/spanien/barcelona/forum/10324.aspx/spanien/barcelona/forum/10324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-04 15:00
Kan inte annat än hålla med er. Är orolig över både Pique och Pedro. Att de ska sluta som överskattade spelare som bara hade en tillfällig peak under något år där de överträffade sig själva. Att de egentligen inte är mycket bättre än så här.
Allra mest orolig är jag över Pique. Vi behöver honom i gammalt gott slag! Han var framtiden, trodde man. Det enda som gällde var att hitta en som skulle komma att spela tillsammans med honom framöver... men nu börjar man undra om Pique själv är en av de där två.

Kanske behöver han lite rejäl konkurrens. Det får han inte av de ynglingar vi har flyttat upp. Så en backvärning framstår än mer som det viktigaste att prioritera i sommar. Thiago Silva eller Hummels hade jag röstat på i så fall. Vissa av er nämner Rami men han har varit helt under isen i Valencia efter nyår och det vore en chansning, tycker jag.
Barcelona Hetfield
2012-03-04 14:59
Villas Boas får gärna ta över B-laget :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-04 14:58
Nice med Romderby så här tidigt, trodde den började 20:45 som de flesta stormatcherna i Serie A brukar göra. :)
Barcelona Blaugrana91
2012-03-04 14:58
Så nu har Chelsea sparkat AVB? Snacka om att den där klubben är fullkommligt korkade.
Det är ju inte han som varit problemet, det är Chelseas usla lag som har varit problemet.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 14:57
citerar en från Chelseas forum;
"Fy fan, fy fan, fy fan. Vem vid sinna sinnens fulla bruk vill träna Chelsea framöver, med en spritt språngande galen ägare och ett gäng överbetalda föredettingar som har så mycket makt att de kan avsätta en tränare."

Grym match förresten! Nu dags för Romderby :)
Barcelona Hetfield
2012-03-04 14:57
Wow,snacka om stämning i Romderbyt.
Barcelona Rambla~
2012-03-04 14:54
Ja Mata har väl varit den enda ljuspunkten i Chelsea och då ser jag inte honom som någon världspelare precis. Visst är han bra men knappast någon supercrack.
Barcelona Rambla~
2012-03-04 14:53
Bra om Newcastle han hänga på i kampen om fjärdeplatsen. Drömmen hade varit om om både Arse och Chelsea missat CL fast det är väl en utopi förmodar jag.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 14:53
och där frälser ameobi Newcastle.

Rambla

jag tycker synd om AVB. Har bara avdankade spelare att tillgå (lamps, essien, drogba, terry). De som är "normalålder" är medelmåttiga (ramires, mereiles) och sen är det mest unga talanger som ej har blommat ut (kakuta, mceachran, lukaku, romeu och delvis sturridge).
Tro fan att det är Mata som har burit Chelsea liksom.
Barcelona Rambla~
2012-03-04 14:51
Fortsätter inte Pep, får AVB ta över. Tror det kan bli riktigt bra. Här får han de spelarna han behöver till sin spelfilosofi direkt från La Masia.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 14:51
herrejävlar. ska bli spännande att se eftersvallet från detta.

Sunderland - Newcastle har fan allt. mer dramatisk match får man leta efter.
Barcelona F.C.B - #winning
2012-03-04 14:49
AvB har fått kicken !
Barcelona Rambla~
2012-03-04 14:49
Bra jobbat Chelsea. Löser ut AVB för €16m från Porto och sparkar honom innan säsongen är över. Vilken skitklubb, de förstör fotbollen.
Postat via SvenskaFans-appen
BARCA-més que un club
2012-03-04 14:46
Får vi hoppas lillebror kan bjuda upp till match ikväll mot Marängerna och inte vika sig som alla andra lag, hoppas dom kommer bjuda upp till match så som dom gjorde mot oss då dom spelade som om det vore vm final ju.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 14:30
Siempre

här kan man designa eget skal. Har funderat på ett med Puyol på också ;)

inte min hemsida btw, så inte menat som reklam.

Most passes in top-5 European leagues this season: Xavi 2139 - Xabi Alonso 1985 - Pirlo 1925 - Lahm 1896 - Arteta 1804 #fcblive [via fcb]

Oväntat att Lahm är topp 5.

Ben Arfa bjuder på fotbollsporr!
Barcelona Siempre Barça
2012-03-04 14:27
OT: finns de finna skal till iphone 4s med FC Barcelona och messi med ? eller Puyol ??? PM
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 14:20
Tänkte precis rekommendera matchen men det verkar som de flesta kollar.
Ett av de bästa derbyna i PL imo.
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-04 14:18
Barca Barca

Där satt den. Sessegnon ut direkt efter att ha slagit till Tiote. Sjuk match.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-04 14:03
Jag är också orilg över Piqué. Han har knappt varit bra på hela säsongen. Är inte riktigt säker på vad problemet är men tror det kan vara lite slapphet, att han känner sig bäst och ohotad och då spelar han naturligtvis mycket sämre. Då kan det vara bra att han får lite motgångar. Jag ett tag tyckt att man bör börja spela med Puyol och Mascherano mer och mer dåde hele enkelt i nuläget är våra bästa mittbackar. Jag vill att öaget ska gå bra men jag vill samtidigt att Piqué ska fortsätta utvecklas och komma tillbaka på rätt spår. Pep borde prata med honom och ta ner honom lite på jorden igen.

Som Mojito var inne på så är en annan som haft stora problem den här säsongen Pedro. Där är jag till och med mer oroad än vad jag är över Piqué. Pedro hade en genombrottssäsong 09-10, han hade en bra höst och vinter förra säsongen men efter det har han varit helt ur slag. När det gäller Piqué så är jag säker på att han någon gång kommer tillbaka i form och blir en av världens bästa mittbackar igen men med Pedro är jag inte lika säker.

Det jag är rädd för är att Pedro blir en ny Bojan. Bojan gjorde en grym första säsong men efter det hände det ingenting, förutom några formtoppar då och då. Pedro har dock enligt mig presterat mer än vad Bojan någonsin kommer göra. Vi får inte glömma att han även startade en VM-final där han var fullt godkänd. Men som sagt, kommer han inte igång snart så kan man börja tro att han är en one-hit-wonder. Man ska alltid vara försiktig med spelare som kommer fram helt plötsligt. Det gäller att ha tålamod och inte ge de för mycket självförtroende på en gång. Det är ofta talanger presterar riktigt bra de första matcherna, eller den första säsongen.

Med det sagt så tycker jag ändå man bör vänta tills efter säsongen för att göra en ordentlig utvärdering av Pedro. Nu när Alexis är skadad så lär han få starta ett par matcher. Det gäller för honom att prestera när tillfällen ges, annars kan han nog bli ifrånsprungen av både Cuenca och Tello.
Barcelona Barca Barca
2012-03-04 13:59
Hetfield

Jag håller med dig. Tycker att Pique har lite den här typen av inställning "jag är en av dom bästa mittbackarna i laget och i dom viktigaste matcherna spelar Pep alltid med mig". Hans senaste el classico 2-2 hemma på Camp Nou var han i ärlighetens namn ett skämt. Otroligt va nonchalant han var. Inte bara han utan även Sergio B, Pedro och Messi har haft en nonchalant inställning. Barca kommer utan tveka att köpa en mittback som sätter skräck i Pique. Han var hur grym som helst när barca hade Puyol, Caceres, Marquez som mittbacks konkurrenter. Köp in Hummels/ David Luis elle Thiago Silva så lär han "pissa ner sig" och börja skärpa sig. Att ha en vikarierande mittback som Abidal/mascherano skrämmer inte Pique. Han måste känna att nu har barca värvat en mittback som tänker konkurera om dom två platserna.

Förresten. Ni som gnällde på våran dommare igår. Snälla kolla på Newcastle - Sunderland matchen, helt j*vla otroligt att Sunderland inte har minst en man utvisad. Istället är det Newcastle som har 4 gula och Sunderland 2 gula. Även PL har otroligt värdelösa dommare.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-03-04 13:52
el Maestro

Nej
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 13:35
Thiago Silva är förresten ännu äldre än 27 år....Eller är han det?
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 13:27
Hetfield:

För att vara en mittback är 27 år rätt ungt som jag ser det. Jag menar på att han ska ha konkurrens med någon som är naturlig mittback och som är yngre än Puyol . Det skulle han tjäna på. Hans relationen med Shakira tror jag också ställer till det för honom.

Edit: De yngre som ska flyttas upp anser jag inte riktigt konkurrerar med hans position. De kommer ju knappt att sätta press på honom på samma sätt som en någon mer erfaren mittback kan göra.
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-04 13:27
Det är ju redan klart att det flyttas upp två unga mittbackar från B-laget till nästa säsong, men en stor värvning på den positionen kanske inte är omöjligt. Thiago Silva har ju hintat om att han är lite sugen, och det är ju en fantastisk försvarare. Dock blir han ju jävligt dyr, och dessutom lite skadebenägen. Annars är ju Adil Ramy mycket duktig.
Barcelona Hetfield
2012-03-04 13:21
el Maestro

Silva är ju ett par år äldre än Pique, så det är ju inte en yngre mittback. Men jag håller med om att Pique kanske behöver lite eld i baken av konkurrens.

Det känns lite som att han har blivit för bekväm. Hans slappa attityd funkar när han spelar bra, men när han är ur form så blir det bara irriterande.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-04 13:19
Både Piqué och Pedro är 24 år och kom till Barcelonas A-lag samtidigt under Peps första säsong. Båda har vunnit allt.

Pedro skadades i början oktober, och i samma veva påstods Piqué ha varit otrogen med en 20-åring.
Ingen av dem har kommit tillbaka till någon vidare form efter dessa händelser.

Mycket av ansvaret ligger så klart på spelarna själva, men även Pep har ett ansvar att försöka få dem tillbaka i gammalt gott slag - i alla fall för lagets bästa.

Sen tror jag ingen av seplarna varit hjälpta av att man spelat 3-4-3 heller, men det är egentligen en helt annan femma.
Barcelona el Maestro!
2012-03-04 12:58
Piqué känner sig säker i sin position och är även lite mätt efter att ha vunnit allt han har vunnit under de senaste tre åren. Pep verkar vara medveten om det och bänkar honom då och då. Sen tror jag att hans relation med Shakira påverkar honom lite. Men han är ung och har framtiden för sig. Han borde dock skaffa sig en yngre lokal tjej som inte kräver av honom att han ska vara i mediernas rampljus hela tiden, tycker jag.

Jag hoppas att klubben köper in en yngre konkurrenade naturlig back i nästa säsong. Silva? Då tror jag att vi får se en mer motiverad Piqué igen. Klubben bör dock ha tålamod med honom. Jag förstår att hans motivation inte alltid kan vara på topp. Han är inte alltid på tårna som han brukar vara men Piqué är Piqué. Alla har sina dippar.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-04 12:52
1.70-ligan.

Jag gillar att kolla på Botia när jag har tid. Jag har sett några matcher med Gijon den här säsongen (inte många, men några) och han har varit nästan katastrofal.
Det är iof sig lite orättvist att klaga bara på honom när hela Gijons försvar är så dåligt den här säsongen. Men han har en del i det faktumet att Sporting släppt in mest mål i ligan. Botia hade betydligt bättre prestationer förra säsongen men nu är det nästan en kollaps av hela gänget.
----

Båda Pique o Pedro behöver en sort av särskilt psykologisk behandling. Någonting inte stämmer varje vecka i en lång tid nu..
Barcelona Rambla~
2012-03-04 12:33
Puyol, Xavi, Abidal, Valdes och några till borde "straffa" Piqué med några blöta-handukar-slaps i duschen, så kommer han att skärpa till sin koncentration under matcherna. :P
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 12:26
Va har hänt med Piatti egentligen? Är han bara petad numera?
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: