra poäng, en 4 - 0 vinst är mycket viktigt i detta skede oavsett motståndare. Sen att Rayo inte riktigt är en värdemätare och att man därför inte behöver dra alltför stora växlar över hur det står till med vår form är en annan sak.
Barcelona Hetfield
2011-11-30 16:22
Två saker:

* Om Pique är så dum att han tar ett gult kort som är så tydligt och medvetet, då får han skylla sig själv om han blir straffad. Det stinker av dubbelmoral här inne, om en Real Madrid spelare hade gjort likadant så hade alla ropat på att han fuskar och ska bli ordentligt straffad.

* Comprende har en poäng. En vinst mot Rayo gör inte laget till ett formtoppat lag. Jag är imponerad av Sanchez, men Villa och Pedro har fortfarande inte kommit igång och försvaret ser inte så vasst ut. Om ett bra lag pressar försvaret, då ligger de illa till. Det är bara att inse det, istället för att hoppa på honom.
Barcelona Abbe.
2011-11-30 16:20
J.DosSantos

Jag läste på Mundo Deportivos hemsida att händelsen skulle utredas på fredag.
Barcelona J.DosSantos
2011-11-30 16:18
Någon som har koll på när Pique får sin eventuella dom?
Barcelona J.DosSantos
2011-11-30 16:16
COMPRENDE:

Myggor är jobbiga varelser. Dom surrar och surrar, tror sig kunna sätta sig på vem som helst och lever på att suga ut människors blod och energi. Ingen vet varför dom egentligen existerar, men trots det har dom ändå alltid funnits där och irriterat. Det finns så vitt jag vet två sätt att bli kvitt dessa irriterande kryp, man kan undvika dom med myggmedel eller bara ignorera dom. Men i den stora massan blir krypen för irriterande och utgör ett stort hot för kulturens tålamod.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-11-30 15:40
Adriano borta : 5-7 dagar

oj , såg nyss att blaugrana skrev de tidigare :D
Barcelona jeon
2011-11-30 15:31
kolla på länken så glada grabbarna är!
http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/image_gallery/training-session-29-11-11
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-30 15:17
Folk snackar som om det är jätteaktuellt att Pique stängs av. Hade det varit SÅ stor risk hade klubben känt till det och han hade helt enkelt vilats. Tror det är rätt lugnt tbh.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-30 14:44
Det är verkligen helt sinnessjukt om pique stängs av, men någonstans hade det inte förvånat mig om den första domen kom just mot en barcaspelare inför en match mot madrid
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Soap
2011-11-30 14:43
Jag ser inte varför denna regel egentligen finns, då det är en del av taktiken just denna matchen att ta ett kort. Det borde ju vara tillåtet att ta kort hur man vill, annars kan det bli väldigt mycket regler om vi ska följa med fler regler om hur det är tillåtet att få kort. Jag tycker att man ska få ta kort hur man vill, även om jag tycker det ser otroligt fjantigt ut.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-30 14:18
Den här regeln suger ju. Om man får en avstägning kommer det ju som någon sa sluta med att man skadar bara för att ta ett kort. Det är verkligen skandal om Piqué får en längre avstängning, det här har hänt många gånger och aldrih har en spelare blivit avstängd ytterliggare en match.
Barcelona Capitan Puyi
2011-11-30 14:08
Idiotiskt att ens byta in honom istället för Busquets som kunde fått speltid och dragit på sig ett kort. Nästa gång det är nödvändigt och ta en ost skiva så kanske man bör sparka iväg bollen ilsket eller något. Tackla ner någon känns dumt och den här metoden som användes nyligen var för obvious.
Atlético addeh
2011-11-30 13:56
Fan, Adriano skadar sig verkligen jämt. Läkarna borde se över honom ordentligt och göra upp ett personligt rehabiliteringsschema för honom som han kör varje dag.
Barcelona Blaugrana 4ever
2011-11-30 13:45
Adriano, 5 to 7 days out
Annons: